Minder toerisme naar VS?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Bennogr
Amerika-expert

Minder toerisme naar VS?

Bericht door Bennogr » 15 jan 2018, 17:15

Volgens de New York Times schrikken "president" Trump en andere ontwikkelingen hier buitenlandse toeristen af.

Ook vanuit Nederland?

https://www.nytimes.com/2018/01/14/busi ... front&_r=0
Terug in de straten en huizen in de voorsteden (gelukkig niet al te ver van Brooklyn, Manhattan, de Bronx, Queens en Staten Island).

flex123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Minder toerisme naar VS?

Bericht door flex123 » 15 jan 2018, 23:50

Lijkt me niet.

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito » 16 jan 2018, 07:00

Geen idee of het daadwerkelijk zo is, maar verleden week werden er nog mensen geïnterviewd op de Vakantiebeurs die wel degelijk aangaven niet naar de USA te gaan vanwege Trump.

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 16 jan 2018, 09:28

Een aantal mensen hier op het forum heeft dat ook al eens aangegeven op een ander topic.

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 16 jan 2018, 09:42

Geloof er niet zo heel veel van. Ik zit tenminste nog steeds niet alleen in het vliegtuig richting Amerika. Het zal best politiek heel correct zijn om op de vakantiebeurs te roepen dat je niet naar Amerika gaat vanwege Trump. Ja, Trump is een enorme zak met hooi. Maar doe nou net niet of Obama zo'n zegen is geweest voor Amerika of dat Hilary dat zou zijn geweest.

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 16 jan 2018, 10:20

Vito schreef:Geen idee of het daadwerkelijk zo is, maar verleden week werden er nog mensen geïnterviewd op de Vakantiebeurs die wel degelijk aangaven niet naar de USA te gaan vanwege Trump.
Viel me ook op. En er waren dan wel mensen die uiteindelijk dan maar voor de Filipijnen kozen. Nee daar is een fijn figuur aan de macht :roll:

vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door vinceG » 16 jan 2018, 11:01

Nou ik denk dat de afgelopen jaren het toerisme vanuit Aziatische landen naar de VS flink gegroeid is en die maakt het echt niet uit wat voor president er zit.
Die 30 Nederlanders die misschien niet gaan vanwege trump zijn te verwaarlozen.
2017: USA San Diego - Phoenix
2018: Januari: LV-GC-Tucson-phoenix-LV
Februari: Phoenix - San Diego
Aug: North Carolina
2019: Juni: NY - Florida
Juli: NY - philadelphia
sept: SLC-Yellowstone-rushmore-denver-SLC

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mrvanilla » 16 jan 2018, 11:12

Ik betwijfel het ook. In mijn omgeving gaan in ieder geval steeds meer mensen die kant op en die zijn over het algemeen echt niet zo'n fan van Trump. De vraag is ook; hoe principieel wil je zijn m.b.t. de keuze van je vakantiebestemming? Er zijn een hoop populaire vakantiebestemmingen waar 'bijzondere' staatshoofden het voor het zeggen hebben, dus het gros van de toeristen trektzich daar niet veel van aan.

Er zullen altijd een paar mensen zijn die zeggen dat ze vanuit principiële redenen niet gaan en ja, die worden dan geïnterviewd. Op dit forum is het in ieder geval niet rustiger dan anders met mensen die hun reis naar de VS voorbereiden.

En als ik zelf over de Grand Canyon tuur of een gezellig praatje maak met een leuk Amerikaans stel, ben ik totaal niet bezig met Trump.
Groetjes,
Daniel

LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG » 16 jan 2018, 11:18

volgens het artikel spelen ook wel andere factoren mee
Those in the travel industry point to factors like a global market that gives tourists more possible destinations, the strength of the dollar and tightening visa restrictions.
en een daling van 4% is niet echt gigantisch.
Ikzelf ben allesbehalve fan van T, (dat was misschien al opgevallen :mrgreen: ) maar ik ga lekker naar New York! :hello1: :hello1: :hello1:
Laten we niet vergeten dat de meerderheid van de Amerikanen niet voor T gestemd heeft :wink: En idd, het is overal wel iets. Zo was ik in de kerstvakantie in Israël, daar valt ook wel wat over te zeggen qua foute regering. Je mag mensen nooit verwarren met een regering of een beleid, er zijn overal ter wereld aardige en niet zo aardige mensen.

Misschien is het interessanter om cijfers per landen/regio te bestuderen. Het tourisme vanuit de muslim-banned countries zal wel flink gedaald zijn, kan ik mij inbeelden

boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door boonens » 16 jan 2018, 12:15

En de vraag is hoeveel invloed Trump überhaupt gehad kan hebben wanneer het de cijfers betreft over de eerste helft van 2017. Het lijkt mij aannemelijk dat het gros van deze toeristen de tickets reeds binnen had voordat Trump werd benoemd. Indien je het perse wilt koppelen aan politieke of sociale factoren, dan lijkt mij dat al het nieuws rond politiegeweld/black lives matter/raciale spanningen rond die tijd een grotere deuk hebben bezorgd in het imago van Amerika als vakantieland.

Er zijn overigens genoeg cijfers beschikbaar over de terugloop in vakantiegangers sinds januari 2017. Men spreekt van een ‘Trump slump’, maar daar wordt steevast bij vermeld dat onbekend is in hoeverre het daadwerkelijk aan zijn administration en het slechtere imago van de VS te wijten is. Ik dacht gelezen te hebben dat de dip vooral komt door minder bezoekers uit Europa en het MO, maar dat er juist wat meer mensen uit Zuid-Amerika en Afrika komen.

Wat de werkelijke reden dan ook is, ik hoop dat deze trend zich doorzet en uiteindelijk een gunstig effect heeft op de drukte in de NP’s.
2008 (NYC) - 2013 (CA/NV/UT/AZ) - 2014 (FL) - 2015 (WA/ID/WY/UT) - 2017 (MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA)
2018 (WA) - 2018 (CA/UT/NV) - 2019 (FL) - 2019 (IL/IN/OH) - 2019 (CO/SD/WY/NM) - 2020 (TX) - 2020 (HI)

boonens
Amerikakenner

Bericht door boonens » 16 jan 2018, 12:24

LeenG schreef: en een daling van 4% is niet echt gigantisch
Wanneer na de crisis wereldwijd de kassa’s weer rinkelen, mensen weer vaker/langer/duurder op vakantie gaan en het vliegverkeer dusdanig groeit dat er sprake is van een tekort aan piloten, dan is een daling van 4% mijn inziens toch wel verrassend en stevig. Helemaal aangezien de groei in bijvoorbeeld Mexico en Canada wel waarneembaar is.
2008 (NYC) - 2013 (CA/NV/UT/AZ) - 2014 (FL) - 2015 (WA/ID/WY/UT) - 2017 (MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA)
2018 (WA) - 2018 (CA/UT/NV) - 2019 (FL) - 2019 (IL/IN/OH) - 2019 (CO/SD/WY/NM) - 2020 (TX) - 2020 (HI)

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 16 jan 2018, 16:55

PSVwally schreef:
Viel me ook op. En er waren dan wel mensen die uiteindelijk dan maar voor de Filipijnen kozen. Nee daar is een fijn figuur aan de macht :roll:
Dit dus inderdaad, hilarisch...
:blink:

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey » 16 jan 2018, 17:54

Tsja, wat moet je ermee? Mensen blijken niet echt een duidelijke maatstaf te hebben waaraan ze meten of ze wel of niet naar een bepaald land gaan. We hebben al eens de discussie gehad van iemand die vanwege Trump niet naar de VS ging, maar wel naar Griekenland. Op de vakantiebeurs zie we mensen die niet naar de VS gaan, maar wel naar de Filipijnen. Of ze gaan naar een ander land waar nogal wat op aan te merken is.
En dan het artikel zelf. is er wel echt een berekening gemaakt? Met de daadwerkelijke omzetdaling; en dan in vergelijking met groei naar andere landen qua toerisme? Met nog een compensatie voor mensen die al in de VS zijn geweest en nu iets nieuws willen en ook nog een compensatie voor landen die nu veilig(er) te bereizen zijn of makkelijker toegankelijk?

Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ruud2004 » 16 jan 2018, 18:38

Ik denk dat de NYTimes niet in China wordt gelezen.... :wink:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16 Florida
2012 ZW-Waikiki
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 NW USA/SW Canada
2018 NO Canada/USA
2019 NW Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com

Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin » 16 jan 2018, 19:57

Tja...volgens mij valt de terugloop wel mee. Ik merkte de afgelopen keren ook weinig van de bezetting van de Oval Office.
Wat ikzelf in ieder geval wel had voorgenomen is om níet te overnachten in de Trumptower met als reden dat ik die man en zijn clan niet wil steunen.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito » 16 jan 2018, 20:05

:offtopic: @Hockey, wat is er mis met Griekenland :?: Daar zit geen verwende kleuter die over shitholes praat aan de 'grote' knop.
Ik denk overigens dat je mij daar ook mee bedoelde, maar wij gaan dit jaar weer gewoon naar beide landen.

meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem » 16 jan 2018, 21:41

Als ik het zo om me heen hoor, geloof ik niet dat het echt veel uitmaakt voor de meeste reizigers ...
Zelf ga ik dit jaar zeer waarschijnlijk niet naar NYC .... gedeeltelijk vanwege mr T, maar gedeeltelijk ook omdat ik momenteel persoonlijke redenen heb om een paar keer naar Portugal af te reizen en ik ook wel weer eens mijn geliefde Guernsey aan wil doen ... :D

we zouden kunnen kijken of 'Op een rijtje naar Amerika in 2017' een significant lager aantal reizigers op de lijst heeft staan in vergelijking tot voorgaande jaren? :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast

meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem » 18 jan 2018, 17:54

Wie, wanneer en hoe naar Amerika over de laatste jaren:

2014: 19 pagina's
2015: 17 pagina's
2016: 15 pagina's
2017: 15 pagina's

:D
(ik heb geen diepgaand onderzoek gedaan naar de inhoud van de pagina's)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 18 jan 2018, 18:13

Dus het is allemaal de schuld van Obama?? :shock: :shock:

UitHolland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland » 18 jan 2018, 22:21

Bennogr schreef:Volgens de New York Times schrikken "president" Trump en andere ontwikkelingen hier buitenlandse toeristen af.

Ook vanuit Nederland?

https://www.nytimes.com/2018/01/14/busi ... front&_r=0
Het is maar de vraag of zonder Trump de geïnterviewde personen een andere keus hadden gemaakt. Ik lees neit dat dat daarover onderzoek is gedaan. En dus te kort door de bocht.
Al noemen die personen nu Trump, grote kans dat ze anders gezegd hadden, de Amerikanen zijn zo nep, ik voel me niet veilig of terrorisme dreiging.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer