Aankomst LA koffer kwijt, compensatie Swissair ho maar..

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Chub
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Aankomst LA koffer kwijt, compensatie Swissair ho maar..

Berichtdoor Chub » 14 jan 2018, 15:27

Vorig jaar augustus naar LA gevlogen en bij aankomst bleek mijn koffer verdwenen te zijn. Dus op naar customer service om een PIR (Property Irregularity Report) op te laten maken. In de hoop dat de koffer snel getraceerd zou worden zijn we naar het eerste hotel gereden. En dat voelt niet prettig dat je niets bij je hebt en vooral niet na een lange vlucht. De hele vakantie gebeld, gebeld en nog eens gebeld, maar geen spoor van mijn koffer. Ondertussen veel uitgaven moeten doen om weer enigszins gekleed de vakantie goed door te komen, maar dat lag niet in de planning.
4 weken na thuiskomt werd de koffer alsnog thuisbezorgd, alles was compleet maar wel alle sloten eraf en de boel was flink door elkaar gehutseld.

Ik heb een claim ingediend (bij Swissair), alle bonnetjes van de extra aankopen ingescand en opgestuurd. Komt goed dacht ik... de werkelijkheid is dus anders. Vanaf september niets meer gehoord van Swissair, hoeveel mails ik ook stuur. Ik heb een bericht geplaatst op de Facebook site van Swissair dat ik als klant niet echt serieus wordt genomen en dat ik nu wel heel erg graag wil weten wat de status is van mijn dossier... antwoord op Facebook.. ''we zijn ermee bezig'' en vervolgens weer oorverdovend stil en geen reactie meer ontvangen op emails. Schandalig ten top, wie is hier %$#@& de benadeelde partij?

Zijn er andere ervaringen m.b.t. het ontbreken van enige wil van Swissair om de klant op gepaste wijze tegemoet te komen, of van andere maatschappijen..??

Hockey
Amerika-expert

Re: Aankomst LA koffer kwijt, compensatie Swissair ho maar..

Berichtdoor Hockey » 14 jan 2018, 15:52

Wel ervaring met Air New Zealand. Ik kreeg direct $100 om de eerste aankopen te doen, terwijl ze uitzochten waar mijn koffer was. Uiteindelijk bleek deze door vertraging op Heathrow te zijn achtergebleven en kwam deze een paar dagen later aan. Helaas wel diep in de nacht bij mijn vriendin bezorgd, gewoon buiten neergezet. Op een vanaf de weg slecht zichtbare plaats, maar daarover toch enige irritatie.

Galapogos
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Berichtdoor Galapogos » 15 jan 2018, 23:31

Geen ervaring gelukkig. Wellicht kan je reisverzekering een deel van de gemaakte kosten vergoeden? Of wellicht kun je de vliegmaatschappij aansprakelijk stellen voor de geleden schade, al dan niet via een eventuele rechtsbijstandsverzekering?

Ik heb ooit wel gehad dat mijn koffer beschadigd aankwam op de vakantiebestemming. Die is toen nog diezelfde nacht per koerier opgehaald uit het hotel waar ik verbleef en werd een dag later gerepareerd en al weer in het hotel bezorgd. Toen hij later die reis alsnog stuk ging heb ik me voorafgaand aan de terugreis op het vliegveld gemeld, en kreeg ik ter plekke iets van 100 euro cash ter compensatie.

Al met al had ik geen reden tot klagen. Was met Emirates in Bangkok.

PSVwally
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Berichtdoor PSVwally » 15 jan 2018, 23:47

Geen ervaring met Swiss, maar één maal met KLM de koffer een aantal dagen kwijt geweest. Had het bedrag wat ik had opgegrven als zaken die ik ter plekke even nodig had nog voor het einde vd vakantie op mijn rekening staan

Chub
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Aankomst LA koffer kwijt, compensatie Swissair

Berichtdoor Chub » 05 feb 2018, 09:17

Vandaag heeft Swissair te kennen gegeven dat ze tot een vergoeding over gaan vanwege de vermissing van mijn koffer. Het heeft 6 maanden geduurd en qua communicatie kon het wel wat beter. Maar met de compensatie ben ik tevreden, dus wat mij betreft is het afgedaan.
Wel zo netjes om het hier ook te vermelden, en nog bedankt voor de reacties :thumbup: .

dejong89
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Berichtdoor dejong89 » 05 feb 2018, 10:13

Goed dat je dat nog even vermeld. Fijn dat het is opgelost.

Max Kool
Amerikakenner

Berichtdoor Max Kool » 06 feb 2018, 23:33

Wat was de aangeboden compensatie?
LA, LA, LA....

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht