Toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Bericht door Martine1979 »

Beste allemaal,

ik weet niet of dit onderwerp in het juiste subforum staat, maar dat het echt gaat om het reizen naar de VS zet ik het hierin. Excuses als het niet de juiste plek is.

Wij zijn van plan om in augustus 2018 naar de VS te reizen (omgeving Yellowstone en RMNP) en ik ben druk bezig met plannen en voorbereiden. Los van de overnachtingen in Yellowstone is nog niets geboekt, maar nu krijg ik toch een beetje de zenuwen of ik wel verder moet boeken. Gezien de huidige politieke situatie tussen de VS en Noord Korea twijfel ik of het verstandig is om de reis nu/komende maanden vast te leggen. Maar daar wij in de zomervakantie moeten gaan is dit toch wel nodig. Dus twijfel of we überhaupt komend jaar zouden moeten gaan...

Hebben jullie deze twijfels ook? Hoe gaan jullie hier mee om?

groet, Martine
Groet, Martine
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Bericht door mtl »

Waar ben je eigenlijk bang voor?
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Bericht door Martine1979 »

voor een (nucleaire) oorlog....

Als er oorlog zou komen zou Noord Korea de VS kunnen raken, wat natuurlijk verschrikkelijk zou zijn, los van het wel of niet reizen naar het land.

Daarnaast heb ik geen idee wat voor gevolgen een eventuele oorlog zou hebben voor het inreizen, de vluchten etc...

Misschien zijn dit doembeelden en is de realiteit waarschijnlijk anders, vandaar dat ik vraag hoe jullie hier mee omgaan. Staan jullie hier überhaupt bij stil? En wat zijn jullie gedachten hierover?

groet,
Martine
Groet, Martine
Gast

Re: toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Bericht door Gast »

Dit is echt een absoluut doembeeld! Trump zal zijn land goed verdedigen, NK legt het echt af tegen de VS, maak je geen zorgen. En als er echt oorlog komt ben je in Nederland heus niet veilig hoor.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Bericht door sanook »

Als je je daar (nu al) druk over maakt zou ik niks gaan plannen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Bericht door mtl »

Precies. Als je geen goed gevoel erover hebt dan moet je niet gaan.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Bericht door Inges »

Ik begrijp het ergens wel hoor. Moet eerlijk toegeven dat ik er ook over nadenk. Maar ik laat het mijn plannen niet beïnvloeden. Ik denk ook dat NK geen schijn van kans maakt. Voor "echte" oorlog ben ik dan ook niet zo bang.

Echter vraag ik mij wel heel eerlijk af of ik mijn zuur verdiende geld in een economie wil steken met zo'n randdebiel aan het roer. Canada is ook prachtig.......
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
jaap1
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:59
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Bericht door jaap1 »

Ja, die randdebiel zit toch echt in Noord Korea voor mijn gevoel. Blijf lekker thuis.
Overal zijn randdebielen, ook in Nederland.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Bericht door PSVwally »

NK legt het echt af tegen de VS, maak je geen zorgen.
Met bombarderen waarschijnlijk wel ja. Maar er hoeft maar één persoon op de knop van de nucleaire bom te drukken en dat zal waar deze ook terecht zal komen voor veel opschudding zorgen.

Komt t aan op een grondoorlog dan hoop ik toch niet dat miljoenen van die geïndoctrineerde en gehersenspoelde echt zo achter die leider daar staan, want dan kan de vd het (een beetje als in Vietnam) nog heel lastig krijgen.

Laat staan wat de russen en chinezen gaan doen, maar ik ga off-topic...

ik zou me er nu nog niet te veel van aantrekken en lekker boeken. Kan me ook niet voorstellen dat er echt raketten op een SF of LA zullen vallen
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Bericht door mtl »

En tot augustus 2018 kan er op politiek gebied nog het een en ander gebeuren. Wie weet hoe de zaken er tegen die tijd voor staan.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Bericht door Inges »

jaap1 schreef:Ja, die randdebiel zit toch echt in Noord Korea voor mijn gevoel. Blijf lekker thuis.
Overal zijn randdebielen, ook in Nederland.
Ja hoor je hebt helemaal gelijk. En ik uiteraard ook veel grotere problemen aan mijn hoofd. Want mijn strijkbout ligt al 4 weken bij de winkel ter reparatie en ik heb geen kreukelvrije blousejes meer ;-) :blink: :roll: :D

Nogmaals ik snap Martine wel hoor. Maar ik laat mijn plannen er niet door beïnvloeden. Er kan zeker nog veel veranderen voor die tijd (sprak ik hoopvol)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Blont
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 aug 2017, 15:27

Re: Toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Bericht door Blont »

Wij vertrekken morgen naar LAX voor 5 weken vakantie. Je staat er misschien wel even bij stil maar als het echt tot een nucleair treffen komt maakt het mij niet uit waar ik zit, als ik mijn lief maar bij me heb.... als we gaan, gaan we samen!!
Gewoon lekker je vakantie plannen en niet teveel doemdenken.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Bericht door Harry »

Als je je er nu al zorgen om maakt zou ik lekker in Europa blijven, Spanje is ook prachtig en rondom de Siërra Nevada doet het me erg denken aan het westen van de VS. :D
En dan ga je weer naar de VS als het politiek weer wat rustiger is, er komt ook aan het Trump tijdperk een eind, nog iets meer dan 3 jaar.
Wij gaan in februari naar Florida en ik hou me totaal niet bezig met de mogelijkheid van een oorlog. Er hebben zo'n 60 miljoen Amerikanen op Trump gestemd dus zo'n 250 miljoen niet, ook ik heb eigenlijk geen zin om naar een land te gaan waar de leider heel ver van mijn eigen normen en waarden afstaat, maar er heeft maar zo'n 20% op Trump gestemd. :D
Gast

Re: Toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Bericht door Gast »

Er hebben toch veel meer mensen op Trump gestemd dan 60 van de 310 miljoen? En als je geen id controle tijdens het stemmen handhaaft zijn er miljoenen stemmen illegaal.

Maar weer on topic: ik maak me er niet zo druk om, nu wordt meneer Rutte tenminste aan het werk gezet en gaat het weer niet om onbenullig nieuws zoals ontgroeningen bij studentenverenigingen zoals altijd rond deze tijd.
jaap1
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:59
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Bericht door jaap1 »

Wij gaan weer lekker naar Florida.
Vrienden in Hawaii zeggen altijd dat zij de eerste bom krijgen van Noord-Korea.
Onze vriendin uit de buurt van Chicago zegt dat ze juist daar de eerste bom krijgen.
Vriendin uit Minneapolis is bijna een supporter van Trump geworden vanwege zijn beleid inzake van Noord-Korea. Moest elke week wel aan horen hoe erg hij was. Ik maak me er niet meer druk over.

:offtopic: Spanje, dacht het niet...randje burgeroorlog Catalonië.
In Zuid-Afrika worden er boeren afgeslacht en een hele bus vol Hollanders beroofd. Dus dat lijkt mij ook niets...
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Bericht door Martine1979 »

Nee dat is ook wel zo... Zat idd ook aan Zuid Afrika te denken maar dat is sinds gisteren ook gezakt op de ranglijst van snel te bezoeken plaatsen :roll: :lol:

Ik wil er ook niet te veel bij stil staan en gewoon genieten van de voorbereiding, voorpret en de reis natuurlijk.
Toen meneer Trump net president was had ik bedacht pas over 4 jaar weer naar de VS te gaan. Maar kon het toch niet laten... in februari toch naar Florida geweest en volgend jaar dus naar Yellowstone.

Dus ik ga maar genieten, alles (behalve de vluchten) boeken met annuleringsmogelijkheid en dan zien we wel.

Maar wel fijn om te lezen dat anderen er iig ook bij stil staan...

maar jullie hebben gelijk dat het niets moet laten verpesten.

groet, Martine
Groet, Martine
gastxyz

Re: Toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Bericht door gastxyz »

De kans dat de Yellowstone Caldera uitbarst lijkt mij vele malen groter.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Bericht door RiverCola »

Hoe groot de kans op een nucleaire oorlog is is niet te voorspellen, wat mensen hier ook beweren. Dat we nu op dit punt terecht zijn gekomen hadden we een jaar geleden ook niet kunnen bedenken.

Maar ik zou het mijn vakantie niet laten beïnvloeden. Als er daadwerkelijk een oorlog uitbreekt en er volgt een negatief reisadvies kun je heus annuleren, zo denk ik dan maar. Al moet ik zeggen dat ik door Trump ook iets minder sta te springen om naar de VS te gaan. We gaan volgend jaar weer, maar de aanleiding is om goede vrienden te bezoeken die daar nu alweer een tijdje wonen. Anders zou ik geloof ik ergens anders heen gegaan zijn.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Bericht door meyem »

Ik denk dat als er oorlog uitbreekt, die toch niet tot NoKo en de VS/Japan beperk blijft .... dit soort grootschalige conflicten hebben de neiging een domino-effect te veroorzaken en er zijn meer dan genoeg brandhaarden op dit moment ...
Het lijkt me geen reden om je reis niet te boeken ... waar je dan ook zit als het fout gaat, het zal er vast somber uitzien ... maar misschien kruipen we weer door het oog van de naald ... :lol:

De illusie dat NoKo gemakkelijk van de kaart geveegd kan worden zonder dat de rest van de wereld een centje pijn lijdt, die deel ik helaas niet ... zou wel een makkelijke oplossing zijn, dat wel, maar ik deel m niet .... :roll:
Anonymous123

Re: toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?

Bericht door Anonymous123 »

Martine1979 schreef:voor een (nucleaire) oorlog....

Als er oorlog zou komen zou Noord Korea de VS kunnen raken, wat natuurlijk verschrikkelijk zou zijn, los van het wel of niet reizen naar het land.

Daarnaast heb ik geen idee wat voor gevolgen een eventuele oorlog zou hebben voor het inreizen, de vluchten etc...

Misschien zijn dit doembeelden en is de realiteit waarschijnlijk anders, vandaar dat ik vraag hoe jullie hier mee omgaan. Staan jullie hier überhaupt bij stil? En wat zijn jullie gedachten hierover?

groet,
Martine
Als Als Als Als.....Waarom zou ik hier bij stil gaan staan, ik leef nu nog en geniet ervan :)
Ik zit over aantal dagen in San Francisco en ja Noord Korea zou het vast kunnen raken, maar geen haar aan mijn hoofd die er over na zal denken om niet te gaan!

Als we zo gaan redeneren kunnen we beter geen drukke steden meer bezoeken en kunnen misschien beter een noodrantsoen inslaan en nooit meer naar buiten gaan.

Geniet van je leven en laat je door dit soort dingen vooral niet tegenhouden. Amerika is volledig voorbereid op een eventuele aanval met afweergeschut :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer