Cash betalen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Cash betalen

Bericht door vinceG »

Hier 95% met cc en op 3 a 4 weken hooguit $100 voor voornamelijk fooien en de zeer sporadische keer dat je niet met cc kan betalen.
Cash doen we vooral via cashback. Meestal houden we ook nog wat over en dat gaat de volgende vakantie gewoon weer mee.
Gast

Re: Cash betalen

Bericht door Gast »

Af en toe komen we (voor ons gevoel!!) in een niet al te beste buurt/zaak/etc. en betalen we liever cash dan dat we met onze CC gaan zwaaien... soms is cash afrekenen gewoon goedkoper, of gelden bij een benzine pomp goedkopere prijzen bij cashbetalingen, dus dan rekenen we cash af.

Ook fooien aan taxi/bus/tours etc geven we cash.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Cash betalen

Bericht door roelb »

Buitenlands geld al in Nederland (of Belgie) regelen is onnodig en duur. Koersopslagen en commissies zijn zodanig dat een geldautomaat ter plaatse eigenlijk altijd (veel) goedkoper is, waar dan ook ter wereld.

In de US kun je jezelf nog iets extra's besparen door, zoals al eerder genoemd, inderdaad bij het doen van de eerste boodschappen wat cashback te vragen (of bij een self-scan kassa zelf in te voeren) bij een supermarkt waar je met je credit card of bankpas betaalt.

Geld opnemen bij een geldautomaat doe je trouwens altijd gewoon met je reguliere bankpasje, nooit met je credit card, dat is over het algemeen veel duurder. Ook kies je altijd voor geld opnemen in USD en accepteer je nooit het eventuele omwisselvoorstel van de uitbater van de automaat (teksten als"This ATM can do the conversion for you so that you will know exactly what is deducted from your account in EUR"). _Niet_ doen, is altijd (veel) duurder. Gewoon kiezen voor conversie door je eigen bank. Normaliter betaal je vaak een kleine fee ($3 oid) voor het gastgebruik van de automaat. Je eigen bank rekent vaak ook een kleine vergoeding voor het opnemen in het buitenland, vaak EUR 2,25 oid. Rabobank is bij sommige paketten gratis. Door de vaste toeslagen is het gunstiger om in een keer meer geld te pinnen dan om meerdere malen kleine bedragen te doen. Als je vaker naar de US gaat is het ook niet erg om de dollars aan het eind van je trip weer mee naar huis te nemen.

Alles kan elektronisch en dat doe ik ook eigenlijk altijd. Handig, totale kosten in een overzicht. Maar cash geld bijhebben is inderdaad soms wel handig. Helemaal geen dollars voelt ook zo karig.

Met name als je in wat betere hotels verblijft dan heb je wat losse dollarbiljetten nodig voor tips. Erg lullig om bijvoorbeeld bell staff die bagage voor je naar de kamer brengt oid niets te kunnen tippen. Of de valet die net je auto heeft voorgereden. Maar mijn advies: wandel gewoon langs de eerste geldautomaat die je ziet (op het vliegveld waar je aankomt is er altijd wel een), trek er $100 of $200 uit en je hebt ruim voldoende cash voor je trip. Of als je toch van plan bent om met je huurauto direct na het ophalen langs de supermarkt te rijden: doe dan daar gewoon $50 cashback als je afrekent met je credit card of bankpas.

Nog een tip: Je ziet steeds meer payment terminals met een contactless payment/tap-to-pay icoontje, werkt prima in combinatie met een Amex kaart. Ik heb volgens mij nog nooit geprobeerd of Visa (V-pay) of de Maestro bankpasjes ook contactless werken.
PeterVH72
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 07 nov 2017, 01:18

Re: Cash betalen

Bericht door PeterVH72 »

Bedankt voor de reacties allemaal! Als ik het zo bekijk had ik idd beter gewacht en op het vliegveld naar de automaat kunnen gaan, maar anderzijds kan ik binnenkort eens die dollarbriefjes door m'n handen laten gaan en nog wat meer dromen van volgende zomer! :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer