Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door ohjajoh? »

Wat neem je dan allemaal mee voor onderweg dat je zo'n trolley nodig hebt?
Ik heb een kleine tas met telefoon, wat te snoepen, paspoort, portemonnee, en nog wat klein spul.
Meer heb je toch niet nodig?
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door Hinko »

Aankopen wat niet allemaal in de koffer past. Zowat leeg heen en vol terug.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door sanook »

Ik zie geen probleem om bij een prijsvechter te boeken als de prijs ok is. Je weet waar je je aan moet houden dus stel je je daar op in bij het inpakken.
En service tijdens de vlucht van een prijsvechter ? Het is een vlucht van (meestal) max 3 uur, wat heb je dan voor service nodig ?
Vergeleken met vuchten naar de USA zijn vluchten naar Azie voor ons nog relaxter, economy mag je al 30 kg meenemen. Alleen worden dan onze binnenlandse vluchten in Thailand wat prijzig, betalen we meer voor de bagage dan voor ons zelf.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door knaapje »

Het gaat mij niet om het boeken bij prijsvechters, maar om hun beleid.
Net zo goed als de reguliere maatschappijen scherp letten op het gewicht van de ingecheckte bagage zouden ze ook hun regels voor handbagage eens moeten naleven.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door chippie777 »

roelb schreef:Gate agents zitten bij de gate, niet bij de check-in balie :-)
scherp, maar het is duidelijk wat ik bedoel. Er komt steeds minder personeel aan te pas bij het inchecken van bagage. De computer bepaalt aan de hand van software wat toegestaan os, iets van: if weight > 23 kg then pay.
Of je nu vriendelijk bent of niet.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door Njit »

ohjajoh? schreef:Wat neem je dan allemaal mee voor onderweg dat je zo'n trolley nodig heb?
Elektronica opladers zitten bij ons ook in een trolley. Wel zo handig.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door roelb »

chippie777 schreef:
roelb schreef:Gate agents zitten bij de gate, niet bij de check-in balie :-)
scherp, maar het is duidelijk wat ik bedoel. Er komt steeds minder personeel aan te pas bij het inchecken van bagage. De computer bepaalt aan de hand van software wat toegestaan os, iets van: if weight > 23 kg then pay.
Of je nu vriendelijk bent of niet.
Nee hoor, binnen legacy carriers hebben de mensen achter de incheckbalie echt heel veel meer bevoegdheden dan je denkt. Ik heb al regelmatig 53 pond oid ingecheckt, zonder problemen. Heavy labeltje eraan en gaan.

Op plekken waar de check-in staff niet van de airline zelf is (buitenland) is men over het algemeen stricter, dan voert men gewoon het geschreven beleid van de opdrachtgever uit.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door chippie777 »

Nogmaals, als er geen medewerkers zijn heb je ook niemand om het te vragen of om het van te verwachten. Bij zelf je koffer inchecken/inleveren komt bijvb bij KLM geen medewerker meer aan te pas. De computer weegt en bepaalt.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door roelb »

Nee hoor, bij de SkyPriority checkin zitten gewoon mensen, en ook bij de reguliere economy checkin zijn een aantal balies voor excepties. Bijvoorbeeld als het apparaat vind dat het te zwaar is.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door ohjajoh? »

Njit schreef:
ohjajoh? schreef:Wat neem je dan allemaal mee voor onderweg dat je zo'n trolley nodig heb?
Elektronica opladers zitten bij ons ook in een trolley. Wel zo handig.
Waarom? Zo groot zijn die dingen toch niet? Die passen toch ook gewoon in een kleine tas?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door roelb »

Ik sluit me aan bij Njit hoor, ik wandel 10 keer liever met een trolley over vliegvelden dan met een tas. Maar meestal heb ik zowel een rugtasje als een trolley bij: rugtas op de trolley met de bandjes om de stangen van het handvat, jas en eventueel jasje er overheen hangen en je wandelt zonder moeite overal heen.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door chippie777 »

Ik heb ook de voorkeur van een trolley, uitaard volgens de maten die daar voor gelden. Ik heb echt een hekel aan passagiers die menen veel meer mee te mogen nemen dan is toegestaan. Dan worden ze aangesproken en dan zijn ze nog boos ook dat iets niet mag. Regels zijn regels, en neem je meer mee en word je toegelaten, dan heb je mazzel, maar word je er op aangesproken en moet je bijbetalen of je bagage anders inpakken dan is dat het gevolg.
Ik hou mijzelf gewoon aan de regels. Een trolley gekocht die aan de eisen voldoet en mijn koffer is (tot nu toe) nog niet te zwaar geweest.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door roelb »

Tja, ik ben toch altijd blij met de flexibiliteit die je bij legacy airlines over het algemeen wel hebt. Liever een enkele ingecheckte koffer van 53 pond dan dat ik het moet splitsen en weer met een losse tas erbij oid moet klooien - al doen we dat wel als het echt niet anders kan. Het is ook niet zo dat het een "voordeel" is. Wij hebben vaak met z'n tweeen maar een koffer, terwijl we er vier gratis kunnen inchecken naar de USA, en zelfs 6 voor sommige andere bestemmingen, Zuid Afrika bijvoorbeeld. Het is ook niet zo dat een koffer van 53 pond niet afgewikkeld kan worden. Immers, in business/first mag je tot 70 pond inchecken en dat gaat door dezelfde afhandeling heen.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door chippie777 »

Uiteraard, dat zijn (vaak) de voordelen van een legacy airline. En vlieg je veel waardoor je een “status” hebt dan scheelt dat uiteraard ook. En zelf zal ik ongetwijfeld ook wel eens iets gedaan hebben wat niet aan de regels voldeed. Waar het mij om gaat is, dat wanneer je je niet aan de regels houdt en de airline doet dat wel dat je je dan zult moeten schikken. Ooit een keer een vluchtje naar Londen gehad. Ik had een kleine trolley, maar die moest ik wel afgeven bij het instappen om hem in Londen op de bagageband terug te vinden. Was een klein vliegtuig (F70) maar hier en daar waren toch echt wel wat handbagages die niet voldeden aan de richtlijnen maar wel in de cabine waren.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door roelb »

Tuurlijk, als ik met 52 of 53 pond aan zou komen en het mag niet, dan splits ik gewoon of stop ik nog wat in de cabin luggage. No hard feelings. Maar in mijn ervaring gebeurt dat dus eigenlijk nooit.

Maar als ik dan zie dat bij budget airlines elke cabin trolley met grof geweld in zo'n pasbakje gepropt wordt dan ben ik toch blij dat legacy airlines gewoon normaal doen.

Ik heb dat zelf precies een keer meegemaakt, bij Transavia, en daar kon ik wel echt boos om worden - er zat een laptop voorin in die trolley en een personeelslid van Transavia bij de gate duwde gewoon door. De trolley van mijn wederhelft (die ook netjes aan de IATA richtlijnen voldoet!) pastte niet, die was 0.5cm breder dan hun bakje. Dan is het opeens "befehl ist befehl", mag niet de cabin in. Daar kan ik dus niet zo goed tegen, zeker als een airline er zelf strictere normen op na houdt dan IATA. Die trolley _moest_ dus ge-gatechecked worden. Oke, gratis, maar het is toch irritant. En er was ook meer dan voldoende ruimte in het toestel.

Inmiddels heeft Transavia trouwens haar afmetingen aangepast en ze houden zich nu wel gewoon aan de IATA richtlijnen. Maar als het even kan vermijd ik budget airlines, juist om al dit soort dingen. En precies daarom vind ik dat legacy carriers gewoon op dezelfde manier met regels en richtlijnen moeten blijven omgaan. Die soepelheid is immers onderdeel van de klantbeleving, en daar betaal ik graag wat extra voor.
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door headhunterke »

Tjah, het gaat wat geven nu lowcosts ook meer en meer de oceaan oversteken.

Het inchecken van de handbagage heeft echter wel een bijkomende reden. Niet zozeer de grootte of het aantal toegalaten stuks vormen een probleem (want vaak is er zelfs nog plek over in de cabine wanneer men begint met labellen). Wel het verschil in instaptijd maakt een verschil.
Hoe meer trolleys er in de cabine zitten, hoe langer het duurt voor die passagier neerzit. Het lijkt een te verwaarlozen tijdswinst, maar niets is minder waar. Zo'n toestellen hebben slechts 20-30 minuten turnaround tijd (tijd tussen aankomst en vertrek), afhankelijk van de grootte van het toestel en de maatschappij.
Als men 50-60 trolleys labelt op een vlucht met 186 personen (en steeds vaker zijn het 70 trolleys) levert dat een tijdswinst op van meer dan 5 seconden per passagier.
Da's grofweg 5 minuten en op een turnaround tijd van 20 minuten is dat heel wat, nl. 25%
Het lijkt muggenzifterij, maar da's de wereld van de lowcost, het komt aan op seconden (letterlijk). Vaak is er helemaal geen tijd om meer te zeggen dan het hoogst noodzakelijke. Daarom dat personeel van lowcosts vaak "grof" of "onvriendelijk" kan overkomen.
Wat die passagiers die hen zo bestempelen dan vaak niet weten is dat diezelfde agent 10 minuten later op een perfect vriendelijke wijze de first of business class balie van een legacy airline bemant.

Lowcost heeft veel goeds gebracht, vooral qua prijzen, maar heeft minstens evenveel kapot gemaakt.
De mensen die klagen over hoe ze als vee op zo'n prijzenvechter worden gestampt zijn vaak ook de eersten om te klagen over de lowcost mentaliteit, maar zullen de volgende keer toch gewoon diezelfde vlucht nemen om toch maar een paar euro uit te sparen.
You get what you pay for. Ik ben blij dat er hier ook zoveel mensen zitten die liever iets meer betalen en op een menselijke manier behandelt willen worden. Want geloof me, het gate personeel die een lowcost afhandelt doet dat echt niet voor z'n plezier, die zouden ook liever een grotere turnaround zien zodat men normaal met passagiers kan praten.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Gast

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door Gast »

Wellicht iets om rekening mee te houden als je gaat kijken voor een nieuwe ‘slimme’ koffer:

https://www.reuters.com/article/us-airl ... SKBN1DZ1TW
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door Almere vak V »

headhunterke schreef:Wel het verschil in instaptijd maakt een verschil.
Hoe meer trolleys er in de cabine zitten, hoe langer het duurt voor die passagier neerzit. Het lijkt een te verwaarlozen tijdswinst, maar niets is minder waar. Zo'n toestellen hebben slechts 20-30 minuten turnaround tijd (tijd tussen aankomst en vertrek), afhankelijk van de grootte van het toestel en de maatschappij.
Als men 50-60 trolleys labelt op een vlucht met 186 personen (en steeds vaker zijn het 70 trolleys) levert dat een tijdswinst op van meer dan 5 seconden per passagier.
Da's grofweg 5 minuten en op een turnaround tijd van 20 minuten is dat heel wat, nl. 25%
Het lijkt muggenzifterij, maar da's de wereld van de lowcost, het komt aan op seconden (letterlijk). Vaak is er helemaal geen tijd om meer te zeggen dan het hoogst noodzakelijke. Daarom dat personeel van lowcosts vaak "grof" of "onvriendelijk" kan overkomen.
Misschien zouden de geleerden dan is moeten gaan kijken naar de manier van instappen. Als ze iedereen voorin het vliegtuig nu is al laatste laten instappen in plaats van als eerste. Dan voorkom je die hele optocht van mensen die op elkaar moeten wachten. Begin met degene die achterin moeten zitten. En werk zo naar voren. Gaat 2 keer zo snel. Heb je tijd genoeg voor die lullige trolleys...
Gast

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door Gast »

Almere vak V schreef:Misschien zouden de geleerden dan is moeten gaan kijken naar de manier van instappen. Als ze iedereen voorin het vliegtuig nu is al laatste laten instappen in plaats van als eerste. Dan voorkom je die hele optocht van mensen die op elkaar moeten wachten. Begin met degene die achterin moeten zitten. En werk zo naar voren. Gaat 2 keer zo snel. Heb je tijd genoeg voor die lullige trolleys...
Ehhh ik heb het de laatste, pak m beet, 10 jaar niet anders meegemaakt dat ze het op deze manier doen zoals jij voorstelt. Op je boarding pass staat je groep nummer en die corresponderen met een selectie van meerdere rijen in het vliegtuig.

De groepen worden van achter in het vliegtuig naar voor afgeroepen, en de personen achterin boarden eerst en dan pas de voorste rijen (uitgezonderd de mensen die special attention nodig hebben (bv ouderen, mensen met kleine kinderen, mensen met disabilities en first- en business class).
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door Galapogos »

Vaak gaat dat zo ja. Maar ik maak toch ook nog regelmatig mee dat ze gewoon de hele economy class tegelijkertijd naar binnen laten, ook in grote vliegtuigen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer