Welke kampeerspullen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
LasGas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Welke kampeerspullen?

Bericht door LasGas » 06 dec 2017, 13:40

Wij gaan volgend jaar in juli met z’n vieren (2 volwassenen en 2 kinderen 11 en 9 jaar oud) een rondreis maken in Amerika, waarbij we bij Mono Lake (Lee Vining), in Yosemite en in Sequoia/Kings Canyon National Park willen kamperen. In totaal 7 nachten. De rest zullen hotels/motels worden. We kamperen normaal vrijwel nooit met de kinderen, maar in deze parken lijkt het ons erg leuk (we zijn ons bewust van het reserveringssysteem in deze parken) aangezien je dan echt in het park overnacht. Mijn vrouw heeft vroeger veel gekampeerd en ik af en toe. Een tent opzetten moet dus nog wel lukken :). We willen alles betreft kampeerspullen bij een Walmart in Phoenix kopen. We willen best een paar borden en bestek meenemen, maar geen tent, slaapzakken etc.

Ik heb een aantal vragen en hoop dat jullie mij tips/antwoorden kunnen geven:
- Ze hebben veel spullen op de website van de Walmart, maar is de Walmart de geschikte plek om al de kampeerspullen te kopen?
- Om er zeker van te zijn dat alle spullen ook aanwezig zullen zijn als we bij de Walmart aankomen, is het dan ook mogelijk om van te voren al via internet een bestelling bij hen te doen zodat we alles in 1x kunnen ophalen?
- Welke spullen zijn echt de basis kampeerspullen, die jullie normaal kopen of hebben gekocht? Wij denken aan een 6-persoons Coleman tent, slaapzakken, luchtbedden, luchtbedpomp, hamer voor de haringen, koelbox, zaklampen (kunnen we ook vanuit huis meenemen), 1 pits kooktoestel, gasfles. Vergeet ik nog dingen?
- Wat doen jullie met de kampeerspullen aan het einde van de vakantie? Vorig jaar waren we ook in Amerika en hebben aan het einde van onze vakantie ons grote picknickkleed en een koelbox met eten en drinken erin aan een dakloze gegeven. We vinden het eigenlijk ook wel zonde om goede spullen zo snel weg te gooien, maar willen het merendeel ook niet mee terugnemen vanwege ruimtegebrek.

Ik was een tijd geleden al een topic tegenkomen dat hier redelijk op lijkt, maar ik kan deze niet meer terugvinden.
Alvast bedankt voor het meedenken en de antwoorden.

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Welke kampeerspullen?

Bericht door Terpies » 06 dec 2017, 14:57

Je zou bv deze kunnen overwegen, en dan voor de kids extra stoeltjes, matjes en slaapzakken los erbij te kopen. Met deze 6 persoons tent heb je gelijk nagenoeg alles om te kunnen kamperen. Walmart is een prima plek om dit soort artikelen tegen een redelijke prijs te kopen, zeker als je de spullen niet mee naar huis neemt....

https://www.walmart.com/ip/Ozark-Trail- ... #read-more

Ze hebben ook de 4 persoons uitvoering tent:

https://www.walmart.com/ip/Ozark-Trail- ... t/46543622

Je kunt bij walmart online registreren en bestellen en dan als je in de US bent in de winkel naar keus afhalen.

Als je besluit geen spullen mee te nemen kun je overwegen om nog goedkoper te kopen, maar dit is volgens mij op zich een prima prijs voor wat je allemaal krijgt...

tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 » 06 dec 2017, 18:53

En dit is ook een optie voor de spullen viewtopic.php?f=10&t=27851
Grote Amerika fan

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 06 dec 2017, 20:06

Als je maar 7 nachten gaat kamperen moet je goed kijken wat je wel en niet aan gaat schaffen. Wij hebben dit jaar 6 nachten gekampeerd (in Yosemite, Sequoia en Yellowstone), en geen stoelen of kookgerei aangeschaft. Je hebt overal picknicktafels, dus stoelen zijn niet echt nodig. Wij hadden twee kleine tenten die we van huis hadden meegenomen; die pasten gemakkelijk in de koffer. Luchtbedden en slaapzakken hebben we ter plekke aangeschaft. De keuze bij de Walmart was niet erg groot, dus van te voren bestellen is wel verstandig. Er lopen wel topics over het bestellen bij Walmart, misschien kun je met de zoekfunctie iets vinden.
Een hamer is misschien wel handig, maar wij hebben ons dit jaar prima gered met een steen, die overal voor het oprapen liggen.
Als je zelf gaat koken zijn pannen ook handig. Je kunt ook een (wegwerp)barbecue aanschaffen.
In de parken kun je ook van alles kopen, dus mocht je iets vergeten bij de Walmart dan is dat niet direct een ramp.

Wij hadden geen tijd om onze spullen ergens af te leveren, maar als het op je route ligt zou je ze bij een Goodwill vestiging kunnen afgeven.

Nog een topic over kamperen: viewtopic.php?f=10&t=65678&p=1074951&hi ... n#p1074951

Marianne

Bluebonnet
Amerikafan

Bericht door Bluebonnet » 07 dec 2017, 01:19

Na afloop bij Goodwill of andere thrift/charity shop afgeven. Of bij een kerk, die kunnen kampeerspullen soms gebruiken voor youth group, of weten waar de plaatselijke daklozen rondhangen die best een slaapzak zouden kunnen gebruiken.

Hoe groot de keuze bij Walmart is verschilt nogal. In Florida was de keuze heel beperkt. Hier in Texas is de kampeer afdeling veel groter.

En koop een tent die groter is dan je nodig denkt te hebben. Wij hebben een 2 persoons tentje maar daar passen m'n tiener en ik echt niet samen in. Voor 4 personen zou ik een 6 persoonstent aanraden. Of een 4 persoons voor de ouders en een kleintje voor de kinderen als je denkt dat ze groot genoeg zijn.

LasGas
Amerika-ontdekker

Bericht door LasGas » 08 dec 2017, 08:43

Bedankt voor alle antwoorden en tips!
Wat voor matrassen hebben jullie gebruikt? Luchtbed of een self inflating matras? Betreft die laatste heb ik een paar you tube filmpjes bekeken en dat is nog best een gedoe. Of heb ik toevallig de verkeerde filmpjes daarvan bekeken. En slaapt het een beetje zo’n self inflating matras?

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door michelly » 08 dec 2017, 10:45

Er zit veel kwaliteitsverschil in die matjes. De eerste jaren dat wij kampeerden hadden we goedkope matjes. Je voelde regelmatig de steentjes in je rug. Sinds een jaar of 5 hebben we thermarest-matjes. Die slapen heerlijk.

Galapogos
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 08 dec 2017, 11:44

Jullie gaan maar een paar dagen dus willen neem ik aan niet te veel investeren. Luchtbedden zijn goedkoop. Nadeel van luchtbedden is dat ze totaal geen isolerend vermogen hebben. Dus je kunt het er koud op hebben 's nachts. Van de andere kant gaan jullie in juli, dus zal het 's nachts niet zo koud zijn. Als je écht lekker wilt slapen, zou ik matjes van Thermarest of Exped kopen. Je betaalt iets meer, maar het slaapt heerlijk. Bovendien zijn sommige matjes in niet-opgeblazen toestand zo compact dat je ze wellicht mee terug naar huis kunt nemen? (of eventueel hier alvast kunt kopen)

Voor slaapzakken is het een stuk eenvoudiger. Goedkope slaapzakken kunnen lekker warm zijn en prima slapen. Natuurlijk heb je ook dure slaapzakken. Maar het voornaamste verschil is dan dat die dure slaapzakken veel compacter zijn (voor dezelfde warmte), bijvoorbeeld door het gebruik van dons ipv synthetisch materiaal. Aangezien jullie met de spullen pas in Amerika willen kopen, is het niet belangrijk of een slaapzak compact is of niet. Past toch wel in de auto. :mrgreen: Dus je kunt dan volstaan met goedkope exemplaren.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 08 dec 2017, 13:20

Wij hadden twee dubbele luchtbedden gekocht (compleet met pompje). Beviel goed, we hebben een van beide op de terugreis nog in de koffer weten te proppen. Niet duur, de batterijen voor de pomp maakten het een stuk duurder.
In juli zijn de goedkoopste slaapzakken al snel voldoende.

Marianne

butterfly
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door butterfly » 08 dec 2017, 14:22

Aangezien jullie alles daar willen kopen en achterlaten zou ik gewoon voor goedkope luchtbedden gaan. Wij betaalden iets van een dollar of 14 voor een 2 persoons. Wij hadden wel een pompje uit Nederland mee, die je op de accu van de auto kunt gebruiken. Als je in wat kouder gebied zit zou je nog kunnen overwegen om van die zilveren matjes eronder te kopen tegen optrekkende kou.

WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door WeernaardeVS » 08 dec 2017, 19:17

Tegen de kou kun je ook een fleecedekentje onder je matje/luchtbed liggen.
Wij hebben zelf alleen maar selfinflatables van Thermarest en Exped. Ook ooit een van Perry gehad, maar die had een beduidend kortere levensduur. De Thermarest van een jaar of 20 jaar oud zijn nog prima, de Perry heeft het een jaar of 5 uitgehouden. Maar goed, het prijsverschil was er ook naar.
Luchtbedden hebben over het algemeen een lager slaapcomfort en zijn kouder.

Dit jaar gaan wij ook voor het eerst in de VS kamperen, maar in Europa doen we dat al ons hele leven. Wij willen onze goede donzen slaapzakken ook meenemen en in ieder geval 1 matje. Ik ben het meest kritisch met de matjes, dus mijne gaat sowieso mee.
Ik zou bij de Walmart in ieder geval een goedkoop brandertje kopen en een pannetje. Zelf thee/koffie kunnen zetten vinden wij altijd erg fijn. Wil je uitgebreider koken, dan is meer gereedschap wel handig. Lucifers niet vergeten. :wink:
Mij lijkt een tafelkleedje voor op de picknicktafel ook wel fris. Gewoon zo'n simpel kunststof feestkleed van de Hema of zo. Hebben ze ook wel bij de Walmart.
Mij lijkt zo'n Curverkrat met deksel ook wel handig om etenswaren afgesloten in te stoppen ivm de bearboxen e.d.

Wij hebben veel rugzaktrektochten gemaakt. De basis daarvan was altijd tent, matje, slaapzak, brandertje, pannetjes, borden, bestek, bekers, lucifers, sponsje (voor de afwas ;-)), zaklamp. Dus als je dat hebt, komt het goed. :wink: De rest is luxe.
Maar dat "kant-en-klaar"pakket van Walmart zou een goede optie kunnen zijn. Misschien iets te veel spullen, maar grote kans dat los aanschaffen wat je nodig hebt duurder is.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas

LasGas
Amerika-ontdekker

Bericht door LasGas » 10 dec 2017, 17:28

Wederom bedankt voor al de antwoorden en tips!
Zo’n Thermarest matras ziet er inderdaad goed uit maar is inderdaad wel prijzig aangezien we hiernaast vrijwel niet kamperen. Ik denk zelf dat het 2x een 2 persoonsluchtbed gaat worden (tent moet dan wel groot genoeg zijn want we nemen maar 1 tent aangezien de kinderen het toch wel erg spannend vinden dat er daar beren rondlopen) en dan een pompje. Dat die ook met batterijen bestonden wist ik niet. Ik denk dat dit vrij veel batterij verbruikt maar het is uiteraard wel makkelijk. Wellicht vanuit de auto opladen met een pompje met autolader.
En dan nog de campings kunnen regelen want zonder de campings hebben we de spullen ook niet nodig :) . Voor de campings in Yosemite en Sequoia is veel animo en een vreemd reserveringssysteem maar daar zal ik hier niet verder over doorgaan want dan wordt het of topic.
Nogmaals bedankt allemaal!

goState
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door goState » 12 dec 2017, 13:05

Hebben jaren (1990) geleden gekampeerd. Alles ter plekke aangeschaft in een outdoor shop in LA. Grote coleman coolbox aangeschaft. Einde van de vakantie coolbox met camping spul geladen via FedEx naar Nederland verstuurd. Hebben er nu na al die jaren nog plezier van. Kosten toen 10 dollar voor verzending.

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 12 dec 2017, 15:11

Lol! 10 dollar voor de verzending...dat is nu wel iets duurder....

Je kunt die dichtgetapete koelbox overigens ook inchecken als ruimbagage (kijk wel dat de afmetingen van de koelbox niet te groot zijn en dat je onder de 23 kilo blijft) voor rond de $100.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer