Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Maximaal toelaatbare gewicht van koffer
- Almere vak V
- Amerika-expert
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37
Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer
Dan heb ik het de afgelopen plusminus 50 keer dat ik een vliegtuig ben ingestapt toch anders meegemaakt. Eerst de gehandicapten en de mensen met kinderen. Dan de mensen die in business class vliegen. Die zitten meestal voorin. En dan groep 1, voorin, groep 2, midden en dan groep 3 achterin.
Delta maakte er van de week van Portland naar Seattle een nog grotere puinhoop van. Zaten we met zn drie op een rij met allemaal een verschillende groep. Degene bij het raam natuurlijk in 3....
Het maakt mij geen bal uit waar ik zit. Stap altijd zo laat mogelijk in. Lig nog altijd liever ergens uitgestrekt bij een gate dan in een vliegtuig. Zelfs de business class kan daar geen verandering in aanbrengen.
Maar goed misschien heb ik het mis en let ik nooit goed op.
Delta maakte er van de week van Portland naar Seattle een nog grotere puinhoop van. Zaten we met zn drie op een rij met allemaal een verschillende groep. Degene bij het raam natuurlijk in 3....
Het maakt mij geen bal uit waar ik zit. Stap altijd zo laat mogelijk in. Lig nog altijd liever ergens uitgestrekt bij een gate dan in een vliegtuig. Zelfs de business class kan daar geen verandering in aanbrengen.
Maar goed misschien heb ik het mis en let ik nooit goed op.
Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer
Dat klopt dus niet... back to front boarding is in werkelijkheid de langzaamste methode. Volgens Mythbusters. video en https://mythresults.com/airplane-boarding text.Almere vak V schreef:Misschien zouden de geleerden dan is moeten gaan kijken naar de manier van instappen. Als ze iedereen voorin het vliegtuig nu is al laatste laten instappen in plaats van als eerste. Dan voorkom je die hele optocht van mensen die op elkaar moeten wachten. Begin met degene die achterin moeten zitten. En werk zo naar voren. Gaat 2 keer zo snel. Heb je tijd genoeg voor die lullige trolleys...
- headhunterke
- Amerikakenner
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Locatie: Aalst, Belgium
Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer
Als de gate agenten de procedures volgen, dan is dit hoe het meerendeel van de vluchten ook instapt, in Europa althans.Almere vak V schreef:Misschien zouden de geleerden dan is moeten gaan kijken naar de manier van instappen. Als ze iedereen voorin het vliegtuig nu is al laatste laten instappen in plaats van als eerste. Dan voorkom je die hele optocht van mensen die op elkaar moeten wachten. Begin met degene die achterin moeten zitten. En werk zo naar voren. Gaat 2 keer zo snel. Heb je tijd genoeg voor die lullige trolleys...headhunterke schreef:Wel het verschil in instaptijd maakt een verschil.
Hoe meer trolleys er in de cabine zitten, hoe langer het duurt voor die passagier neerzit. Het lijkt een te verwaarlozen tijdswinst, maar niets is minder waar. Zo'n toestellen hebben slechts 20-30 minuten turnaround tijd (tijd tussen aankomst en vertrek), afhankelijk van de grootte van het toestel en de maatschappij.
Als men 50-60 trolleys labelt op een vlucht met 186 personen (en steeds vaker zijn het 70 trolleys) levert dat een tijdswinst op van meer dan 5 seconden per passagier.
Da's grofweg 5 minuten en op een turnaround tijd van 20 minuten is dat heel wat, nl. 25%
Het lijkt muggenzifterij, maar da's de wereld van de lowcost, het komt aan op seconden (letterlijk). Vaak is er helemaal geen tijd om meer te zeggen dan het hoogst noodzakelijke. Daarom dat personeel van lowcosts vaak "grof" of "onvriendelijk" kan overkomen.
Bij widebodies is dat verschil minder belangrijk.
Er is enige tijdswinst, maar bijlange niet zoveel dan het labellen en inladen van trolleys. Geloof me, ik spreek uit ervaring.
Maar dit is een compleet aparte discussie en volledig off topic
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer
Het ligt aan de airline of er in zones wordt ge-board binnen de economy cabin.
Maar zelfs dan ligt het er natuurlijk ook aan hoe laat de passagiers bij de gate zijn en hoeveel passagiers het snappen. Mensen die slechts incidenteel vliegen luisteren vaak helemaal niet en gaan gewoon in de rij staan. Die wil je ook niet terugsturen, dat geeft alleen maar meer chaos.
Overigens heeft Mythbusters een keer een aflevering hieraan gewijd, en de conclusie was volgens mij dat random boarding sneller is. Het enige dat echt efficienter zou zijn is zone based boarding op basis van de afstand van de stoel tot het gangpad. Dus eerst de window seats (en middelste seats van het middelste blok bij twee gangpaden), daarna de middle seats en daarna de aisle seats. Maar als je dit gaat doen dan moet je gezelschappen ook weer niet uit elkaar halen en de vraag is hoeveel het dan oplevert.
Maar zelfs dan ligt het er natuurlijk ook aan hoe laat de passagiers bij de gate zijn en hoeveel passagiers het snappen. Mensen die slechts incidenteel vliegen luisteren vaak helemaal niet en gaan gewoon in de rij staan. Die wil je ook niet terugsturen, dat geeft alleen maar meer chaos.
Overigens heeft Mythbusters een keer een aflevering hieraan gewijd, en de conclusie was volgens mij dat random boarding sneller is. Het enige dat echt efficienter zou zijn is zone based boarding op basis van de afstand van de stoel tot het gangpad. Dus eerst de window seats (en middelste seats van het middelste blok bij twee gangpaden), daarna de middle seats en daarna de aisle seats. Maar als je dit gaat doen dan moet je gezelschappen ook weer niet uit elkaar halen en de vraag is hoeveel het dan oplevert.
Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer
Roelb, die linkjes van Mythbusters heb ik boven al geplaatst.
Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer
Ah, check, niet ver genoeg teruggelezen . Blijft een leuke aflevering!
- headhunterke
- Amerikakenner
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Locatie: Aalst, Belgium
Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer
Die mythbusters heb ik ook gezien en was op zich best interessant.
Alleen begrijpen veel mensen nu amper hoe en wanneer ze in een vliegtuig moeten stappen.
Het nog gecompliceerder maken zal de boel enkel maar vertragen.
Dus ik ben er echt niet van overtuigd dat dit in de praktijk ook maar enige tijdswinst zal opleveren.
Er is een airline geweest die hier (al dan niet door het programma) even een test mee gedaan heeft en er waren zelfs meer vertraagde boardings dan met een zone boarding.
Alleen begrijpen veel mensen nu amper hoe en wanneer ze in een vliegtuig moeten stappen.
Het nog gecompliceerder maken zal de boel enkel maar vertragen.
Dus ik ben er echt niet van overtuigd dat dit in de praktijk ook maar enige tijdswinst zal opleveren.
Er is een airline geweest die hier (al dan niet door het programma) even een test mee gedaan heeft en er waren zelfs meer vertraagde boardings dan met een zone boarding.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Berichten: 4370
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: 't Gooi
Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer
Mooie discussie dit. Passagiers die het instapproces niet snappen en hun handbagage niet kwijt kunnen, (hand)bagage te zwaar/te groot en dan ook nog te maken krijgen met korte omdraai tijden en geïrriteerd gatepersoneel. Best lastig dus al die passagiers, maar vergeet niet dat al die passagiers die zelfde luchtvaartbranche in stand houden.
Naar mijn mening zal het instapproces aanzienlijk verbeteren als de luchtvaartbranche ook eens wat zaken op gebied van (hand)bagagevrijdom, formaat handbagage, instapproces etc. op elkaar afstemt. En belangrijk, wees daar consequent in, je weet dan waar je aan toe bent. Nu allemaal "eigen" regelingen en werkwijzen. (ze weten het allemaal het beter) Niet echt handig voor die lastige passagier.
Naar mijn mening zal het instapproces aanzienlijk verbeteren als de luchtvaartbranche ook eens wat zaken op gebied van (hand)bagagevrijdom, formaat handbagage, instapproces etc. op elkaar afstemt. En belangrijk, wees daar consequent in, je weet dan waar je aan toe bent. Nu allemaal "eigen" regelingen en werkwijzen. (ze weten het allemaal het beter) Niet echt handig voor die lastige passagier.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer
Eens. Wat ook zou helpen is mensen vertellen wat er van ze wordt verwacht tijdens het boarden. Gewoon een standaard mededeling die hoorbaar blijft tijdens het boarden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht