Vragen over Booking.com

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Vragen over Booking.com

Bericht door gondelier »

Ik heb wat vragen over Booking.com. Ik heb hier wel in Europa overnachtingen geboekt, maar nog nooit in Amerika.

Zet je de valuta bij het boeken op € of op dollars?
Bij betalen bij aankomst: wordt dan de huidige dollarkoers aangehouden, of de koers op moment van aankomst?
Fluctueren de prijzen? Dus als ik een overnachting nu duur vindt is het dan handig om regelmatig te kijken, of blijft de prijs gelijk?
Kunnen ze de prijs nog aanpassen bij het later betalen?
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vragen over Booking.com

Bericht door GinnyUSA »

Ik laat hem altijd op euro staan.

Je betaalt de dollarprijs op het moment van afrekenen. Op je reserveringsoverzicht staat dit ook vermeld. Je betaalt dan de prijs waar je voor gereserveerd hebt, die wordt niet meer aangepast.
En zeker loont het om af en toe te kijken of je een betere prijs kunt krijgen, het kan erg fluctueren.Dus reserveren met gratis annuleren is zeer aan te raden.

Succes!
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Re: Vragen over Booking.com

Bericht door Sentinel »

Ik zet de prijzen altijd op €. Dan krijg je de prijzen te zien incl taxes en bijkomende kosten. Dit zijn de prijzen op de huidige koersen.
Als je kiest voor betalen op locatie dan zie je dus de huidige prijs en doordat valuta koersen kunnen wijzigen kan dus ook je prijs van je kamer wijzigen.

Als je zorgt dat je hotel kan annuleren kun je altijd nog wijzigen. De reden maakt niet uit.
Bij betalen op locatie heeft het annuleren omdat de koers beter is heeft dus geen zin. De CC-maatschappij zal de koers van de dag aanhouden dat de CC wordt belast. (oke, eigenlijk de koers van een dag eerder)
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vragen over Booking.com

Bericht door pumi1000 »

Ik zet de prijzen juist altijd op dollars, omdat ik pas afreken als ik daar ben en het dollarbedrag blijft altijd hetzelde - de prijs in euro niet, vanwege het koersverschil (of je moet nu betalen, maar meestal zijn dat niet annuleerbare prijzen). De prijs die je ziet bij reserveren is de prijs die je betaalt.

Er staat duidelijk bij vermeld of er nog kosten bijkomen, maar ik heb dat nog nooit gehad. Annuleren gaat met 1 druk op de knop. Prijsverschillen zijn altijd mogelijk, maar zelf heb ik de prijzen niet gauw zien dalen na mijn boekingen in voorgaande jaren.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Vragen over Booking.com

Bericht door vinceG »

Ik gebruik booking.com heel erg veel. Zeker nu je ook flying blue miles kunt sparen met boekingen.

Het is om het even of je de instelling op € of $ zet. Je betaalt in de locale valuta. Kies je voor prepaid dan wordt het bedrag betaald in dollars en omgezet met de koers van die dag. Doe je ter plekke betalen dan wordt op dat moment de koers genomen.
Wij gaan morgen weg en ik heb een aantal hotels al in april geboekt en allemaal met gratis annuleren en ter plekke betalen. Deze zijn door de zwakkere dollar allemaal goedkoper geworden de afgelopen maanden. Dus dat is fijn!
Er zijn ook een aantal hotels die ik geboekt heb en die ik gecancelled heb om daarna of weer bij booking.com te boeken of bij een andere aanbieder omdat deze goedkoper is geworden. Het loont altijd om te blijven rondkijken!

Nu een week voor vertrek check ik de prijzen en reserveringen nog eens. 2 reserveringen heb ik opnieuw geboekt omdat ze prepaid flink goedkoper waren. Nu ik een week voor vertrek zit vind ik het niet zo erg om een prepaid tarief te nemen. Spreid ook weer de kosten van de vakantie!

Ik heb nog nooit meegemaakt dat de prijs ter plekke aangepast wordt. Zouden ze dit doen dan zou ik hier bezwaar tegen maken, maar zoals gezegd heb ik dit nog nooit meegemaakt.
Gebruik ook vooral de app en maak een profiel aan. Dit werkt het fijnste en is het makkelijkste met boeken en cancellen. Ook geen gezeul van geprinte bevestigingen.
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Re: Vragen over Booking.com

Bericht door Sentinel »

vinceG schreef:Gebruik ook vooral de app en maak een profiel aan. Dit werkt het fijnste en is het makkelijkste met boeken en cancellen. Ook geen gezeul van geprinte bevestigingen.
Werkt dit ook offline of als je alleen online bent?
Want als je aan de deur staat van een hotel heb je niet altijd Wifi tot je beschikking
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Vragen over Booking.com

Bericht door vinceG »

De app werkt ook offline!
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vragen over Booking.com

Bericht door Franciscus »

Fluctueren de prijzen? Dus als ik een overnachting nu duur vindt is het dan handig om regelmatig te kijken, of blijft de prijs gelijk?
Kunnen ze de prijs nog aanpassen bij het later betalen?
Prijzen fluctueren. Voor afgelopen zomervakantie hadden we een aantal (gratis te annuleren) overnachtingen geboekt, ruimschoots voor vertrek. Daarna regelmatig gekeken of het eventueel goedkoper werd maar het tegendeel was waar. Het werd steeds duurder en soms behoorlijk fors ook. Dus mijn advies; als je de route weet de hotels gaan boeken met de mogelijkheid later te annuleren. De prijs waarvoor je hebt geboekt wordt niet meer aangepast.

Tip; vergelijk ook altijd met Expedia, die is soms goedkoper.
Gebruik ook vooral de app en maak een profiel aan. Dit werkt het fijnste en is het makkelijkste met boeken en cancellen. Ook geen gezeul van geprinte bevestigingen.
Overigens heeft in afgelopen vakantie geen enkel hotel om de bevestiging gevraagd.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Vragen over Booking.com

Bericht door vinceG »

Ze zullen ook niet om de bevestiging vragen. Maar het is makkelijker als je een bevestiging hebt mocht er een dispuut zijn.
Daarnaast is het handig om de bevestiging in de app te hebben omdat hierop ook de contactgegevens staan en adres en route.
Mocht je onverhoopt verlaat zijn dan kan je het hotel contacten met de gegevens in de app.

Prijzen fluctueren zeker! En flink ook!
Klein voorbeeld:
volgende week 2 nachten in las vegas. Eerste nacht kon ik in mandalay bay boeken en we wilden eigenlijk de 2e nacht ook. Maar de 1e nacht van zon op maandag was $90 en die van maandag op dinsdag $295. Het laatste bedrag was mij iets te hoog. Dus een ander hotel via booking.com geboekt met annuleerbaarheid. In tussentijd blijven kijken en prijzen stegen zelfs tot bijna $400. En vandaag via een link van een forumlid hier ineens $95 en resortcredit. Dus blijven kijken en deals in de gaten houden loont!
Niet alleen bij booking.com, expedia of hotels.com, maar ook hotel websites zelf en sommige ketens hebben aanbiedingsperiodes.
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Vragen over Booking.com

Bericht door gondelier »

Dank voor alle tips. Ik ga alvast wat hotels vastleggen. Ik boek altijd via een cashback site dat levert ook weer wat korting op. flying blue miles zijn van de klm?
Zijn er nog andere manieren om korting te krijgen?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vragen over Booking.com

Bericht door sanook »

vergeet trivago.nl en hotelscombined.nl niet om te vergelijken met andere sites. Soms is boeken via link van Trivago goedkoper dan rechtstreeks bij een broker. Als je hotels boekt uit de http://www.wyndhamhotels.com of http://www.choicehotels.com ketens dan loont het om je gratis aan te melden bij www.abnsave.com, je krijgt dan kortingscodes voor deze ketens waarbij je naast het voordeligste tarief ook nog zeer goede annuleringsvoorwaarden krijgt (die je vaak bij booking of expedia niet zo goed krijgt voor die prijs)
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Vragen over Booking.com

Bericht door MichelAngelo66 »

Sanook, als je je registreert bij abnsave is er dan verschil in korting % als je als individu of bedrijf meldt? Weet jij dat toevallig?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vragen over Booking.com

Bericht door sanook »

Geen idee, nooit geprobeerd als bedrijf.
reddevil
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 feb 2015, 07:37
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vragen over Booking.com

Bericht door reddevil »

sanook schreef:vergeet trivago.nl en hotelscombined.nl niet om te vergelijken met andere sites. Soms is boeken via link van Trivago goedkoper dan rechtstreeks bij een broker. Als je hotels boekt uit de http://www.wyndhamhotels.com of http://www.choicehotels.com ketens dan loont het om je gratis aan te melden bij http://www.abnsave.com, je krijgt dan kortingscodes voor deze ketens waarbij je naast het voordeligste tarief ook nog zeer goede annuleringsvoorwaarden krijgt (die je vaak bij booking of expedia niet zo goed krijgt voor die prijs)
Als je je eenmaal ingeschreven hebt voor abnsave, wordt je dan veel gespammed per mail? Of valt dat nog relatief mee?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vragen over Booking.com

Bericht door sanook »

Ik kan me niet herinneren dat ik spam ontvangen heb (kan ook zijn dat ik bij de settings aangegeven heb dat ik geen mail oid wil ontvangen).
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Re: Vragen over Booking.com

Bericht door Sentinel »

reddevil schreef:Als je je eenmaal ingeschreven hebt voor abnsave, wordt je dan veel gespammed per mail? Of valt dat nog relatief mee?
Nee valt heel erg mee. Ik denk 1 a 2 mails per week. Soms nuttig maar vaak ook niet echt nuttig voor een reiziger (spullen voor kantoor).
De aanbiedingen vind ik wel tegen vallen (AAA korting is vaak beter).

Echter niet geschoten is altijd mis!
marc08
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 aug 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vragen over Booking.com

Bericht door marc08 »

hoe lang duurt het eigenlijk voor je je geld terugkrijgt wat je vooruit betaald hebt en wel gratis kon annuleren via booking.com?
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vragen over Booking.com

Bericht door GinnyUSA »

Meestal binnen twee dagen, vaak dezelfde avond nog. Bij betaling met cc.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer