Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door ohjajoh? »

Titel zegt het. Ik ben benieuwd wat jullie zoal kopen om tijdens de vakantie te gebruiken.
Zelf koop ik meestal een simcard, kleine koelbox, klapstoeltje, bestek, echt verder kom ik niet. Ik laat het ook gewoon achter in de VS.
Misschien kan ik nog iets leren? :)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door roelb »

Koop een keer een goede koeltas. Zonde om elke keer een koelbox te moeten dumpen toch? Is ook hartstikke handig als je met z'n tweetjes met een checked bag reist, kun je altijd de koeltas ook apart inchecken als je qua gewicht net niet meer uit komt.

Mijn tip: Mojecto large cooler bag, te koop op Amazon.

Bestek kun je toch ook gewoon meenemen?
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door tomaat85 »

Wij komen ook niet ver met een lange lijst. We kopen daar wel wat verbruiks artikelen zoals zonnebrand en muggenmelk b.v. Bestek iig niet, wel altijd mijn victorinox en mijn leatherman bij me en ook zo'n "lepel en vork" ineen om eventueel een yoghurtje of zo te kunnen lepelen. Wij hebben 10 jaar terug ook een koeltas gekocht en die gaat ook gewoon mee heen en terug elke vakantie, en thuis ook gewoon in gebruik. Wel van belang te zeggen dat we overnachtingen in motels/hotels doen of een AirBnB dus veel hebben we ook niet nodig.
Hoewel, komende vakantie hebben we 2 keer een AirBnB voor 5 nachten...overwogen wordt om de melkschuimer mee te nemen. De meisje hebben graag een latte op bed :D
Wel ff de koeltas die Roel voorstelt bekeken. Dat is idd een mooi ding zeg..aanradertje. Andersom is het wel anders, er gaan wel vaak meer dingen mee terug :wink:
Maar ook ik ben wel benieuwd naar wat anderen meenemen..in het topic "wat neem je mee terug" heb ik ook al een hoop ideetjes op gedaan.
Grote Amerika fan
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door roelb »

Die koeltas is inderdaad erg fijn. We hebben jaren gedaan met een in Zuid Afrika gekochte Bushtec tas, maar die hebben we een beetje te veel mishandeld, met name met het inproppen van vuile was en wijnflessen op de terugweg van diverse trips. De Mojecto is een waardige vervanger, maar helaas wel wat kleiner. Jammer dat ze niet nog net een maatje groter maken.

Voor bestekjes: ongebruikte besteksetjes uit het vliegtuig zijn ook erg handig om in de koeltas te stoppen en meestal redelijk van kwaliteit om een aantal keer te kunnen gebruiken en afwassen.
OpreismetCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2015, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door OpreismetCo »

Ik heb ook meerdere keren een koelbox gekocht, ideaal. De laatste paste zowaar in m'n koffer, dus die staat nu thuis. Die probeer ik volgende keer gewoon weer mee te nemen, wel zo handig. Vorig jaar ook gekampeerd, en toen een tent en een paar stoelen gekocht (slaapzak/luchtbed hadden we mee). In drie weken veelvuldig gebruikt, maar daarna waren ze ook wel op, dus die op de laatste dag weggegooid.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door ohjajoh? »

roelb schreef:Koop een keer een goede koeltas. Zonde om elke keer een koelbox te moeten dumpen toch? Is ook hartstikke handig als je met z'n tweetjes met een checked bag reist, kun je altijd de koeltas ook apart inchecken als je qua gewicht net niet meer uit komt.

Mijn tip: Mojecto large cooler bag, te koop op Amazon.

Bestek kun je toch ook gewoon meenemen?
Bestek neem ik idd mee, maar zaken als een stoeltje laat ik achter. Een koelbox met 2 koelelementen kost bijna niks bij Walmart. Iets van $10. Meeste hotels hebben zo'n ijsblokjesmachine. Maar misschien toch maar eens kijken voor eentje die ik langer kan gebruiken.
Ik was eigenlijk aan het denken om volgende keer een klein waterkokertje te kopen en misschien zelfs een soort tosti-ijzer. Of iets van een gasbrandertje en een pannetje.
Meestal heb ik geen tijd of geduld om ergens te ontbijten of te lunchen. Zou best fijn zijn om op de hotelkamer of onderweg een simpel ontbijtje of lunch te maken.
Mensen die dit doen?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door Tipsy_1 »

wij kopen altijd de eerste dag:
- grote koelbox (wij eten veel vers/picknick)
- plastiek zakjes zo met een ziplock sluiting (voor ijsblokjes maar als het kan dan gebruiken we flesjes water om in te vriezen als koelelement> Dat lukt bijna altijd als je aan het wieltje in de ijskast draait om het vriesvak kouder in te stellen). Koelelementen kopen we niet meer wegens te vergeetachtig en ze blijven dan al eens achter in een hotel kamer
- tissues of keukenrol
- vochtige doekjes (om dingen op te kuisen zoals ons bestek)
- grote drinkbekers
- plastiek borden en kommetjes (bestek brengen we mee van thuis)
- douchegel (die neem ik niet mee in de koffer ivm het gewicht en eventueel lekken)
- groot pak kleine waterflesjes
- voorraad frisdrank
- voorraad droge snacks (chips, koekjes, noten,...) zodat we altijd toch iets te eten hebben
- bearspray indien in berengebied

De rest kopen we dan vers in dag per dag voor onze picknick.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1176
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door chippie777 »

Wij kopen bijna het zelfde als Tipsy. Maar we kopen ook altijd slaappillen bij de Walmart, vooral voor de nachtvlucht terug maar ook incidenteel voor na de vakantie. Deze slaappillen gaan in NL op Dokters recept.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gast

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door Gast »

roelb schreef:Die koeltas is inderdaad erg fijn. ......... De Mojecto is een waardige vervanger, maar helaas wel wat kleiner. Jammer dat ze niet nog net een maatje groter maken.
Wij hadden eerst ook een koeltas zoals de mojecto, maar omdat we deze altijd vulden met losse ijsblokjes (ipv koelelementen) begon de tas met veel ijswater erin toch minder stevig te staan en toch langzaam te lekken (wat met name in de auto nog wel eens zorgde voor natte plekken).

We hebben nu eentje gekocht met een uitneembare hard plastic binnen emmer, en deze lekt niet meer. Hij past ook gewoon in een handbagage trolley en we stoppen deze gewoon vol met sokken en ondergoed, zodat hij nagenoeg geen extra ruimte inneemt in de koffer.

Dus als je alleen koel elementen gebruikt is een zachte tas een prima keus, als je de koeltas ook vaak met losse ijsblokjes vult is een koeltas met plastic binnenbak misschien beter.

Wij hebben deze:

https://www.walmart.com/ip/Arctic-Zone- ... s/35733210
Gebruikersavatar
Rianrocks
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jun 2013, 17:34
Locatie: Groningen-Utrecht

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door Rianrocks »

Wat ik altijd gelijk koop is een flesje wasmiddel en heel veel flesjes water. Die laat ik eigenlijk altijd in de auto liggen. Als we in de avond bij een motel aan komen neem ik een paar flesjes water mee naar de kamer.
Ook koop ik altijd een grote doos met nutter butter koekjes. Daar kan ik niet zonder tijdens de roadtrip. :lol:
Wat ik ook vaak doe ik shampoo en showergel kopen. Neem ik eigenlijk nooit mee vanuit Nederland.
Oh en van die vochtige doekjes om even je handen mee op te frissen na een hike ofzo.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door dutchie_in_boston »

wij doen de ijsblokjes altijd in plastic ziplock zakken zodat het water niet (te veel) lekt.

Rachael Ray heeft grote cooler tassen, en goedkoper dan Mojecto. Plus ze zijn america's-test-kitchen-goedgekeurd :). Ik heb een grote en gebruik dat ding altijd maar was het voor de laatste trip toch vergeten - stom. Dus weer zo'n piepschuimplastiken geval voor een paar dollar gekocht.

Dat waterkokertje van ohjajoh vind ik een goed idee.
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door flex123 »

chippie777 schreef:Wij kopen bijna het zelfde als Tipsy. Maar we kopen ook altijd slaappillen bij de Walmart, vooral voor de nachtvlucht terug maar ook incidenteel voor na de vakantie. Deze slaappillen gaan in NL op Dokters recept.
Welke zijn dat?
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door elninjoo »

Een AT&T simcard
Waterflesjes
Pepper jack kaas
Chips (de lays mesquite BBQ vind ik erg lekker)
Onderweg af en toe een leuk t-shirt
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1176
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door chippie777 »

flex123 schreef:
chippie777 schreef:Wij kopen bijna het zelfde als Tipsy. Maar we kopen ook altijd slaappillen bij de Walmart, vooral voor de nachtvlucht terug maar ook incidenteel voor na de vakantie. Deze slaappillen gaan in NL op Dokters recept.
Welke zijn dat?
Wij kopen altijd “Nighttime Sleep Aid” van equate de 50 mg versie softgels. Deze zitten in een potje en gaan langer mee dan de versie in een doordrukstrip. Het Active Ingredient is Diphenhydramine.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4371
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door Ruud2004 »

Herken ook wel veel in het lijstje van Tipsy, alleen geen gedoe met invriezen oid. Bij voorkeur een koelbox met een aftapkraantje waar elke dag wel een zak ijs (of hotelijsmachine) in gaat. Die koelbox geven we op de laatste dag altijd weg aan iemand waarvan we het idee hebben dat hij die wel kan gebruiken. In die box zal je bij ons ook vers fruit, Oreo koekjes, Zinfandel en medicijnen tegenkomen :roll:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gast

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door Gast »

Kwam deze interessante kickstarter tegen:

Ziet er erg comfortabel uit...

[youtube]_2eXFlIbr1o[/youtube]
PeterVH72
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 07 nov 2017, 01:18

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door PeterVH72 »

Ziet er handig uit! :D
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door Pistolpete »

Ik kijk er al weer naar uit,


- Ruffles
- Jack Links
- Milk Duds
- koeltas
- water

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door jojostravelusa »

een bbq met houtskool en aanmaakblokjes
country time lemonade mix en Reese's peanut butter cups mini, Dreyer's ijs butter/pecan, Lays chips barbecue flavour
1 x stoeltjes gekocht die we al 2 x weer meegenomen hebben :lol: . Meestal zitten ze bij de camper.
keukenrol en wc papier
mayo en ketchup en de rest van de standaard boodschappen. Lekkere kruidenmixen voor op vlees. We willen nu van thuis gewone kruiden meenemen, want vorig jaar (Alaska) was de kruiderij schreeuwend duur. Ik hoop nog wel weer een lekkere meat tenderizer te vinden. Een aantal jaar geleden hadden we Kroger seasoned meat tenderizer. Kostte geen drol en is hartstikke lekker. Ook mee naar huis genomen, maar is nu op. Geen idee waar we het toen gekocht hadden. Tot nu toe niet meer kunnen vinden.
Gast

Re: Wat kopen jullie in de VS om tijdens de vakantie te gebruiken?

Bericht door Gast »

Heb vorig jaar deze meegenomen om vlees tender te maken en de marinade/kruiden goed in het vlees door te kunnen laten dringen. Werkt perfect en gebruik hem regelmatig :

https://www.walmart.com/ip/Stainless-St ... /193443862
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer