Hotel vergelijkingssites

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Hotel vergelijkingssites

Bericht door Sentinel »

Ik heb het forum zojuist zitten afstruinen maar ik kan eigenlijk geen goed topic vinden over het volgende.

Welke sites gebruiken jullie om hotel overnachtingen te boeken. Je kunt uiteraard bij de ketens zelf boeken. Alleen heb ik gemerkt dat je dan best een grote groep uitsluit. De leuke en knusse Hotels/cabins zijn juist daar buiten te vinden.

Zelf gebruik ik veel hotels.com en Expedia.nl. (De laatste gebruik ik samen met cashbacktotaal wat hopelijk een extraatje oplevert.)

Andere die ik raadpleeg zijn
booking.com
priceline.com
hotwire.com
momondo.nl
agoda.com
trivago.nl
airbnb.com

Maar welke zie ik over het hoofd. Hebben jullie nog sites waarmee jullie goede ervaringen hebben die ik niet in de lijst heb staan.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hotel vergelijkingssites

Bericht door boonens »

Ik zoek via Trivago, maar 80% van de boekingen gaan uiteindelijk via Booking.com. Hoofdzakelijk omdat ik deze site bijzonder duidelijk vind v.w.b. de voorwaarden (annuleren, evt. bijkomende kosten) en hun klantenservice waardeer. Soms gaat er iets mis aan de kant van het hotel (bijv. een dubbele incasso) en na een kort berichtje richting Booking merk ik dat zij dit snel en adequaat met het hotel afhandelen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Petticoat
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 27 feb 2012, 10:28
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Hotel vergelijkingssites

Bericht door Petticoat »

Ik zoek altijd via tripadvisor.com, omdat je hier niet alleen reviews van hotels ed vindt maar ook van lodges, b&b, cabins ed. en ik vind wat afwisseling vaak wel leuk. Voor de laatsten geven ze niet altijd een quote, maar dat is op de site van de accommodatie dan vaak wel te vinden omdat niet alle kleinere, zelfstandige accommodaties via de grote websites te boeken zijn.

Als ik op tripadvisor vergelijkbare quotes krijg van expedia, booking, hotels.com kies ik altijd de laatste (hotels.com). Als je lid bent kun je sparen en krijg je na 10 overnachtingen er eentje gratis. Dit heeft me al diverse gratis overnachtingen opgeleverd.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hotel vergelijkingssites

Bericht door sanook »

Op hotelscombined.nl kom je soms aanbieders tegen die je op andere vergelijkingssites niet tegen komt en die kunnen mooie aanbiedingen hebben.
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotel vergelijkingssites

Bericht door GinnyUSA »

Ik zoek meestal via Trivago en boek meestal bij Hotels.com en Booking.com. Waarbij de hotels.com meestal iets voordeliger is en je daar na tien overnachtingen er één gratis krijgt. Ook vind ik het annuleren met één druk op de knop erg handig, bij kleinere gelegenheden moet dat soms via mail/bellen en dat vind ik toch meer gedoe.
Dus tenzij het via booking of een andere site veel goedkoper is, boek ik bij hotels.com.
Anonymous123

Re: Hotel vergelijkingssites

Bericht door Anonymous123 »

Altijd via Hotwire en soms via Priceline...
Gewoon gelijk betalen en veranderen doe ik toch niet meer!

Waarom? De prijzen die ik via hotwire boek, match ik wel altijd met de prijzen op sites als o.a. booking.com en scheelt mij in sommige gevallen tot 70 euro per nacht....
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hotel vergelijkingssites

Bericht door mtl »

Ik kijk altijd eerst op trivago. Daarna boek ik meestal op booking.com.
Gebruikersavatar
BigAppleLover
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 01 nov 2006, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Zuid Limburg (NL)

Re: Hotel vergelijkingssites

Bericht door BigAppleLover »

Ik kijk en vergelijk eerst bij Tripadvisor, maar boek uiteindelijk de meeste hotels bij Hotels.com of direct bij een Amerikaanse keten met AA-korting. Daarnaast boek ik af en toe een hotel bij Booking.com (mn vakantie buiten Amerika vanwege het grotere aanbod) en via Hotwire.
Boekingen probeer ik zoveel mogelijk via de spaarsite Spaarwinkelen.nl te laten lopen. Dat kan zelfs icm met het sparen voor gratis overnachtingen bij Hotels.com. Dat heeft me afgelopen paar jaar al ongeveer tweehonderd euro opgeleverd (gewoon laten overmaken op mijn bankrekening).
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Gebruikersavatar
MarcelGr
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 jan 2016, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Hotel vergelijkingssites

Bericht door MarcelGr »

Ik zoek vaak via Google Maps op hotels in de buurt van de plek waar ik wil overnachten.
Verder bekijk ik dan via Tripadvisor en Booking.com de recensies.
In 90% van de gevallen boek ik dan via Booking.com; ik vind het prettig dat daar de prijzen altijd inclusief alle taxes e.d. zijn. Evt. bijkomende (parkeer- of ontbijt)kosten zijn duidelijk vermeld.
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Re: Hotel vergelijkingssites

Bericht door Sentinel »

Ik kijk ook op tripadvisor, Vooral de reviews zijn handig en de prijzen zijn ook goed om een vergelijking te doen.
Alleen Tripadvisor toont ook niet alles, de "homestead cowbow cabins" in Torrey wordt bijvoorbeeld niet getoond.

Nu is er volgens mij geen enkele site die alles, beschikbaar of niet, toont.
Ik neem de tips wel van harte en ga mijn lijst met sites maar eens uitbreiden.

Overigens boek ik, bij gelijke prijzen, bij Expedia. Dan spaar ik voor gratis nachten en i.c.m. met cashbacktotaal levert het mij (maximaal?) voordeel op.
MarcelGr schreef:Ik zoek vaak via Google Maps op hotels in de buurt van de plek waar ik wil overnachten.
Google maps gaat niet zover vooruit. Mei 2018 kan ik nog niet selecteren.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42124
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hotel vergelijkingssites

Bericht door Martin & Marianne »

Sentinel schreef:Nu is er volgens mij geen enkele site die alles, beschikbaar of niet, toont.
Wij gebruiken altijd google. Zoeken op lodging + plaatsnaam, of cabins + plaatsnaam, etc. En dan boeken via de eigen site. Of via een bookingssite als het daar bij staat en als dat goedkoper is.
Zo vind ik wel de homestead cabins in Torrey. En nog veel meer (wij vonden de cabins bij Thousand Lakes prima).

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer