Euro-dollar in 2018

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door MichelH »

Toen wij in 2009 onze rondreis maakte stond de dollar rond de 1,41.
Dat waren pas goedkope tijden. :)
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Hans B »

IK vond nog een plaatje met een historisch overzicht van de laatste ±40 jaar.
Bijlagen
Naamloos.png
Naamloos.png (12.26 KiB) 3392 keer bekeken
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door ina »

Hoe zit het nu met de koers met de shut down? De handel en beurzen zullen gewoon doorgaan...
Gewoon nieuwsgierig :idea:
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Queste »

ExchRate.jpg
Let ook op de hoogste dagkoers... :o
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door RiverCola »

De minister van buitenlandse zaken heeft net verklaard dat een lage dollar goed is voor de Amerikaanse economie :wink:
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Queste »

Tja, als ze inderdaad geloven de economie draaiend te kunnen houden zonder import maar met alleen eigen productie en export waarschijnlijk wel. Tot ze om de oren geslagen worden met inflatie....
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Almere vak V »

Van mij mag ie weer naar de 1,44. Beviel me prima...
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door miccie »

Wat zal de koers de komende tijd gaan doen?
Over bijna vijf maanden ga ik weer naar The States. Natuurlijk wil ik tegen een zo gunstig mogelijke koers wisselen, en ik wil op de heenreis al wat dollars meenemen.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Coyote »

Als ik dat zou weten, zat ik hier niet meer in Nederland... :wink:

Ik ben altijd wel benieuwd hoeveel men denkt te (willen) besparen door vooraf Dollars in te kopen. Hoeveel contante Dollars wil je meenemen? Zoveel dat je een aanzienlijk bedrag (honderden Euro's) bespaart bij gunstige koers? Ga er niet vanuit dat dat zomaar gebeurt. Dan moet je al enkele duizenden Dollars omwisselen.

Grote hoeveelheden contante Dollars meenemen lijkt me bovendien niet slim. Kans op verlies en niet gedekt.

De koers die terplekke wordt berekend als je een bedrag opneemt bij de geldautomaat of de koers die berekend wordt als je afrekend met CreditCard of bankpas is in de regel veel voordeliger dan hier in Nederland/België contant omwisselen.

Kortom, wil het enige vorm van voordeel opleveren moet je al grote hoeveelheden meenemen wat zeker niet aan te raden is.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door tomaat85 »

ja, om er een verdienmodel van te maken (kan dat wel als je geld gaat uitgeven :wink: ) moet het wel om forse bedragen gaan. In een ander topic over de koersen wordt de revolut card genoemd. Dat doe ik zelf ook, eurootjes erop en als de dollar onder de 80ct komt ga ik wat omwisselen. Gewoon voor de lol en weet ik nu al wat straks mijn voordeel is bij aankopen, die er zeker gaan komen :thumbup: En als t helemaal de verkeerde kant zou opgaan laat ik de revolut ongemoeid en wacht op betere tijden. Alles voor de voorpret en zeker niet om te besparen...
Grote Amerika fan
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Ron Notenboom »

Heb inmiddels ook de Revolut card en app en ga het ook op die manier doen. Hopelijk bereikt de USD binnen niet al te lange tijd de grens van 1,25 :P
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door tomaat85 »

Ja, zou mooi zijn om door er een kwart vanaf te halen ipv 1/5e :thumbup: Mijn gewenste tempo..over 4 weken al (pas :( )
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Hans B »

Wij zitten nu in de VS.
Heb al enkele malen wat geld uit de muur (ATM) getrokken.
Heb n.a.v. dit onderwerp even op m'n bankafschrift gekeken.

De ABNAMRO berekende op 16 maart.
$1000 opgenomen
$3 voor de VS bank
2,25 euro voor de ABNAMRO

Totaal afgeschreven 823 euro
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
tineke57
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 26 jan 2008, 00:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Antwerpen, België

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door tineke57 »

Wij zitten momenteel al 18 dagen in de VS. Heb tot hiertoe al alles met creditcard betaald uitgezonderd max. $15 in cash voor heel kleine aankopen. Bij nazicht via de bankapp ligt de afgerekende koers tussen de 1,215 en 1,227. Vind de creditcard een zeer aangenaam alternief. Neem max $200 mee en 2 verschillende kredietkaarten.
2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Old Faithful »

miccie schreef:Wat zal de koers de komende tijd gaan doen?
Coyote schreef:Als ik dat zou weten, zat ik hier niet meer in Nederland... :wink:
Waar zou je dan liever zitten? :wink:
Natuurlijk is voorspellen moeilijk, zeker als het de toekomst betreft. :wink: Aan de hand van de grafiek kun je echter wel mogelijke scenario's schetsen.

Op 31-12-2017 schreef ik bij lijn 1:
Euro-dollar week.JPG
Old Faithful schreef: Samenvatting: Het uitbraakniveau is getest en het 40 weeks evg stijgt nog steeds, dus verwacht ik de komende maanden een sterkere euro t.o.v. de dollar. De eerste hindernis die genomen moet worden is de weerstand van de laatste top net onder 1,21.
Inmiddels is de koers duidelijk boven 1.21 (lijn 2) gekomen en heeft bij 1.255 een nieuwe top (3) bereikt. Het patroon van hogere bodems en hogere toppen is in de weekgrafiek nog intact en het 40 weeks exponentieel voortschrijdend gemiddelde stijgt nog steeds. Dat betekent dat het voorkeursscenario er nog steeds eentje is van stijgende koersen in de komende maanden. De afstand naar het voortschrijdend gemiddelde maakt een pauze in die stijging voor de hand liggend.
Euro-dollar dag.JPG
Op de daggrafiek is die pauze te zien. Na het doorbreken van lijn 2 en het bereiken van de top bij 3, is de koers zijwaarts gegaan. Een koers boven de laatste top (1.25) betekent een hervatting van de stijgende trend. Een koers lager dan 1.21 betekent een verzwakking, maar nog niet het einde, van de stijgende trend in de weekgrafiek.
Groet,

Old Faithful
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Queste »

Ik ga dan lekker verder in het nieuwe topic ipv het topic waar alleen nog over Revolut gepraat wordt :wink:

De afgelopen drie (werk-)dagen is er een behoorlijke scherpe daling geweest van de Euro. Is er een indicatie van een wijziging in de verwachting? Of valt dit wel nog gewoon binnen de grenzen?
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Old Faithful »

Dat kan het begin zijn van het einde van de stijgende trend, maar dat hoeft niet per se. Dat weet je pas achteraf zeker. Die onzekerheid is er altijd. Technische analyse werkt dan ook met scenario's: het meest voor de hand liggende en alternatieven, en dat voor verschillende timeframes.

In een ander topic schreef ik al eens dat de koers altijd de neiging heeft naar het voortschrijdend gemiddelde terug te keren.
Old Faithful schreef:T
In deze daggrafiek, dus voor de korte termijn, is te zien dat de koers op 23 mei behoorlijk ver boven het 40 daags exponentieel stond (1). Koersen hebben de gewoonte om naar dat gemiddelde terug te keren. Dat kan in een stijgende trend d.m.v. een korte daling, maar in dit geval kwam de koers via een zijwaartse beweging op 20 juni terug bij dat gemiddelde (2).
In onderstaande weekgrafiek is te zien dat de top van begin dit jaar weer ver boven het 40 daags exponentieel voortschrijdend gemiddelde werd gezet. Sindsdien zien we een pauze in de richting van dat stijgende evg. Dit past nog steeds in de stijgende trend in de weekgrafiek.
euro-dollar week.JPG
Die pauze is te zien op de daggrafiek hieronder. De top uit de weekgrafiek is in de daggrafiek te zien bij 1, 2 en 3. In drie pogingen slaagde de koers er niet in boven de bovenste horizontale lijn net boven 1.25 te komen en ontstond er een zijwaartse beweging rond het evg, dat zijwaarts verloopt. De onderste horizontale lijn net boven 1.21 is de ondergrens hiervan.
euro-dollar dag.JPG
Conclusie: De trend in de weekgrafiek is in ieder geval stijgend zolang koers in de weekgrafiek boven het stijgend e.v.g. rond 1.19 blijft. Momenteel is er een pauze in die stijgende trend. Die pauze in de weekgrafiek heeft in de daggrafiek de vorm van een zijwaartse beweging tussen ruwweg 1.21 en 1.25. Boven 1.25/1.26 wordt de stijgende trend in de weekgrafiek hervat. Onder 1.21 krijgt de pauze in de stijgende trend in de weekgrafiek de vorm van een daling in de daggrafiek in de richting van het evg in de weekgrafiek rond 1.19.
Groet,

Old Faithful
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Queste »

Heel erg bedankt weer voor de analyse :) Er staat bij mij iets meer op het spel dan een paar duizend voor vakantie lol. Na een klein herstel gisteren, is vandaag de daling toch weer doorgezet en komen we toch dicht bij dat kritieke punt van 1.21.
http://markets.businessinsider.com/curr ... 1022144703
Zo te lezen moet The Don maar weer snel aan het tweeten slaan :P
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Old Faithful »

Inmiddels is de koers in de daggrafiek duidelijk onder 1.21 gekomen en is de zijwaartse trend in de daggrafiek overgegaan in een dalende trend. Het evg-40 daalt dan ook. De koers bevindt zich rond 1,19/1,20. Er zijn enkele aanwijzingen dat hier een (tijdelijke) bodem zou kunnen ontstaan.
1) In de weekgrafiek bevindt het evg-40 zich op dit niveau en dat kan voor steun zorgen.
2) In de daggrafiek bevindt de koers zich ver onder het evg-40. De koers heeft de neiging naar dat niveau terug te keren: via een korte stijging of via een zijwaartse beweging.
3) De bodem van 9 januari j.l. kan voor steun zorgen.
4) De koers bevindt zich op een Fibonacci steunniveau.
5) De laatste drie dagen zien we een aarzeling in de daling.
euro-dollar dag.JPG
En dan nog dit. Voor ons is kopen of verkopen van dollars meestal een eenmalige aangelegenheid. Een trader zal op basis van zijn of haar analyses meerdere transacties doen. Als de koers in de verwachte richting gaat is er natuurlijk niets aan de hand. Het zal echter ook ooit gebeuren dat de koers niet de verwachte richting uitgaat. Dat hoeft voor de trader geen probleem te zijn, die zal de positie snel sluiten en zo het verlies beperken. Hij of zij kan dit beperkte verlies goedmaken door andere, wel winstgevende transacties: cut your losses short and let your profits run.
Bij een eenmalige transactie ligt dat duidelijk anders. Hoe goed de analyse ook is, de markt kan altijd anders beslissen en zo voor een tegenvaller zorgen.
Groet,

Old Faithful
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Queste »

Verdorie, ik had toch wel verwacht dat uit de Iran deal stappen een negatief effect op de dollar zou hebben. Als dat zelfs deze trend niet stopt of minstens vertraagd, wat dan wel?
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer