Van Florida naar Californië

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
LasGas
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 nov 2017, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Van Florida naar Californië

Bericht door LasGas »

Hallo, ik ben nieuw op dit forum dus hoop dat ik de vraag in de juiste rubriek stel.
We zijn inmiddels 4x naar Amerika geweest namelijk in 2002, 2003, 2004 en in 2016. De laatste keer een roadtrip gedaan met de kinderen, ze zijn inmiddels 11 en 9 jaar.
We hebben nu het idee om volgend jaar zomer in 4 weken van Florida naar Californië via Louisiana, Texas, New Mexico, Arizona te rijden of andersom. We hebben nog niets geboekt maar zijn ons puur aan het oriënteren. Ik ben al flink aan het zoeken geweest op dit forum naar iemand die een soortgelijke route heeft gemaakt maar heb m niet kunnen vinden.
We zijn tot nu toe erg verwend geweest met de mooie parken zoals, Yellowstone, badlands, Grand en Bryce canyon, Zion etc. Ik ben bang dat het gedeelte bij Louisiana, Texas etc dan een beetje tegenvalt tov die andere parken. Ik snap dat het persoonlijk is maar wellicht heeft iemand die route ook gemaakt waardoor ik er een idee bij kan krijgen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Van Florida naar Californië

Bericht door hemmie »

Het is een behoorlijke afstand, ook voor 4 weken. Er is best wat te zien onderweg (al zullen er zeker ook saaie rijdagen bijzitten), maar ik vraag me af hoeveel tijd je daarvoor hebt. Misschien kun je overwegen maar een deel te doen. Als je California al bezocht hebt musschien in Phoenix starten bijvoorbeeld?
Terug in Texas!
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Van Florida naar Californië

Bericht door Ing »

Of gewoon alleen het zuiden van de VS meenemen? Dus starten in New Orleans bijvoorbeeld? Of vanuit Atlanta een rondje doen. Kijk eens op het Zuidelijke Staten subforum voor voorbeelden van rondjes in dit gebied.

Ik heb hier afgelopen zomer 3 weken rondgereisd en het was alles behalve saai. Juist heel veel te zien en veel afwisseling. Het zijn wel wat meer steden en wat minder natuur, alhoewel je bijvoorbeeld ook naar de Great Smoky Mountains kunt en meer prachtige natuurgebieden.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
LasGas
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 nov 2017, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Van Florida naar Californië

Bericht door LasGas »

Bedankt voor de reacties.
Het is inderdaad een flink stuk maar dat vinden we niet zo erg. Californië zijn we in 2002 geweest dus daar willen we wel weer heen inclusief Yosemite en Seqoia. Ik heb vandaag ook wat reisverslagen van Michelly (ook een forum lid) gezien en daar kan ik ook wel wat mee.
Hetgeen ook wel tegenvalt zijn de ticketprijzen als je verschillende aankomst en vertrek plekken hebt (dat scheelt flink tov dezelfde plaats) en daar bovenop komt dan ook nog de one way fee. We gaan eens goed bekijken wat we echt allemaal willen zien en hoeveel rust momenten we tussendoor willen hebben.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Van Florida naar Californië

Bericht door hemmie »

Schrijf het gewoon eens uit per dag, dan zie je vanzelf of je voldoende tijd hebt. Je kunt die afstand natuurlijk heel makkelijk in 4 weken afleggen, maar je geeft al aan Yosemite en Sequoia te willen doen, als je dan ook nog wat dingen in Arizona, New Mexico en Texas wil doen den k ik dat je 4 weken al aardig gevuld zijn.
Terug in Texas!
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Van Florida naar Californië

Bericht door covri »

Wij hebben vorig jaar een Camper gebracht van Chicago naar las Vegas en zijn o.a. ook door Texas en New Mexico gereden.
Ons verslag
http://chicagonaarlasvegas2016.reislogger.nl
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Van Florida naar Californië

Bericht door BorL »

In juni 2018 gaan wij een reis maken van Atlanta naar San Diego met een huurauto.
Het gaat zeker een flinke trip worden qua afstanden maar net als jullie hebben wij daar geen moeite mee.
Ook wij hebben effectief 4 weken de tijd, waarin we ook een aantal NP's en andere bestemmingen aan willen doen.
Mocht je meer info willen over de route die wij op t oog hebben, stuur dan gerust een PB,
lijkt me leuk om hierover te sparren aangezien ik ook geen soortgelijke reis hier heb kunnen vinden.
De route op het forum plaatsen doe ik bewust niet omdat ik geen zin heb in al het "het is een race / zien is wandelen / etc" commentaar ;)
Hoe goed bedoeld ook, ieder reist op zijn eigen manier en er zijn hier een aantal mensen die daar weinig begrip voor lijken te hebben.
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Van Florida naar Californië

Bericht door vinceG »

Dat is wel heel spijtig om te horen.
We zijn allemaal op het forum om elkaar te helpen, dus daar komen soms ook goedbedoelde adviezen uit die je niet wilt horen.

Ik zou je toch willen aanmoedigen om je route te delen. Er zijn namelijk wel meer mensen die erin geïnteresseerd zijn.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van Florida naar Californië

Bericht door Martin & Marianne »

@BorL: als ik kijk naar je eerste reis heb je toch nuttige tips gekregen, en uiteindelijk een betere route samengesteld. En ook op je eerste voorstel voor de nieuwe route heb je geen negatieve reacties gekregen. Dus ja, jammer dat je je route niet wilt delen; dat betekent ook dat anderen daar niets van kunnen leren en je mist eventuele nuttige tips. En tips waar je niets mee kunt/wilt kun je toch naast je neerleggen?

Marianne
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Van Florida naar Californië

Bericht door gera_r »

Misschien heb je hier wat aan?
https://roadtripusa.com/
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Van Florida naar Californië

Bericht door pumi1000 »

@borL

Juist leuk om de niet standaard routes te delen, wie weet is het dan ook een tip voor andere reizigers en iedereen kan er dan zelf zijn invulling weer aan geven. Ben ook benieuwd naar je route.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
LasGas
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 nov 2017, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Van Florida naar Californië

Bericht door LasGas »

Wederom bedankt voor de reacties! Door alle mooie reisverslagen krijg ik nog minstens 1000 andere ideeën :). We hebben inmiddels enkele ruwe routes opgeschreven waaronder ook 1 van Nevada, Californië, Arizona, en een klein gedeelte van Utah. Blijkbaar hebben we buiten de echt bekende parken best nog wat parken niet of niet uitgebreid bekeken. En sommige plekken willen we gewoon nog een keer bezoeken. Het is gewoon een super mooi land en je wilt eigenlijk alles wel zien :) . Dit wil niet zeggen dat het Florida - Californië niet meer gaat worden maar er zijn wel meer alternatieven bij gekomen. Puur een luxe probleem :).
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Van Florida naar Californië

Bericht door BorL »

@ Marrianne en VinceG,
ik heb zeer zeker heel erg veel gehad aan de suggesties etc, onze reis is perfect bevallen!
Waar ik op doel is de toon van bewoordingen (niet per se in mijn topics) die soms gebruikt wordt. Om als "beginner" hier gelijk te horen dat je reis onrealistisch, TE dit, TE dat is, is soms erg demotiverend. Waar ik mij soms aan stoor (mijn probleem ;) ) is de indruk dat sommigen lijken te menen de waarheid in pacht te hebben. Voor mij haalt dit wel de pret uit voorpret.
Afgezien daarvan haal ik een schat aan info uit dit forum en jullie verslagen, waarvoor niets dan dank :)
Ik zal de beoogde route binnenkort in mijn topic plaatsen, eerst nog wat kronkels gladder strijken.
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Van Florida naar Californië

Bericht door Pete.Z »

Staat nog steeds op mijn to-do lijstje, de 10 rijden van Florida naar Californië, lijkt me een geweldige route.
Om over dat soort afstanden een hoge one-way fee te voorkomen, kan je eens kijken of twee of drie keer opnieuw een auto huren onderweg voordeliger is.
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Van Florida naar Californië

Bericht door BorL »

Tot nu toe nog geen geluk met huurprijzen, zit nu op 1680 euro incl drop off fee bij alamo incl gratis extra bestuurder.
Heb een aantal knips in de route geplaatst om te checken of de huur minder kon maar de fees maakte het geheel duurder dan een enkele huur..
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Van Florida naar Californië

Bericht door PSVwally »

Jammer dat A3 hier niet meer op het forum komt. Die heeft ooit heel de VS in een paar weken gedaan. Ik vind dat wel grappig hoor
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Van Florida naar Californië

Bericht door pumi1000 »

Ja dat klopt, dat was wel leuk om te volgen. Hij zou er zelfs nog een boek over uitbrengen, maar heb er niets meer over gehoord. Hij zit nu zelf in Amerika, geen blog wel foto's op zijn facebook.

Als je vaker naar de USA gaat zoek je toch nieuwe/andere dingen om te ontdekken dan het standaard rondje. Dus nieuwe routes zijn altijd leuk om te bekijken vind ik.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Van Florida naar Californië

Bericht door Old Faithful »

LasGas schreef: We hebben nu het idee om volgend jaar zomer in 4 weken van Florida naar Californië via Louisiana, Texas, New Mexico, Arizona te rijden of andersom. We hebben nog niets geboekt maar zijn ons puur aan het oriënteren. Ik ben al flink aan het zoeken geweest op dit forum naar iemand die een soortgelijke route heeft gemaakt maar heb m niet kunnen vinden.
Forumlid Coyote heeft ooit zo'n reis gemaakt en daarvan een reisverslag gemaakt: http://www.rschotanus.com/liveverslag2011.htm

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
LasGas
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 nov 2017, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Van Florida naar Californië

Bericht door LasGas »

Wederom bedankt voor de tips en links naar reisverslagen. Zoals ik eerder aangaf hadden we ook een idee om weer een rondje door Nevada, Californië, Arizona en een klein gedeelte van Utah te doen. Na wat overleg met het gezin gaat dat m vrijwel zeker worden. Nu op zoek naar aantrekkelijke tickets betreft zowel prijs als tijden. We zijn dan van plan om in Las Vegas te starten en ook weer vanuit Las Vegas te vertrekken. We zijn dan misschien van plan om bijvoorbeeld in Yosemite en Sequoia te gaan kamperen met een tent. Daar heb ik nog wel veel vragen over waarvan er al enkele zijn beantwoord door het forum goed door te nemen. Er blijven nog wel aardig wat vragen over maar wellicht vind ik die ook in dit forum en anders stel ik de vragen in een nieuw topic ( noem je dat zo? :) )
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van Florida naar Californië

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben dit jaar gekampeerd in Sequoia en Yosemite. Ik weet niet wat je vragen zijn (daarvoor is een nieuw topic inderdaad handig :thumbup: ), maar misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Belangrijk is op het juiste moment reserveren. Zeker voor Yosemite is dat een uitdaging!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer