Advies mbt aanschaf koffer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door Gast »

RuthdeLange schreef:
27 jun 2020, 13:17
@Terpies Die packing cubes zien er echt geweldig handig uit. Daar ga ik naar op zoek. heb je daar een vacuümzuiger voor nodig?
Hier heb ik ze besteld:


Voor de packing cubes heb je geen vacuüm zuiger nodig, wel voor de speciale zakken zoals deze:
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door RuthdeLange »

Tantelotje schreef:
27 jun 2020, 15:47
Misschien heb je een ander model, maar in onze reistas (ook Eastpak) zit geen 'tussenvak'.
Het is ook geen formeel vak, vandaar dat spullen er uit vallen wanneer je de tas open ritst. Misschien stop ik dan inderdaad te weinig in de vakken maar ben bang dat de rits anders kapot gaat. het is ook erg dun nylon (van de zijvakken) dus ben bang dat het anders scheurt.
Ik heb de vakken zo gevuld dat de rits nog net goed dicht gaat. En dan dus nog al die toilettassen en handdoeken erop.
Vreemd.

@Terpies Die cubes van Amazon (link die je plaatst) lijken wel wat stugger (en zwaarder?) dan degene die jij zelf hebt (foto). Dit lijken net minikoffertjes terwijl die andere meer flexibele zakken lijken maar misschien zie ik het verkeerd. Wel handig om alles al georganiseerd mee te nemen, zeker als je gaat kamperen.

...intussen zie ik ze ook elders dus ga eens even zoeken naar iets vergelijkbaars.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb beide vakken behoorlijk vol gedaan. Er blijft dan zoals Tantelotje zegt weinig ruimte over tussen beide vakken. Het is misschien wel dun maar toch stevig. Ik was niet bang dat de rits kapot zou gaan.

Marianne
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door dejong89 »

Bij ons gaan beide vakken goed vol. Tussen de beide vakken stapel ik altijd nog een paar vesten of handdoeken. Gaat echt prima. De ritsen van eastpak zijn ongekend. In het grote voorvak stop ik altijd de sokken.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gast

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door Gast »

RuthdeLange schreef:
27 jun 2020, 18:32
@Terpies Die cubes van Amazon (link die je plaatst) lijken wel wat stugger (en zwaarder?) dan degene die jij zelf hebt (foto). Dit lijken net minikoffertjes terwijl die andere meer flexibele zakken lijken maar misschien zie ik het verkeerd.
Degene die ik post in de Amazon link zijn exact dezelfde die ik besteld heb. Ze zijn gemaakt van een soort parachutestof (lichtgewicht nylon) maar wel stevig en scheuren niet uit en hebben goede kwaliteit ritsen. Als ze leeg zijn wegen ze bijna niets en vouwen ze heel plat op. Het zijn geen koffertjes ook al lijkt dat misschien zo.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door dejong89 »

Creatief :thumbup: maar denk dat deze iets degelijker zijn en zeker iets langer meegaan...
Klopt haha :D Mijn vriendin heeft er een paar van Eagle Creek. Deze zijn wel duur maar onverwoestbaar. Er zijn goedkopere alternatieven te vinden.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door RuthdeLange »

Toch nog een vraagje over de Eastpak.
Is het bij jullie ook zo dat de onderste rits (dus van het vak waar de trekstang in zit, als je deze rits open doet zie je de stang) geen lipje heeft en er in feite binnenste buiten in zit.
Je kunt hem dus niet gemakkelijk open en dicht doen want je kunt alleen bij de achterkant van de rits en dan heeft deze ook nog geen lipje.
De tas die ik had besteld had dit en ook een zwarte vlek naast de rits. Ik heb hem dus geruild voor een andere. Deze heeft geen vlek (natuurlijk) maar de rits mist weer een lipje en zit verkeerd om. Alleen nu het bij beide tassen zo is vraag ik me af of het wel een fout is.
is dit bij jullie tassen ook zo?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb even gekeken naar die van mij. De rits die jij bedoelt had ik nog nooit gezien. :wink: En nog nooit gebruikt. Maar inderdaad, geen lipje. Hij zit er niet om te gebruiken. Dit is de onderkant van dat vak. Je hebt twee grote vakken, dat is het.

Marianne
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door dejong89 »

Dit vak heeft geen lipje maar is puur bedoeld voor een eventuele reparatie aan de trekstang. Dan hoeven ze niet de hele voering los te halen.

Ik heb zelf jaren lang in de reisbagage gezeten en dit was naast " wat is de beste koffer" de meest voorkomende ;)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door RuthdeLange »

Oh echt waar? Ik wilde dit vak juist gebruiken om de bodem glad te maken want die is door de trekstang ongelijk en (vond ik) daardoor lastig te vullen. Bij het proefpakken heb ik daar handdoeken etc gelegd. Kan nog best veel in ;-)
Maar dan is het gelukkig geen productiefout.
Bedankt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het niet gebruiken. Je kunt de ruimte sowieso wel opvullen, de voering van het vak is ruim genoeg om rond de stang te plooien.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door Tantelotje »

Ik vind het juist wel handig dat de vorm van de trekstang in de onderkant zit. Wij hebben geen cubes (ben nog niet overtuigd of dat iets toevoegt als je toch niet hoog kunt stapelen) en dan fungeren die stangen als een soort 'indeling' van je vak.

Elke koffer met voering die ik ken heeft zo'n 'omgekeerde' rits. Bijvoorbeeld ook onze handbagage trolleys. Ik heb echt nog nooit iets in de voering van m'n koffer gestopt (zie op TV altijd dat daar de niet zo zuivere spullen ingepakt worden. Zou er alleen al om die reden vanaf blijven :lol: 8) )
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door RuthdeLange »

Totaal niet aan gedacht. Ik heb nog nooit een koffer met voering gehad. Al mijn koffers, ook de 2 handbagagekoffers zijn uitgevoerd zonder interne trekstang dus ook geen voering. Ik vond dat zelf veel handiger. Vind die trekstang op die manier zonde van de ruimte. Maar goed, ze worden volgens mij niet meer anders gemaakt. dus we zullen het ermee moeten doen.
Gast

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door Gast »

Tantelotje schreef:
03 jul 2020, 16:10
Wij hebben geen cubes (ben nog niet overtuigd of dat iets toevoegt als je toch niet hoog kunt stapelen) en dan fungeren die stangen als een soort 'indeling' van je vak.
Hoe bedoel je hoog stapelen? Het grote voordeel van de cubes is dat je de ruimte in je koffer juist super efficiënt kunt gebruiken.
Bovendien: als je iets uit je keurig ingepakte koffer nodig hebt is dat met de cubes handiger dan door je hele koffer zoeken naar dat ene shirt.
Cube uit je koffer pakken, shirt uit het vak, cube weer in de koffer en alles zit weer op zijn plek zoals het zat...dat is voor mij echt het grootste voordeel.
Bovendien comprimeer je de kleding al in de cube bij het inpakken en blijft dat zo als je er iets uithaalt. Probeer dat maar eens bij je secuur ingepakte koffer....
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door Tantelotje »

Ik bedoel daarmee dat de vakken van de Eastpak zeg maar 10 cm hoog zijn. Dat zijn dan zeg maar 6 shirts op een stapel. Die stapel valt niet om, en is klein genoeg om het benodigde shirt er tussen uit te pakken, zelfs als je de onderste perse wil :D
Dus ik denk dan (maar misschien denk ik mis): packing cube of niet, er kunnen toch maar die 6 shirts op een stapeltje. Dus dat gaat niet door elkaar. En die 6 shirts zijn natuurlijk maar een voorbeeld. De bodem van mijn vakken is dus zeg maar gevuld met stapeltjes kleding en verschuift gedurende de trip eigenlijk niet. En wij slepen elke avond de grote koffer mee naar binnen. Ik stapel dus geen korte broeken op tshirts ofzo. En als dat wel zou moeten zou zo'n cube me waarschijnlijk wel handig lijken omdat je dan het onderste pakketje eruit haalt. Bijvoorbeeld. Maar misschien zie ik het verkeerd en weet ik niet wat ik mis :wink:
Overigens stop ik bijvoorbeeld ondergoed en sokken in een waszakje. Daarvoor vind ik het erg hanidg om het ergens in in te pakken. En mocht ik een waszakje nodig hebben kan ik het gebruiken.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gast

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door Gast »

Als ik 6 shirts op een stapeltje leg zit er best veel ruimte nog tussen. Een packing cube zorgt er ook voor dat het volume van een stapel shirts minder is dan een losse stapel. Het klinkt ongelooflijk maar de ervaring leert dat er in een packing cube echt veel meer past dan de losse stapel inneemt.
De packing cube zorgt ervoor dat de shirts (al dan niet opgerold (waarvan al bewezen is dat het minder ruimte inneemt dan gevouwen)) Veel dichter en veel voller gestopt kunnen worden (en die vorm ook houden).
Raar maar waar, maar ik kan het je zeker aanraden.
Bovendien zijn de packing cubes die ik linkte 9,5cm hoog dus die passen perfect in je koffer :thumbup:
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door SuperFieke »

Wij zijn ook grote fan van packing cubes. Wij reizen met 4 en ons gerief is verdeeld over 4 koffers bij een rondreis, zodat we niet elke dag die 4 koffers moeten meesleuren. Met die packing cubes moet je dan niet alle valiezen gaan doorzoeken om iets te vinden.
Wij hebben wel de goedkopere versie van de IKEA, ik heb 4 zo'n pakketjes. Nadeel is dat die allemaal dezelfde kleur hebben. Ik heb er de laatste keer etiketten opgekleefd en daarop genoteerd van wie de spullen waren en wat erin zat, maar dat kwam gemakkelijk los. Daar moet ik nog iets op vinden.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door Tantelotje »

Ik zal er nog eens over nadenken... Betekent misschien ook dat er op de terugweg nog meer in mn koffer past :D 8)
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door RuthdeLange »

SuperFieke schreef:
04 jul 2020, 20:32
Wij hebben wel de goedkopere versie van de IKEA, ik heb 4 zo'n pakketjes.
Heb gelijk even gekeken maar kan ze niet vinden bij Ikea. Heten ze daar anders? Ze hebben wel kledingtasjes maar die lijken toch echt heel anders. Heb jij een link voor mij?
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door babarage »

Hmm. De sets die ze hadden zijn er blijkbaar niet meer. Nu heb je de rensare. Dat is zo te zien wel iets soortgelijks.

Ikea Rensare
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer