Plannen zonder vlucht

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Plannen zonder vlucht

Bericht door Renée76 »

Op dit moment zijn we aan het kijken voor volgende zomer. We willen de locatie laten afhangen van de prijzen van de tickets. We orienteren ons op vliegen naar LA, LV, SF en Denver. Seattle is zelfs een optie. We vinden alles leuk en mooi.
Waar we dus afgelopen zomer een vast plan hadden hebben we dat nu niet. Dat maakte dat we afgelopen zomder minder flexibel waren met de tickets. Maar nu kan ik verder nog niks regelen. Ik weet pas waar ik naar toe ga als ik de tickets boek. Zijn er meer mensen die zo reizen of hebben de meeste toch een gebied, luchthaven waar ze zich op orienteren? Ik merk dat het nu nog niks weten me wat onrustig maakt. Ik blijf kijken naar verschillende locaties, blijf zoeken blijf me afvragen wat ik nou wil terwijl als ik eenmaal iets boek me vast kan leggen op dat gebied en de rest kan vergeten. Ik vraag me af of we nou handig bezig zijn.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Plannen zonder vlucht

Bericht door michelly »

Ik doe het ook meestal op die manier. Bij ons is de ticketprijs vaak doorslaggevend. Daarna gaan we eens kijken wat we gaan doen. Meestal heb ik natuurlijk wel een globaal idee. Nu de kinderen niet meer meegaan is de ticketprijs minder belangrijk geworden. Of je nu 2 of 6 tickets moet kopen scheelt nogal :lol:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Plannen zonder vlucht

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden deze zomer maar één ding wat vast lag en dat was dat we de eclips wilden zien. Daaromheen hebben we toen verschillende routes bedacht, en uiteindelijk op basis van de ticketprijzen een keuze gemaakt. We hadden dan ook voor
diverse data gereserveerd in bijvoorbeeld Yosemite en Glacier NP.
Je zou op plaatsen waar accommodatie moeilijk te vinden is alvast iets kunnen boeken.

Het was wel een opluchting toen we de tickets hadden geboekt; dat plant toch veel plezieriger.

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Plannen zonder vlucht

Bericht door Coyote »

Ik heb ook verschillende reizen op die manier geboekt. Gekeken waar ik goedkoop op kon vliegen en vandaar uit een route gemaakt.

Natuurlijk ook wel vakanties waarbij ik een bepaald doel had zodat ik mij concentreerde op bepaalde aanvliegsteden maar zelfs met dat in het achterhoofd wel luchthavens gekozen ver uit de buurt. Mijn route daarna wel zo gemaakt dat ik mijn eerste plan kon uitvoeren.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Plannen zonder vlucht

Bericht door roelb »

Hier ook vakanties die primair gestuurd op leuke ticketprijzen. En daarna gaan we de rest wel regelen. En daar komen soms verassende trips uit. Een paar dagen Costa Rica bijvoorbeeld voorafgaand aan ons eclipsetripje dit jaar. Of een vakantie naar Australie terwijl we eigenlijk in die periode naar Zuid Afrika wilden, maarja, voor minder dan 600 euro pp vonden we Sydney ook wel een goed idee.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Plannen zonder vlucht

Bericht door Renée76 »

Ik merk dat ik niet goed tegen die afwachtende spanning kan. Ik ben bang dat ik geen overnachtingen meer vind. Verder blijf ik maar zoeken. Lang wachten is duidelijk niks voor Mij. Volgens mijn huisgenoten wordt ik er ook niet gezelliger op :oops:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Plannen zonder vlucht

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt toch accommodatie boeken voordat je de tickets hebt?
Maar ik zie dat je inmiddels de vlucht hebt geboekt. :thumbup:

Marianne
Daika
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 apr 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Plannen zonder vlucht

Bericht door Daika »

ik doe het dan weer net andersom: mijn volledige route is al uitgestippeld en nu moet ik dus vliegtickets vinden wat het er natuurlijk niet makkelijker op maakt en je toch net minder flexibel bent.
Bovendien hang ik toch wel vast aan een bepaalde periode ivm werk en de schoolvakanties... Ik vrees dus dat goedkope vliegtickets vinden niet zal lukken.
Ik probeer dus nu een beetje te besparen op de hotels/motels en dat lukt ook wel redelijk, Alhoewel je natuurlijk in de schoolvakanties (juli en augustus) steeds de hoofdprijs hebt.
Maar bijv de keten choice hotels, heeft ook steeds een ontbijt bij, dus dat bespaart dan weer een hoop op uit gaan ontbijten.

Ik krijg ook wel stress van de vliegtickets, maar het uitstippelen van de route, trails, motels.... Ik vind dit super , de voorbereiding is al een deel van de reis voor mij.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Plannen zonder vlucht

Bericht door WeernaardeVS »

Bij ons is bij een Amerika-reis doorgaans de basis: "wat willen we zien?" Dan kijken we welke luchthavens in die buurt zijn en bedenken we (lees: ik :wink: ) al een globale route met doorgaans de NP's als leidraad. Zo begint het ook altijd: "Ik zou wel eens naar Yosemite/Yellowstone/Canada etc. willen".
Als ik het zou doen zoals jij, zou ik ook stress krijgen. :D . Je wilt weg, maar weet nog niet waarheen. Mede daarom hebben wij nu al vliegtickets voor volgend jaar zomer en richten we ons nu echt op de planning en uitzoeken en eventueel boeken van onderdak. Voor een hotel in Yosemite waren we in juli te laat, maar inmiddels hebben we besloten dat deze reis bij uitstek geschikt is om te kamperen, dus richten we ons straks op het boeken van campings.
Ik vind dat het vliegticket een hele hoop rust geeft, omdat je reis afgebakend is, tijdsduur en bestemming. Daartussen kun je je helemaal uitleven.
Mochten we ooit in de situatie zitten dat het niet uitmaakt waar we heen gaan, alleen de voorwaarde VS, dan zou ik er denk ik niet zo'n moeite mee hebben, mits er tijd genoeg is. Ik merk dat je door het lezen over een gebied je ook weer nieuwe ideeën krijgt.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Plannen zonder vlucht

Bericht door Martin & Marianne »

WeernaardeVS schreef:oor een hotel in Yosemite waren we in juli te laat,
Regelmatig kijken, er komt altijd wel weer iets vrij. En het is wel handig om iets achter de hand te hebben voor het geval het reserveren van de camping niet lukt. Housekeeping Camp is leuk als je toch kampeerspullen bij je hebt. In Half Dome Village is bijna altijd wel iets te vinden.

Marianne
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Plannen zonder vlucht

Bericht door WeernaardeVS »

@Marianne
We gaan in eerste instantie voor een plek op één van de Pines nu, liefst North. Maar een plan B is inderdaad wel handig voor als het niet lukt, want we komen ook op 15/7 (zondag) aan en ik begreep dat dat lastig is. Daarnaast willen we bij Tuolumne Meadows overnachten, dus hopelijk lukt dat sowieso. Half Dome Village en Housekeeping Camp zal ik in de gaten houden.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Plannen zonder vlucht

Bericht door Inges »

Zeker regelmatig kijken. Ik heb 3 reserveringen momenteel voor aug 2018. Uiteindelijk (als ik vliegtickets heb) blijft er maar eentje over en zal ik die andere (1x 4 nachten en 1x 3 nachten) annuleren. Dus er komt altijd wel weer iets vrij. Na 14u 's middags is er vaak meer te boeken dan in de ochtend. Ze gooien het boekingssysteem vaak in onderhoud (tussen 13 en 14u onze tijd komt het dan weer online) en daarna zijn er ineens weer nieuwe plekken. Goed in de gaten houden dus. Ook ik heb plannen gemaakt zonder tickets en omdat je alles weer kan annuleren heb ik ook veel meer reserveringen gemaakt dan dat ik ooit ga gebruiken.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Plannen zonder vlucht

Bericht door roelb »

Wij beginnen eigenlijk altijd pas met hotels boeken en andere zaken plannen nadat er tickets zijn. En soms is dat 10 maanden vooraf, soms ook 3 weken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer