Expedia betaaloptie deel nu, deel later

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
williamvdm
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2016, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Expedia betaaloptie deel nu, deel later

Bericht door williamvdm »

Hallo!

Dit jaar naar new york. Rond oktober willen we gaan.
Nu wil ik graag de tickets boeken (zien er nu wel goedkoop uit) en toen zag ik op expedia dit staan:

Voor sommige boekingen dien je het volledige bedrag ten tijde van de boeking te voldoen. Er kunnen ook aanvullende betalingsmogelijkheden gelden.

Dus er bestaan ook boekingen waar dit niet hoeft.

Weet iemand waar ik kan zien of dit voor mijn boeking geldt (ik koop alleen vliegtickets daar)
Tickets die ik wil kopen zijn rond de 700 euro, als daar de helft vanaf kan voor nu zou dat fijn zijn :D

Alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Expedia betaaloptie deel nu, deel later

Bericht door sanook »

Voor zover ik weet is er bij Expedia geen optie om vliegtickets bij boeken maar gedeeltelijk te hoeven betalen. Bij hotels heb je soms de optie om in het hotel te betalen en bij autohuur is dat ook mogelijk ter plaatse maar voor vliegtickets geldt voor zover ik weet dat je altijd bij boeken het volledige bedrag moet betalen. Hooguit dat je een optie kan nemen voor een beperkt bedrag maar dat is niet langer dan een paar dagen geldig.
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Expedia betaaloptie deel nu, deel later

Bericht door tomko »

williamvdm schreef:Hallo!

Dit jaar naar new york. Rond oktober willen we gaan.
Nu wil ik graag de tickets boeken (zien er nu wel goedkoop uit) en toen zag ik op expedia dit staan:

Voor sommige boekingen dien je het volledige bedrag ten tijde van de boeking te voldoen. Er kunnen ook aanvullende betalingsmogelijkheden gelden.

Dus er bestaan ook boekingen waar dit niet hoeft.

Weet iemand waar ik kan zien of dit voor mijn boeking geldt (ik koop alleen vliegtickets daar)
Tickets die ik wil kopen zijn rond de 700 euro, als daar de helft vanaf kan voor nu zou dat fijn zijn :D

Alvast bedankt :)
British Airways heeft wel die optie en is in combinatie (in ons geval) met autohuur meestal voordeliger dan Expedia. Je betaald een paar honderd euro aan en je vlucht en auto staan gereserveerd. (6 weken van te voren wel het volledige bedrag ophoesten.... :)
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Expedia betaaloptie deel nu, deel later

Bericht door Frasi »

Het zou me verbazen als je de vliegtickets later kan betalen.
Is de directe betaling niet toevallig even hoog als de ticketprijs en dat je alleen de autohuur 6 weken vooraf betaald?
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Expedia betaaloptie deel nu, deel later

Bericht door knaapje »

Ik boek al jaren via Expedia. Wel altijd ticket in combinatie met hotel en/of autohuur Nooit losse ticket.
Ik heb nooit anders gezien als gelijk betalen. Het gebeurt wel, dat het ticket apart afgerekend wordt door bijv. KLM.
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Expedia betaaloptie deel nu, deel later

Bericht door tomko »

Frasi schreef:Het zou me verbazen als je de vliegtickets later kan betalen.
Is de directe betaling niet toevallig even hoog als de ticketprijs en dat je alleen de autohuur 6 weken vooraf betaald?
Nee hoor ik heb zelf ook die aanbetaling gedaan van een paar honderd euro. Test 't maar op de site!

Paying a deposit



Is my booking confirmed if I have only paid a deposit?

Yes. Paying a deposit fully confirms your booking.

How is the deposit amount calculated?

The deposit amount is based on the value of your booking.

Can I pay more than the deposit amount?

Yes. On the payment page you will have the option to pay the minimum amount, more than the minimum amount or the full amount.

When is the full balance due?

The full balance of the booking must be paid at least 5 weeks prior to your departure. The actual date your balance is due will be displayed on the payment details page.

You will be sent a balance due reminder via email.

Do I have to pay the balance in one payment?

No. You can pay the balance in as many instalments as you want. This allows you to spread the cost of the holiday over a longer period. You will have full flexibility of when you make the payments and how much they are.

The only requirement is that you must have paid the full balance at least 5 weeks prior to departure.

How do I pay the balance?

Your email confirmation will include details of how to do this after you have completed your booking.

Is the deposit refundable?

In most cases, the deposit amount is not refundable in the event that you decide to cancel your booking. However, some exceptions apply if you have chosen a fully flexible air fare as part of your package.

Terms & conditions applicable to your booking will be displayed to you during the booking process.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer