Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Bericht door marrich77 »

Zoals de titel al zegt.

Mijn kids lopen regelmatig in honkbal shirts van enkele teams (Yankees, Indians, Mariners, Giants.)
Ongetwijfeld dat er een aantal meegaan richting USA komende zomer.
Maar hoe zit het met het dragen van een rivaliserend shirt in de speelstad van een ander team.
Komen daar (vervelende) opmerkingen over.
Of zijn de amerikanen in california gewoon wat relaxter (tov Nederlanders en de voetbalshirts)
Ik zal ze in elk geval geen ander shirt aandoen als we naar de Angels gaan.

Hoor het graag of hier ervaringen zijn.
Gebruikersavatar
avsboz
Amerikakenner
Berichten: 602
Lid geworden op: 23 nov 2011, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Bericht door avsboz »

Wij hebben in 2014 bij een wedstrijd tussen Anaheim Angels en Texas Rangers gezeten. In het publiek zaten fans gewoon door elkaar. Zelfs echtpaar waar man en vrouw duidelijk andere voorkeuren hadden.
Grt,
Andries


2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Bericht door Laura&Edwin »

Onze zoon liep twee jaar geleden een maand door 3 staten met een Texas Rangers petje...niks aan de hand.

En in de stadions zit men inderdaad door elkaar: ik met een Texas shirt, mijn buurman was een Tigers-fan. Zijn vader weer Rangers. Enz.

De rivaliteit daar is totaal niet te vergelijken met bv het voetbal hier. In ieder geval zeker niet voor wat betreft honkbal.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Bericht door meyem »

De rivaliteit tussen de diverse honkbalteams is heel gemoedelijk. Maar je zult vast opmerkingen krijgen, van het vriendelijke soort.
Ik draag regelmatig een Yankees shirt nummer 5 (Joe DiMaggio), maar ook een oud shirt van de Chicago White Sox .... altijd goed voor een leuk gesprek
(nb: ik ben een Mets fan :lol: )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Bericht door Almere vak V »

Kennen ze daar totaal niet. Bij het honkbal al helemaal niet. Maar ook niet bij het ijshockey. Heb in mn Rangers shirt op de banken gestaan in Vancouver toen ze daar de Canucks aan het afdrogen waren. Ook niet bij het basketball. Kan gewoon met mn Blazers shirt in de Oracle Arena zitten. Zelfs bij het football niet. Heb met mn Seahawks shirt in Dallas, Chicago, Green Bay, Oakland en San Francisco op de tribune gezeten. Interesseert ze werkelijk geen bal. Hetzelfde geldt trouwens voor college.

Natuurlijk krijg je opmerkingen. Maar die zijn altijd bedoeld om een praatje te maken. Als je vervolgens verteld dat je uit Nederland komt rollen ze nog net niet van verbazing van hun stoel. En binnen de kortste keren weet iedereen om je heen dat je uit Nederland komt en voor de tegenstander bent. Hebben ze alleen maar respect voor.
Gast

Re: Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Bericht door Gast »

Rivaliteit is groter tussen college teams. Ik zou bijvoorbeeld niet met een Duke shirt in Chapel Hill, NC gaan lopen flaneren. Of met een Ohio State shirt in Ann Arbor, MI.

Het is niet gevaarlijk hoor, je zult alleen wel wat commentaar krijgen. :D
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Bericht door Almere vak V »

eoms schreef:Rivaliteit is groter tussen college teams. Ik zou bijvoorbeeld niet met een Duke shirt in Chapel Hill, NC gaan lopen flaneren. Of met een Ohio State shirt in Ann Arbor, MI.
Geen enkel probleem! Ik zit mn mn Ducks shirt in Reeser Stadium van de Beavers. Daar krijg je natuurlijk opmerkingen. Maar is alleen maar leuk. Terwijl ze die wedstrijd toch echt The Civil War noemen. Het klinkt altijd allemaal erg stoer. Maar dat valt heel erg mee...
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Bericht door marrich77 »

Mooi zo.
Kon het me ook niet echt voorstellen. Maar moest het toch ff vragen
gastxyz

Re: Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Bericht door gastxyz »

[youtube]PbcJ1cI5adE[/youtube]

Het is zo'n ge... dat er niets gebeurd in de VS en dat je gewoon met andere shirtjes kan rondlopen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Bericht door Almere vak V »

Arno schreef:
Het is zo'n ge... dat er niets gebeurd in de VS en dat je gewoon met andere shirtjes kan rondlopen.
Manman, deel dan niks. Wat een sneu filmpje. Het begint al met prank hier en prank daar. De eerste die wat tegen m zegt is uiteindelijk degene die hem vervolgens niet raakt en tegen een muurtje duwt. Het is dat de Oscar nominaties net zijn geweest...

Nogmaals, als er al iets zou gebeuren is het bij football en bij hockey. En daar heb ik al meerdere keren in het stadion van de tegenstander in het shirt van de Ducks, Seahawks en Rangers gezeten. Natuurlijk krijg je opmerkingen naar je hoofd. Als je daar een beetje bijdehand mee omgaat is er helemaal niks aan de hand.

En ja, er zal er best wel is eentje op zijn gezicht getikt zijn. Maar moet ik hier nou ook alle filmpjes posten dat er niks gebeurd?? Kijk vannacht naar de NBA of NHL en je ziet de mensen gewoon door elkaar zitten. Er gebeurd niks. Ben vandaag aangekomen in Minneapolis. Het is hier -20. Hier is zondag de Super Bowl. Ze lopen in shirtjes van de Vikings, Patriots en Eagles door de straat. Ze zitten in de kroeg. Zijn stomdronken en er gebeurd helemaal niks.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Bericht door Almere vak V »

marrich77 schreef:Mooi zo.
Kon het me ook niet echt voorstellen. Maar moest het toch ff vragen
Laat je niet bang maken door 1 filmpje. Je krijgt hoogstens een opmerking dat je je kinderen verkeerd hebt opgevoed...
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Bericht door meyem »

hahahaha .... ik heb in Boston rondgelopen met mijn Joe diMaggio shirt .... gewoon ergens in de buurt van de freedom trail ..... No worries ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Bericht door boonens »

Mooi stukje theater dat filmpje :roll: Alles voor de views!
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Bericht door babarage »

:offtopic:
Almere vak V schreef:Ben vandaag aangekomen in Minneapolis. Het is hier -20. Hier is zondag de Super Bowl. Ze lopen in shirtjes van de Vikings, Patriots en Eagles door de straat. Ze zitten in de kroeg. Zijn stomdronken en er gebeurd helemaal niks.
wow! gaaf man. hebbie kaartje?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Bericht door dutchie_in_boston »

Je kunt hier in Boston een opmerking verwachten wanneer je iets Yankees draagt. Of, op dit moment, Eagles :). Maar draag ook geen Patriots gear in Philly :lol: : http://www.wcvb.com/article/philly-coff ... n/16024367
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Bericht door Almere vak V »

babarage schreef::offtopic:

wow! gaaf man. hebbie kaartje?
Heb ik.
dutchie_in_boston schreef:Je kunt hier in Boston een opmerking verwachten wanneer je iets Yankees draagt. Of, op dit moment, Eagles :). Maar draag ook geen Patriots gear in Philly :lol: : http://www.wcvb.com/article/philly-coff ... n/16024367
Mooi man! Humor!
Gast

Re: Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Bericht door Gast »

lempkesboer
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jun 2015, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Zuid Limburg

Re: Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Bericht door lempkesboer »

Valt allemaal wel mee hoor. Ben nu zelf in Vegas voor Super Bowl weekend. Het is hier een zee van verschillende shirts en alles gaat goed samen. Vanmiddag bij een viewing party geweest en natuurlijk, er worden wat stekende opmerkingen naar elkaar gemaakt maar daar blijft het ook bij. Ik ben zelf fanatiek supporter van een NL voetbalclub en geloof me, bij ons waren de barkrukken door de zaal gevlogen en kun je ook echt niet in je shirt bij een uitwedstrijd op het thuisvak zitten. Hier was het een groot feest. Het heeft natuurlijk ook met je eigen houding te maken. Ga je provoceren, dan zal je overal ter wereld geen vrienden maken.

Voor de rest Fly Eagles Fly (zeg ik als Cardinals fan) en Dilly Dilly!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Bericht door Almere vak V »

Wat een briljante reclame dat Dilly Dilly!!

Gisteravond in het stadion ook geen wanklank gehoord of gezien. Alles en iedereen door elkaar. Vooruit, de blauwe shirtjes waren iets eerder uit het stadion dan de groene. De groene waren iets luidruchtiger buiten dan de blauwe. Maar bij -20 lost zich dat vaak vrij snel op...
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Even een rare vraag mbt rivaliteit Amerikaanse sportteams

Bericht door boonens »

lempkesboer schreef:(zeg ik als Cardinals fan)
Ha, nog iemand uit de Birdgang op dit forum! :thumbup: Dat Larry nog maar een jaartje mag blijven :notworthy:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer