Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door vinceG » 22 nov 2017, 11:42

Precies! Want al die boekingssites zijn niet alleen voor de boekingen, maar er worden ook reviews achter gelaten! Als je het goed doet dan is dit prima reclame. Je kan nog zo veel aan marketing uitgeven, maar als je slechte reviews krijgt dan houdt het toch ook snel op.

Als ik vooral naar mijzelf kijk dan spit ik veel reviews door voordat ik boek.
2017: USA San Diego - Phoenix
2018: Januari: LV-GC-Tucson-phoenix-LV
Februari: Phoenix - San Diego
Aug: North Carolina
2019: Juni: NY - Florida
Juli: NY - philadelphia
sept: SLC-Yellowstone-rushmore-denver-SLC

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 27

Bericht door Marcopstal » 22 nov 2017, 11:46

vinceG schreef:Drijft de introductie van kostenloos (ik vind gratis een misleidend woord, niets is gratis) annuleren de prijs op?
Ik denk het niet! De prijsopdrijving is gewoon ten gevolge van vraag en aanbod.
De contradictie zit in je eigen antwoord.

Door het feit dat je kostenloos kan annuleren ga je ook boeken. Wijzigen de plannen dan zijn er immers geen kosten. Dit heeft tot gevolg dat het aanbod sneller daalt en dus de prijs stijgt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18
Midwesten: 02
South: 07/11

vinceG
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vinceG » 22 nov 2017, 12:02

Nou ik kijk even naar het totale plaatje.
Doordat je ergens annuleert boek je weer op een andere plek. Men gaat toch op reis en verblijft ergens.
Aangezien mensen steeds meer gaan reizen (zie de cijfers) omdat het economisch beter gaat en ook beter mogelijk is gaat het aanbod omlaag, de bezetting omhoog en daardoor stijgt de prijs. Niet vanwege de mogelijkheid tot annuleren.

Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal » 22 nov 2017, 12:33

Dat vind ik wat kortzichtig.

Uiteraard stijgt de prijs ook doordat men meer gaat reizen en dus boeken, maar dat geldt algemeen en niet specifiek voor hotel X of Y.

Als je naar een specifiek hotel kijkt en er zijn bvb 100 kamers dan stijgt de prijs meestal naarmate er meer en meer kamers geboekt worden. De laatste betalen bijna altijd meer. Wanneer er vervolgens 5 annuleren dan komen deze kamers terug op de markt. Vaak is dit heel kort voor de geboekte datum. Deze kamers zullen dan doorgaans wel weer goedkoper worden aangeboden (het principe van beter wat minder winst dan helemaal geen inkomen op deze kamers).

Blijft het feit dat we veel sneller en gemakkelijker boeken omdat we weten dat we toch kunnen annuleren en aldus de prijs vaak sneller stijgt.

vinceG
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vinceG » 22 nov 2017, 12:53

Daarom zeg ik ook, ik kijk naar het totale plaatje en niet naar hotel X of Y.
Ik vind alleen naar hotel X of Y kijken erg kortzichtig :lol:

Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal » 22 nov 2017, 13:01

Ik blijf er toch bij dat de mogelijkheid tot annuleren er voor zorgt dat de prijs sneller stijgt. (naast andere zaken die van invloed zijn uiteraard)

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door Coyote » 25 nov 2017, 06:54

vinceG schreef:Als ik vooral naar mijzelf kijk dan spit ik veel reviews door voordat ik boek.
En dat is nou juist iets dat ik niet doe. Prijs, locatie en uiterlijk (via streetview) zijn voor mij de belangrijkste reden ergens te boeken. Review geven (voor mij althans) alleen maar een vertekend beeld.

Vaak zijn het 'momentopnames' en zoveel mensen, zoveel wensen. Wat de een als storend ervaart, vindt een ander totaal geen probleem. De overnachtingen in Amerika zijn ook veelal maar 1 of 2 nachten. Daarvoor ga ik niet een uitgebreide analyse van reviews doen. Het moet ook een beetje avontuurlijk blijven. :wink:

En mijn instinct heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Nergens terechtgekomen waar van alles aan mankeerde.

Back on topic: snap deze hele discussie niet helemaal en ik denk dat TO bij het hele gebeuren rond boeken en annuleren vergeet dat een prijs vooral bepaald wordt door vraag en aanbod, de periode en/of speciale events in de buurt. Dat zijn momenten dat de prijs opgedreven worden.

Verder denk ik dat door het hele online gebeuren de bezettingsgraad van een hotel/motel juist veel beter is geworden en daar gebruik je als consument en ondernemer verschillende instrumenten voor. Een kamer die vlak voor aankomst (kosteloos) geannuleerd wordt kan nu juist weer aangeboden worden en vergeet niet dat meestal op de dag zelf ook veel 'aanloop' is van mensen die niets reserveren. Zo kun je toch maar weer mooi de net geannuleerde kamer verhuren.

Roland
Since 1982: 24 visits to the United States!

Afbeelding

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com

Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal » 25 nov 2017, 11:10

Coyote schreef:Back on topic: snap deze hele discussie niet helemaal en ik denk dat TO bij het hele gebeuren rond boeken en annuleren vergeet dat een prijs vooral bepaald wordt door vraag en aanbod, de periode en/of speciale events in de buurt. Dat zijn momenten dat de prijs opgedreven worden.
Special events zijn uiteraard ook een belangrijke reden voor hogere prijzen.

Verder snap ik niet dat men niet inziet dat het kosteloos annuleren de prijzen ook (soms) opdrijft. Men zegt het eigenlijk zelf: de prijs wordt grotendeels bepaald door het spel van vraag en aanbod. En dat is het hem net. Het aanbod daalt omdat men boekt en men boekt sneller omdat men weet dat men toch kosteloos kan annuleren. Ik gaf enige posts terug ook al het voorbeeld dat we in mei 5 kamers geboekt hadden in Mammoth lakes en in Bakersfield om dan zowiezo één van beide te annuleren in functie van een al dan niet open Tioga Pass. Maw, voor die dag waren er in totaal 10 kamers geboekt terwijl er maar 5 nodig waren.

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito » 18 mei 2019, 20:09

Ik haal dit topic nog even naar boven. Blijkbaar hebben hoteliers er wél last van, want ik kreeg een mailtje van Booking dat ik 2 hotels voor dezelfde data heb geboekt en of ik er niet eentje wilde annuleren :lol:
Ik heb nu overigens idd meerdere hotels voor dezelfde data, ik kan nog niet zo goed kiezen :oops:

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 18 mei 2019, 20:46

De hoteliers hebben eerder last van booking.com.

Als je echt met de hoteliers meeleeft boek je niet via booking.com, zeker niet als je weet dat de door de hotels afgedragen vergoedingen aan booking.com oplopen tot 35%!

Mijn advies: kijk ook bij de hotels zelf wat hun prijzen zijn, en gebruik eventueel de bij booking.com gevonden prijs als prijs om te onderhandelen. Grote kans dat je zelfde prijzen vindt bij de hotels zelf. In het geval van hotels van de meeste ketens is .com vaak zelfs duurder (zeker als je beetje status hebt bij de keten).

Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito » 18 mei 2019, 21:43

Tja Terpies, wat dat betreft ben ik toch wel van het gemak maar als ik op Booking met betere voorwaarden én een betere prijs kan boeken dan rechtstreeks op de hotelsite zelf dan maken ze het ernaar imo. Ik ga dan geen moeite doen om dezelfde voorwaarden te bedingen, dan moeten ze dat maar zelf aanbieden op hun site.
Bij BW is dat idd wel zo en dan boek ik rechtstreeks bij de keten.

Whitestreet
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Whitestreet » 19 mei 2019, 10:38

Ik boek alles via Booking.com, als ik dubbel boek op dezelfde datum krijg ik daar ook een melding van. Wel makkelijk want tijdens het boeken van het tweede hotel kan je de eerste direct annuleren.
Ik kwam er achter dat ik voor mijn komende reis 8 of 9 hotels van de Best Western keten had geboekt.
Ik heb vervolgens een account aangemaakt bij BW om daar te bekijken of ik niet goedkoper uit zou zijn. Dit was niet zo, het zou ongeveer het zelfde kosten als bij Booking.com. alleen kan je bij BW sparen voor rewards. Maar ik houd juist het gemak van Booking.com. en de app waar ik al mijn gegevens bij de hand heb.
Over de "last" die een hotel zou kunnen hebben denk ik niet eens na en intereseert me eigenlijk niet zo, het klinkt misschien wel erg bot. Ik benut de mogelijkheden die er zijn.
Niet voor niets is er de optie van het gratis annuleren tot een dag voor aankomst. die optie is vaak iets duurder dan een boeking zonder optie tot annuleren. Ik denk dat ik 7 hotels zo geboekt heb en daarna niet veranderd, dus betaal ik uiteindelijk iets meer voor de optie die ik heb gehad maar niet heb benut.
2017 Florida

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 19 mei 2019, 10:47

De last die het hotel zou hebben van boekingsites valt best mee volgens mij. Verder verplicht niemand hotels om zich daar aan te sluiten.

chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door chippie777 » 19 mei 2019, 11:40

Ik zoek op booking en Google Maps maar boek uiteindelijk (meestal) bij het hotel zelf. Kosten zijn meestal gelijk maar je spaart punten en eens in de zo veel tijd levert dat dan weer een “gratis” overnachting op. En ook bij de hotels zelf kun je boeken met de mogelijkheid tot annuleren.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 19 mei 2019, 12:54

De 'last' voor veel hotels is dat ze zich eigenlijk verplicht voelen om zich bij de boekingsites aan te sluiten. Je wordt gewoon veel makkelijker gevonden namelijk. Alleen zijn de premies volgens mij de laatste 10 jaren nogal omhoog gegaan.

Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito » 19 mei 2019, 13:26

Maar daarom begrijp ik niet dat hotels niet tenminste dezelfde deal op hun internetsite zetten als bv. Booking aanbiedt. Dan snijden ze zichzelf echt in de vingers. Op sommige sites (privately owned) staat wel dat je hun kunt bellen voor een aanbod maar dat stond er bij eentje ook niet bij. Dan houdt het op. En als ze dan ook nog meteen de eerste nacht als deposit vragen terwijl dat bij Booking niet hoeft :?: Slecht management denk ik dan.

georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door georgesken » 19 mei 2019, 16:02

Whitestreet schreef:
19 mei 2019, 10:38
Ik boek alles via Booking.com, als ik dubbel boek op dezelfde datum krijg ik daar ook een melding van. Wel makkelijk want tijdens het boeken van het tweede hotel kan je de eerste direct annuleren.
Ik kwam er achter dat ik voor mijn komende reis 8 of 9 hotels van de Best Western keten had geboekt.
Ik heb vervolgens een account aangemaakt bij BW om daar te bekijken of ik niet goedkoper uit zou zijn. Dit was niet zo, het zou ongeveer het zelfde kosten als bij Booking.com. alleen kan je bij BW sparen voor rewards. Maar ik houd juist het gemak van Booking.com. en de app waar ik al mijn gegevens bij de hand heb.
Over de "last" die een hotel zou kunnen hebben denk ik niet eens na en intereseert me eigenlijk niet zo, het klinkt misschien wel erg bot. Ik benut de mogelijkheden die er zijn.
Niet voor niets is er de optie van het gratis annuleren tot een dag voor aankomst. die optie is vaak iets duurder dan een boeking zonder optie tot annuleren. Ik denk dat ik 7 hotels zo geboekt heb en daarna niet veranderd, dus betaal ik uiteindelijk iets meer voor de optie die ik heb gehad maar niet heb benut.
Als je evenveel kwijt bent via de BW site,waarom doe je dit dan niet? Want eigenlijk is het goedkoper omdat je met dit aantal nachten minstens 1 gratis nacht verdient via de BW Rewards. En ze hebben ook een app waarop je al je reserveringen makkelijk kan zien.

En daarbij kan je heel makkelijk BW diamond select worden waardoor je nog kans hebt op een aantal upgrades, nog meer punten verdient en nog een aantal andere voordelen hebt.
mijn usa-reizen
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 19 mei 2019, 17:20

Ik boek sowieso nooit bij booking.com (voor hotels in de VS), want inderdaad geen rewards (en ik vind hun site in sommige opzichten ook gewoon niet handig). Maar hotels.com gebruik ik dus wel, want die hebben hun eigen rewards systeem, dus heel handig als je niet zo vaak bij de dezelfde keten verblijft. Wij hebben kamers voor 5 personen nodig, daarin is minder keus, dus moet je wel verschillende ketens gebruiken. Desondanks heb ik van sommige ketens waar we toch regelmatig slapen wel een account, en boek ik rechtstreeks als dat goedkoper is (bij choice en hilton meestal het geval). Bij BW maakt het vaak niet uit, dan heeft hotels.com vaak de vooorkeur, want BW geeft vaak toch ook nog hun eigen rewards, ondanks dat je via hotels.com hebt geboekt, dus dat is dan dubbel voordeel
Terug in Texas!

Whitestreet
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Whitestreet » 19 mei 2019, 21:16

@g@georgesken omdat ik booking lekker makkelijk vind. En ik had alles daar al geboekt toen ik er achter kwam dat ik veel bij de BW keten had geboekt. Eigenlijk was ik een beetje te lui om weer te annuleren :mrgreen: ik vond het wel prima zo. Als ik later weer iets zou omboeken wist ik al dat ik dan automatisch de oude boeking zo kon annuleren.
Ik ben gewoon gewend aan booking.com. het is mij lekker vertrouwd
2017 Florida

Galapogos
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Galapogos » 20 mei 2019, 11:39

Mijn ervaring met BW is juist dat het vaak goedkoper is om rechtstreeks bij BW te boeken dan via Hotels.com of -waar ik vaak mee vergelijk- Orbitz.com (ook een eigen rewards-systeem). En dan te bedenken dat je bij Orbitz middels een coupon eigenlijk altijd 10% korting hebt bij de BW-keten, in aanvulling op hun rewardssysteem (5% van aanschafprijs als tegoed voor volgende Orbitz-boeking).

Wanneer je rechtstreeks bij BW boekt kun je met de code ‘FB100’ vaak een bescheiden korting krijgen, in combinatie met kosteloos annuleren. Dit is een openbare code van de Facebook-pagina van BW.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer