Koffers niet op slot

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Koffers niet op slot

Bericht door Mrvanilla »

Ik gebruik ook nooit slotjes, maar snap best dat mensen het een fijn idee vinden. In mijn koffer zit overigens haast nooit iets wat van mij niet gestolen mag worden. Veel plezier met mijn kleren en deodorant die ze waarschijnlijk niet mooi vinden of lekker vinden ruiken :lol:

Als ik soms programma's op TV zie zou ik wellicht eerder 'bang' zijn dat ze wat in je koffer of tas doen dan er uit halen.
Groetjes,
Daniel
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Koffers niet op slot

Bericht door babarage »

aha de koffers waar wat te halen valt zijn op slot en waar niks te halen valt niet dacht de dief en pakt de koffer zonder slot want daar heeft de slimme reiziger stiekem toch z'n kostbare spulletjes ingedaan

ohnee. die zitten in de handbagage :)

ik heb de slotjes er op zitten zodat ritsen niet per ongeluk open gaan. maak me geen enkele illusie dat het m'n spullen beveiligd. daarom zit er ook niets kostbaars in.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Koffers niet op slot

Bericht door GJ »

Mijn harde koffer gaat niet op slot staat op code is 000, voor het geval er per ongeluk iets verdraait ofzo. Lijkt me dat de TSA eerst die code probeert alvorens het breekijzer te hanteren. Ik heb er wel een kofferband omheen, ook met een cijferslot, dat wél met een andere combinatie op slot gaat. Die kunnen ze zo losknippen als het moet en dan koop ik voor een paar euro wel een nieuwe band.

Wel eens meegemaakt dat er in een weekendtas was gekeken die met een tiewrapje vast zat (nog in de tijd dat je twee stuks bagage mee mocht nemen in Economy) en toen hadden ze netjes een briefje erin gelegd en een nieuwe tiewrap om de ritsen gedaan. Het viel ons op de bagageband al op, want die tiewrap had een andere kleur dan de onze.
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Koffers niet op slot

Bericht door trudy »

Wij reizen met tassen en we gebruiken geen slotjes. Wel zet ik de ritssluitingen vast met een grote paperclip en gaat er een band om de tas, ook om deze een beetje in vorm te houden. Eigenlijk ben ik nooit bang, dat 'ze' iets uit een tas halen maar hoop zo wel te voorkomen, dat iemand er iets in stopt. Of ben ik nu te paranoide?
Blont
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 aug 2017, 15:27

Re: Koffers niet op slot

Bericht door Blont »

Tja, getrouwd met een agent he... dus graag sporen van braak!! Zodat je kan bewijzen er alles aan gedaan te hebben.
Daarom gewoon TSA sloten en banden om de reistassen. Douane kan erin, ik kan erin en de rest moet wat moeite doen om erin te komen...
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Koffers niet op slot

Bericht door dejong89 »

Als ze het willen nemen ze gewoon je hele koffer mee en geloof mij maar, die krijgen ze heus wel open. Schroevendraaier tussen het frame en voilá. Klaar.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Blont
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 aug 2017, 15:27

Re: Koffers niet op slot

Bericht door Blont »

En dan wens ik ze heel veel succes met mijn vuile onderbroeken.... :clap:
Als mensen ergens in willen komen ze echt wel binnen... je kan het ze alleen een stukje moeilijker maken en hopen dat ze een makkelijk slachtoffer pakken (lees; koffer zonder slot).
En een schroevendraaier tussen het frame hoeft bij mij niet, ik heb North Face tassen, deze kan je gewoon opensnijden.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Koffers niet op slot

Bericht door Inges »

Of een pen tussen de rits en openmaken maar. Dan kunnen ze hem zelfs weer dichtmaken ook als je een slotje om je ritsen hebt. Ziet niemand.

Noem me paranoia :) maar wij gooien er altijd nog een seal laag overheen op Schiphol en als het kan (sommige kleinere luchthavens hebben het niet) ook op de terugweg. Scheelt ook als ze je tas even een half uurtje in de stromende regen bovenop een kar laten liggen. Worden je schone/vuile onderbroeken niet zo nat ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
rubend
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2016, 17:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Koffers niet op slot

Bericht door rubend »

Wij zijn pas terug van onze west-kust trip uit Amerika. Ik heb mijn koffers ook niet op slot gedaan. Bij het leegmaken van de koffer thuis merkte ik een papiertje op dat de koffer doorzocht werd door de bevoegde diensten. Helemaal geen chaos ofzo in de koffer. Als ik het papiertje niet gevonden had had ik het zelfs niet opgemerkt.
Gebruikersavatar
Symbolio
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 jun 2011, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Koffers niet op slot

Bericht door Symbolio »

Arno schreef:In de koffers die 'op slot' zijn is wat te halen.
De koffers die niet op slot zitten worden met rust gelaten.
De gelegenheidsdief graait graag rond in de open koffers.
El Paso '86
El Paso '97
Cleveland '11
Southwest '13
Denver '16
Pacific Northwest ‘19
Florida ‘22
Gast

Re: Koffers niet op slot

Bericht door Gast »

rubend schreef:Wij zijn pas terug van onze west-kust trip uit Amerika. Ik heb mijn koffers ook niet op slot gedaan. Bij het leegmaken van de koffer thuis merkte ik een papiertje op dat de koffer doorzocht werd door de bevoegde diensten. Helemaal geen chaos ofzo in de koffer. Als ik het papiertje niet gevonden had had ik het zelfs niet opgemerkt.
De laatste keer vonden wij ook zo'n briefje in een van de koffers. Koffers waren keurig afgesloten met losse TSA slotjes. Maar het slotje van de geopende koffer hebben we niet meer terug gevonden :(

Ik vind het wel een veilig gevoel om (TSA)slotjes op de koffers te gebruiken...de gelegenheidsdief zal dan eerder een andere/,makkelijker te openen koffer pakken, denk ik dan altijd maar...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Koffers niet op slot

Bericht door roelb »

Ik ben vorige maand voor het eerst wat kwijtgeraakt in mijn bagage. Ik heb, als ik met checked luggage reis, altijd zo'n luggage scale bij. Een vrij dik ding, van Samsonite. Die zit eigenlijk altijd in het (niet afgesloten) voorvak van de spinner. En daarop zit geen slotje, op de rits van het hoofdvak wel.

Bij aankomst van de koffer op AMS was die rits open en de scale weg. Opzet? dat zou kunnen. Maar zelf acht ik de kans groter dat het gewoon is opengegaan tijdens transport (misschien ergens achter blijven hangen), en dan valt zo'n ding er gewoon uit. Volgende keer maar weer ritsen gaan vastzetten met een stukje klittenbank.

Maar goed, claim ingediend bij Delta en inmiddels EUR 32 op de rekening ontvangen. Perfect afgehandeld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer