Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Q-BiC »

Aan de voorlopige reacties te zien, lijkt het nut van een simkaart er dus voor een groot stuk aan te liggen of je van thuis uit al een degelijke reisvoorbereiding hebt gemaakt of niet. Daar kan ik wel inkomen.
Psyrox schreef:Zeker voor de eerste keer Amerika is een internetverbinding toch wel zéér handig.
Nochtans ben ik wel een geek en werk ik in de IT sector, maar ik heb voor m'n eerste keer USA ook geen simkaart gebruikt hoor... Nog nooit. Enkel voor een rondreis in Ijsland, maar dat was vooral omdat wifi lang niet overal gegarandeerd was itt in de VS.

Een facebook feed door scrollen, moeten zien welke bekende vlaming aandacht te kort krijgt, of zien wat onze politiekers weer allemaal uitbraken in het thuisland vind ik zo ..... zinloos onderweg; zelfs 's avonds in een hotel... Nog zinlozer dan thuis natuurlijk, maar thuis is dit vooral als ontspanning en om "mee te zijn", maar op reis? Nooit behoefte aan.

Facebook updates posten? As in "net een late macchiato multa bene grande flinke vanilla coffee deluxe uit de lokale sbux gekocht <photo> #hashtag #hashtagseverywhere! "? Neen dank u :)
Echt updates met inhoud, zoals een blogpost; plaats ik in het hotel wel, dringend zijn zo'n zaken toch nooit.
Zelfde met mail. Voor mij hoeft dat niet "on the road". En is het hotel netwerk slecht, tjah, dan zitten we misschien eens tijdig in ons bed... En dan moet die synchronisatie maar wachten tot in de McDonalds de middag nadien...
Dat "unpluggen", zelfs al is het enkel overdag, doet echt wel deugd...

Weet je, in 2012 & 2016 ben ik met m'n moeder op reis gegaan, en toen heb ik getwijfeld om zo'n mobile wifi hotspot ding te kopen zodat ze haar misschien onderweg wat kon bezighouden in de auto. Heb het toen uiteindelijk bewust niet gedaan omdat ik vreesde dat ze constant op dat ding zou zitten tokkelen en chatten met het thuisfront, in plaats van "daar" te zijn en te genieten van de omgeving.... Het constante geplingel en geplongel kon dan in het hotel wel, maar niet in de auto...

Wat betreft winkels; in kleinere gehuchten bekijk ik tijdens de reisvoorbereiding al eens waar er supermarkten of grocery stores zijn. Op google maps staan ze zo te blinken. Kijk ik gelijk ook even naar de openingsuren en noteer ik ze erbij als ze een probleem kunnen vormen. Verder liggen al die commerciële zaken toch langs de "main strip of town", dus heel moeilijk zijn ze vaak niet te vinden. (En dan vergeet ik nog Here Maps of Maps.me, off-line kaarten met een POI database, dus als ik gewoon "Safeway in de buurt van hotel" noteer, zullen we het ook wel vinden.)
Zelfde qua restaurants, maar meestal gaan we eerst inchecken en eventueel wat opfrissen, wat wil zeggen dat we via wifi op Tripadvisor kunnen.

Gefilterd internetverkeer heb ik ook nog nooit ervaren.

Ook apps die je interessante POI's in de omgeving tonen, vind ik voor mezelf zinloos, ik weet toch al lang op voorhand wat ik wil doen, en wat ik kan doen ...
Ing schreef: ...
Hebben we zin om te winkelen?
...
Een man winkelt uit noodzaak, niet voor zijn plezier :mrgreen:

Een up-to-date routeberekening die rekening houdt met file kan idd interessant zijn, maar eerlijk, hoe vaak ervaar je file in de VS als je er géén halve citytrip in steekt?

Die Spotify playlists, true... Als ik niet de tijd vind om die te downloaden op voorhand, wordt het wel vervelend... :/ Tot hier toe hebben we gelukkig al elk jaar gratis Sirius XM gehad...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Franciscus »

Q-BiC schreef:Zijn hier nog mensen die géén lokale sim kaart in de VS willen om onderweg te kunnen surfen of ben ik de enige? :D
Nee hoor je bent echt niet de enige. Thuis ben ik 24/7 connected, ook voor mijn werk veel met (social) media bezig. Maar op vakantie heb ik daar weinig behoefte aan. Wij hebben dus ook genoeg aan de wifi in hotels, restaurants en tal van andere plaatsen. Scheelt ook wel dat we TomTom-USA bij ons hebben en je daarop kunt zoeken naar hotels, supermarkten, benzinepompen enzovoort. Als we verder hoognodig onderweg iets moeten opzoeken of whatsappen met het thuisfront dan parkeren we ff bij McDonalds of zoiets dergelijks en je kunt vooruit. Verder Spotify offline, ja dat moet je dan vooraf regelen maar dat is toch een fluitje van een cent? En een USA playlist maken is voor ons deel van de voorpret!
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Stiek
Amerikafan
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 jun 2012, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Stiek »

wij gaan in augustus voor de 1e x 16 dagen naar the USA.
wel gekozen voor een simkaartje van Arieli. 48euro.

voor het geld met je het niet laten.

Ga het vnl gebruiken voor de GPS/files en eventueel wat op te zoeken om te eten in de buurt.
voor de rest zal ik wel zien.

Het geeft me vooral gemoedsrust dat als we internet nodig hebben onderweg, dat ons geen onvoorziene rekening oplevert.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Dat laatste vind ik wel een goed argument !
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ClaireVHaut »

Ik heb nog een groot deel van mijn gezin thuis zitten als ik met 1 kind in Canada zit. Plus moeder op leeftijd. Dus voor mij vooral ivm contact thuisfront. Zinloos surfen zal het niet voor zijn , meer voor watsapp “ bellen” en bereikbaarheid.

En dit is toch ook aan iedereen voor zich ? Er zijn toch ook mensen die bijv. Vragen waar er F1 wedstrijden te zien zijn of een kroeg waar je AjaX kunt kijken, vind ik persoonlijk dan weer onzinnig, maar als dat nou eens je hobby/passie of wat dan ook is?

Kortom.. laat mensen zelf weten waarom ze wel of geen internet op reis ter beschikking willen hebben.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Franciscus »

Kortom.. laat mensen zelf weten waarom ze wel of geen internet op reis ter beschikking willen hebben.
Dat sowieso. Maar dan nog vind ik het wel leuk om te weten welke overwegingen mensen maken en hoe ze hun keuzes invullen!
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Martin & Marianne »

ClaireVHaut schreef: Ik heb nog een groot deel van mijn gezin thuis zitten als ik met 1 kind in Canada zit. Plus moeder op leeftijd. Dus voor mij vooral ivm contact thuisfront. Zinloos surfen zal het niet voor zijn , meer voor watsapp “ bellen” en bereikbaarheid.

En dit is toch ook aan iedereen voor zich ?
Wij hebben ook wel contact met het thuisfront, maar niet als we onderweg zijn. Dat doen we wel als we in ons hotel zitten.
En natuurlijk moet iedereen het voor zich zelf uitmaken wat handig of nodig is; maar daarom is het toch wel aardig om er eens naar te vragen?

Het lijkt er op dat het nogal wat uitmaakt waar je naar toe gaat (wij hebben nog nooit files meegemaakt in het westen dus we hebben ook geen behoefte aan filemeldingen), hoe goed je bent voorbereid, en hoe je je dagen doorbrengt (wel of niet winkelen etc).
Psyrox schreef:Hier opteer ik voor 250mb via Orange te kopen (+- 15EUR) om mij zo te GPS'en naar een winkel voor een sim-kaart.
Je hebt toch geen internet nodig om te navigeren? Je zou de app Here we go kunnen downloaden. Is gratis.
Maar op googlemaps de route even bekijken en uitprinten werkt ook. :wink:

Marianne
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ing »

Q-BiC schreef:Aan de voorlopige reacties te zien, lijkt het nut van een simkaart er dus voor een groot stuk aan te liggen of je van thuis uit al een degelijke reisvoorbereiding hebt gemaakt of niet.
......
Ook apps die je interessante POI's in de omgeving tonen, vind ik voor mezelf zinloos, ik weet toch al lang op voorhand wat ik wil doen, en wat ik kan doen ...
Ing schreef: ...
Hebben we zin om te winkelen?
...
Een man winkelt uit noodzaak, niet voor zijn plezier :mrgreen:

Een up-to-date routeberekening die rekening houdt met file kan idd interessant zijn, maar eerlijk, hoe vaak ervaar je file in de VS als je er géén halve citytrip in steekt?

...
Durf je nu mijn voorbereiding niet degelijk te noemen? Haha. Kijk, ik vind de voorbereiding heel leuk, maar er zit naar mijn idee een verschil tussen uitzoeken welke regio leuk is, wat voor natuur, attracties etc daar zijn en het uitzoeken van een restaurant, een winkel etc.
Daarnaast vind ik juist de vrijheid om nog niet alles vast te leggen, maar om de route onderweg vorm te geven, het leuke aan een roadtrip.

HAHA. Winkelen is een van mijn grootste hobby's :)

Wat betreft files; hangt af van de regio waar je komt! Afgelopen zomer in het Zuiden hadden wij best af en toe files en wegwerkzaamheden en dan was de routeplanner erg fijn. Komende zomer naar het Noordoosten, ook file gevoelige regio.. Kijk, voor het ZuidWesten geef ik je wat betreft files helemaal gelijk (afgezien van LA), maar is toch ook wel regio afhankelijk. Denk sowieso dat de hoeveelheid opzoekwerk ook kan verschillen per regio... In pak 'm beet Lone Pine zijn een stuk minder opties dan onderweg tussen Charleston en Savannah...
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Emootje »

Dus we hebben een topic over telefonie en mobiel internet in de VS en dan moet je je hier (notabene in het topic zelf) gaan verdedigen als je daadwerkelijk een Amerikaans simmetje hebt aangeschaft?
Tjonge...
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Vanessa007 »

:lol: :clap:
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Sommigen maken er een sport van om iedere vraag te beantwoorden met een wedervraag. Vraag je info over een simkaart dan vragen ze waarom je een simkaart wilt gebruiken. Ga je naar plaats A dan vragen ze waarom je niet naar plaats B gaat. Vlieg je op dinsdag dan vragen ze waarom je niet op donderdag vliegt. Vraag je waar je in NL dollars kunt wisselen dan vragen ze waarom je contant geld meeneemt. :?
Laatst gewijzigd door sanook op 12 jun 2018, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1176
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door chippie777 »

Ik was van plan een Arieli sim kaartje te kopen. Las er toch wel goede dingen over. Echter een aantal posts hierboven worden wat problemen genoemd en lijkt ook niet iedereen even makkelijk contact met Arieli te krijgen. Ze geven aan dat ze gemiddeld binnen 6 uur antwoorden. Ik heb de proef op de soms genomen en een vraag aan ze gesteld via het contact formulier. Dat is nu 24 uur geleden en nog geen antwoord. (uiteraard spam folder in de gaten gehouden) Mijn twijfel om daar een simkaart aan te schaffen neemt daardoor wel toe.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4001
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Loek »

Ik lees deze thread niet vaak, maar het valt me op dat jullie vanuit NL veelal kiezen een aparte sim of zo. Bieden de telecom providers in NL geen internationale opties op je eigen nummer? Als ik bijvoorbeeld naar NL ga, neem ik die optie van mijn provider (T-Mobile) en dan krijg ik tijdelijk umlimited international voor een maand. Dat kost me dan $25 extra die maand. Bestaan dergelijke opties vanuit NL ook?
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door heidem »

Ik heb via Tele2 nu een maandbundel voor de VS van 1GB voor € 18, maar lang niet alle providers bieden volgens mij dergelijke bundels.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

1GB voor €18 is erg duur, maar als je denkt aan 1GB genoeg te hebben is dat een prima optie. Je hebt op zoveel plaatsen gratis internet, dus als je alleen in noodgevallen verbinding nodig hebt hoef je zelfs die data niet eens te gebruiken.
chippie777 schreef:. Ze geven aan dat ze gemiddeld binnen 6 uur antwoorden. Ik heb de proef op de soms genomen en een vraag aan ze gesteld via het contact formulier. Dat is nu 24 uur geleden en nog geen antwoord. (uiteraard spam folder in de gaten gehouden) Mijn twijfel om daar een simkaart aan te schaffen neemt daardoor wel toe.
Als je een Arieli kaartje hebt aangeschaft kun je de app van simple mobile (de provider van arieli) installeren en inloggen met je simkaartnummer. In die app zit een chatfunctie, waarbij je gelijk contact hebt met een support medewerker, indien gewenst.

Hier kun je ook zien hoeveel data je verbruikt, hoeveel dagen je nog hebt voordat je 30 dagen op zijn, etc.

Bij arieli valt je data verbinding niet weg als je kiest voor de 6GB versie, maar je hebt een lagere snelheid en blijft internet connectie houden. Bellen en sms blijft wel 30 dagen mogelijk, ook naar Nederland en/of België.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Emootje schreef:Dus we hebben een topic over telefonie en mobiel internet in de VS en dan moet je je hier (notabene in het topic zelf) gaan verdedigen als je daadwerkelijk een Amerikaans simmetje hebt aangeschaft?
Tjonge...
Hear hear. Enne sorry heb per ongeluk op melden gedrukt. :oops:
D-e-n
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2017, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door D-e-n »

Wij zitten momenteel in de VS en hebben inmiddels praktijkervaring met de kaartjes van Arieli. Een aantal weken voor vertrek heb ik er twee besteld: eentje van AT&T voor mezelf en eentje van Simple-mobile (T-mobile) voor mijn vriendin. Ik heb bewust de kansen gespreid voor het geval één van de netwerken toch niet zo lekker zou werken. De reden om voor Arieli te gaan was overigens tijd en gemak. Je bent niet afhankelijk van de telefoonwinkel die toevallig op je pad moet komen en je heb, als het goed is, gelijk verbinding.

De praktijk dan. Bestellen ging vlot, levering duurde amper een week. De dag voor vertrek heb ik de kaartjes via de website geactiveerd. Op het vliegveld in New York bleek echter de SIM van T-mobile niet te werken, ik moest een PIN opgeven. Het AT&T kaartje werkte echter wel dus kon ik gelijk een mailtje sturen naar het hier ook al genoemde emailadres. Antwoord kreeg ik niet maar wel kwam er voordat we in het hotel waren al een bevestiging van de provider. Ik vermoed dat de persoon achter Arieli hem op dat moment pas geactiveerd had bij de provider.

Internet doet het overigens prima. Met een Huawei Mate 8 (AT&T) en een Nexus 5x (T-mobile) hebben we zowel in New York als San Francisco goed verbinding. Bellen naar Nederland via het AT&T kaartje lukt overigens inderdaad niet, via Simple/T-mobile hebben we nog niet geprobeerd. We hebben mijn ouders echter 'gewoon' gebeld via WhatsApp en dat gaat prima.

Redenen voor het willen hebben van met name data: ten eerste ben je niet afhankelijk van een wifi verbinding van het hotel. In Europa vind ik die doorgaans matig. Ten tweede is het gewoon makkelijk om onderweg, overdag dus, data te hebben. Ik plan veel met mijn telefoon. Je kunt een Uber bestellen of even checken waar dat leuke restaurant ook alweer zat. En het is ook praktisch gezien het tijdsverschil met het thuisfront: wanneer wij aankomen in het hotel liggen zij allang op bed.

Edit:
Dit heb ik getypt tijdens het wachten op een vlucht. Verder kijk ik hier weinig nu :)
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Frasi »

In NY en SF hebben alle netwerken goed bereik, dat geloof ik wel.
Ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn met AT&T en T-Mobile buiten de grote steden. Dus zodra je het platteland op gaat of richting de Nationale Parken dan kan het wel eens anders worden. Is hier dan duidelijk verschil tussen de 2 netwerken?
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
MUSA4
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jun 2018, 17:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door MUSA4 »

Hallo, ik ga binnenkort naar Amerika en ik heb wat vragen over mobiele data daar.

Het liefst wil ik voordat ik vertrek de simkaart in huis hebben zodat ik hem daar niet hoef te kopen. Ik zat al te kijken naar Arielimobile, maar die 5 Mbps lijkt me erg langzaam, en het t-mobile netwerk heeft niet zulk goede dekking volgens mij.

Hebben jullie ook ervaring met het ontvangen van de simkaart, geen problemen met belasting enzo?

Heeft iemand ervaring met Arieli op het T-mobile netwerk? Of weet iemand een soortgelijk bedrijf met AT&T simkaarten?

Bedankt!
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Heather »

Arieli heeft ook een AT&T simkaart.
http://www.arielimobile.com/attxgb/

@Frasi
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met AT&T. Ik heb een simkaartje besteld via Arieli en op een week ontvangen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer