Kans op een Government Shutdown

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Kans op een Government Shutdown

Bericht door Tipsy_1 »

Kon je de vorige keer overigens de doorgangswerken door de parken gebruiken? bvb de 89 langs zion en de wegen door death valley?
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Kans op een Government Shutdown

Bericht door Marenko »

In 2013 zaten wij aan de oostkant :wink: GSMNP mocht je wel doorheen maar kon bijna nergens stoppen.
En in 2013 kregen wij het geld van de toen geboekte campgrounds in de parken automatisch teruggestort
Purk87
Amerikafan
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 jan 2016, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kans op een Government Shutdown

Bericht door Purk87 »

Marenko schreef:Het financiële jaar in Amerika loopt van 1 okt tot 30 september. Wannneer de begroting voor het volgend jaar niet is goedgekeurd op 30 september gaat alles op hold. Dus heb je dan een government shutdown. Als je de zoekfunctie gebruikt staat hier nog ergens een draadje uit 2015, daar staat iets meer in. Toen was er ook een dreiging van een shutdown
AH zo, dank je! Ga eens op zoek naar dat topic.

Wij zijn dan aan de oostkust (17/9 tot 6/10), maar de dagen in oktober zitten wij in New York
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Kans op een Government Shutdown

Bericht door Trails »

Indien het idd een shutdown wordt dan passen we de route gewoon wat aan. Er is tenslotte ook nog genoeg moois te zien buiten de Nat. Parks en Monuments.
Het geld van de gereserveerde campings komt dus terug en we hebben een camper, dus maar even een lijstje (en route) maken om te boondocken.

Als het zover komt is er niks aan te doen. Go with the flow en je zult jezelf en je plannen moeten aanpassen.
We laten er beslist niet onze vakantie door verpesten. We zijn flexibel genoeg...
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Kans op een Government Shutdown

Bericht door Marenko »

Wij hebben het dit jaar makkelijk :wink: alleen Yosemite staat op het programma en later in de reis Seki en Mojave. Maar Yosemite en Seki is toch al de vraag of het gaat lukken ivm eventuele sneeuw. Dus daar hebben we al een alternatief voor. Mojave staat helemaal aan het eind en verwacht niet dat een eventuele shutdown zo lang gaat duren :wink:
FSC_87
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 okt 2016, 10:38

Re: Kans op een Government Shutdown

Bericht door FSC_87 »

Natuurlijk is het voor de personen die geen inkomen krijgen een veel groter probleem als voor ons als toeristen, maar toch zou ik het enorm vervelend vinden. Wij gaan voor onze huwelijksreis voor de eerste keer naar Amerika en de parken zijn toch één van de redens waarom we daarheen gaan. Natuurlijk is er nog genoeg anders te zien, maar we verheugen ons al maanden er op en zijn al die tijd bezig geweest met het maken van een route en plannen. Maar goed het is nog een maand, dus laten we maar hopen dat alles goed komt.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Kans op een Government Shutdown

Bericht door Trails »

Wij zijn onze reis al 4 jaar aan het plannen... en over 2 weken mogen we, eindelijk, gaan.
We zien wel hoe het loopt.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kans op een Government Shutdown

Bericht door SuzieQ »

Als deze kans er elk jaar is, is het misschien iets om dan niet in deze periode te reizen?
Als je dan toch perse de parken wil zien.
Natuurlijk je weet nooit wanneer het dan is (ooit in maart ook toch).

Of zeg ik iets raars?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Kans op een Government Shutdown

Bericht door Marenko »

Volgens mij iedere twee jaar :wink:
En een aantal mensen hebben dacht ik al aangegeven waarom ze juist in oktober reizen. En ik denk dat mensen die voor het eerst gaan er helemaal geen idee van hadden dat dit zou kunnen gebeuren :wink:
FSC_87
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 okt 2016, 10:38

Re: Kans op een Government Shutdown

Bericht door FSC_87 »

Nee ik had hier inderdaad nog nooit van gehoord, totdat ik deze week toevallig iets op een nieuws site zag langskomen. Toen ben ik me er in gaan verdiepen.
Blont
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 aug 2017, 15:27

Re: Kans op een Government Shutdown

Bericht door Blont »

Ik had er nog nooit van gehoord...inderdaad wij zijn 1e keer-amerika-gangers.
Dit willen wij al 20 jaar ofzo maar elke keer komt er wat tussen; New Orleans werd niks omdat Katharina een bezoekje bracht, de jaren daarna kwam er steeds niks van omdat wij liever Azie (duiken!!) wilde bereizen, familie emigreert naar Aussieland, tja dan moet je daar ook wel eens je gezicht laten zien (heul vervelend... :D ). Nu de 50 gepasseerd en eindelijk het geld ervoor gespaard om lang te gaan reizen in de USA.....
Vanwege werk mochten wij niet op een eerder tijdstip (want te lang en in het hoogseizoen is een no-go) vandaar dat eind september er een beetje ingeslopen is...We gaan ervan uit dat het met een sisser afloopt. toch??
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Kans op een Government Shutdown

Bericht door Marenko »

Mocht het wel zo ver komen hier een topic uit 2015 met allerlei alternatieven.
Kun je nu al rustig kijken wat je dan nog wel kan doen :wink:
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kans op een Government Shutdown

Bericht door SuzieQ »

Ik snap dat mensen aan een bepaalde periode vastzitten( wij immers ook). Nu maar hopen op he beste.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Kans op een Government Shutdown

Bericht door Tipsy_1 »

ik heb alleszins voor ons rondje een lichtelijk gewijzigd alternatief schema uitgedacht, en voor dit schema (dat gedeeltelijk anders is) ook (annuleerbare) hotels geboekt.
Ik had een beetje gehoopt dat de lodges in de parken misschien openbleven (toch niet door government uitgebaat) maar Zion Lodge liet al weten dat ze helaas sluiten en uit hun antwoord meen ik ook af te leiden dat kan op shutdown relatief hoog is....
Afwachten maar...
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Kans op een Government Shutdown

Bericht door Marenko »

@Tipsy: Ben wel benieuwd naar dat schema? Misschien hebben we dan wel overlap.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5970
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Kans op een Government Shutdown

Bericht door Harry »

Tipsy_1 schreef: Zion Lodge liet al weten dat ze helaas sluiten en uit hun antwoord meen ik ook af te leiden dat kan op shutdown relatief hoog is....
Afwachten maar...
Hier zou ik niet zoveel waarde aan hechten hoor, hoe kan iemand die bij de Zion lodge werkt weten wat er in Washington besloten gaat worden? :wink:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Kans op een Government Shutdown

Bericht door Tipsy_1 »

zeker maar ze wisten ook zeker dat er iets aan de hand was :lol: . Ik hoopte stiekem op "don't worry"
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Kans op een Government Shutdown

Bericht door Tipsy_1 »

Marenko schreef:@Tipsy: Ben wel benieuwd naar dat schema? Misschien hebben we dan wel overlap.
zal het in mijn topic plaatsen maar het is bijna hetzelfde gebleven hoor. Meer tijd voorzien voor geocaching langs ET trail, die sluit namelijk niet. :lol:
Anonymous123

Re: Kans op een Government Shutdown

Bericht door Anonymous123 »

Vanaf 6 oktober zit ik in Three Rivers (6 tm 8), daarna door naar Yosemite (8 tm 10), daarna komen Death Valley, Zion, Bryce, enz......
Kan me er druk om gaan maken, maar je doet er toch niet veel aan!
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Kans op een Government Shutdown

Bericht door Marenko »

Wij zouden van 9 t/m 12 okt in Yosemite zitten. Juist vanwege de kans op sneeuw hou ik in de planning toch ook al rekening dat het niet door gaat. Of het nu sneeuw of een shutdown is :wink:
En de ervaring leert dat je dan vaak op plekken komt die zo mooi zijn en je anders nooit bezocht had :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer