Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
A&A
Amerikafan
Berichten: 393
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door A&A »

Ik twijfel even of ik mijn vraag hier moet stellen of in het forum voor het Noord-westen omdat ik eigenlijk op zoek ben naar coupons/deals voor de staten Washington en Oregon. Daar zijn helaas geen ketens zoals bv Cici's pizza voor all you can eat pizza-buffetten. In Oregon/Washington kennen wij geen ketens met pizza-buffet.

In Nederland gebruiken wij regelmatig Social Deal voor restaurants; is er in Washington (state) en Oregon ook zoiets? En welke kortingsbonnen/coupons en apps kun je daar gebruiken voor kortingen bij restaurants?

Wij kennen:
- De DQ-app voor gratis (BOGO) Blizzard en kortingsbonnen
- De A&W-app voor korting
- Aanmelden als member bij de Golden Corral (ook BOGO voor je verjaardag)
- Olive Garden met member-deals en korting op de lunch als je een diner daar neemt
- De IHOP (membership met korting op je verjaardag)
- Denny's met 20% korting binnen de eerste week dat je lid wordt en ook iets met je verjaardag
- Papa Murphy's membership met coupons en verjaardagsdeal

Welke kennen jullie die ook in het Noord-Westen zitten?
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door Big Al »

Veel bedrijven geven ook korting aan onderwijzend personeel (teacher discount). Denk aan winkels, coffee shops, musea, enz.

De kans dat buitenlands onderwijzend personeel ook voor die kortingen in aanmerking komt lijkt me vrij groot. Soms zullen ze een kaartje/pas/ID-kaart willen zien, maar vaak hoeft dat niet.
A&A
Amerikafan
Berichten: 393
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door A&A »

Hoewel ik jarenlang sport-leraar geweest ben heb ik daar geen pasje van. Maar nooit geweten trouwens dat je daarvoor ook korting kunt krijgen!
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door Big Al »

A&A schreef:
02 aug 2023, 10:11
Hoewel ik jarenlang sport-leraar geweest ben heb ik daar geen pasje van. Maar nooit geweten trouwens dat je daarvoor ook korting kunt krijgen!
Je zou het kunnen proberen als "retired teacher". Dertig procent kans dat je toch de korting krijgt.

Wat zo'n pasje betreft, eigenlijk alles wordt hier geaccepteerd. Visitekaartjes, lidmaatschapskaartje van de vakbond, lidmaatschapskaart van een "homeschool-organisatie", je blauwe ogen - noem het maar op. In veel gevallen wordt er niet eens naar gevraagd.

Die Nederlandse zotheid van verplichte, gedetailleerde, officiële persoonsbewijzen kennen we hier (nog) niet.

Soms gaat dat ook wel over in laksheid. Zo is legitimatie bijvoorbeeld niet overal verplicht bij het stemmen, of de regels zijn zo ruim dat het eigenlijk geen zin heeft. Zo kan ik in Virginia het toegangspasje van mijn werk gebruiken als "legitimatiebewijs" bij het stembureau. Om veiligheidsredenen staat daar alleen mijn naam (voornaam & achternaam) en een foto op. Verder helemaal niets...

Enfin, voor kortingen houdt dat in dat ze je vaak op je woord geloven.
Steven88
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 mar 2011, 17:19

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door Steven88 »

harryh schreef:
17 jul 2023, 00:28
@TonSimone voor GasBuddy heb je geen app nodig, https://www.gasbuddy.com en klik op Find gas.
@TonSimone en de rest die deze app graag op iOS wil downloaden.
Gasbuddy is alleen te downloaden in de Amerikaanse Apple Store. Via een Amerikaanse VPN lukt het downloaden ook niet, dus ik ga ervan uit dat deze app ook niet vanuit Amerika te downloaden is helaas.

Echter, je kan vrij simpel een nieuwe Amerikaanse appleID aanmaken door een locatie in VS en nep adres in te vullen. Het wisselen van Apple ID gaat heel gemakkelijk en zo kan je toch de Amerikaanse apps downloaden. Je bestaande Apple id adres wijzigen gaat helaas niet werken.

Net de app alvast geïnstalleerd op mijn iPhone voor mijn aanstaande reis naar de states.
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door redeye »

@Steven88 Hoe maak je een Amerikaans Apple ID aan? Ik dacht dat dit niet meer kon sinds een paar jaar omdat je een Amerikaans telefoonnummer en creditcard moet invullen. Of is dit veranderd?
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door Laredo »

@redeye je zou deze stappen kunnen proberen https://www.iculture.nl/tips/amerikaans-itunes-account/ Mij is het vorig jaar nog gelukt.
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door redeye »

@Laredo Thanks voor je snelle reactie. Ik zie dat ik dan mijn iCloud moet uitschakelen, zodat ik een nieuwe Apple ID kan aanmaken. Hier kan niet veel mis mee gaan? Ik ben duidelijk geen IT’er. :lol:
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door Laredo »

Ik gebruik een 2e toestel om dit soort dingen mee te testen. Het uitschakelen van je iCloud heeft verder geen gevolgen, nadat je de US store hebt gebruikt kun je weer terug naar de NL store (en de Amerikaanse apps blijven staan). Je zet dan ook je iCloud weer aan.
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Steven88
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 mar 2011, 17:19

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door Steven88 »

redeye schreef:
23 aug 2023, 12:45
@Laredo Thanks voor je snelle reactie. Ik zie dat ik dan mijn iCloud moet uitschakelen, zodat ik een nieuwe Apple ID kan aanmaken. Hier kan niet veel mis mee gaan? Ik ben duidelijk geen IT’er. :lol:
Nee hoor, gewoon uitloggen uit je iCloud (uitlogknop zit ergens helemaal onderin verstopt nadat je op je profielfoto in icloud hebt gedrukt) en daarna kan je een nieuwe Apple id aanmaken. Gewoon fictieve adresgegevens gebruiken. Ergste wat kan gebeuren is dat je opnieuw moet inloggen in je Nederlandse iCloud.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door Coyote »

Zorg wel dat je je wachtwoord van je Nederlandse Apple ID nog weet. :wink:

Ik heb overigens ook een Amerikaans Apple ID, jaren geleden al eens aangemaakt. Heel handig voor apps die niet voor Nederland verkrijgbaar zijn.

Updaten van de apps gaat dan vervolgens wel automatisch. Hiervoor hoef je niet speciaal ingelogd te zijn op je Amerikaanse Apple ID.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door redeye »

@Laredo @Steven88 @Coyote Bedankt allemaal! Ik ga dit proberen. En super tip om het op een ander toestel te proberen. Ik heb mijn oude Iphone hier nog wel liggen. Die ga ik daar voor gebruiken. :D
snagh
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2023, 22:11

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door snagh »

Mocht je een Mac hebben dan kun je daar ook simpelweg het land veranderen van je Apple ID in de app-store. Op mijn iPhone werkte dit op een of andere manier dan weer niet.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zat even naar een Texas State Park pass te kijken. Die kost $70. Daarmee krijg je en je reisgezelschap gratis toegang tot de staatsparken in Texas. Meestal betaal je per dag $6 toegang. Als je dus met zijn tweeën bent en je bezoekt in totaal minstens zes dagen een statepark, of je kampeert er, dan heb je hem er al uit.

Mijn oog viel echter ook op het woordje 'senior' op de site. Wat blijkt, als je senior bent, dan kan je een "Senior Full" paspoort aanvragen. Daarmee kan je gratis alle staatsparken in! Geldt ook voor niet-Texanen! Eén klein detail, de leeftijdgrens om hiervoor in aanmerking te komen is vrij hoog. Je moet 93 jaar of ouder zijn.

Martin, te jong nog.

image.png
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door IngridUSA »

TOT EN MET 24 DECEMBER A.S.: 50% korting op gift certificates van Blue Kingdom Tours whale watch in Anacortes WA:
https://www.bluekingdomtours.com/whale- ... adventure/
Holiday Sale! - 50% off Gift Certificates: Whale and Wildlife Adventure
Gift certificates are 50% off!!!
***Limited time only - ON SALE now through December 24th***
Adult Tickets normally $129, now ONLY $64.50!
Child Tickets normally $99, now ONLY $49.50!
Expires: Never

@paulr Ik heb deze tip van jou gehad; misschien nog annuleren en opnieuw boeken :)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door paulr »

@IngridUSA ik had m inderdaad ook voorbij zien komen ! gedaan ! :D
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door Laredo »

Ik vind het lastig om in te schatten of het echt een goeie deal is maar deel hem toch dan kan iedereen voor zichzelf beslissen: https://www.groupon.com/deals/priority-pass-us-6

Airport lounge Priority Pass Membership Standard and Standard Plus Discount voor 7 dollar
image.png
Must register online to activate your membership. Voucher price does not include the cost of membership which is payable direct to Priority Pass. Discounted price is valid for first year of membership only. Membership starts from the date of redemption and will automatically renew each year at the retail rate and retail visit allocation for the associated plan unless preferences are changed or membership is cancelled. No refunds or cancellations once the application has been completed membership terms have started. Non-transferable to others. Your physical membership card will be dispatched within 3 business days of confirmation of your membership but may take a week to arrive. Not all lounges are able to process. All sales final. May be repurchased every 365 days. Limit 4 per person. Merchant is solely responsible to purchasers for the care and quality of the advertised goods and services. Learn about Strike-Through Pricing and Savings
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
KrekelJapie
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 apr 2023, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door KrekelJapie »

$25 aanbetaling bij de KOA reservering

2024 $25 Deposit Deal
Pay only a $25 deposit for your 2024 camping trip, when you book between January 15 and February 29, 2024.What: RV Sites, Tent Sites, and Accommodations

What: RV, Tent and Lodging sites

Stay Dates: Jan. 15 - Dec. 31, 2024

Reservation must be made between Jan 15 - Feb 29, 2024
A&A
Amerikafan
Berichten: 393
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door A&A »

Voor zover ik weet geen app die ook in de USA cashback geeft maar de Scoupy-app geeft korting en cashback in NL en uiteraard ook op spullen voor je vakantie.
Scoupy, zegt zelf het beste cashback-platform om geld te besparen te zijn. Of dat echt zo is weet ik niet maar het is wel heel gemakkelijk om er geld mee te besparen. Je hoeft er eigenlijk nauwelijks iets voor te doen anders dan je aanmelden.
Scoupy heeft vrienden-actie waarmee je direct tot € 5,- terug krijgt als je mijn link gebruikt. Als voldoende mensen deze link gebruiken krijg ik daar (eenmalig) ook iets van. Dit is hoe het werkt:

• Schrijf je in met de onderstaande link
• Krijg meteen tot €5 cashback op je eerdere uitgaven
• Ontdek alle manieren om geld te besparen (tot wel €500 per jaar!)
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 21 apr 2024, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link met eigen voordeel is verwijderd
A&A
Amerikafan
Berichten: 393
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Bericht door A&A »

Ik zie dat mijn link hierboven verwijderd is vanwege de persoonlijke tip die ik krijg als voldoende mensen zich via die link aanmelden. Ik snap dat dit soort links verwijderd worden maar daarmee loopt degene die het zou willen gebruiken ook het voordeel van de vriendenactie mis. Mocht je wel dat voordeel willen doe dan even een PB; dan krijg je de link met het vriendenvoordeel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer