Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door ClaireVHaut »

ik reageer even op de koelbox/koeltas discussie..

Ik ga dus met een tent komende zomer 4 weken naar canada.. En zal dus eea aan voorraad koel moeten houden (nu neem ik aan dat boodschappen doen wel mogelijk is natuurlijk) maar voor 1 a 2 dagen iets halen lijkt me niet ondenkbaar.. Ik lees op oa de website van walmart dat die koelboxen van oa Coleman het ijs lang koud houden.. Hoe zit dat met die tassen ? Ik vind het nl. zonde om die koelbox aan te schaffen en dan achter te laten.. Zo'n tas kan je weer gebruiken thuis..

Wie kan er wat meer over zeggen qua bewaren van etenswaren, mogelijkheden voor " scoren" van ijs tijdens onze rondreis en natuurlijk wild life risico's
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gast

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door Gast »

In de US verkopen ze bijna bij elke supermarkt en/of benzinepomp station wel ijsblokjes. Wij vullen meestal de koelbox elke ochtend bij het hotel waar we hebben overnacht.

Wij hebben een flexibele koeltas met een plastic binnenbak waar het ijs niet lekt. Hierin passen 24 blikjes, maar er zijn ook kleinere/grotere.ook zit er een losse inzet in de bak om produkten iets uit het ijs te houden. Kostte rond de $20 en we nemen de tas gewoon mee heen en weer in de koffer (je kunt er nog prima spullen in proppen voordat je de tas in je koffer stopt).

https://www.walmart.com/ip/Ozark-Trail- ... #read-more
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door ClaireVHaut »

Wij slapen op campings.. is DAr ook ijs te krijgen of stel ik domme vraag ;)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door Laura&Edwin »

Als er een kampwinkel is wel. Sommige campings zijn echter primitief. Ga er dan maar van uit dat je geen ijs kan krijgen.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door jojostravelusa »

@ Terpies: dit is inderdaad ook een optie, maar ik bedoelde een kruidenmengsel :wink:
Gast

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door Gast »

@jojostravelusa: had ik idd gezien...ik kan jouw merk ook nergens vinden. Ik koop en gebruik altijd de mengsels van Weber (zowel thuis als in de US te koop), die kunnen zowel als dry rub als in marinades gebruikt worden.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door jojostravelusa »

We zien wel wat we tegenkomen. Altijd weer spannend en dus leuk.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door Almere vak V »

Heel veel verschillende soorten Mountain Dew!!
Gast

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door Gast »

Almere vak V schreef:Heel veel verschillende soorten Mountain Dew!!
Heb trouwens wel eens nagevraagd waarom ze hier in NL wel de reguliere maar niet de Diet Mountain Dew verkopen, maar dat schijnt te maken te hebben met het soort zoetstof en/of andere ingrediënten....

EDIT: link hier waarom https://www.parool.nl/stadsgids/jumbo-e ... ~a4153405/

Jammer, want in de US is Diet MD wel onze favoriet :)
Laatst gewijzigd door Gast op 18 jan 2018, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door Almere vak V »

Je kan hier alleen nog maar de groene krijgen. En soms de blauwe of rode. Als je dan iet wat ze voor een blikje of flesje durven te vragen. Echt een regelrechte schande...
elkur
Amerikafan
Berichten: 192
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Sint Joris Weert

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door elkur »

Ik lees dat sommige mensen koelelementen gebruiken bij hun koelbox/koeltas.
Hoe doen jullie dat dan om die telkens opnieuw bevroren te krijgen? Want dat is toch nodig om er iets aan te hebben he? of zie ik iets over het hoofd?

groetjes, elke
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door Christian »

Piepschuim koelbox
Flesjes water
Van die kleine siroop spuitflesjes om smaak te maken aan de flesjes water.
Wet wipes om je handen onderweg eens op te frissen
Snacks
Snoepjes
Wat frisdrank, altijd maar water is ook maar zo saai.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door harryh »

elkur schreef:Ik lees dat sommige mensen koelelementen gebruiken bij hun koelbox/koeltas.
Dat doen wij al jaren niet meer. Kleine flesjes water kopen en die in het vriesvak van je koelkast op je hotel of appartement leggen. Werkt prima als koelelement en als de nood aan de man is heb je extra water.
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door Sentinel »

Wij gebruiken, zowel binnen europa als daarbuiten, flesjes water (of andere drank zonder koolzuur) en vriezen deze in.
Als er wel een koelkast is maar geen geen vriezen, dan zet ik ze tegen de achterkant van de koelkast aan, dan worden ze kouder dan voorin.
En dit zijn onze koelelementen.

In Amerika heb je vaak de beschikken over ijsblokjes en dit werkt ook prima.

Verder staan bij ons op de boodschappenlijst ook kolen en een BBQ rooster. Met wat vlees erbij kun je een lekkere lunch maken onderweg :D
Assie43
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2018, 23:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door Assie43 »

chippie777 schreef:Wij kopen bijna het zelfde als Tipsy. Maar we kopen ook altijd slaappillen bij de Walmart, vooral voor de nachtvlucht terug maar ook incidenteel voor na de vakantie. Deze slaappillen gaan in NL op Dokters recept.
Welk soort slaapmiddel raad u aan. Ben een moeilijke inslaper namelijk.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door chippie777 »

@Assie43: een paar berichten verder kun je mijn antwoord Lexen:

Wij kopen altijd “Nighttime Sleep Aid” van equate de 50 mg versie softgels. Deze zitten in een potje en gaan langer mee dan de versie in een doordrukstrip. Het Active Ingredient is Diphenhydramine.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door opvakantie »

Wij kopen ook soortgelijke dingen omdat we 's middags niet altijd zin hebben om op zoek te gaan naar een plek om wat te eten. Zeker in een park als Yellowstone is het zonde als je voor de lunch helemaal terug moet rijden naar een visitor center.
- Koelbox.
We hebben ook naar een koeltas gekeken maar met de ijsblokjes er los in is een box wat fijner.
Meestal hebben we er voor een dag of twee lunch in, water, frisdrank, bier, wijn, etc. die staat dan gewoon in de koffer van de SUV.
- Wat bordjes, bekers, bestek. Al nemen we ook soms wat mee van het hotel ontbijt.
- Klapkratje voor de losse spullen (brood, pindakaas, bordjes, etc)
- Elastische koorden voor het vastzetten van de krat en koelbox wanneer de bagage niet erbij staat.
- Picknick deken om op te zitten en voor over de bagage aangezien de kofferbak niet afgedekt kan worden.
- Meestal nog een fatsoenlijk zakmes. Batterijen voor de zaklamp.
- Thermoskan voor de koffie al haal ik die liever ergens onderweg.
- Alle douchespullen (shampoo, zeep, gel, scheergel, tandpasta, zonnebrand spul, etc) wat betreft kosten maakt het volgens mij geen verschil en ik hoef het niet mee te slepen van thuis het vliegtuig in. Tegen de tijd dat we terugkomen is het op en hoef je het ook niet mee terug te nemen.
- Kleding. Alles waarvan ik denk dat ik het nodig heb zoals ondergoed/sokken haal ik op de eerste dag in de winkel als ik toch de koelbox koop in plaats van hier naar de winkel te gaan.

Voor de lunch zoeken we altijd een leuke plek onderweg. Meestal kom je wel een fatsoenlijke picknickplek tegen, zeker in parken en langs de bekende routes. Heerlijk om even lekker ergens in het zonnetje te zitten, boterham/broodje smeren en kop koffie drinken.
Gast

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door Gast »

Verloopstekkers, want die vergeten we altijd :lol:
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 669
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door laanvdj »

Garlic Salt
Sleepingpills
Secret deosticks
Make up
Allerlei spullen bij de Dollarstore
Ondergoed fruit of the loom
Douche benodigdheden
Mosquito spray

En dit jaar: iPad 2018 en Applewatch voor mij
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door A&A »

Bij de supermarkt halen we Mountain Dew, flesjes water en cornflakes/muesli.
Bij de Dollar Tree halen we een plastic tafelkleed voor de (vaak best vieze) picknicktafels. Het kan soms ook een plastick douchegordijn zijn; werkt tenslotte hetzelfde. Een paar jaar geleden hebben we ook bij de DollarTree wat van die klemmen gekocht om het kleed vast te klemmen.
Verder halen we bij de DollarTree pakken houdbare melk omdat ze in supermarkten alleen gallons met dagmelk hebben. Als we dan op de camping staan eten we 's morgens cornflakes of muesli met melk en bv fruit. Ook bestek, bakjes, borden etc hebben ze bij de DollarTree.
Een koeltas nemen wij ook al jaren heen en weer mee. Als we in hogergelegen gebieden overnachten kopen we vaak nog een (fleece) deken die ook over de bagage in de auto kan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer