Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Mademoiselle »

Ik was eens nieuwsgierig wat jullie de prettigste manier van bloggen vinden tijdens de reis?

Schrijf je fysiek iets op wat je later overtypt op de computer in het hotel? Of blog je direct vanaf een computer in je accommodatie?
Gebruik je kleinere apparaten zoals een iPad of smartphone? Schrijf/tik je onderweg in de auto als je zelf even niet hoeft te rijden? Ben benieuwd!

Ik ga binnenkort tijdens onze Baltimore/Washington reis voor het eerst "live" bloggen dus ben benieuwd hoe dat gaat. Ik ga in principe alles vanaf de iPad doen, via de Wordpress app, en het hotel heeft een business center mocht ik de computer nodig hebben.
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door michelly »

Ik gebruik altijd mijn laptop. De ene keer tik ik al wat tijdens het rijden, de andere keer 's avonds. Samen zoeken we dan altijd de foto's uit, zo herbeleef je de dag nog een keertje :D
En soms heb ik helemaal geen zin en stel ik het een dag uit. Ik heb overigens wel altijd een schriftje in de auto naast me liggen. Dat is vooral om de kosten bij te houden maar ook om af en toe iets te noteren zodat ik het niet vergeet.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door covri »

Ik doe het zoals Michelly soms op de laptop en anders op m'n tablet. Als we Wi-Fi hebben, zetten we de foto's dmv de WiFi over van de camera op de tablet. Onderweg aantekeningen maken indien nodig. Ik probeer het wel elke avond bij te houden.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door jojostravelusa »

Ik blog niet tijdens de reis. Ik heb een schrift en schrijf daar vrijwel elke avond in. Onderweg maak ik aantekeningen van dingen die we tegenkomen en die je makkelijk zou vergeten omdat het onbelangrijke, maar soms erg leuke details zijn. Thuis werk ik alles uit in het blog.
Voor de thuisblijvers heb ik in what's app een groepsapp en verstuur regelmatig een aantal foto's met een regeltje erbij.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door meyem »

Ik blog ook via een laptop (vind het typen op een smartphone heel vermoeiend ...)
Ik merk wel dat ik het liever smorgens vroeg doe, dan savonds laat. Ik maak dan wel savonds vast een lijstje van steekwoorden, zodat ik zoveel mogelijk herinnner.
Je onthoudt veel meer als je het meteen neerpent dan wanneer je wacht tot je weer thuis bent, is mijn ervaring ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door lyan »

Ook hier gaat de laptop mee en probeer ik elke avond mijn verhaal en foto's te uploaden. Als dat niet lukt dan schrijf ik het in Word en upload het de volgende dag. Ook ik heb de ervaring dat als je het direct doet je het het minst werk van hebt en je alles nog weet. Bovendien vind ik het erg leuk om te doen.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door SuperFieke »

Ik typ mijn verslag op mijn laptop tijdens het rijden. Ik typ het in een Word document en als we dan op het hotel zijn, dan copy paste ik mijn verslag op de blog en plak ik de foto's ertussen. Als ik dat niet onmiddellijk doe, dan vergeet ik de details. Ik zou er ook tegenop zien om dat achteraf nog allemaal te reproduceren.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door SpaceAce »

Hier ook hetzelfde als Michelly eigenlijk. Meestal begin ik al in de auto op de laptop. Of als we niet echt een dag rijden hebben, doe ik het 's avonds op de hotelkamer.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door ClaireVHaut »

Polarsteps onderweg

Laptop neem ik niet mee
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Marenko »

Mijn man schrijft tijdens onze reizen. Hij typt het verslag op de iPad in pages. Ik plaats het later samen met foto’s als we WiFi hebben.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door moon29 »

Ik blog ook via mijn laptop via Wordpress website.
Het meeste van de tekst type ik al in Word tijdens de stukken dat we auto rijden. Ik kan blind typen, dus kan zo toch gewoon om me heen kijken. Dat werkt voor mij het beste. Achteraf ('s avonds of de volgende ochtend een heel verhaal typen kan ook, maar dan wordt het vaak meer een snelle opsomming van vanalles en door het steeds bij het in de auto stappen weer even bij te werken wordt het een iets levendiger verslag denk ik.
En dan kost dat ook geen onnodige tijd. In de auto zit ik toch, dus geen moeite.
De foto's zet ik er dan tijdens het laatste stuk rijden naar het hotel ook vaak al op.
In het hotel is het dan nog foto's doorkijken, selectie maken, die bewerken (ik schiet in RAW), en dan alles in de goede volgorde op de Wordpress pagina plaatsen.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Mademoiselle »

ClaireVHaut schreef:Polarsteps onderweg

Laptop neem ik niet mee
Mooie app die Polarsteps! Ik ga me daar in verdiepen.

Het valt me inderdaad op dat veel mensen de laptop meenemen. Aangezien ik altijd al genoeg te sjouwen heb doe ik dat niet, iPad vind ik een stuk handzamer!

Superleuk om te lezen allemaal!
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
avsboz
Amerikakenner
Berichten: 602
Lid geworden op: 23 nov 2011, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door avsboz »

Bloggen met laptop s avonds op de kamer. Maar ik zorg dat thuis in NL al de hele infrastructuur voor de reis heb klaar staan. Dus alle blogpaginas heb ik al met random stukje tekst klaargezet in juiste lay-out. Bovendien heb ik de bijbehorende categorieën, data, plaatsen of key words al ingevuld en bovendien staat hele menustructuur al klaar. Dan hoef je s avonds alleen maar tekst te uploaden en wat foto's te selecteren. Het enige wat ik aan fotos bewerk is het formaat.

En ondanks dat, gaat er nog steeds (te) veel tijd in zitten.
Laatst gewijzigd door avsboz op 31 jan 2018, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Grt,
Andries


2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Martin & Marianne »

De laatste keren hadden wij een laptop mee (formaat IPad maar wel zo prettig voor een verslag vind ik), daarvoor gebruikten we een schrift en plaatsten we zo nu en dan eens iets als we een computer in het hotel konden gebruiken. Er gaat nu nog steeds een schriftje mee voor aantekeningen onderweg. Meestal schrijven we eerst in word, en plakken dat in het verslag zodra we wifi hebben.
Martin schrijft het meeste, ik doe de foto's. Die verklein ik voordat ik ze plaats, verder bewerken we niets.

Marianne
Gebruikersavatar
Nati
Amerikakenner
Berichten: 1109
Lid geworden op: 24 mei 2005, 16:40
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: aan de Nederlandse /Belgische grens

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Nati »

Tijdens een langere rit begin ik soms ook al wat te te typen op de tablet of anders op de kamer. 's Avonds gaat die tekst dan over op de laptop en ineens op de blog. Nog wat foto's er bij zoeken en dat scheelt wel wat in tijd.

Voor notities heb ik ook een apart schriftje ,maar hierin komen dan het aantal kilometers gereden ,welk hotel/ prijs, maaltijden en uitgaven.
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Ellen1308 »

Vorig jaar heb ik voor het eerst een blog bijgehouden. Ik heb de app 'Blogger' op mijn telefoon staan en daar begon ik vaak al met mijn verhaal. We waren toen veel in Disneyworld Florida en het was een mooi tijdverdrijf in de wachtrijen!
's Avonds ging ik dan op de laptop verder waar ik de layout aanpaste en foto's toevoegde.
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door chell »

Ik neem een laptop mee om te kunnen bloggen/foto's te bewerken. Bloggen doe ik in Wordpress. Voor onze Ierlandreis in 2016 gebruikte ik Traveldiaries, maar dat bleek uiteindelijk niet ideaal. Ik heb een hoop andere sites in Wordpress en heb daarna besloten om daar in het vervolg ook voor reisblogs naar over te stappen. Ik ben van plan om te proberen soms ook al iets in de auto te tikken. Ik ben héél blij met ons reisverslag van Ierland en wil er ook zéker eentje van onze komende reis,maar vond het af en toe wel vervelend veel werk. Zeker omdat mijn lief dan al lekker lui lag te lezen of een serie keek :lol:
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door Henriëtte »

Tijdens de autoritten heb ik altijd een notitieboekje bij me, daar schrijf ik alleen wat steekwoorden in, als geheugensteun. 's Avonds op de motelkamer zoekt Hans altijd eerst de foto's van die dag uit, een selectie zet hij dan direct online in ons live reisverslag. Ik typ daar dan nog een kort stukje tekst bij. 't Echte werk komt pas als we weer thuis zijn, dan schrijf ik een uitgebreid verslag. Waarbij het notitieboekje, de foto's en het korte stukje tekst van het live verslag ervoor zorgen dat ik de dag weer in mijn herinnering kan oproepen. Ik ben daar al gauw een maand of drie mee bezig. Als ik mijn tekst klaar heb, zoekt Hans daar nog wat extra's foto's bij.

We hebben een paar keer een dicteerapparaatje meegenomen, zodat we tijdens onze wandelingen onze ervaringen in konden spreken en daarna - voor het lange verslag - weer af konden luisteren. Maar dat is al snel verwaterd, tijdens de laatste reizen hebben we er geen gebruik meer van gemaakt.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door vana »

avsboz schreef:..en bovendien staat hele menstruatie al klaar...
Hier kan ik me geen enkel beeld bij vormen :lol:

Ik heb tijdens onze reizen de hele dag een schrift bij me waarin ik een soort dagboek bij houd, ik schrijf er steeds in gedurende de dag. Zo heb ik meteen alle verse indrukken en leuke kleine feitjes en sfeertekeningen die ik later anders weer vergeet. Mijn gevoel is dat ik als ik tot 's avonds wacht het meer een opsomming gaat worden en d.m.v zo'n dagboek wordt het voor mij een veel levendiger verhaal.

Tijdens de eerste twee reizen heb ik een live verslag bijgehouden. Maar ik voelde me op laatst niet meer prettig bij de druk die ik mezelf oplegde om elke dag iets te plaatsen. Omdat ik een verslag zonder foto's super saai vind besteedde ik ook veel tijd aan het uitzoeken van en het soms heel langzaam uploaden van foto's. Het feit dat mijn familie leuke dingen deed samen of al lag te slapen terwijl ik nog met het verslag bezig was ging me steeds meer tegenstaan.
Daarom heb ik de verslagen van onze laatste twee reizen later thuis pas in alle rust gemaakt aan de hand van mijn schriften.
Op deze manier heb ik ook het verslag van de bruiloft van mijn broer in Thailand gemaakt en maak ik ook steeds een verslag van onze reizen naar italië.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?

Bericht door meyem »

Mijn laptop is ook lekker klein, meer een noteboek, dus makkelijk mee te nemen.
Ergens hierboven staat wel een nuttige opmerking: typ eerst je verslag in word, voordat je het online zet. Je zou niet de eerste zijn die een heel verhaal heeft getypt en dan de verbinding verliest, of zo .....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer