November / december, welk deel is dan prettig?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

November / december, welk deel is dan prettig?

Bericht door ClaireVHaut »

Nog niet eens begonnen aan onze reis naar Canada, ben ik al druk doende om een reis te plannen in november of december naar de VS.

Ik ga met mijn man ;-)

We twijfelen over:

a. reisperiode. We kunnen of in november of in december. Eerder lukt niet, later wordt dan februari . maart 2019 maar dat heeft niet onze voorkeur
b. camper of auto of ov
c. budget ? Waar moet je rekening mee houden qua kosten daar? We stellen geen hoge eisen aan overnachting. Ik zoek een hotel met fatsoenlijk bed en beetje in de buurt van winkeltjes etc.. Geen sterren gebeuren en zwembad etc is voor ons niet nodig. Lekker bed wel en mogelijkheden voor ontbijt in de buurt.
d. combi stedentrip met dingen zien lijkt me tof..
e. Zuidwesten leek me wel te doen in november of heb ik dat mis ? Florida trok me minder maar dat kan ook onbekendheid zijn..

Kortom.. wie heeft er tip of een leuk reisverslag ter inspiratie
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
gastxyz

Re: November / december, welk deel is dan prettig?

Bericht door gastxyz »

a) Afgelopen jaar in November een trip gedaan, zeer globaal:
Phoenix - Yuma - Joshua Tree - La Quinta - Barstow - Ridgecrest - Death Valley - Las Vegas - Valley of Fire - St. George - Zion - Page - Show Low - Phoenix

en dat was heerlijk. In de middag een graadje of 20 a 25. Slechts 1 dag wat bewolking+storm gehad (Page).

Je zou ook kunnen denken ook omgeving Tucson, San Diego, LA en gedeeltes van Texas (midden/zuid).
Het wordt wel vroeg donker.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: November / december, welk deel is dan prettig?

Bericht door mtl »

Ik ben eens tusen half november en begin december in het zuidwesten geweest en qua temperatuur is dat prima te doen. Wellicht dat het in november iets goedkoper is dan in december.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: November / december, welk deel is dan prettig?

Bericht door hemmie »

Texas kan prima in november. Eind november kun je wel al af en toe wat koude dagen hebben, zeker wat noordelijker, maar vaak daarna weer een paar warmere dagen. December zul je al sneller pech hebben met koud weer.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: November / december, welk deel is dan prettig?

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn eens in november naar Florida geweest. Heel prettig met temperaturen tussen 24 en 27 graden. Ook heel leuk om de enorme schalen voor de Thanksgiving kalkoenen in de supermarkt te zien en Disney helemaal in kerstsferen. Het was erg rustig, want het was nog voor de feestdagen. Op Thanksgiving waren de winkels wel vroeg dicht, maar verder hebben we er weinig van gemerkt.
We hebben toen rondgereisd met een camper.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: November / december, welk deel is dan prettig?

Bericht door Almere vak V »

Het is denk ik heel erg afhankelijk van wat je wilt doen. Waar wil je naar toe en wat wil je zien? Wat voor weer heeft je voorkeur??

Als je van mooi weer houdt zul je richting het zuiden moeten. En dan heb je in het ZuidWesten de meeste kans. Als je dat weer niet zo heel erg belangrijk vindt, of je er in ieder geval niet door wilt laten leiden dan is vrijwel alles mogelijk. Al kan je natuurlijk de pech hebben ergens een paar dagen vast te komen zitten in een sneeuwstorm. Of je daar nou op zoek naar bent tijdens je vakantie lijkt me nou ook weer niet het geval.

Wij komen als gezin veel in Washington State en Oregon. En daar is het eigenlijk altijd goed toeven. En als het minder weer is zijn er genoeg andere dingen te doen. De enige regio die ik rond wintertijd in Amerika echt niet trek is rond de grote meren. En met name de kant van Wisconsin. Daar kan het de ene dag plus 15 zijn en de dag erna min 15. Echt gekmakend.

Was vorig weekend in Minneapolis en daar sneeuwde het. Geen paniek zoals hier. Mensen gaan op tijd van huis. Wegen zijn redelijk begaanbaar en ook het vliegtuig richting Nederland ging redelijk op tijd. Ik zit nu in Boston waar het tegen het vriespunt aan zit. Met gisteren een lekker zonnetje. Prima te doen.

Maar zoals gezegd. Het is maar net waar je zin in hebt.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: November / december, welk deel is dan prettig?

Bericht door ClaireVHaut »

Almere

Wij zoeken geen zomerbestemming maar ook geen. Vrieskou. Afwisseling natuur en stad lijkt ons leuk , maar las Vegas trekt mij minder. SAN fransisco Washington etc. Weer meer.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: November / december, welk deel is dan prettig?

Bericht door Almere vak V »

Dan zou ik voor het ZuidWesten gaan. Ik heb ook niks met Las Vegas. Ik vind het twee dagen best geinig. Maar daarna kan ik geen knipperend lichtje meer zien. Maar buiten Las Vegas zijn daar meer dan voldoende zaken om te ondernemen. Daar is hier op het forum al uitgebreid bij stil gestaan.

Wat ook een optie zou zijn is Texas. Maar dan zou ik ook de staten tussen Texas en Florida meenemen. Wat vaak vergeten wordt is Louisiana, Missisippi, Alabama. Echte redneck states. En een hele beleving en een stuk minder toeristisch dan de andere genoemde plaatsen. Mooie geschiedenis ook als je daarin geïnteresseerd bent. Iets minder weerzeker dan het zuidwesten. Maar was begin van dit jaar nog in New Orleans en daar was het toch bijna tegen de 20 graden. Met af en toe een geweldige hoosbui. Maar dat is iets anders dan de vrieskou.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: November / december, welk deel is dan prettig?

Bericht door winterpark »

Panhandle is ook leuk in november, heerlijk weer en super rustig.
Gast

Re: November / december, welk deel is dan prettig?

Bericht door Gast »

Ik hoorde van de week de onofficiële nickname voor de Panhandle van een Floridian. In de volksmond staat dit gebied bekend als de Red Neck Riviera :shock: :D
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: November / december, welk deel is dan prettig?

Bericht door winterpark »

Hahaha wat grappig en tegelijkertijd zo treffend! Ik moet wel zeggen dat ik de oksel van Florida het meest redneck vond. En dan ook letterlijk, als in, de McDonalds waar we een ijsje haalden zaten vol met landwerkers met hun laarzen aan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer