Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door kalaman »

Marco, ik bedoel seizoensgebonden. De prijszetting heeft niets te maken met het al dan niet kunnen annuleren, maar gewoon met het seizoen.
De meeste hotels bieden ook de keuze aan tussen een goedkoper, niet kosteloos te annuleren, tarief en een duurder flexibel tarief.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door ohjajoh? »

kalaman schreef: Ik snap eigenlijk jouw probleem niet.
Mijn probleem is dat anderen opdraaien voor de kosten die jij creëert met je annuleringen.
Voor de hotels zal het ook gunstig zijn. Er wordt een soort kunstmatige schaarste gecreëerd waardoor prijzen alleen maar hoger worden.
De consument is uiteindelijk in het nadeel. De annuleringen worden in de prijs ingecalculeerd en het lijkt alsof een hotel volgeboekt is.
Daarom staan op sites als Expedia en Booking vaak ook termen als: de allerlaatste kamer. In werkelijkheid is het hotel waarschijnlijk halfvol geboekt.
Ik denk dat hotels geen keuze hebben. Of ze gaan mee in dit annuleringsbeleid of ze vallen buiten de boot.
Net als met online winkels. Een tijd geleden was het normaal dat je verzendkosten betaalde. Nu blijven alleen de winkels over die "gratis" verzenden.
Helaas doen commerciele instellingen niets gratis, het zal altijd in de prijs worden gecalculeerd. Net als bij de hotels.
Ing schreef:
Ook annuleren omdat je een betere prijs vindt, vind ik niet kunnen.
Op het moment dat jij boekt, ga je akkoord met de prijs. Boek dan niet en zoek eerst nog eens verder.
Maar dat zou in mijn geval betekenen dat ik dus niet boek en dan veel later een hotel zou vastleggen en wellicht via Hotwire of bonnefooi een hotel zou kiezen. Juist de mogelijkheid dat ik gratis kan annuleren (en verder kan zoeken voor een betere prijs) zorgt ervoor dat ik hotels vantevoren vastleg (no harm). Zodra dit niet meer gratis kan, verliezen hotels mijn reserveringen en gaat jou hele theorie denk ook niet op..
Hoe deed je dat dan toen annuleren nog niet zo vanzelfsprekend was als nu?
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door kalaman »

Maar aub zeg, over wat zijn we hier eigenlijk bezig?
Hoe deed jij het als er nog geen afstandsbediening was voor de tv? Als er geen droogkast of wasmachine was? Ga jij ook niet naar de supermarkt, maar wel nog steeds naar de buurtwinkel?
Ik duw de prijzen omhoog door kamers te annuleren??? Tja :shock: ...
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door babarage »

het gaat ts niet zozeer of je er gebruik van maakt of niet maar meer de overkoepelende vraag, moeten we dat nou willen. en ik snap het punt. het zo makkelijk kunnen annuleren van hotels draagt wel wat bij aan een stukje overspannenheid van de markt. op populaire plekken hotels die al maanden van te voren uitverkocht zijn. mensen die op het moment dat kamers / kampeerplekken beschikbaar komen binnen een minuut moeten toehappen want poeff tis gelijk weer weg. en ja. dan moet je de boel in de gaten gaan houden want d’r komt nog van alles vrij van wat geannuleerd wordt. pfffff. het wordt bijna een dagtaak zon vakantie regelen. vinden sommige mensen heel leuk, anderen niet. maar doordat mensen zich massaal zelf op het regelen zijn gaan storten denk ik ook dat eea duurder is geworden. hotels calculeren die annuleringen ook gewoon in. das logisch, ze
moeten ook rond komen. en misschien zie je ook dat de kleine onafhankelijke hotels het moeilijker krijgen want die kunnen het zich lastig veroorloven om coulant te zijn met annuleren maar worden door een deel van het publiek nu overgeslagen want bij keten x om de hoek kun je wel gratis cancellen.

tis trouwens net als vakantieaanvraag op het werk. de collega die het liefst nu al de vakantie van 2020 aangevraagd ziet en daarbij jou ook al zo goed als dwingt om weken te claimen die zomer want anders ben je te laat en kun je helemaal niet weg. Sja.

Ongelukkige ontwikkeling in sommige opzichten. Leuk dat je hier en daar voordeeltjes kan halen (hoewel misschien sigaar uit eigen doos want de prijsstijgingen voornovernachtingen zijn wel fors de afgelopen jaren) maar ik vrees dat deze trend niet te stoppen is.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door ohjajoh? »

kalaman schreef:Maar aub zeg, over wat zijn we hier eigenlijk bezig?
Hoe deed jij het als er nog geen afstandsbediening was voor de tv? Als er geen droogkast of wasmachine was? Ga jij ook niet naar de supermarkt, maar wel nog steeds naar de buurtwinkel?
Ik duw de prijzen omhoog door kamers te annuleren??? Tja :shock: ...
Vergelijkingen van niks maar goed. Kijk, mij raakt het persoonlijk niet. Ik ga buiten het seizoen en ik neem gewoon wat er op het moment beschikbaar is. In april of november is het aanbod groot, de vraag klein, dus zijn hotels erg goedkoop. Ik hoef niet perse een hotel in een park en als hotel a vol is neem ik hotel b.
Het lijkt me een ander verhaal als je bv alleen in juli en augustus kan gaan en alle leuke en betaalbare kamers zijn gereserveerd door mensen die later weer annuleren.
Ik sluit me helemaal aan bij de post van babarage hierboven, misschien is dat duidelijker.
Gast

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door Gast »

Note Mod: Het eerste gedeelte van je bericht was echt niet nodig. Reageer normaal of reageer niet.

Maar on-topic: het is een service! Ook 1ste klas internationale treintickets en BC en FC vliegtickets hebben regelmatig de optie dat je (deels) geld terug krijgt bij annuleren, vanwege welke reden dan ook. Bijv. KLM https://www.klm.com/travel/nl_nl/custom ... t_cost.htm
Hotels bieden de service sneller aan dat internationale treinen, autoverhuurders en luchtvaartmaatschappijen. Er vinden binnen deze sectoren grootschalige risicoberekeningen plaats. Welke kamer, welke klant (dus een frequent traveller heeft over het algemeen meer rechten), welk hotel, hoe snel is de kamer weer verkocht (gewildheid) en de prijs die betaald is. Voor kamers waar je mag annuleren betaal je doorgaans meer dan kamers die je direct betaald en weinig tot geen restitutie mogelijk is. Maar de basis kan je op sites als Insideflyer.nl en Upinthesky.nl vinden.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door hemmie »

Ik betaal graag wat extra voor de mogelijkheid om te kunnen annuleren, dus ik ben blij dat dat tegenwoordig zo makkelijk kan. En als de prijs (zeker bij hetzelfde hotel!) later omlaag gaat dan ga ik zeker omboeken, daar ga ik me echt niet schuldig om voelen. Dan moeten ze die prijzen maar logischer maken.

Ik vraag me af in hoeverre het de prijs echt opdrijft. Als je echt in een hoogseizoen naar bepaalde gebieden gaat dan zitten hotels gewoon echt vol, er blijven echt niet uiteindelijk nog kamers vrij. Als ik tijdens spring break hier in Houston (half maart) bijvoorbeeld naar Big Bend NP of bepaalde andere stukken van West-Texas of het oostelijk stuk van New Mexico wil dan moet ik gewoon vroeg boeken en bereid zijn best veel te betalen. Want tegen de tijd dat het zo ver is zijn die hotels echt wel vol. Annuleren zal ik in de weken/maanden vooraf dus ook niet snel doen, een alternatief is er dan immers niet meer, of voor een veel hogere prijs.

Ik zie er persoonlijk overigens het nut niet van in om voor 1 nacht meerdere kamers in (vrijwel) dezelfde locatie te boeken, zo gauw ik iets wijzig of omboek (vanwege prijsverschil of iets gewijzigde route) zal ik direct de oude boeking annuleren, maar geen idee of in de praktijk veel mensen dat doen. Daarvan zou ik me nog wel kunnen voorstellen dat het de prijzen onnodig opdrijft, en het voor anderen lastiger maakt iets te boeken.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door meyem »

ohjajoh? schreef: Ik heb niks tegen annuleringen met een reden. Maar bewust boeken om later te annuleren vind ik niet kunnen.
Ook annuleren omdat je een betere prijs vindt, vind ik niet kunnen.
Op het moment dat jij boekt, ga je akkoord met de prijs. Boek dan niet en zoek eerst nog eens verder.
Het gaat er niet om wat jij vindt kunnen ... het gaat erom wat mogelijk is. Hotels bieden ook kamers aan die niet opzegbaar zijn, en dat is dan meestal voor een lagere prijs (niet altijd, trouwens ... :D )
Als je een gratis opzegbare hotelkamer boekt, dan mag je die gratis opzeggen .... of dat nou wel of niet kamers duurder maakt voor anderen. Dat is de markt zoals die nu is ... Nu ja, dat is in ieder geval mijn mening ...
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Ik zie het probleem ook niet zo zitten. Er zijn zoveel soorten acties die allemaal de prijs zouden kunnen opdrijven. ANWB korting, zondags half geld ,te veel om op te noemen. Wij zijn intussen opgeklommen tot de status van gratis spulletjes bij inchecken. Zal ook wel de prijs opdrijven maar
nee zeggen is ook lomp. :mrgreen: . Als je echt 5 kamers voor een nacht wil reserveren mag je wel een white bord met herinneringen ophangen. Verder kan ik me er eigenlijk ook niet aan storen. Leven en laten leven toch :3some:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door PSVwally »

De wereld is de afgelopen 10 jaar natuurlijk ook een stuk makkelijker bereisbaar voor eenieder. Vroeger waren dit soort reizen vaak éénmalig en vaak ook nog voor speciale gelegenheden en tegenwoordig kan je bij wijze van spreken als student al een sabbatical opnemen om te gaan reizen.
De wereld veranderd en organisaties veranderen mee op spelen in op de behoefte van de klant.
Service is tegenwoordig, zelfs voor de meeste C hotels het speerpunt en ik zie dit niet anders als gewoon een service naar de klant.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door meyem »

Sinds ik de weg heb gevonden van gratis-annuleerbare boekingen (en dat is sinds mijn NYC reizen), heb ik juist enorm plezier in het vinden van een fijne plek. Maar eerlijk gezegd hanteer ik daar toch ook wel een bepaalde moraal bij ....
Ik zal niet zo gauw slechts een paar dagen van tevoren opzeggen ... dat doe ik zodra ik vind dat ik wat beters heb gevonden. En al ben ik daar inderdaad wel wispelturig in, meestal hak ik wel lang van tevoren de knoop door. :D

Deze zomer is dat een keer anders gelopen. Ik nam mijn neef mee voor een nachtje London (vanwege Eckhart Tolle) en had helaas, vond ik al vrij snel, in een opwelling een niet-opzegbare boeking gedaan, via booking.com, dus gewoon afrekenen ter plekke ... Ik had zoals gezegd een beetje spijt van die keuze, maar goed, niet annuleerbaar is niet annuleerbaar, dus vooruit dan maar ...

Krijg ik 1 week voor vertrek een mail van het hostel met een naar mijn gevoel nogal onaangename toon: als ik de boeking wilde behouden, moest ik wel mijn betalingsgegevens sturen ....
Daar was ik nogal verbaasd over ... die krijgen ze toch van booking.com? Ik mailde terug dat ik niet blij was met de toon van de mail en dat ik ook niet van plan was om mijn cc gegevens over de mail terug te sturen. En dat als ze mijn boeking derhalve wilde cancelen, dat hen vrij stond, maar of ze me dat wel tijdig wilden laten weten ...

Ik kreeg geen enkele reactie op de mail en ik zit nogal veel op het internet (ahum, net als nu, dus ...) en merkte dat het hostel in kwestie nog best ver verwijderd was van ons doel in London ... en toen heb ik een ander hostel geboekt. Maar aangezien ik dacht dat ik dat geld van het eerste hostel toch kwijt was, heb ik uit nijd niet opgezegd ..... :lol:

Achteraf via booking.com wel een mail gekregen: goh, klopt het dat u niet aangekomen bent? Ik; ja, dat klopt, zo en zo zat het ....
Ik voel me best schuldig, want het verschuldigde bedrag is nooit afgeschreven van mijn rekening .....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door Ing »

ohjajoh? schreef:
Ing schreef:
Maar dat zou in mijn geval betekenen dat ik dus niet boek en dan veel later een hotel zou vastleggen en wellicht via Hotwire of bonnefooi een hotel zou kiezen. Juist de mogelijkheid dat ik gratis kan annuleren (en verder kan zoeken voor een betere prijs) zorgt ervoor dat ik hotels vantevoren vastleg (no harm). Zodra dit niet meer gratis kan, verliezen hotels mijn reserveringen en gaat jou hele theorie denk ook niet op..
Hoe deed je dat dan toen annuleren nog niet zo vanzelfsprekend was als nu?
Beetje gekke vraag eerlijk gezegd.. Want het is nu eenmaal zo dat wij dit nu gewend zijn en dat dit ook de 'luxe' is die ik van hotels verwacht (voor al dan niet een paar euro meer). Bied een hotel geen gratis annuleren aan, dan boek ik eigenlijk nooit. Behalve als het echt een goede deal is (bijvoorbeeld via Hotwire) of als de reis al heel dichtbij is. Of bijvoorbeeld rondom Oud & Nieuw, want dan zie je ook dat de meeste hotels alleen non-refundable aanbieden (in Europa dan).

Overigens ben ik een 'millenial', dus ben sinds dat ik reis en zelf hotels boek (een jaar of 10) gewend dat dit via internet kan en met gratis annuleren. Daarvoor was het toch een hele andere manier, zoals hier ook al werd aangehaald. Mijn ouders gingen naar het reisbureau of we gingen op de bonnefooi. Beetje appels met peren vergelijken.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door ohjajoh? »

Jij en anderen hier hebben het over GRATIS annuleren, en dat is nou net mijn punt.
Het is niet gratis, niet voor degene die annuleert (uiteindelijk boekt degene toch ergens een kamer) en ook niet voor mensen die niet annuleren.
De term gratis is natuurlijk erg leuk voor de zuinige Nederlander, maar uiteindelijk betaalt iedereen mee die een hotelkamer boekt.
Maar blijkbaar hebben hotels hier wel een gouden greep ontdekt, het werkt als een tierelier.
Noem het gratis en mensen maken er massaal gebruik van.
Dat je een stuk minder zou betalen voor een kamer zonder dit gratis annuleerbeleid telt blijkbaar niet mee.
Ik haalde het voorbeeld al eerder aan van online winkels.
Normaal betaalde je €50 + €5 verzendkosten. Dat stoort want mensen willen gratis verzenden.
Nu betaal je €55 met gratis verzenden. Dat verkoopt natuurlijk een stuk lekkerder.

Nogmaals ik denk dat de prijzen lager zouden zijn zonder dit annuleerbeleid. Dan zouden hotels minder last hebben van laatste moment annuleringen en dus lege kamers. Nu willen zij dat toch compenseren en dat kan alleen door het in te calculeren in de prijs.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door Ing »

Ik vind dit nogal een bekrompen redenering..

Daarnaast, wat ook bijvoorbeeld Hemmie al aangaf: ik kies liever voor het hogere tarief inclusief gratis annuleren, dan voor een lager tarief die niet refundable is. Dus dan kies ik helemaal niet voor de 55 euro inclusief klinkt zo lekker, ik ben me dan echt wel bewust van dat ik iets meer betaal voor die flexibiliteit. En als jij zo nodig niet wil dat jij daaraan 'meebetaalt': dan kies jij dus voor het non-refundable lagere tarief.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door GJ »

meyem schreef: dat wil echter niet zeggen dat ik 5 hotels boek en slechts daags ervoor 4 annuleer
Ik las op het TripAdvisor forum over New York dat er veel mensen zijn die dat wel doen en dat vind ik dan weer niet zo netjes. Je creëert zo valse schaarste en dat drijft de prijs ook op. Kijk, dat je nog geen exacte data hebt en voor de zekerheid twee periodes boekt, daar kan ik inkomen. Maar vijf kamers 'bezet' houden en dan last minute er vier cancellen... De mogelijkheid is er, maar netjes vind ik het niet.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door ohjajoh? »

Zeker niet netjes maar die mogelijkheid is er nu eenmaal. Altijd mensen die er ge(mis)bruik van maken.
Al zou je voor een periode bij 20 verschillende hotels boeken en er 19 annuleren. Kost je niks en je doet ook nog niks tegen de regels.
En dat blijf ik gewoon heel erg vreemd vinden. Iemand die wel serieuze interesse heeft, valt waarschijnlijk buiten de boot.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door meyem »

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat op grote schaal gebeurt ... en ik vind de reactie dan ook een beetje overtrokken, als ik eerlijk mag zijn ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door hemmie »

Waarom zou je dat dan doen, 5 kamers voor dezelfde locatie en zelfde datum boeken, om er vervolgens 4 te annuleren? Ik zie er niet echt het nut van in, en lijkt me dat je al snel een annulering vergeet op die manier en dus alsnog betaalt, dus zou dit echt zo veel gebeuren?
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door Henriëtte »

Ing schreef:... ik kies liever voor het hogere tarief inclusief gratis annuleren, dan voor een lager tarief die niet refundable is.
Hier ben ik het mee eens. Want voor dat hogere tarief (en dus de mogelijkheid om gratis te kunnen annuleren) krijg je iets zeer waardevols terug, namelijk flexibiliteit.

Tijdens onze vorige reis hebben we moesten we onverwacht onze route wijzigen. Stel dat we niet gratis hadden kunnen annuleren, dan hadden we kunnen kiezen uit twee slechte opties. Of toch maar naar dat al geboekte hotel gaan (dicht bij een park dat gesloten bleek te zijn, en waar we dus niets meer te zoeken hadden). Of dat hotel maar laten zitten (maar wel betalen), doorrijden naar een andere bestemming en daar nóg eens een overnachting betalen. Gelukkig konden we nu 2 overnachtingen annuleren en onze route aanpassen, het heeft onze reis ter plekke een stuk fijner gemaakt.

De tarieven voor het 'gratis annuleren' zijn weliswaar iets hoger. Maar de kosten als je niet mag annuleren, maar tóch wilt wijzigen, zullen soms nog hoger zijn.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hotelkamers boeken en vervolgens annuleren

Bericht door boonens »

ohjajoh? schreef: Mijn probleem is dat anderen opdraaien voor de kosten die jij creëert met je annuleringen.
Voor de hotels zal het ook gunstig zijn. Er wordt een soort kunstmatige schaarste gecreëerd waardoor prijzen alleen maar hoger worden.
De consument is uiteindelijk in het nadeel. De annuleringen worden in de prijs ingecalculeerd en het lijkt alsof een hotel volgeboekt is.
Daarom staan op sites als Expedia en Booking vaak ook termen als: de allerlaatste kamer. In werkelijkheid is het hotel waarschijnlijk halfvol geboekt.
Ik denk dat hotels geen keuze hebben. Of ze gaan mee in dit annuleringsbeleid of ze vallen buiten de boot.
Net als met online winkels. Een tijd geleden was het normaal dat je verzendkosten betaalde. Nu blijven alleen de winkels over die "gratis" verzenden.
Helaas doen commerciele instellingen niets gratis, het zal altijd in de prijs worden gecalculeerd. Net als bij de hotels.
Dit bericht vat wat mij betreft deze discussie goed samen, namelijk dat er een boel aannames worden gedaan in dit topic. Hoe weet je zo zeker dat kamers duurder worden door annuleringen? Andersom klinkt minstens zo geloofwaardig. Internet heeft ervoor gezorgd dat hotels veel makkelijker en goedkoper een enorme doelgroep kunnen bereiken en big data maakt de bezettingsgraad eenvoudiger te voorspellen en maakt elke kamer voor de juiste prijs te verkopen. Dit maakt het voor een hotel mogelijk om een service zoals last minute annulering aan te bieden.

Annuleren omdat je ergens anders een lagere prijs hebt gevonden vind je niet kunnen? Nobel! Ik ben zelf nogal van het ‘bijhouden’ en er zit ieder jaar weer zeker EUR 400,- verschil in de totale hotelkosten van de eerste hotels die ik na goed onderzoek vastleg (ong. 6 maanden voor de reis) en de kosten die ik uiteindelijk maak na sommige/meerdere reserveringen te hebben aangepast. Dat is al snel 2 weken je rental SUV gratis. Meer dan eens kan je simpelweg je eigen kamer herboeken voor 20,- per nacht goedkoper. Wie houdt dan wie voor de gek?

Overigens is algemeen bekend dat vooral de pakketdiensten in het afgelopen decennia hebben opgedraaid voor de ‘gratis’ verzendkosten. Dus een deel van die kosten is toch echt gratis voor ons als consument.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer