Bijkomende kosten KLM/Delta.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Bijkomende kosten KLM/Delta.

Bericht door vana »

Maar wat verwacht je dan voor antwoord?
Je bent het er niet mee eens dat het bij jouw reis in het systeem naar een Light tarief gaat waardoor je koffers moet bijbetalen (wat gewoon op de site vermeld staat, voor de goede lezer)
Wat de reden is dat ze naar een Light tarief gaan voor jouw specifieke reis maakt eigenlijk niet uit, de kosten staan daarna uiteindelijk gewoon vermeld en aan jou de keuze om het te boeken, of naar een ander te gaan.

Als je dan achteraf daarover klaagt, hoe denk je dat een social media agent anders kan reageren dan een standaard antwoord geven?
"Sorry mevrouw, u heeft gelijk. Ik ga direct voor u het boekingssysteem veranderen?" "

Hoe hard en hoe vaak je ook tegen ze klaagt en hoe dom je ze ook schijnt te vinden, zij kunnen en mogen niets doen.

Je hebt uiteindelijk zelf besloten toch bij hun te boeken en achteraf contact op nemen met de vraag of ze nog iets voor je kunnen doen heeft geen zin. Ze gaan echt niet ineens zeggen dat je je koffers niet hoeft te betalen.

Je zou natuurlijk wel gewoon een officiele klacht in kunnen dienen dat je hun systeem onduidelijk vindt of dat je verkeerd voorgelicht bent over het koffers gedoe.
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Bijkomende kosten KLM/Delta.

Bericht door Aurora »

Wat ik verwacht? Een normaal antwoord op mijn vragen en afhandeling van mijn klacht wanneer ik die indien. Mijn klacht willen ze niet afhandelen, omdat de reis nog niet heeft plaatsgevonden. Dat stond letterlijk in het bericht. Ja sorry hoor maar wat is dat nu voor antwoord?

Maar goed, ik leg me er bij neer dat ik nooit een fatsoenlijk antwoord zal krijgen op mijn al dan niet koffer gerelateerde vragen... :blink:
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Bijkomende kosten KLM/Delta.

Bericht door dinniske »

Nou, ik moet zeggen dat ik tot nu toe over de klantenservice van Delta zeer tevreden ben. Er was een verkeerde terugvlucht geboekt en daar kwam ik paar dagen later pas achter toen ik een wijziging door kreeg.Heb meteen via facebook contact gezocht en ze hebben dit direct rechtgezet. En ook de eerste keren zeer netjes te woord gestaan; zowel telefonisch als social media.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Bijkomende kosten KLM/Delta.

Bericht door hemmie »

Toen de FB service van KLM net bestond ben ik een paar keer heel goed en snel geholpen, vond het ideaal. Maar een paar jaar geleden kwam ik via FB geen stap verder, terwijl het vervolgens telefonisch direct opgelost was, dat vond ik echt teleurstellend. Maar goed, wij vliegen vrijwel nooit meer KLM, is meestal te duur :D.

Maar goed, als je een tarief hebt geboekt zonder bagage dan is dat een feit, daar gaan ze sowieso niets meer aan veranderen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Bijkomende kosten KLM/Delta.

Bericht door Inges »

Tja... dat zal allemaal wel maar als je vraagt waarom je een multycity alleen als light tarief kunt boeken bij KLM en je krijgt als antwoord terug dat ze de afhandeling van de koffers niet kunnen garanderen tussen de luchthavens dan slaan ze de plank toch volledig mis in mijn ogen. Want ik breng mijn koffers toch zelf van Las Vegas naar Portland. Toen ik vervolgens vroeg welke KLM medewerker er dan met mij mee zou moeten reizen van Las Vegas naar Portland voor de koffers als ik inclusief koffers zou kunnen boeken bleef het stil.....

Ik hoopte al op een mooie jonge god die iedere dag mijn koffers overal naartoe ging tillen. Zag ik wel zitten..... ;-) :lol:
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Bijkomende kosten KLM/Delta.

Bericht door hemmie »

Is ook hartstikke stom natuurlijk, maar daar doe je niets aan, en je weet wat je boekt.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Bijkomende kosten KLM/Delta.

Bericht door Inges »

Nee ik weet wat ik WIL boeken en dat wil KLM me niet geven. Zonder dat de reden daar echt duidelijk van is. Want waarom willen ze geen basis economy laten boeken bij een multycity? Het is meer dan alleen de koffers. Het is ook de mogelijkheid om iets bij te kunnen boeken (zoals een voorkeurstoel) die je niet hebt en je krijgt minder Flying Blue miles. Ik vind het nog steeds bullshit dat ze je proberen af te schepen met zo'n onzin reden voor iets waar ze gewoon geen moeite voor willen doen. Dan kun je als FB medewerker nog zo veel cursussen gehad hebben.... dat klopt gewoon niet.

Ik heb dus bij Delta geboekt. Dezelfde vlucht en daar kon ik wel gewoon incl koffer en stoelkeuze boeken. Bij Airfrance trouwens ook. Daar kun je zelfs de KLM vlucht gewoon boeken in basic. Online zonder dat je daarvoor hoeft te bellen. Dus KLM snijdt zichzelf in de vingers met dit beleid. Maar goed daar kan hier niemand iets aan doen en het is inderdaad zuur voor Aurora.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Bijkomende kosten KLM/Delta.

Bericht door JanVoo »

Ik liep tegen min of meer hetzelfde probleem aan en vind het ook vreemd dat KLM dat zo doet. Maar helaas kan zo'n helpdeskmedewerker daar (inderdaad) niks aan veranderen, dus kan je je er maar beter in berusten en de volgende keer direct bij Delta (of een andere luchtvaartmaatschappij) boeken.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Bijkomende kosten KLM/Delta.

Bericht door Almere vak V »

Inges schreef:
28 jan 2019, 17:40
een multycity alleen als light tarief kunt boeken bij KLM
Misschien een hele domme vraag. Maar is dit bij Delta hetzelfde??
naranya
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 feb 2012, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Bijkomende kosten KLM/Delta.

Bericht door naranya »

Via de site van Delta zijn de tarieven duidelijk, ook bij multicity.
Deze week nog heen DUS -> ATL en MCO -> DUS terug geboekt en konden gewoon main cabin selecteren (incl koffers en stoelkeuze).
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Bijkomende kosten KLM/Delta.

Bericht door harryh »

Een multicity bij Delta ziet er zo uit, duidelijk volgens mij.

Maar er is een verschil tussen een KLM Delta combi vlucht, de bovenste, en een Delta "only" vlucht, de onderste.
Logisch, want KLM en Delta noemen hun Basic tarieven resp. Economy Light en Basic.
Bijlagen
image.png
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Bijkomende kosten KLM/Delta.

Bericht door roelb »

De online boekingsengine van KLM is gewoon slecht en buggy. De service via Facebook messenger, whatsapp en Twitter is ook rampzalig slecht. Maar als je gewoon belt had je dit ook bij KLM telefonisch kunnen reserveren, met als enige probleem dat ze je dan een telefonische booking fee aanrekenen waardoor je ticket 15 euro duurder wordt. Je had het ook bij een willekeurige travel agent op een 074 ticket kunnen laten reserveren, maar die zal je meestal ook een booking fee aanrekenen (er moet immers brood op de plank komen).

Daarom is het in zo'n geval slimmer om dan gewoon het ticket bij DL of AF te kopen. Precies dezelfde fares, maar een online searchengine die wel (vaker) de gewenste resultaten geeft. En er zijn geen nadelen die ik zo kan verzinnen, alleen voordelen (je kunt eenvoudig de 10 euro "KLM belasting" omzeilen).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Bijkomende kosten KLM/Delta.

Bericht door roelb »

harryh schreef:
08 feb 2019, 13:07
Maar er is een verschil tussen een KLM Delta combi vlucht, de bovenste, en een Delta "only" vlucht, de onderste.
Logisch, want KLM en Delta noemen hun Basic tarieven resp. Economy Light en Basic.
Dat is inderdaad puur naamgeving. Werkt door in alle cabins op codeshares op de hele Delta site, dus ook in de app en website als je al een reservering hebt. Voor een KL vlucht gebruikt Delta netjes de KLM terminologie: "Economy Light", "Economy", "World Busines class" voor intercontinentaal en "Europe economy light", "Europe economy" en "Europe business" voor vluchten in Europa. Voor een DL operated vlucht zie je "Economy basic", "Main", "Premium select", "First" (domestic US) en "Delta One" (intercontinentaal).

Voor een mixed itinerary zie je dus voor elke vlucht de naamgeving van de operating carrier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer