Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door tomaat85 »

Wij bloggen met de Iphone en de MacBook. Als er een mooi moment is (geweest) dan post ik (als opper blogger :D )met de Iphone vaak gelijk de foto met een paar korte zinnen als toelichting. Soms zijn er dat een paar verdeeld over de dag, soms dagen niet. We mogen graag S'avonds in het hotel of AirBnB, samen met de groep, of de post's van overdag aanvullen en/of soms ook een heel nieuw hoofdstuk aanmaken. Dat deed ik/we tot voor kort altijd met Blogspot en ga dat komende vakantie met Wordpress doen. Ervaring met Wordpress op de Iphone heb ik dus nog niet maar ik heb er alle vertrouwen in. Nu moet ik wel zeggen dat ons blog echt alleen voor de thuisblijvers is en zeker geen reisgids voor "vreemden"....waarmee ik wil zeggen dat de te stellen eisen niet zo hoog zijn :wink: Een typo mag gerust en zaken als welk hotel, wat t kost, hoever en hoelang we hebben gereden bij ons geen blog materiaal is.
Grote Amerika fan
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Mademoiselle »

meyem schreef:Mijn laptop is ook lekker klein, meer een noteboek, dus makkelijk mee te nemen.
Ergens hierboven staat wel een nuttige opmerking: typ eerst je verslag in word, voordat je het online zet. Je zou niet de eerste zijn die een heel verhaal heeft getypt en dan de verbinding verliest, of zo .....
Dit ga ik ook zeker doen! Ik zal zorgen dat ik een offline werkversie heb en dan definitieve versie online in Wordpress plak.
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
avsboz
Amerikakenner
Berichten: 602
Lid geworden op: 23 nov 2011, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door avsboz »

vana schreef:
avsboz schreef:..en bovendien staat hele menstruatie al klaar...
Hier kan ik me geen enkel beeld bij vormen :lol:
.
.

Lang leve de autocorrectie. :lol: :lol:
Bedoelde natuurlijk de menustructuur.
Grt,
Andries


2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Sandra71 »

Tegenwoordig typ ik sowieso eerst de tekst in Word, zoals hier al meer is gezegd.
Mijn originele verslag van 2008 stond ooit op web-log.nl, maar dat werd door een migratiefout opgeheven en het verslag was volledig verdwenen. Ik heb het ondertussen opnieuw geschreven, maar daardoor zijn natuurlijk details verloren gegaan. Dus dat overkomt me niet meer.

Als er een keer geen wifi is, plaats ik de verslagen zodra er wel weer wifi is, door gewoon te copy/pasten vanuit Word. Ideaal.
Dagelijks foto's in een "dag mapje" plaatsen werkt voor mij ook veel fijner dan achteraf alles in één keer te moeten uitzoeken. Dus gelijk per dag opslaan en de mooiste al in een "selectie" mapje plaatsen. Prima te doen en je hebt direct een back-up van je SD kaartje.

Ik maak het verslag op een laptop en nooit in de auto eigenlijk. Ik neem de tijd om aan het verslag te werken als we op de accommodatie zijn aangekomen en lekker op het balkon of porch zitten te genieten van een drankje en een hapje. Voor mij ook een vorm van ontspanning, dus geen opgave. En mocht ik er toch een keer geen zin in hebben, dan sla ik gewoon een dagje over en schrijf ik het de volgende dag.
In plaats van aantekeningen, maak ik ook vaak foto's van naambordjes of andere of dingen die ik wil onthouden.
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Hans B »

Bloggen NIET ik heb vakantie. :clap:
Soms stuur ik een whatsapp met foto.
Anders heb je thuis toch niks meer te vertellen :thumbup:
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Saskia45 »

Ik heb Pindat gebruikt. Kan als app op je telefoon of ipad en ook op de laptop.
Offline en online te gebruiken. Je kunt de toegang afschermen (wie leest mee).
Je kunt onbeperkt foto's uploaden en je kunt aan het eind een boekje ervan laten maken.
Superleuke herinnering!
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door nieuwenoord »

Ik blog al jaren in WordPress en op de laptop. Gewoon liefst elke avond mét foto’s. Veel werk, maar het is voor mij echt onderdeel van de vakantie.

Dit jaar ook Polarsteps als extraatje gebruikt, lijkt me ideaal voor wie niet zo uitgebreid wil bloggen. Net als Pindat trouwens!
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Cindy1969 »

Ik heb een 15"laptop, maar die moet mee voor mijn blog haha.
Wil met 10 vingers blind typen, als ik het op een tablet of mobiel moet doen moet het lettertje voor lettertje, en dan ben ik uren zoet...
Geen geduld voor.

Foto's maak ik met mobiel, en zodra die in de buurt is van de laptop gaan de foto's automatisch naar mijn Dropbox. Selecteer dan even
welke ik wil gebruiken op de blog, en plaats ze er dan bij.
Schrijf de blog 's avonds. Reis alleen en vind het fijn om zo even mijn verhaal kwijt te kunnen.

Het is veel werk, maar het is zo leuk om je eigen blog af en toe terug te lezen.
Veel dingen zou ik anders allang al vergeten zijn.
Gebruikersavatar
Rebekka1977
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 12 nov 2007, 20:48
Locatie: Goes

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Rebekka1977 »

Wij gebruiken tegenwoordig ook Pindat. Ideaal, ik typ onderweg stukjes op m'n Iphone. Zowel ik als mijn vriend plaatsen wat foto's van beide iphones erbij en bij Wifi uploaden maar. 's Avonds hoef ik dan nooit meer lappen tekst te typen. Ik vind het ook erg leuk om af en toe wat reizen na te lezen.
Gebruikersavatar
Jules88
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Jules88 »

Ook ik heb Pindat gebruikt voor onze recente roadtrip. Heel fijne app, super handig om op mijn telefoon te typen en foto's te uploaden en dat het allemaal offline kan. Ik kwam er alleen pas te laat achter dat hij de locatie niet automatisch regelmatig opsloeg en dus heb ik pas vanaf halverwege de reis een specifieke route (van echt precies alle wegen en weggetjes waar we gereden en gelopen hebben).
Ik vond de mogelijkheid tot het bestellen van een album ook heel fijn, tot ik het daadwerkelijk wilde doen en ik het album niet echt mooi zou gaan vinden. Dat heb ik dus niet gedaan en heb ergens anders zelf een album gemaakt en besteld.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door michelly »

Ik gebruik geen pindat maar vind die verslagen wel heel fijn lezen met een mooie lay-out.
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Roosuithoorn »

Ik gebruik Blogger. Ik gebruik mijn tablet om mijn blogs te maken. 'S ochtends drinken we altijd even een kopje koffie op de kamer en kijken we naar Good Morning America o.i.d. Als mijn zus dan gaat douchen zet ik alvast mijn pagina voor die dag klaar.
'S avonds maak ik dan mijn verslag. Ik heb een Samsung telefoon en tablet. De foto's die ik met mijn telefoon gemaakt hebt staan meteen ook op mijn tablet. Even een stukje schrijven, een paar leuke foto's uitzoeken en klaar.
Ik vind het niet veel werk, vind het leuk om te doen en vind het erg leuk om de blogs later nog eens na te lezen.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Georgie »

Even een upje aan dit algemene topic. Ik heb een vraagje aan jullie bloggers, misschien hebben jullie er antwoord op.

Ik wil tijdens onze reis door Amerika een blog bij gaan houden als een soort reisverslag. Dan wel voor onszelf dan wel voor het thuisfront en wie het dan ook maar leuk vindt om te lezen. Ik lees zelf ook altijd veel reisverslagen als voorbereiding en kan me daar dan echt op verheugen als zo'n blog 'live' is, elke ochtend bij de koffie een nieuwe blog lezen. Ik neem m'n laptop mee maar mobiel bloggen ook (ik vind typen op een mobiel niet erg). Ik zal niet altijd overal WiFi hebben maar het is voor mij een mooie manier om de dag te verwerken, foto's erbij te plaatsen etc.

Enfin ik zoek een geschikt medium hiervoor. Vroeger gebruikte ik Blogspot/Blogger. Die zijn zeer gebruiksvriendelijk maar ik vind de mobiele App echt ruk. Ligt dat aan mij? Ik heb een draft gemaakt (in een oude blog van me) maar ik kan nergens vinden hoe je goed foto's tussen de tekst kan plaatsen.
Zie screenshots, ik kan wel een foto plaatsen, maar a) zie je 'm niet en b) ik wil 'm tussen tekst kunnen plaatsen en die optie is er niet.

Afbeelding

Afbeelding

De app lijkt wel heel beperkt. Ligt dat aan mij?


Ik kan ook via Jimdo een blog gaan maken. Daar heb ik m'n zakelijke website gemaakt en dat werkt heerlijk makkelijk, zowel mobiel als desktop, maar zijn niet echt handige blog templates van. Wel echt een fijne manier van websites bouwen, ik kan het aanraden.

WordPress heb ik in't verleden mee gewerkt, maar geen fan van. Pindat en Polarsteps zijn mooie reis apps maar is toch ook niet helemaal wat ik zoek, liever echt een Blogger blog of een echte website (op basis van Jimdo dan).

Dus eigenijk twee vragen:

1) Werkt de Blogger app bij jullie ook ruk? Of doe ik iets fout?
2) Wat zou jullie leuker lijken: een blog via Blogger als reisverslag of een wat meer een website (wel met blog dus) via Jimdo waar ik bijvoorbeeld ook andere (volgende) reizen onder kan verzamelen, met eigen url en homepage enzo.
Voor een idee hoe een blog daar uit kan zien, zie mijn website.

Alvast bedankt!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Njit »

SpaceAce schreef:Hier ook hetzelfde als Michelly eigenlijk. Meestal begin ik al in de auto op de laptop. Of als we niet echt een dag rijden hebben, doe ik het 's avonds op de hotelkamer.
kleine aanvulling. Linda tikt het reisverslag in Word. Ik lees de tekst na het schrijven nog een keer door en zoek dan foto's uit die bij de tekst passen.

Ik knip-en-plak het daarna in Live Writer. De foto's voeg ik hier ook in toe, Live Writer verkleind ze automatisch. Daarna hoef ik enkel op Uploaden te klikken en alle tekst en foto's worden in een Blog gezet. Werkt voor Wordpress weblogs prima. Kan ik al offline voorbereiden tijdens het rijden.
Deze Workflow gebruiken we nu al een hele poos en werkt voor ons het snelste.

De Weblog zelf staat voor de vakantie al klaar. Tijdens de vakantie pas ik het menu aan zodat je handig naar een bepaalde dag kan springen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Njit »

Georgie schreef:2) Wat zou jullie leuker lijken: een blog via Blogger als reisverslag of een wat meer een website (wel met blog dus) via Jimdo waar ik bijvoorbeeld ook andere (volgende) reizen onder kan verzamelen, met eigen url en homepage enzo.
Voor een idee hoe een blog daar uit kan zien, zie mijn website.
Ziet er prima uit je eigen website. Kun je ook een menu met meerdere nivo's aanmaken?

Dus Blog > Vakantie > USA 2019 > Dag 1

Want dat vind ik altijd een nadeel van dit soort webpagina-blogs. Navigeren gaat niet altijd even makkelijk.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Georgie »

Jazeker kan dat. Weet alleen niet precies hoe dat met het blogelement werkt, maar daar zou ik even mee moeten puzzelen.
Ik ben er zelf ook nog niet helemaal over uit of ik nou voor alleen deze reis de website wil bouwen of voor meerdere reizen. Ik heb net een iets algemenere domeinnaam gekozen en ben nu met de layout aan het stoeien. Ik bouw 'm op dit moment maar gewoon alleen voor de grote Amerika reis dit jaar, dus in de navigatie pagina's zoals 'ROUTE', 'CAMPINGS' en 'BLOG' etc. Mocht ik m hierna voor andere reizen willen gebruiken kan ik dat altijd nog ombouwen of op een bepaalde manier archiveren denk ik. Dat lijkt me het meest overzichtelijk voor louter deze reis, toch?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Njit »

Ik zou het gewoon proberen :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door stegeman »

Ik weet niet of je t bloggen moet noemen. Maar mijn man en ik maken samen een groepsapp en daar zetten we alles in. Ideaal voor het uitgebreide fotoalbum die ik later maak. Dan weten we tenminste alles nog bij naam.
Het is de bedoeling vd apps wel een samenhangender verhaal te maken thuis.
Moet je niet zoals wij beide vorig jaar alles per ongeluk wissen :geek:
Laptops en spul slepen we niet mee.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Felicitas »

Onze reisverslagen typ ik op een IPad aan het einde van de dag als we nog wat luieren op de motelkamer of in de cabin. Beker thee erbij, TV op de achtergrond. Ik plaats het verslag gelijk op onze website (SilverStripe CMS). Zo maak ik ook mijn hoofd weer "leeg" voor nieuwe belevenissen. Foto's zoek ik thuis pas uit.
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Roosuithoorn »

Georgie schreef: Dus eigenijk twee vragen:

1) Werkt de Blogger app bij jullie ook ruk? Of doe ik iets fout?
2) Wat zou jullie leuker lijken: een blog via Blogger als reisverslag of een wat meer een website (wel met blog dus) via Jimdo waar ik bijvoorbeeld ook andere (volgende) reizen onder kan verzamelen, met eigen url en homepage enzo.
Voor een idee hoe een blog daar uit kan zien, zie mijn website.
!
Ik gebruik zowel Blogger als Jimdo voor mijn reisblogs. Jimdo gebruik ik om de blogs te verzamelen, ik vind het niet zo'n handige site om een dagelijkse blog bij te houden.
Blogger werkt voor mij reuze handig. Je hebt gelijk dat je op de app geen foto's in het verslag kunt verwerken. Dat is idd niet erg handig. Je kunt wel de tekst alvast opmaken om dan later op je laptop of tablet de foto's in te voegen. Ik vind het werken met een tablet ideaal omdat je dan meteen de foto's van die dag in kunt voegen (tablet en telefoon van hetzelfde merk, synchroniseert automatisch). Je zou dat in principe ook op je telefoon kunnen doen (dus niet de app), maar dat lijkt me wel een hoop gepriegel.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer