Rechten na zoekraken bagage
Geplaatst: 22 dec 2017, 14:44
Hallo allemaal
Graag heb ik jullie hulp in het volgende:
Afgelopen oktober zijn wij, gezin met 2 jonge kinderen, met Lufthansa naar Florida gevlogen. Bij aankomst bleken onze 2 koffers niet aanwezig te zijn. Wij hebben toen vouchers gekregen voor de hoognodige dingen. Na 2 dagen bericht dat de koffers eraan kwamen. Echter 1 van de koffers was niet van ons. Andere koffer netjes teruggebracht naar vliegveld. Beloofd werd dat ze erachter aan zouden gaan. Wij gingen echter rondreizen. Vlak voor wij zouden vertrekken nogmaals naar vliegveld gegaan. Nog geen koffer. Uiteindelijk na 9 dagen kwam de andere koffer. Deze hebben wij voor de zekerheid zelf van het vliegveld gehaald, anders zou het met koerier nog langer gaan duren.
Bij thuiskomst een mail naar Lufthansa gestuurd. Zij willen alleen de helft van onze aangeschafte spullen vergoeden.
In feite hebben wij 9 dagen van onze 19 dagen tellende vakantie in de stress gezeten. En tuurlijk probeer je er het beste van te maken voor de kinderen. Maar 's avonds, als de kinderen op bed lagen,kostte het ons veel energie met telefoontjes, emails sturen etc.
Welk recht hebben wij? 2 van ons hebben 9 dagen zonder spullen gezeten en hebben dus best veel moeten aanschaffen. Dat heb je ook met kleine kinderen. Daarnaast hebben wij ook een nieuwe koffer aangeschaft om alle spullen te vervoeren. En alle tijd, energie, benzinekosten en telefoonkosten.
Kan ik nog iets met het verdrag van Montreal?
Bedankt alvast.
Rachel
Graag heb ik jullie hulp in het volgende:
Afgelopen oktober zijn wij, gezin met 2 jonge kinderen, met Lufthansa naar Florida gevlogen. Bij aankomst bleken onze 2 koffers niet aanwezig te zijn. Wij hebben toen vouchers gekregen voor de hoognodige dingen. Na 2 dagen bericht dat de koffers eraan kwamen. Echter 1 van de koffers was niet van ons. Andere koffer netjes teruggebracht naar vliegveld. Beloofd werd dat ze erachter aan zouden gaan. Wij gingen echter rondreizen. Vlak voor wij zouden vertrekken nogmaals naar vliegveld gegaan. Nog geen koffer. Uiteindelijk na 9 dagen kwam de andere koffer. Deze hebben wij voor de zekerheid zelf van het vliegveld gehaald, anders zou het met koerier nog langer gaan duren.
Bij thuiskomst een mail naar Lufthansa gestuurd. Zij willen alleen de helft van onze aangeschafte spullen vergoeden.
In feite hebben wij 9 dagen van onze 19 dagen tellende vakantie in de stress gezeten. En tuurlijk probeer je er het beste van te maken voor de kinderen. Maar 's avonds, als de kinderen op bed lagen,kostte het ons veel energie met telefoontjes, emails sturen etc.
Welk recht hebben wij? 2 van ons hebben 9 dagen zonder spullen gezeten en hebben dus best veel moeten aanschaffen. Dat heb je ook met kleine kinderen. Daarnaast hebben wij ook een nieuwe koffer aangeschaft om alle spullen te vervoeren. En alle tijd, energie, benzinekosten en telefoonkosten.
Kan ik nog iets met het verdrag van Montreal?
Bedankt alvast.
Rachel