Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door ohjajoh? »

Ik zal waarschijnlijk de knuppel in het hoenderhok gooien maar mij valt echt iets op.
Ik lees hier dat veel mensen een hotelkamer boeken om die later weer te annuleren. Op de meeste sites kan dit gratis en zonder reden.
Maar eigenlijk is dat toch raar? Je zadelt een hotel op met onverhuurbare kamers als je 1 dag van tevoren annuleert en ook drijft het volgens mij de prijs op voor anderen.
Ik betaal op een site als booking meer als er nog maar 2 kamers vrij zijn ipv 20.
Verder bestaat er ook een kans dat een hotel in een bepaalde periode geen kamer meer vrij heeft, terwijl later misschien de helft wordt geannuleerd.
Annuleren is toch alleen bedoeld voor als het onverhoopt iets tussen komt als ziekte oid?
Net als bij een vlucht, die kan je toch ook alleen maar annuleren met een grondige reden?
Als ik een hotelkamer boek, doe ik dit omdat ik die kamer ook graag wil. En niet onder het mom, ik boek er 5, de andere 4 annuleer ik wel.
Meningen?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door sanook »

Een hotelkamer boeken is wat anders dan een vliegticket (gelukkig). Door de mogelijkheid om gratis te annuleren kun je makkelijker een kamer reserveren terwijl je later je plannen alsnog aan kunt passen en je hotelreservering daar weer op aan kunt passen. Makkelijk toch ?
Als het annuleren voor de hotels een probleem zou zijn zouden ze dit niet aanbieden hoor. Voor de hotels zit er een klein voordeel aan (als je niet annuleert) want meestal zijn annuleerbare kamers iets duurder dan niet annuleerbare kamers.
En mensen boeken niet een kamer om die later weer te annuleren, ze boeken omdat ze op dát moment denken dat die kamer de beste optie is. Maar plannen veranderen en prijzen kunnen veranderen. Dus je annuleert alleen als je een betere optie gevonden hebt. En als je niet zeker bent wat de beste optie is dan hou je meerdere kamers gereserveerd om op een later tijdstip er alsnog 1 te annuleren.

Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan !
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door mtl »

Hotels bieden je de kans om flexibel te zijn. Je ziet ook vaak dat kamers die je gratis kan annuleren duurder zijn. Ik boek wel eens kamers die ik kan annuleren om toch iets achter de hand te hebben. In de tussentijd kijk ik of ik wat beters kan krijgen. En dat levert mij geen gewetensbezwaren op.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door roelb »

Niemand reserveert elke nacht 5 kamers en annuleert er dan 4. En als je dat wel doet, tja, dan hoop ik dat je een goede administratie bij houdt. Een foutje is snel gemaakt en dan mag je alsnog betalen.

Refundable rates zijn er omdat plannen niet altijd lopen zoals je ze vooraf had bedacht. Plans do sometimes change.

Voor een hotel zelf is het ook een situatie die voordeel oplevert. Als mensen de mogelijkheid hebben om te cancellen dan zullen ze sneller een reservering doen. En de cancellation rate weet je als hotelier, dus daar kun je ook mee rekenen en op anticiperen: verschillende rates hanteren (korting voor non-refundable), overboeking (ook niet zonder risico), zaken doen met last-minute en opaque resellers voor een verwacht overschot aan kamers, etc.

Het doel is uiteindelijk je bezetting maximaliseren, maar ten minste boven een bepaalde minimumbezetting te houden. Mijn stelling is dat hotels die voornamelijk refundable rates aanbieden over het algemeen een hogere bezetting zullen realiseren danwel een beter resultaat zullen boeken dan hotels die alleen maar non-refundable rates aanbieden.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door knaapje »

Je kunt aan dit reserveringssysteem ook zelf weleens een voordeeltje hebben.
Een hotel in Washington DC gereserveerd voor 4 nchten, bij aankomst overboekt.
Zullen ze ongetwijfeld net als de luchtvaartmijen doen i.v.m. last minute annuleringen.
Volgens de boekingvoorwaarden moesten ze voor andere accommodatie zorgen.
Met een wat zuur gezicht werd ik naar voor 1 nacht naar een ander beter en duurder hotel verwezen.
Fijntjes wees ik erop, dat ze ook voor vervoer moesten zorgen, er werd een taxi gecharterd en betaald.
Ik had niet veel zin om na 1 nacht weer van hotel te veranderen.
Na overleg met de receptie kon ik blijven voor hetzelfde veel lagere tarief van het eerste hotel en regelden ze mijn annulering bij het eerste kosteloos.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door ohjajoh? »

Tuurlijk is het makkelijk en als het wordt aangeboden is het logisch dat mensen er gebruik van maken.
Maar ik blijf het toch heel vreemd vinden.
Ik zie het verschil niet tussen het boeken van een vliegticket van €500 of 3 hotelovernachtingen voor €500
De 1 kan ik amper annuleren, mits een gegronde reden en dan nog krijg je bijna niets terug kort voor vertrek en de ander kan ik tot 1 dag voor aankomst met een druk op de online knop annuleren.

Ik vraag me af of hotels hier zelf blij mee zijn of dat het iets is dat door de grote sites als Expedia of Booking wordt opgelegd.
Doe je niet mee zet je jezelf al snel buitenspel, de concurrentie doet het nl wel.
Stel je hebt 10 hotelkamers die je verhuurt voor €100 p/n dan is je omzet bij volledige bezetting €1000
Als er gemiddeld 2 kamers (1 dag voor aankomst) worden geannuleerd kan je die niet meer verhuren en is je omzet €800
Dan kan je dat maar op 1 manier compenseren en dat is je verhuurprijzen verhogen naar €125
Dus uiteindelijk wordt jouw annulering betaald door de mensen die wel huren en betalen.

Ik vind het hetzelfde als op 1 avond in 3 restaurants een tafel boeken, terwijl je weet dat je maar in 1 kan eten.
De andere 2 hebben dan pech en hebben dan de hele avond een lege tafel.

Het is natuurlijk zo dat consumenten steeds meer eisen stellen en ook steeds meer keuzes hebben.
Maar in sommige gevallen vind ik dat dit is doorgeslagen. En uiteindelijk zal het toch ergens in de prijs worden doorberekend.
Ik ben gewend pas iets te boeken als ik 100% zeker ben van mijn plannen. Ouderwets misschien, maar voor mij het prettigste.
Gast

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door Gast »

Ik zie zelf de noodzaak niet van reserveren: wij reizen al jaren in de US op de bonnefooi.

We boeken alleen de eerste nacht omdat we na de vliegreis geen zin hebben om nog uitgebreid te gaan zoeken. Voor de rest is het voor ons go with the flow: we bepalen meestal globaal de route en laten ons verrassen waar we uitkomen/overnachten/eten etc.

Wel kan ik me voorstellen dat je voor populaire bezienswaardigheden of bijzondere hotels (bv. Shack Up Inn) wilt (moet!) reserveren.

Er zijn zoveel variabelen (bv. verkeer/weer/leuke dingen onderweg, etc.etc.) die bepalen waar we overnachten dat we dat op voorhand nooit vast willen leggen. Er is zoveel keus in hotels dat we altijd wel iets vonden waar nog een kamer vrij was....
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door roelb »

Ik weet niet wat voor tickets jij boekt, maar vrijwel _alle_ reguliere tickets bij normale airlines kun je gewoon annuleren of wijzigen. Je betaalt dan meestal een penalty van EUR 50 tot 150, afhankelijk van de bestemming en de airline. Van de resterende waarde kun je gewoon nieuwe vluchten boeken (meestal tot maximaal 1 jaar na de originele issue date).

En net als bij hotelkamers kun je ook gewoon een fully-refundable ticket boeken. Betaal je wat meer, maar heb je 100% flexibiliteit en krijg je ook je geld terug als je annuleert (of zelfs als je niet annuleert maar gewoon niet op tijd incheckt). Bij KLM betaal je daar binnen Europa een standaard toeslag voor van EUR 139, ongeacht de ticketprijs, plus dat je ook direct Skypriority en gratis baggage krijgt . Als je geen status hebt en wel baggage wilt meenemen dan betaal je dus slechts EUR 89 extra, voor Skypriority en volledige flexibiliteit. Voor bestemming buiten Europa is de meerprijs niet vast maar variabel (afhankelijk van het verschil in prijs tussen Y (of B/M) en de goedkoopste boekingsklasse die op dat moment beschikbaar is).

En zo gaat het bij hotelkamers ook. Als je 100% zeker bent dat je plannen niet wijzigen dan kun je vaak kiezen voor een non-refundable rate. In ruil daarvoor krijg je een gunstigere prijs. En dat kan aardig oplopen, beetje vroeg non-refundable boeken kan je soms prijzen opleveren die 1/3 zijn van de rack rate.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door Hard Rock Cafe. »

We boeken in principe altijd een hotel van de Hilton familie. Zelden tot nooit een serieus probleem gehad. Je kunt idd erg makkelijk omboeken en ik maak daar soms ook gebruik van. Na het debacle van Air Berlin zat ik met meerdere hotelboekingen. Na een andere vlucht gevonden te hebben was het gelukkig mogelijk om zonder probleem te cancelen. Was dit niet het geval geweest waren we toch een vierstellig cijfergetal armer geweest. De hotels weten echt wel wat ze doen. Geloof maar gerust dat alles om en te na uitgerekend wordt. Zo zou je ook kunnen zeggen dat sommige acties zoals een betaald ontbijt gratis of gratis parkeergarage ook nadelig zijn voor andere gasten. Als zich de kans voordoet zal ik toch echt omboeken. Wat betreft tafels reserveren krijg je toch echt een bepaald bedrag van je cc afgeschreven bij een no show. Bij Disney kun je niet eens meer dubbele reserveringen maken.
gastxyz

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door gastxyz »

Waarom zou je geen gebruik maken van iets dat hotels zelf aanbiedt qua mogelijkheid?
Ik reserveer altijd van te voren alle kamers en annuleer/herboek wanneer 't annuleerbare tarief daalt.
Ik boek altijd bij Hilton (prima app, kamer uitkiezen en punten sparen) en je ziet dat zij daar nu zelf hun beleid een beetje aanpassen. De hamptons kan je 24 uur van te voren annuleren en de homewood suites/embassy suites nu 48 uur van te voren.
Geen zin om kostbare vakantietijd te vergooien door het zoeken van een hotelkamer pas op vakantie.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door meyem »

Ik maak ook ruimschoots gebruik van de optie 'gratis annuleren' ... dat wil echter niet zeggen dat ik 5 hotels boek en slechts daags ervoor 4 annuleer ... maar ik blijf na een boeking nog wel een tijdje verder zoeken en als ik een hotel vind dat me meer aanspreekt, dan boek ik die en zeg ik de ander op ...

Die mogelijkheid wordt geboden, en ik maak er gebruik van ....
Als dat met vliegtickets ook werd aangeboden, zou ik vast hetzelfde doen .... :lol:

What can I say ... I'm fickle ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7591
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door Marcopstal »

Hier is al vaak over gediscussieerd in het verleden.

Het is een trend waar je als hotel min of meer aan mee moet doen. Mensen zullen immers eerder kiezen voor een annuleerbare dan een niet annuleerbare kamer alleen al omwille van het idee dat "mocht er iets tussenkomen" je dan je geld terugkrijgt. De hotels hebben dus soms weinig andere keuze dan meedoen.

Voor de klanten is het misschien de meest flexibele oplossing, ik kan me evenwel niet van de indruk ontdoen dat dit mee bijdraagt aan de prijsstijgingen van de hotels, waar je toch regelmatig hoort en leest dat velen het de laatste jaren veel duurder vinden. Het risico dat er annuleringen komen zal men inderdaad incalculeren door de basisprijzen wat te verhogen. Statistisch gezien weet men immers wel hoeveel annuleringen je doorgaans mag verwachten en daar betalen de anderen dan voor bij.

Ik deel als dusdanig dan ook de mening dat deze "vrijheid" het gewoon duurder maakt. Probleem is dat als de mogelijkheid bestaat je er handig gebruik van maakt, en dat is dan niet steeds voor één kamer. Zo boekten we in het voorjaar 5 kamers in Mammoth lakes en in Bakersfield om in functie van de Tioga Pass één van de twee te annuleren.

Voor de vliegtuigticktets zijn er toch best heel wat niet-annuleerbare ticketten in omloop.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door roelb »

Non-refundable betekent _niet_ dat je niets mag wijzigen. En alle vluchten uit de boeking halen en een half jaar later de waarde van het ticket hergebruiken voor een hele andere bestemming is nog steeds gewoon een wijziging. Dat kan echt vrijwel altijd bij normale airlines.

Als je vandaag online een ticket naar de US boekt bij KLM, goedkoopste tarief dat beschikbaar is, dan mag je daar later gewoon wijzigingen in aanbrengen, tegen betaling van een fee van EUR 150 (en natuurlijk het verschil in prijs tussen je nieuwe itinerary en de waarde van het ticket).
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door hemmie »

Ik heb de laatste tijd ook regelmatig iets geannuleerd, doordat de plannen wijzigden. Zo konden we niet naar de zonsverduistering doordat school eerder dan normaal begon, en hebben we onze reisplannen voor maart aangepast aamgezien mijn ouders er dan ook bij zijn en we dus dichter bij huis blijven. Oh ja, en het labor day weekend gannuleerd vanwege Harvey. Maar ik kies er dan ook bewust voor om een annuleerbaar tarief te boeken, daar betaal ik uiteindelijk ook extra voor, dus ik voel me daar niet schuldig over. Overigens heb ik in deze gevallen (m.u.v. Labor Day) maanden vooraf al geannuleerd, dus dat lijkt me niet echt een probleem voor het hotel. De dag ervoor annuleren heb ik nog nooit gedaan, kan me voorstellen dat het eens gebeurt, maar vraag me af of dat heel veel voorkomt.
Soms annuleer ik ook omdat ik een betere prijs vind, ben geen dief van mijn eigen portemonnee. Maar vaak boek ik dan weer opnieuw bij exact hetzelfde hotel, dus dan blijft er zeker geen kamer leeg.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door ohjajoh? »

roelb schreef:Non-refundable betekent _niet_ dat je niets mag wijzigen. En alle vluchten uit de boeking halen en een half jaar later de waarde van het ticket hergebruiken voor een hele andere bestemming is nog steeds gewoon een wijziging. Dat kan echt vrijwel altijd bij normale airlines.

Als je vandaag online een ticket naar de US boekt bij KLM, goedkoopste tarief dat beschikbaar is, dan mag je daar later gewoon wijzigingen in aanbrengen, tegen betaling van een fee van EUR 150 (en natuurlijk het verschil in prijs tussen je nieuwe itinerary en de waarde van het ticket).
Kijk daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Je betaalt een fee, dus hier hoeven anderen niet voor te betalen. Dat systeem vind ik vrij logisch.
Ik denk niet dat mensen 3 vluchten boeken met de bedoeling om er later 2 te annuleren.

Wat mij steekt is dat ik theoretisch voor een 14e daagse vakantie per nacht 5 kamers zou kunnen boeken waarvan ik er 4 een dag van tevoren zou kunnen annuleren.
Uiteindelijk zit in de prijs die ik betaal voor een overnachting een dikke toeslag voor mensen die op zo'n manier annuleren en zorgen voor lege kamers.
Hotels zullen dit in hun prijs calculeren, dat kan niet anders.
Annuleer je 4 kamers, zit in die 5e die je wel boekt een toeslag vanwege het annuleren van kamers in het hotel waar jij wel naartoe gaat. Uiteindelijk betaal je het zelf.

Ik heb niks tegen annuleringen met een reden. Maar bewust boeken om later te annuleren vind ik niet kunnen.
Ook annuleren omdat je een betere prijs vindt, vind ik niet kunnen.
Op het moment dat jij boekt, ga je akkoord met de prijs. Boek dan niet en zoek eerst nog eens verder.
Ik denk dat hotelkamers een stuk goedkoper waren als er bv 10% kosten bij annulering zouden worden berekend.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door Ing »

Ook annuleren omdat je een betere prijs vindt, vind ik niet kunnen.
Op het moment dat jij boekt, ga je akkoord met de prijs. Boek dan niet en zoek eerst nog eens verder.
Maar dat zou in mijn geval betekenen dat ik dus niet boek en dan veel later een hotel zou vastleggen en wellicht via Hotwire of bonnefooi een hotel zou kiezen. Juist de mogelijkheid dat ik gratis kan annuleren (en verder kan zoeken voor een betere prijs) zorgt ervoor dat ik hotels vantevoren vastleg (no harm). Zodra dit niet meer gratis kan, verliezen hotels mijn reserveringen en gaat jou hele theorie denk ook niet op..
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door kalaman »

ohjajoh? schreef:Ik heb niks tegen annuleringen met een reden. Maar bewust boeken om later te annuleren vind ik niet kunnen.
Ook annuleren omdat je een betere prijs vindt, vind ik niet kunnen.
Op het moment dat jij boekt, ga je akkoord met de prijs. Boek dan niet en zoek eerst nog eens verder.
Ik denk dat hotelkamers een stuk goedkoper waren als er bv 10% kosten bij annulering zouden worden berekend.
Ik snap eigenlijk jouw probleem niet. Zowat alle hotels geven nu eenmaal de mogelijkheid om tot 24 uur op voorhand (sommige zelfs nog korter) te annuleren. Niet enkel via brookers, maar ook rechtstreeks op hun website. Ik snap dan ook niet waarom jij problemen maakt van iets dat gewoon aangeboden wordt...
Zelfs voor de groepsreis die ik in april 2018 organiseer heb ik in elk hotel 8 kamers geboekt die allemaal te annuleren zijn. Voor sommige nachten heb ik zelfs meerdere hotels geboekt, waarvan er uiteindelijk maar 1 zal overblijven, afhankelijk van het uiteindelijke programma en aantal deelnemers aan de groepsreis. Ook de weersomstandigheden kunnen er voor zorgen dat ik ineens onze route aanpas en sommige hotels annuleer.
Als we vroeger met ons tweeën tijdens de Moab 4x4 week (april) naar Moab gingen, boekte ik maanden op voorhand een hotel voor zowat 10 nachten. Ik wist op dat ogenblik immers nog totaal niet hoe ons programma er zou uitzien. Maar als je geen maanden op voorhand boekt, kan je het ook vergeten om in die periode een kamer te vinden (of aan waanzinnige prijzen). Zodra ons definitieve programma vastlag, annuleerde ik de nachten die ik niet nodig had.
Heel wat prijzen wijzigen ook constant. Het zou dan maar al te gek zijn om zich vast te pinnen op een bepaalde prijs en dan later vast te stellen dat die heel wat gezakt is. En geloof me vrij, ze verdienen nog ruim-schoots aan alle boekingen hoor. De prijzen worden gewoon bepaald volgens vraag en aanbod en hebben niets te maken van een verschil in kwaliteit die ineens aangeboden wordt. Als we in de wintermaanden naar het Zuidwesten reizen, betalen we slechts een fractie van de prijs van bvb april, voor identiek dezelfde kamer én ontbijt. Ik spreek dan nog niet over het echte hoogseizoen...
Maar fijn voor jou als je van deze mogelijkheid geen gebruik wilt maken...
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7591
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door Marcopstal »

Dit is allemaal moeilijk in te schatten. X-aantal reserveringen zal waarschijnlijk statistisch stand houden. Als je concurrenten gratis annuleren aanbieden prijs je jezelf uit de markt door dit niet te doen. Als hotelier heb je dus eigenlijk nog weinig keus. Behoudens wat je soms ziet: een niet annuleerbare kamer wordt nog goedkoper aangeboden dan een annuleerbare.

Ik blijf er wel bij dat volgens mij een dergelijk systeem het niet goedkoper maakt voor de klant, maar dat men inderdaad met de prijszetting een marge inbouwt in functie van de annuleringen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7591
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door Marcopstal »

kalaman schreef:De prijzen worden gewoon bepaald volgens vraag en aanbod
Precies, en daardoor denk ik ook dat we het op die manier vaak extra duur gaan maken. De hotels geraken vele maanden op voorhand volgeboekt en de schaarse kamers worden heel duur. Maar op een bepaald moment (en soms is dit pas op het allerlaatste moment) begint men te annuleren.

Het systeem is zo geworden omdat we het internet hebben. Moeilijk om het nu niet te gebruiken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door Vito »

Ik maak ook royaal gebruik van annuleerbare hotels, als hotels dit niet aanbieden boek ik er niet.
En idd komt het ook gerust voor dat ik in een plaats meerdere hotels in verschillende prijsklassen vast leg voor dezelfde nacht. Ik kan slecht kiezen en dat geeft me de vrijheid om rustig rond te kijken en te beslissen hoeveel ik er uiteindelijk voor over heb en wat de doorslag geeft.
Ik zie het probleem niet, het wordt toch aangeboden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer