Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
Volgens mij zitten hotels in de DIENSTverlenende sector, dus logisch dat ze bepaalde diensten bieden om het voor mensen aantrekkelijk maken om gebruik te maken van hun diensten. Mogelijkheid im te annuleren is daar een van...en gelukkig maar
De mogelijkheid om te annuleren is een service, waar mensen gebruik van kunnen maken. Zo zijn er genoeg faciliteiten in het hotel waar je ook voor betaalt en gebruik van mag maken....
Als ik net zo regeer als @ohjajoh door te zeggen dat het annuleren van overnachtingen de prijzen opdrijft kan ik wel tientallen dingen opnoemen die het hotel duurder maken...dus ik vind het totale onzin om te zeggen dat een mogelijkheid tot annuleren de prijzen hoger maakt.
Wij struinen toch ook de sites af om de goedkoopste prijs voor het hotel te zoeken, gebruik te maken van kortingscodes/klantkaarten, hotwire, groupon, loyalty programs etc etc. En jij denkt echt dat dat niet in de prijs zit?
Er is (net zoals bij ticket prijzen voor vluchten) geen goedkoopste prijs...het is de prijs die jij bereid bent te betalen voor een dienst...iemand die iets beter zijn best doet, gebruik maakt van de mogelijkheden die geboden worden, geduld heeft, etc etc krijgt veelal een betere prijs.
Iemand die gewoon een overnachting in een hotel/vlucht boekt omdat hij 100% zeker wil zijn dat de kamer/seat beschikbaar is op een bepaalde datum betaalt sowieso te veel.
De mogelijkheid om te annuleren is een service, waar mensen gebruik van kunnen maken. Zo zijn er genoeg faciliteiten in het hotel waar je ook voor betaalt en gebruik van mag maken....
Als ik net zo regeer als @ohjajoh door te zeggen dat het annuleren van overnachtingen de prijzen opdrijft kan ik wel tientallen dingen opnoemen die het hotel duurder maken...dus ik vind het totale onzin om te zeggen dat een mogelijkheid tot annuleren de prijzen hoger maakt.
Wij struinen toch ook de sites af om de goedkoopste prijs voor het hotel te zoeken, gebruik te maken van kortingscodes/klantkaarten, hotwire, groupon, loyalty programs etc etc. En jij denkt echt dat dat niet in de prijs zit?
Er is (net zoals bij ticket prijzen voor vluchten) geen goedkoopste prijs...het is de prijs die jij bereid bent te betalen voor een dienst...iemand die iets beter zijn best doet, gebruik maakt van de mogelijkheden die geboden worden, geduld heeft, etc etc krijgt veelal een betere prijs.
Iemand die gewoon een overnachting in een hotel/vlucht boekt omdat hij 100% zeker wil zijn dat de kamer/seat beschikbaar is op een bepaalde datum betaalt sowieso te veel.
Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
@ Boonens: Jouw bericht vat wat mij betreft deze discussie goed samen, namelijk dat er een boel aannames worden gedaan in dit topic. Hoe weet je zo zeker dat kamers duurder worden door annuleringen? Andersom klinkt minstens zo geloofwaardig. Internet heeft ervoor gezorgd dat hotels veel makkelijker en goedkoper een enorme doelgroep kunnen bereiken en big data maakt de bezettingsgraad eenvoudiger te voorspellen en maakt elke kamer voor de juiste prijs te verkopen. Dit maakt het voor een hotel mogelijk om een service zoals last minute annulering aan te bieden.
Annuleren omdat je ergens anders een lagere prijs hebt gevonden vind je niet kunnen? Nobel! Ik ben zelf nogal van het ‘bijhouden’ en er zit ieder jaar weer zeker EUR 400,- verschil in de totale hotelkosten van de eerste hotels die ik na goed onderzoek vastleg (ong. 6 maanden voor de reis) en de kosten die ik uiteindelijk maak na sommige/meerdere reserveringen te hebben aangepast. Dat is al snel 2 weken je rental SUV gratis. Meer dan eens kan je simpelweg je eigen kamer herboeken voor 20,- per nacht goedkoper. Wie houdt dan wie voor de gek?
Overigens is algemeen bekend dat vooral de pakketdiensten in het afgelopen decennia hebben opgedraaid voor de ‘gratis’ verzendkosten. Dus een deel van die kosten is toch echt gratis voor ons als consument.[/quote]
Jouw bericht vat de discussie eigenlijk beter samen. Je boekt je hotels 6 maanden van tevoren terwijl je weet dat je ze later gaat annuleren omdat ze dan goedkoper zijn. Iemand die wel wil boeken, heeft pech want jij hebt misschien wel net die laatste kamer gereserveerd.
Zo vind jij dan van jezelf dat je €400 hebt bespaard en je een gratis SUV hebt verdiend. Wie houdt wie dan precies voor de gek?
@ Terpies: Je begrijpt mijn punt niet. Ik heb het volgens mij nu vaak genoeg uitgelegd. Lees anders de reactie van babarage, beter kan ik het niet uitleggen. Misschien begrijp je het dan. Je haalt er allerlei dingen bij die er niks mee te maken hebben.
Annuleren omdat je ergens anders een lagere prijs hebt gevonden vind je niet kunnen? Nobel! Ik ben zelf nogal van het ‘bijhouden’ en er zit ieder jaar weer zeker EUR 400,- verschil in de totale hotelkosten van de eerste hotels die ik na goed onderzoek vastleg (ong. 6 maanden voor de reis) en de kosten die ik uiteindelijk maak na sommige/meerdere reserveringen te hebben aangepast. Dat is al snel 2 weken je rental SUV gratis. Meer dan eens kan je simpelweg je eigen kamer herboeken voor 20,- per nacht goedkoper. Wie houdt dan wie voor de gek?
Overigens is algemeen bekend dat vooral de pakketdiensten in het afgelopen decennia hebben opgedraaid voor de ‘gratis’ verzendkosten. Dus een deel van die kosten is toch echt gratis voor ons als consument.[/quote]
Jouw bericht vat de discussie eigenlijk beter samen. Je boekt je hotels 6 maanden van tevoren terwijl je weet dat je ze later gaat annuleren omdat ze dan goedkoper zijn. Iemand die wel wil boeken, heeft pech want jij hebt misschien wel net die laatste kamer gereserveerd.
Zo vind jij dan van jezelf dat je €400 hebt bespaard en je een gratis SUV hebt verdiend. Wie houdt wie dan precies voor de gek?
@ Terpies: Je begrijpt mijn punt niet. Ik heb het volgens mij nu vaak genoeg uitgelegd. Lees anders de reactie van babarage, beter kan ik het niet uitleggen. Misschien begrijp je het dan. Je haalt er allerlei dingen bij die er niks mee te maken hebben.
Laatst gewijzigd door ohjajoh? op 21 nov 2017, 01:12, 3 keer totaal gewijzigd.
- meyem
- Amerika-expert
- Berichten: 4600
- Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Locatie: Amstelveen
Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
we begrijpen wel welk je punt je wilt maken, maar we zijn het niet met je eens .....
Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
Oh dat mag hoor, dat hoeft ook helemaal niet.
Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
Dat weet je dus niet. Misschien vind je later een betere prijs, dan annuleer je, maar misschien ook niet, en dan ben je blij dat je 6 maanden vooraf die goedkopere prijs geboekt hebt, en had je achteraf geld kunnen besparen door het niet-annuleerbare tarief te boeken (dan heeft het hotel dus eigenlijk juist voordeel).ohjajoh? schreef:Je boekt je hotels 6 maanden van tevoren terwijl je weet dat je ze later gaat annuleren omdat ze dan goedkoper zijn.
Daarnaast houd je natuurlijk helemaal niet onterecht een kamer vast als je uiteindelijk gewoon weer een kamer in dezelfde plaats en misschien zelfs het zelfde hotel boekt.
Terug in Texas!
Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
Nog meer aannames en veroordelingen, maar geen inhoudelijke reactie op de vraag over het argument waar jouw betoog op leunt; hoe weet jij zo zeker dat gebruik van de annuleringsvoorwaarden de kamer significant duurder maken? Als dit werkelijk zo is, dan moeten hier artikelen en cijfers over te vinden zijn.ohjajoh? schreef:Jouw bericht vat de discussie eigenlijk beter samen. Je boekt je hotels 6 maanden van tevoren terwijl je weet dat je ze later gaat annuleren omdat ze dan goedkoper zijn. Iemand die wel wil boeken, heeft pech want jij hebt misschien wel net die laatste kamer gereserveerd.
Zo vind jij dan van jezelf dat je €400 hebt bespaard en je een gratis SUV hebt verdiend. Wie houdt wie dan precies voor de gek?
Zo niet, dan blijft enkel ‘het zou wel eens de laatste kamer geweest kunnen zijn’ over, en met het kamer-aanbod in Amerika is dat nu eenmaal niet zo sterk.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
- sanook
- Amerika-expert
- Berichten: 2458
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Locatie: Rotterdam
Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
Je claimt dat gratis annuleren de kamers duurder zou maken, dat is toch al zo ? Wil je gratis annuleren dan betaal je meer, als je geen annuleer opties wilt ben je goedkoper uit. En ik geloof niet dat er iemand is (uitzonderingen daargelaten) die bewust 20 kamers gaat boeken om ze expres zo laat mogelijk te gaan annuleren. (mompelt iets over waard en gasten....)
Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
Misschien niet op grote schaal, maar ik heb het in de voorbereiding op onze New York-trip, toen ik dagelijks het TA-forum in de gaten hield, toch een paar keer tegengekomen. Dan konden ze dichter bij de datum nog bedenken welk hotel ze bij nader inzien toch fijner vonden of wat voor hun programma toch net wat gunstiger lag, etc.meyem schreef:Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat op grote schaal gebeurt ... en ik vind de reactie dan ook een beetje overtrokken, als ik eerlijk mag zijn ...
Overigens werd deze discussie ook daar gevoerd; er waren daar ook mensen die het niet vonden kunnen en anderen die het prima vonden.
Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
Het is heel simpel. Als je vindt dat het kan dan doe je het gewoon. En als je er problemen mee hebt dan doe je het niet.
Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
Ik heb helaas geen hotel en ik ben geen accountant dus cijfers heb ik niet. Beetje onzinnig ook dat je dat verwacht.boonens schreef:Nog meer aannames en veroordelingen, maar geen inhoudelijke reactie op de vraag over het argument waar jouw betoog op leunt; hoe weet jij zo zeker dat gebruik van de annuleringsvoorwaarden de kamer significant duurder maken? Als dit werkelijk zo is, dan moeten hier artikelen en cijfers over te vinden zijn.ohjajoh? schreef:Jouw bericht vat de discussie eigenlijk beter samen. Je boekt je hotels 6 maanden van tevoren terwijl je weet dat je ze later gaat annuleren omdat ze dan goedkoper zijn. Iemand die wel wil boeken, heeft pech want jij hebt misschien wel net die laatste kamer gereserveerd.
Zo vind jij dan van jezelf dat je €400 hebt bespaard en je een gratis SUV hebt verdiend. Wie houdt wie dan precies voor de gek?
Zo niet, dan blijft enkel ‘het zou wel eens de laatste kamer geweest kunnen zijn’ over, en met het kamer-aanbod in Amerika is dat nu eenmaal niet zo sterk.
Als jij een hotel hebt en je hebt door late annuleringen lege kamers, wil je dit toch graag gecompenseerd hebben, of niet?
Hoe kan je dit anders doen dan het in de prijs te calculeren?
Het gaat ook niet om hotels waarvan het aanbod super groot is.
Maar stel jij wilt met je kinderen in een lodge of op een camping in een np logeren in juli of augustus. Dan heb je waarschijnlijk pech, alles is ruim van tevoren vol geboekt of je betaalt de hoofdprijs als er nog iets vrij is. Terwijl later misschien nog 20% wordt geannuleerd omdat mensen iets anders of goedkopers vinden.
Ik snap het argument dat je meer betaalt voor een annuleerbare kamer niet. Als je annuleert zijn de inkomsten voor een hotel 0, dus wat heeft een hotel daar verder aan? Alleen als je wel betaalt en de kamer huurt, levert het inkomsten op voor het hotel.
Ik keur het allemaal niet af. Het wordt aangeboden dus logisch dat mensen er gebruik van maken.
Maar ik blijf het op zijn zachtst gezegd vreemd vinden.
Het laat me denken aan mensen die in zo'n all inclusive resort om 5 uur 's morgen hun handdoek op een stoel bij het zwembad leggen.
Als ze dan later bij het zwembad aankomen kunnen ze nog altijd hun handdoek wegpakken als ze naar het strand gaan.
Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
Tja, er is een verschil tussen 20 hotelkamers boeken en twee opties openhouden. Dat laatste doen we toch allemaal wel eens als de plannen nog niet helemaal zeker zijn? Ik zie daar echt geen issue in, en met mij de hele hotelbranche zelf niet, die promoten dat zelfs. Het is ook heel simpel: de kans dat een eenmaal gemaakte reservering blijft staan is nog steeds vele malen groter dan dat je hem annuleert. En zo moeilijk is het ook niet om aan elke boeking een annuleringskans te hangen (beetje statistiek) en op basis daarvan op een veilige manier te overboeken. De stelling dat de inkomensten "0" zijn als iemand annuleert is ook simpelweg niet waar, annuleringen hoeven, bij goed inventory management, geen invloed te hebben op de bezettingsgraad. Sterker nog: door flexibiliteit aan te bieden zullen de meeste hotels juist meer kamers verhuren.GJ schreef:Misschien niet op grote schaal, maar ik heb het in de voorbereiding op onze New York-trip, toen ik dagelijks het TA-forum in de gaten hield, toch een paar keer tegengekomen. Dan konden ze dichter bij de datum nog bedenken welk hotel ze bij nader inzien toch fijner vonden of wat voor hun programma toch net wat gunstiger lag, etc.
En vergeet ook niet: uiteindelijk hebben al die hotels je credit card nummer, en als structureel veel dubbele kamers vastlegt dan loop je ook het risico dat je ergens een keer een kamer niet op tijd annuleert en dus gewoon gecharged wordt. Winst voor het hotel, zelfs als je helemaal niet annuleert en niet komt opdagen: dan zijn er immers ook geen kosten voor housekeeping van die kamer.
- sanook
- Amerika-expert
- Berichten: 2458
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Locatie: Rotterdam
Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
Jij gaat er vanuit dat iedereen zijn gratis annuleerbare kamer annuleert, maar dat is natuurlijk niet zo !ohjajoh? schreef: Ik snap het argument dat je meer betaalt voor een annuleerbare kamer niet. Als je annuleert zijn de inkomsten voor een hotel 0, dus wat heeft een hotel daar verder aan? Alleen als je wel betaalt en de kamer huurt, levert het inkomsten op voor het hotel.
- sanook
- Amerika-expert
- Berichten: 2458
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Locatie: Rotterdam
Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
Ik zou graag willen weten hoe vaak dit voorkomt, ik denk vaker dan je zou vermoeden.roelb schreef: En vergeet ook niet: uiteindelijk hebben al die hotels je credit card nummer, en als structureel veel dubbele kamers vastlegt dan loop je ook het risico dat je ergens een keer een kamer niet op tijd annuleert en dus gewoon gecharged wordt. Winst voor het hotel, zelfs als je helemaal niet annuleert en niet komt opdagen: dan zijn er immers ook geen kosten voor housekeeping van die kamer.
-
- Amerika-expert
- Berichten: 7581
- Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Locatie: Zaventem
Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
Er zijn toch wel een aantal stellingen te nemen waar (denk ik) iedereen het over eens dient te zijn:
1) Prijzen worden voor een deel nog altijd bepaald door het spel van vraag en aanbod. Dat is vrij simpele wiskunde en management.
Met andere woorden: hoe voller het hotel wordt, hoe duurder de kamers worden.
2) Gratis kunnen annuleren is een bijkomend voordeel voor de klant, in mindere mate voor het hotel want ze "verliezen" op die wijze inkomsten.
3) Gratis annulering aanbieden kan je als hotel moeilijk niet doen als je merkt dat alle andere uit de buurt het wel doen. Je prijst jezelf op die manier voor een deel uit de markt. Je kan wel een prijsverschil toepassen tussen annuleerbare en niet-annuleerbare kamers.
4) Het inkomen dient er op het eind van de maand te zijn, de rekeningen moeten betaald. Maw, je moet er als hotelier voor zorgen dat je op basis van de statistieken je prijzen bepaalt zodat je op het einde van de rit rondkomt. Hierbij calculeer je ook in dat vrijgekomen kamers (door annulatie) opnieuw aan een lagere prijs van de hand kunnen.
Al deze factoren hebben bepaalt, dankzij het bestaan van internet (en brokers zoals hotels.com, booking.com, ....en de sites van de hotels zelf) dat we meer gaan shoppen voor hotels. De markt heeft er op ingespeeld. Ongetwijfeld lijdt dit ertoe dat je op bepaalde momenten meer voor je kamer zal betalen, gewoon door de schaarste die optreed, maar er mogelijk niet echt is.
Afhankelijk van je situatie en eigen flexibiliteit zal je uiteindelijk als klant soms duurder af zijn door deze systemen. Anderen zullen dan weer er in slagen er extra voordelen uit te halen. Maar ik vergelijk het een beetje met een casino, uiteindelijk zijn zij de grote eindwinnaars. Doen ze dit niet dan gaan ze vroeg of laat immers failliet.
1) Prijzen worden voor een deel nog altijd bepaald door het spel van vraag en aanbod. Dat is vrij simpele wiskunde en management.
Met andere woorden: hoe voller het hotel wordt, hoe duurder de kamers worden.
2) Gratis kunnen annuleren is een bijkomend voordeel voor de klant, in mindere mate voor het hotel want ze "verliezen" op die wijze inkomsten.
3) Gratis annulering aanbieden kan je als hotel moeilijk niet doen als je merkt dat alle andere uit de buurt het wel doen. Je prijst jezelf op die manier voor een deel uit de markt. Je kan wel een prijsverschil toepassen tussen annuleerbare en niet-annuleerbare kamers.
4) Het inkomen dient er op het eind van de maand te zijn, de rekeningen moeten betaald. Maw, je moet er als hotelier voor zorgen dat je op basis van de statistieken je prijzen bepaalt zodat je op het einde van de rit rondkomt. Hierbij calculeer je ook in dat vrijgekomen kamers (door annulatie) opnieuw aan een lagere prijs van de hand kunnen.
Al deze factoren hebben bepaalt, dankzij het bestaan van internet (en brokers zoals hotels.com, booking.com, ....en de sites van de hotels zelf) dat we meer gaan shoppen voor hotels. De markt heeft er op ingespeeld. Ongetwijfeld lijdt dit ertoe dat je op bepaalde momenten meer voor je kamer zal betalen, gewoon door de schaarste die optreed, maar er mogelijk niet echt is.
Afhankelijk van je situatie en eigen flexibiliteit zal je uiteindelijk als klant soms duurder af zijn door deze systemen. Anderen zullen dan weer er in slagen er extra voordelen uit te halen. Maar ik vergelijk het een beetje met een casino, uiteindelijk zijn zij de grote eindwinnaars. Doen ze dit niet dan gaan ze vroeg of laat immers failliet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerikakenner
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Locatie: San Jose
- Contacteer:
Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
De vraag is of deze aanname klopt. Hoeveel kamers staan er daadwerkelijk leeg door late annuleringen? Dat is de basis van al je aannames die bij het onwaar zijn al je stellingen onderuit haalt.ohjajoh? schreef:Ik heb helaas geen hotel en ik ben geen accountant dus cijfers heb ik niet. Beetje onzinnig ook dat je dat verwacht.
Als jij een hotel hebt en je hebt door late annuleringen lege kamers, wil je dit toch graag gecompenseerd hebben, of niet?
Ik durf te stellen dat er niet op grote schaal, zeker niet procentueel op het aantal aanwezige kamers, leegstand is door annuleringen.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
-
- Amerika-expert
- Berichten: 7581
- Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Locatie: Zaventem
Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
Ik denk dat als je zou kijken naar locaties zoals bvb Mammoth lakes dit op bepaalde momenten toch best wel een grote invloed kan hebben.
In de maand mei zullen de toeristen hier vooraf volop geboekt hebben, hopende dat de Tioga Pass open zal zijn. Wanneer blijkt dat dit niet het geval is regent het volgens mij annuleringen en zal er relatief weinig vraag zijn naar kamers.
Maar: de hoteliers weten dit uiteraard ook en zullen dit wel incalculeren.
De grootste slachtoffers hier zijn denk ik dan de werknemers van die hotels die de avond tevoren een telefoontje krijgen dat ze niet moeten komen de dag erna aangezien er veel annuleringen zijn.
In de maand mei zullen de toeristen hier vooraf volop geboekt hebben, hopende dat de Tioga Pass open zal zijn. Wanneer blijkt dat dit niet het geval is regent het volgens mij annuleringen en zal er relatief weinig vraag zijn naar kamers.
Maar: de hoteliers weten dit uiteraard ook en zullen dit wel incalculeren.
De grootste slachtoffers hier zijn denk ik dan de werknemers van die hotels die de avond tevoren een telefoontje krijgen dat ze niet moeten komen de dag erna aangezien er veel annuleringen zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
Jouw stelling is net zo goed gebaseerd op aannames. Net als alle argumenten van voor en tegen.De vraag is of deze aanname klopt. Hoeveel kamers staan er daadwerkelijk leeg door late annuleringen? Dat is de basis van al je aannames die bij het onwaar zijn al je stellingen onderuit haalt.
Ik durf te stellen dat er niet op grote schaal, zeker niet procentueel op het aantal aanwezige kamers, leegstand is door annuleringen.
Zo zou ik wel eens willen weten hoeveel % van de hotelkamers die nu zijn geboekt later worden geannuleerd. 10%, 25%, 75%? Zeg het maar.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Berichten: 4838
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
Ik maak zelf graag gebruik van annuleerbare kamers. Ik zie daar geen graten in.
MAAR
Het grootste probleem zit hem volgens mij vooral bij de National Park lodges (die trouwens 1x per jaar een prijsverhoging hebben maar geen door het jaar fluctueerbare prijs zoals de reguliere keten motels).
Denk aan Yellowstone. Iedereen boekt al maar super super lang op voorhand, een aantal dagen in. Hier zijn wel veel annuleringen; ik denk meer dan in "normale" onderweg hotelletjes.
Dit is er wel een beetje over.
Langs de andere kant, de aanhouder wint. Ik kon dit jaar 1 week voor we op reis vertrokken 1 van de 3 cabins aan de rim boeken in de Grand Canyon North Rim lodge. Net omdat ze zoveel annuleringen hebben......
Maar hier wordt het "annuleren" als optie wel TE flink uitgebuit door ons als reizigers.
Langs de andere kant, die lodges vragen soms echt compleet idiote prijzen, goed wetende dat ze toch altijd vol zitten. Dat is ook een soort uitbuiting.
(denk aan Furnace Creek en zo).
Een mes dat langs twee kanten snijdt, en uiteindelijk nog altijd de wetten van de markt...
MAAR
Het grootste probleem zit hem volgens mij vooral bij de National Park lodges (die trouwens 1x per jaar een prijsverhoging hebben maar geen door het jaar fluctueerbare prijs zoals de reguliere keten motels).
Denk aan Yellowstone. Iedereen boekt al maar super super lang op voorhand, een aantal dagen in. Hier zijn wel veel annuleringen; ik denk meer dan in "normale" onderweg hotelletjes.
Dit is er wel een beetje over.
Langs de andere kant, de aanhouder wint. Ik kon dit jaar 1 week voor we op reis vertrokken 1 van de 3 cabins aan de rim boeken in de Grand Canyon North Rim lodge. Net omdat ze zoveel annuleringen hebben......
Maar hier wordt het "annuleren" als optie wel TE flink uitgebuit door ons als reizigers.
Langs de andere kant, die lodges vragen soms echt compleet idiote prijzen, goed wetende dat ze toch altijd vol zitten. Dat is ook een soort uitbuiting.
(denk aan Furnace Creek en zo).
Een mes dat langs twee kanten snijdt, en uiteindelijk nog altijd de wetten van de markt...
-
- Amerikafan
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
Niet eens zo heel vaak denk ik. Van de meeste ketens krijg je ruim van te voren een herinnering. Als dit echt een grote kostenpost zou zijn was het gegaradeerd doodstil hierover. Kunnen cancelen is tegenwoordig een must voor ons. Twee keer geboekt zonder en niet bij een keten. Twee keer met de kleren en schoenen aan geslapen en van de handdoeken een pad op de vloer gemaakt.sanook schreef:Ik zou graag willen weten hoe vaak dit voorkomt, ik denk vaker dan je zou vermoeden.roelb schreef: En vergeet ook niet: uiteindelijk hebben al die hotels je credit card nummer, en als structureel veel dubbele kamers vastlegt dan loop je ook het risico dat je ergens een keer een kamer niet op tijd annuleert en dus gewoon gecharged wordt. Winst voor het hotel, zelfs als je helemaal niet annuleert en niet komt opdagen: dan zijn er immers ook geen kosten voor housekeeping van die kamer.
-
- Amerikakenner
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Locatie: San Jose
- Contacteer:
Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren
Hoeveel er totaal geannuleerd wordt is compleet irrelevant als die kamer alsnog aan een ander verhuurd wordt. de enige relevante waarde is de gerealiseerde bezettingsgraad vs de verwachte bezettingsgraad.ohjajoh? schreef:Jouw stelling is net zo goed gebaseerd op aannames. Net als alle argumenten van voor en tegen.
Zo zou ik wel eens willen weten hoeveel % van de hotelkamers die nu zijn geboekt later worden geannuleerd. 10%, 25%, 75%? Zeg het maar.
Als de bezettingsgraad 100% is zal die hotelier het worst wezen als alle kamers in de afgelopen 6 maanden 2x geannuleerd zijn.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 1222 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-
- 6 Reacties
- 904 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties
- 599 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa