Advies graag van USA-kenners.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Hartenvrouw
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2018, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Advies graag van USA-kenners.

Bericht door Hartenvrouw »

Wij willen rond december 2018 onze eerste reis naar de USA maken. We willen dan graag het “country”-leven van de “gewone” burger in Amerika beleven (supermarkt, restaurantje, cafeetje) in Texas rond Dallas, waarbij we ons vooral niet te veel in de grote steden er omheen willen begeven.

Dat is de tweede week anders, dan willen we graag Los Angeles en omgeving bekijken, en ook kijken waar de Celebs wonen.

Wie kan ons informeren over activiteiten en verblijven en wat te bezoeken?
Tinuszke
Amerikafan
Berichten: 159
Lid geworden op: 23 jul 2013, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Advies graag van USA-kenners.

Bericht door Tinuszke »

Voor LA zou ik in het "All about LA" topic kijken: viewtopic.php?f=7&t=36456

Verder moet je bedenken of je een binnenlandse vlucht wilt doen tussen Texas en LA of dat je gaat rijden, dat kost natuurlijk een aantal dagen extra.

Ik zou overigens niet die hele 2e week in LA blijven. Denk dat je met 3-4 dagen ook wel redelijk wat kunt zien, en die andere dagen dan nog ergens anders kunt gebruiken. Misshien dus voor je TX-LA oversteek, of anders ergens anders in de buurt van LA.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Advies graag van USA-kenners.

Bericht door hemmie »

Tja, het alledaagse leven kun je natuurlijk overal in Texas wel vinden, in de grote steden of, als dat je voorkeur heeft, in de dorpjes. Als je nog een beetje mooie natuur wil zien zou ik naar de Hill Country gaan, daar zijn ook wat leuke dorpjes te vinden. Maar behoorlijk toeristisch (al zal het in december wel wat meevallen), dus misschien niet helemaal het 'gewone' leven.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Advies graag van USA-kenners.

Bericht door PSVwally »

We willen dan graag het “country”-leven van de “gewone” burger in Amerika beleven (supermarkt, restaurantje, cafeetje) in Texas rond Dallas
Het gewone leven beleven is vaak vrij lastig. Je moet dan in deze kroegjes of op bepaalde plekken gewoon geluk hebben om de 'juiste' mensen tegen te komen.
Ik zou overigens niet die hele 2e week in LA blijven. Denk dat je met 3-4 dagen ook wel redelijk wat kunt zien, en die andere dagen dan nog ergens anders kunt gebruiken. Misshien dus voor je TX-LA oversteek, of anders ergens anders in de buurt van LA.
Ik zou zeker wel een week in en om LA verblijven. Ik zou me alleen niet teveel focussen op hollywood. Met zoveel tijd kan je op hollywood blvd (zal vast en zeker ook online kunnen) een starmap kopen waar veel celeb huizen aangegeven staan. Maar een tour is ook wel leuk en dan heb je hollywood/bel air en Beverly hills in een half dagje max wel gezien.

Je kan tegenwoordig ook hele delen van LA (met name de noord en westkant) goed met de fiets doen. Alleen moet je dan wel een betere fietsverhuurder zien te vinden als die alleen die verdomde cruisers verhuren. Lunchen kan bv in het greystone mansion.
- Een dag(deel) GettyCenter, een dag(deel) Griffith park + observatory en de wandeling naar boven het hollywood sign,
- wandel op het gemak door Venice naar Santa Monica (of pak ook hier de fiets) over de kanalen en de ballona badlands in richting de Baldwin Hills Scenic overlook.
-Ga eens rondkijken in Long Beach bij oa de queen mary, het aquarium en bij één van de oorlogschepen die hier liggen.
-Eens wat anders bij de 7th street market (een soort marktkoophal, maar dan heel groot) en pak direct het Art District mee (alleen overdag, zeker 's avonds niet het fijnste buurtje)
-Maak een tour (zijn er diverse) door Compton (ook overdag)
-Ga een dag wintersporten, zijn diverse plekken rond LA waar je dit kunt doen
-Als je van pretparken houdt, keuze genoeg.
-Behalve de bekende stranden (Malibu, santa monica, venice, redondo, huntington etc) heeft LA ook mooie natuur. Bv vanaf San Vincente Point naar Pelican Cove Park bij Palos Verde en ook verder naar het oosten in dit deel van LA. Hier beukt de natuur nog zwaar op de kust, erg mooi gebied en relatief erg rustig voor LA begrippen.
-Ik ben zelf geen museumganger, maar LA heeft veel musea.
- Lees de verhalen in het all about LA topic van Big All voor wat kroegwerk in LA.
- Ik weet niet hoe het in December is, maar LA heeft bel heuvel/berg gebieden en veel canyons. Een van de bekendere is Runyon Canyon, maar hier is het ook altijd wel druk. Maar ook Laurel Canyon en Mandeville Canyon zijn leuke wandelplekken. Net als de santa monica mountains boven Malibu.
Ten noorden van Hollywood heb je nog Encine, Sherman Oaks en Calabasas als je toch starspotting wilt proberen. En ten zuiden van LA wonen veel celebs nog in Laguna Beach.
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Advies graag van USA-kenners.

Bericht door Bluebonnet »

Hartenvrouw schreef:Wij willen rond december 2018 onze eerste reis naar de USA maken. We willen dan graag het “country”-leven van de “gewone” burger in Amerika beleven (supermarkt, restaurantje, cafeetje) in Texas rond Dallas, waarbij we ons vooral niet te veel in de grote steden er omheen willen begeven. ?
Wat bedoel je met country leven van de gewone burger in Amerika?

Wij wonen in Texas, en ja, ik moet dagelijks goed opletten voor overstekende herten, heb m'n kinderen geleerd respect te hebben voor slangen, gil niet meer als ik een schorpioen zie, geniet van de lightning bugs, luister graag naar de cicades, zing elke week mee in de kerk, en voel me helemaal thuis in ons dorpje. Is dat het leven van een gewone burger in Texas?

Of bedoel je meer koeien hoeden, fence line repareren, werken als PhD (Posthole Digger), en het verschil kennen tussen het gesnuffel van een armadillo en een wild zwijn? Kan ik ook ten zeerste aanraden, en er zijn working ranches waar je mag meewerken met dat soort leuks.

Of bedoel je meer lekker toerist zijn in een klein stadje, kletsen met de locals, genieten van de prachtige natuur, enz? Denk dat dat meer is wat je zoekt, en zeker aan te raden want Texas is een prachtige staat, mensen maken hier graag een praatje met toeristen, en persoonlijk hou ik meer van kleine stadjes dan van de grote steden.

Net als Hemmie zou ik je eerder Hill Country aanraden dan Dallas.
Of de driehoek tussen Austin-San Antonio-Houston. Lockhart is een leuk klein stadje, of Bastrop (lekker eten, leuke winkeltjes, State Park, en een chicken sanctuary), of Smithville (daar is een of andere film met Julia Roberts opgenomen...Hope Floats ofzoiets), of Schulenburg (leuke winkeltjes en veel Duitse invloed), of Shiner (daar brouwen ze lekker bier).
Hartenvrouw
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2018, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Advies graag van USA-kenners.

Bericht door Hartenvrouw »

Hallo bluebonnet en andere prikkers alhier,

Met het countryleven bedoelen we echt een beetje een mix van de voorbeelden die bluebonnet opnoemt. Beetje toeristisch is uiteraard niet erg maar niet waar ik overlopen wordt door toeristen zoals New York.

Gewoon tussen de local bevolking ergens een steak eten, praatje maken met mensen op een veranda van een café oid in de buurt.

Bluebonnet, welk dorpje woon jij? Uiteraard respecteer ik als he hier niet op in wil gaan.

Mag ik je mogelijk via een privebericht benaderen want ik zou wel graag wat adresjes willen van de voorbeelden die jij noemt

Die workshops om deel te nemen lijkt ons ook erg leuk nl
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Advies graag van USA-kenners.

Bericht door winterpark »

Je hebt wel dat soort plekken hoor, wij zijn bijvoorbeeld in Apalachicola in Florida geweest en daar zat de lokale pub 's avonds vol met mensen die de barman elke dag zag, om dat zo maar te zeggen. En in het dorpje Torrey in Utah had ik de indruk dat iedereen elkaar kende, haha, het meisje achter de koffiebar kwamen we 's avonds in de kroeg tegen, net als de man die foto's maakte voor de lokale ansichtkaarten. Maar het is wel toeval denk ik dat je tegen zoiets aanloopt.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Advies graag van USA-kenners.

Bericht door mtl »

Eigenlijk moet dat heel simpel zijn. Gewoon een plek opzoeken die buiten de platgetreden toeristische oorden ligt.
sophieusa
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2017, 22:25
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Advies graag van USA-kenners.

Bericht door sophieusa »

Hi! Ik heb zelf een tijdje vlak buiten Dallas gewoond. Het is geen mega spectaculaire omgeving, maar wel lekker Amerikaans. In Dallas zou je bijvoorbeeld het sixth floor museum kunnen bezoeken. Deep Ellum vind ik zelf een leuke wijk in Dallas. Verder is Fort Worth ook leuk, ik zou dan de Stockyards aanraden om heen te gaan (wel wat toeristisch). Dit is een soort 'old town cowboy dorp'. Qua kleinere steden/dorpen in de omgeving vind ik Denton onwijs leuk (heb hier gewoond). Beetje een hippie vibe (word ook wel het mini Austin genoemd), leuke barretjes e.d. Ik zou daarnaast aanraden om in Airbnb's te zitten, om zo nog wat meer in het 'gewone Amerikaanse leven' te mengen. Ik zou aanraden om hierna naar Austin/San Antonio rijden en hill country te bezoeken. Vind dit persoonlijk een iets leukere omgeving! Ongeveer 4 uur rijden vanaf Dallas.
Rijden naar CA zou je kunnen doen, ik heb het ook ooit gedaan (SF-LA-DALLAS) maar dit was een gevalletje 'een keer en nooit meer'. Je zou wel wat natuur en parken e.d. kunnen meepakken. Maar trek hier wel een paar dagen voor uit. Anders lekker vliegen ;-)! Succes!

(Ik kom net terug uit Texas (& California), als je meer informatie wilt kan je hier een kijkje nemen: https://sophieindeusa.wordpress.com/blog/)
2012-2013: High school TX, DFW area
2012: TX, OK, MO, AR, CO, FL
2013: IL, CA, AZ, NV, NM
2017: Internship San Francisco, OR, AZ, NV, TX
2018: TX, LA, MS, AL, TN, GA, AR
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer