Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door Ing » 30 aug 2018, 05:34

Ik mis hier toch ook wel Expedia.com en Cheaptickets.com voor goedkope hotelovernachtingen!!

Je kunt altijd wel een coupon vinden (of op eigen website of even googlen) en dan moet je wel alvast vooruit betalen, maar wel gratis te annuleren indien plannen wijzigen. Binnen no time staat geld dan weer op je rekening. Wel dus de Amerikaanse versies (.com), die hebben stuk betere deals. Werkt vooral goed voor de wat kleinere lokale hotels (bijvoorbeeld in New England zijn er minder ketens, meer lokaal).

Daarnaast ben ik fan van Hotwire, omdat het mij soms echt veel geld scheelt. Ook mij is het al wel eens gelukt te annuleren na contact hotel. Ik gebruik het echter vooral veel dicht tegen de reis aan; als ik 100% zeker ben van mn trip en nog even wat prijzen wil verlagen.

Helaas werkt bij Choice de AAA code niet, heb Amerikaans nummer nodig. Best Western, Hyatt en Wyndham, Hilton vaak goedkoper via eigen website, maar zie toch ook vaak de goede deals op Expedia.com!

Toevallig slaap ik vannacht in een Country Inn en Suites in Richmond die via Booking.com met genius korting toch echt het goedkoopste was van alle websites, terwijl vaak booking.com niet goedkoopste is in de VS...

Oftewel; alle websites vergelijken (als je daar zin/tijd voor hebt), er is mijn inziens niet 1 goedkoopste optie voor alles (zoals door veel hier wel wordt geroepen).
AL, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, ID, IL, IN, LA, ME, MD, MA, MI, MN, MS, MT, NV, NH, NJ, NM, NY, ND, OK, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VT, VA, WA, WC, WI, WY

Up next
April 2020: CA, AZ & NM
Zomer 2020: Canada, Oregon & Washington

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 30 aug 2018, 09:03

Helaas werkt bij Choice de AAA code niet, heb Amerikaans nummer nodig. Best Western, Hyatt en Wyndham, Hilton vaak goedkoper via eigen website, maar zie toch ook vaak de goede deals op Expedia.com!
Gewoon een willekeurig en geldig amerikaans AAA nummer gebruiken. Je hebt gewoon recht op die korting als ANWB lid (zolang je het aanvullende "AAA" pasje download van anwb.nl en uitgeprint bij je hebt), dus de omissie in het systeem van Choice omzeilen door een willekeurig nummer in te vullen is prima te verantwoorden.

Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ing » 31 aug 2018, 04:55

En hoe kom ik aan een willekeurig Amerikaans nummer. Heb al wel eens geprobeerd wat random getallen in te voeren, maar dat werkte niet.

Als dit werkt is het ook te gebruiken voor Hilton etc...

Dat uitgeprinte vodje van de ANWB heb ik ook altijd bij me; toch wel mooi hoe dat dan opeens waarde zou moeten hebben.
AL, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, ID, IL, IN, LA, ME, MD, MA, MI, MN, MS, MT, NV, NH, NJ, NM, NY, ND, OK, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VT, VA, WA, WC, WI, WY

Up next
April 2020: CA, AZ & NM
Zomer 2020: Canada, Oregon & Washington

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito » 31 aug 2018, 06:32

Ik vul altijd mijn ANWB lidmaatschapsnummer aan met wat cijfers.

Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal » 31 aug 2018, 08:50

Nog een link voor 15€ korting bij booking.com :)

https://www.booking.com/s/13_6/mrksta67
2012: Florida
2014: Zuidwesten
2016: Texas
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten Video
2019: Noordwesten Video
2019: Zuidwesten
2020: Deep South

Edman!
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edman! » 31 aug 2018, 12:30

Tijdelijk weer veel membership punten cadeau bij een American Express Gold Card! Namelijk 22.000!
20.000 punten kun je al verzilveren voor een Van der Valk Cadeaubon van 100 euro! 1e jaar Gratis, daarna kosteloos op te zeggen.
Link
* U ontvangt tijdelijk 22.000 Membership Rewards® punten cadeau indien u minimaal € 500,- besteedt in de eerste 3 maanden na goedkeuring van uw aanvraag.
2010: Las Vegas, 2013: Westkustgrand canyon helicopter 2014, 2015: Las Vegas, 2016: Grand Canyon, Yellowstone, 2017: NY, Westkust, 2018: Las Vegas, Oostkust

Anne-Marie
Amerikafan

Bericht door Anne-Marie » 31 aug 2018, 14:08

Hier nog een linkje voor 10 % korting bij booking.com https://www.booking.com/s/32_8/kff0st33

Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Laredo » 31 aug 2018, 14:27

Edman! schreef:Tijdelijk weer veel membership punten cadeau bij een American Express Gold Card! Namelijk 22.000!
20.000 punten kun je al verzilveren voor een Van der Valk Cadeaubon van 100 euro! 1e jaar Gratis, daarna kosteloos op te zeggen.
Link
* U ontvangt tijdelijk 22.000 Membership Rewards® punten cadeau indien u minimaal € 500,- besteedt in de eerste 3 maanden na goedkeuring van uw aanvraag.
Hoe zit dat nou met die lounge toegang? Ik zie dat je met een Gold kaart toegang krijgt tot 500 lounges en met een Platinum kaart tot 1100 lounges. Waar zit hem het verschil? Ik zou lounge toegang relaxt vinden voor onze Delta vluchten Ams-Mco en Mco-Ams in april/mei. Kan ik de Gold kaart daarvoor gebruiken? En als ik een gratis tweede kaart aanvraag kan ik mijn vrouw ook mee naar binnen nemen, toch?
VS west 1995, 1996, 2011, 2012 (2x)
VS oost 2004, 2009, 2010, 2011, 2013

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 31 aug 2018, 15:37

Er is een fors verschil tussen de lounge toegang die je krijgt bij de gold en de platinum kaart.

Platinum

Laat ik beginnen met de meest uitgebreide, dat is de platinum. Je hebt dan op drie verschillende manieren (onbeperkt) toegang tot:

(a) Alle American Express (Centurion) lounges. Dat is kostenloos voor de kaarthouder plus 2 gasten. Wil je meer gasten meenemen? Dan betaal je 50 dollar per gast per keer. Er zijn Amex Centurion lounges op: DFW,IAH,LAS,LGA,PHL,MIA,SEA,SFO, internationaal op: HKG,DEL,MEL,SYD,MEX,EZE,TLC,MTY. Enige eis is dat je een boarding pass kunt tonen voor een vlucht die die dag vertrekt vanaf die luchthaven.

(b) Alle Delta Sky Club lounges in de USA, mits je aankomt of vertrekt op die dag met een DL operated vlucht. Het gaat dus om dat de vlucht uitgevoerd wordt door Delta, ongeacht wie de marketing carrier is (de letters in het vluchtnummer). 1 persoon per Platinum kaart is gratis. Je mag wel gasten meenemen, maar dan betaal je (zo uit mijn hoofd) $29 per gast.

(c) Alle bij Priority Pass aangesloten lounges (meer dan 1200 wereldwijd, overzicht op https://www.prioritypass.com/). Daarvoor krijg je bij je Platinum kaart gratis een lidmaatschap van Priority Pass. Dat moet je wel even apart aanvragen (een telefoontje naar Amex, binnen 1 week geregeld). Je krijgt dan een fysieke Priority Pass toegestuurd. Met die kaart heb je onbeperkt toegang tot alle aangesloten lounges wereldwijd. Je mag kostenloos 1 gast meenemen. Extra gasten kosten 29 euro per gast per bezoek. Enige eis is dat je een boarding pass kunt tonen voor een vlucht die die dag vertrekt vanaf die luchthaven.

Let op. Al deze voordelen gelden niet alleen voor jezelf, maar ook voor degene die jij gratis de extra Platinum kaart geeft. Als je dus je wederhelft die extra kaart geeft en je wederhelft ook even de Priority Pass aanvragt dan heb je beide de mogelijkheid om gasten mee te nemen. Je kunt dan dus samen kostenloos naar binnen met nog 2 gasten in alle Priority Pass lounges. Handig als je 2 kids hebt.

Gold

Bij de gold card krijg je een "Lounge club" lidmaatschap, met credit voor 2 gratis bezoeken. Lounge Club is van dezelfde uitbater als Priority Pass, maar er doen veel minder lounges mee (ik denk omdat ze per bezoek minder betalen). Overzicht van aangesloten lounges op https://loungeclub.com/. Je mag jaarlijks dus twee keer alleen naar binnen, of een keer met 2 personen. Daarna betaal je per bezoek. Wat die kosten zijn weet ik niet, dat staat nergens. Wellicht dat iemand met een Gold card dat wel weet? Ik vermoed iets van 20 tot 25 euro per bezoek. Het zal iets goedkoper zijn dan de guest fee bij Priority Pass.

Edman!
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edman! » 31 aug 2018, 23:01

Toegang tot de Lounge Club (met 700 VIP-lounges) kost per persoon 24 euro per bezoek (na de 2 gratis bezoeken per jaar).
2010: Las Vegas, 2013: Westkustgrand canyon helicopter 2014, 2015: Las Vegas, 2016: Grand Canyon, Yellowstone, 2017: NY, Westkust, 2018: Las Vegas, Oostkust

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve » 01 sep 2018, 01:14

:clap: :clap: :thumbup: :thumbup: :angel13: :iroc: :sign8: :wav: :wav:

Een heel jaar lang de American Express Air France / KLM Flying Blue Gold Card gratis zonder enige verplichtingen testen

http://www.americanexpress.nl/introduce ... XLINK=MYCP
the proof of the pudding is in the eating

sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook » 01 sep 2018, 09:19

Edman! schreef:Tijdelijk weer veel membership punten cadeau bij een American Express Gold Card! Namelijk 22.000!
Link
Wat is nu feitelijk de meerwaarde van deze kaart voor iemand die:
-1 keer per jaar buiten Europa op vakantie gaat (niet persé USA)
-geen zakelijke vluchten heeft
-vrouw 2 keer per jaar familie (buiten Europa) bezoekt
-1 a 2 keer per jaar een weekendje weg gaat binnen Europa
-nu al 2 CC's heeft (platinum Mastercard via ING + visa Gold Card, beide incl partnercard)

Feitelijk kan ik 1 CC opzeggen en ook mijn doorlopende reisverzekering. Als ik kijk hoe vaak wij nu met AF/KLM/Delta vliegen is dat zeer weinig tot niets. Reden: andere maatschappijen zijn goedkoper of vliegen directer/dichterbij waar wij naartoe willen.

Voor mijn gevoel wordt ik dan verplicht om met KLM/AF/Delta te gaan vliegen terwijl dit ons feitelijk geen voordelen biedt. En vliegen we sowieso te weinig om er voordeel uit te halen. Lounge hebben we geen behoefte aan, meestal vliegen we rechtstreeks en komen we vlak voor vertrek aan op de luchthaven.

moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 » 01 sep 2018, 10:38

Ik heb de link van Markstaal gebruikt voor 15 euro korting op mijn boeking van 82 euro, hierbij een nieuwe voor 15 euro korting:

https://www.booking.com/s/12_6/monjan02

Edman!
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edman! » 01 sep 2018, 11:06

sanook schreef:
Link
Wat is nu feitelijk de meerwaarde van deze kaart voor iemand die:
-nu al 2 CC's heeft (platinum Mastercard via ING + visa Gold Card, beide incl partnercard)

Feitelijk kan ik 1 CC opzeggen en ook mijn doorlopende reisverzekering. Als ik kijk hoe vaak wij nu met AF/KLM/Delta vliegen is dat zeer weinig tot niets. Reden: andere maatschappijen zijn goedkoper of vliegen directer/dichterbij waar wij naartoe willen.

Voor mijn gevoel wordt ik dan verplicht om met KLM/AF/Delta te gaan vliegen terwijl dit ons feitelijk geen voordelen biedt. En vliegen we sowieso te weinig om er voordeel uit te halen. Lounge hebben we geen behoefte aan, meestal vliegen we rechtstreeks en komen we vlak voor vertrek aan op de luchthaven.
De "gewone" American Express Gold Card (via mijn link) heeft geen link met Skyteam (KLM/AF/DELTA).
De Flying Blue - American Express Gold Card wel (link van @bedeve).

Ik gebruik de Amex card nu zelf meer dan mijn andere CC van de bank (=Mastercard) vanwege de punten die je spaart en de andere voordelen die op de pagina van de link genoemd staan. Denk dat ik hem wel weer opzeg na 1 jaar, toch dan gratis van de vele voordelen kunnen profiteren. :wink:

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 01 sep 2018, 12:02

sanook schreef: Wat is nu feitelijk de meerwaarde van deze kaart voor iemand die:
De meerwaarde van een Amex is met name het Membership Rewards puntensysteem.

Maar let op: dit geldt alleen voor de normale kaart (de Amex Green/Gold/Platinum). De Flying Blue kaarten staan daar buiten. Die zijn gekoppeld aan Flying Blue en zijn eigenlijk alleen maar interessant als je in dat programma spaart en met de gratis XP punten van de credit card je status kunt halen. De FB kaarten hebben ook alleen maar als extra een reis- en (eventueel) annuleringsverzekering, verder niets.

De normale Amex kaarten hebben meer voordelen. Bij de Gold krijg je dus een Lounge Club membership met 2 toegangscredits per jaar. Daarna betaal je 24 euro per persoon per bezoek. Je krijg ook elk jaar een keer 75 euro korting op een boeking (van meer dan 500 euro) bij Amex travel (hotel, auto, vlucht of combinatie). Je krijgt nu als welkomstbonus 22.000 punten. Dat is gewoon bijna 100 euro kado, die je kunt gebruiken om uitgaven op de kaart mee te dekken (tegen 0.4 cent per punt) of die je kunt overboeken naar hotels, airlines, etc. Je kunt 1-op-1 overboeken naar Hilton en Marriott en 5-op-4 naar Flying Blue. Maar er zijn nog veel meer partners, ook de meeste andere airlines.
Lounge hebben we geen behoefte aan, meestal vliegen we rechtstreeks en komen we vlak voor vertrek aan op de luchthaven.
Tja.. Toch, als je er eenmaal aan gewend bent. Maar goed, bij de gold card is lounge toegang ook geen voordeel. Oke, je mag je een keer "proeven" met 2 personen, of 2 keer alleen, en dat was het. Daarna moet je betalen. Alleen bij de Platinum is dat echt een benefit, onbeperkt. Maar die kaart is niet gratis, ook niet het eerste jaar, maar kost dan 350 euro. Je moet dan dus wel echt gebruik maken van de benefits.

Wel biedt de Platinum als enige kaart nog een ander voordeel: autohuurdekking. Dat kan interessant zijn als je vaak een auto huurt en daarbij altijd kiest om extra te betalen voor verlaging van het eigen risico. Dat is dan weer niet van toepassing in de USA, maar wel op bijna alle andere plekken in de wereld. Alleen dit jaar al heb ik weer een paar honderd euro uitgespaard doordat ik kan vertrouwen op de dekking van de kaart en auto's kan huren zonder allerlei extra dekkingen te hoeven afsluiten (of opgescheept zitten met eigen risico's van bijna 2000 euro en in een geval zelfs meer). Ander voordeel: de 5 gratis extra kaarten (4 x gold, 1 x platinum) delen dit voordeel. Dus je kunt er ook familieleden blij mee maken die op vakantie een auto huren en anders betaald hadden voor verlaging van het eigen risico.

Mocht je een referal willen voor de reguliere kaart (Gold of Platinum), stuur dan even een PB. Ik ga hem hier niet posten (dat is ook tegen de regels van Amex trouwens).

Ruudzaan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door Ruudzaan » 01 sep 2018, 12:53

Er is ook een soort link te maken tussen Amex Platinum (geen idee of dit de gewone of de FB-versie betreft) en de platina status van Flying Blue.
Je mag dan die status delen met een familielid of vriend en die geniet dan exact dezelfde voordelen zoals lounge, bagagevrijstellingen e.d.
Weet er het fijne niet van, en volgens mij mag je het volgens de regels van Amex ook niet met mensen delen die je via een forum daar toe oproept.
Laatst gewijzigd door Ruudzaan op 01 sep 2018, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 01 sep 2018, 13:03

Nee hoor, er is geen directe link tussen de Amex kaart en FB status. Dat zou mooi zijn, maar helaas, zo makkelijk is het niet om Platinum te worden, daar moet je echt voor vliegen.

De enige link die er is is dat je, als je een Flying Blue Amex kaart neemt, jaarlijks wat extra XP's krijgt in het Flying Blue programma. Bij de FB Platinum kaart krijg je 60XP kado. Als je die nodig hebt om net je status veilig te stellen dan kan die jaarbijdrage een prima investering zijn. 60XP staat gelijk aan een intercontinentale retour in Business, en dat kost je meer dan de jaarbijdrage van die kaart. Maar om Platinum status te halen (en te houden) in het FB programma moet je jaarlijks 300XP verdienen. Die 60 is dus 1/5 van wat je nodig hebt, de rest zul je moeten vliegen.

Je bent met die 60XP al wel fors op weg naar Silver, daarvoor heb je jaarlijks 120XP nodig. Met een FB Platinum kaart halveer je dan dus de jaarlijkse XP eis om die status te halen of te behouden.

Als je de XP's niet nodig hebt dan is, in de meeste gevallen, de reguliere Amex kaart een veel betere keus door de extra voordelen. En je kunt, als je graag FB mijlen spaart, je Membership Rewards punten altijd overboeken naar Flying Blue. Uiteindelijk heb je dan, per uitgegeven euro, ongeveer net zo veel mijlen als dat je op de FB Amex kaart had gekregen (Op de Gold: 1.2 MR punt per euro, als je alles overboekt naar FB dan 0.96 FB mijl per euro ipv 1 mijl per euro als je de FB kaart neemt). Maar je hoeft het niet te doen, je hebt veel meer flexibiliteit. Je kunt de punten ook omzetten in geld tegen 4/10 cent per punt.

Ruudzaan
Amerikafan

Bericht door Ruudzaan » 01 sep 2018, 13:37

Ik probeer het nog een keer, want je leest niet goed.
Als persoon A een Platinum AMEX FB kaart hebt, en A behaalt daarnaast ook nog eens door te vliegen de platinum status bij FB, dan mag A bij het behalen van die status die status delen met B.
Dat heet "Platinum for two". Zoek maar op.
B heeft dus helemaal niet hoeven te vliegen voor zijn status.

Er zijn zelfs mensen die bieden aan de € 600 voor een Platinum AMEX FB voor iemand aan te schaffen die die kaart niet heeft, maar wel de Platinum status heeft bij FB.
Officieel mag dit niet, maar het gebeurt wel.
Moet je wel met iemand doen die je vertrouwt want de uitgaven komen allemaal voor rekening van de kaarthouder.
Voordeel als iemand de kaart voor jou betaalt, is dat jij alle voordelen hebt die verbonden zijn aan de Platinum AMEX FB kaart, terwijl je € 0 uitgeeft.

Voor Silver FB hoef je maar 100 XP te hebben en geen 120.
bron https://www.klm.com/travel/nl_nl/flying ... /index.htm

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 01 sep 2018, 13:49

Ah, platinum for two. Maar goed, daarmee krijg je geen "gratis" status, het enige is dat je je eigen behaalde Platinum status bij Flying Blue deelt met de extra kaarthouder van je Amex. Dat zal meestal je wederhelft zijn, en als je altijd samen vliegt dan maakt het ook allemaal niet zoveel uit.

Als je wederhelft vaak alleen vliegt is het wel een heel handig voordeel inderdaad. En de gespaarde mijlen gaan voor hem/haar sowieso ook een stuk sneller. Maar zelf zul je toch echt op eigen benen Platinum bij elkaar moeten vliegen, elk jaar weer. Jammer dat Flying Blue dit koppelt aan de Amex trouwens. Bij Delta mag je als platinum gewoon iemand Silver giften en als Diamond mag je Gold giften, zonder dat je een credit card moet nemen.

Als Platinum een FB kaart nemen, betaald door een wildvreemde die dan de extra kaarthouder wordt lijkt me, zacht gezegd, niet heel erg verstandig en ik kan me niet voorstellen dat iemand daar in trapt. Je bent als hoofdkaarthouder namelijk 100% verantwoordelijk voor de uitgaven van de extra kaarthouder. Je deelt zo niet alleen je status met die persoon, maar ook je bankrekening ;-)

In je hebt inderdaad gelijk met de 100 XP voor Silver. Excuses.

Ruudzaan
Amerikafan

Bericht door Ruudzaan » 01 sep 2018, 14:18

Er zijn 2 'safe' mogelijkheden als je een CC-kaart met iemand deelt.
Je kent die persoon door en door en vertrouwt hem of haar ook door en door.
Of iemand betaalt jouw kaart, en de kaart die de extra kaarthouder krijgt, knip je doormidden zodat er geen uitgaven mee gedaan kunnen worden.

Er is een onofficieel circuit waarin mensen die elkaar nog niet kenden, statussen delen en waar de status-ontvanger de kosten van de Platinum AMEX FB op zich neemt.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer