Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Helly
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 jan 2009, 19:04

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Helly »

Ik bestelde 7 april jl. en lag 11 april al in de bus. Geen peil op te trekken dus.
Gebruikersavatar
Abc123
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 jan 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Abc123 »

Ik wil mijn simkaart :cry:
Gebruikersavatar
Abc123
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 jan 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Abc123 »

Weet iemand hoe het zit met het geld terug beleid van Arieli? Mijn simkaart is nog steeds niet binnen en heb hem een maand geleden gekocht. :evil:
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door noname4 »

Das vreemd en k@. Heb je misschien een bijzondere SIM kaart gekocht of dergelijks? Misschien is de adressering niet juist of zo?
Gebruikersavatar
Abc123
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 jan 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Abc123 »

Het adres klopt. IK heb een 6 gig variant gekocht.
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Chi Sin X »

Heb je al contact opgenomen met arieli?

Ik zou verwachten dat ze gewoon een nieuwe simkaart zullen opsturen en diegene die zoekgeraakt is, zal dan automatisch gedeactiveerd worden.
Gebruikersavatar
Abc123
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 jan 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Abc123 »

Ze sturen een nieuwe. :thumbup:
Marcovg
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Marcovg »

SIM Card + Free International Calls + Unlimited Data + Tethering

In de text staat 8GB Data for tethering on 4G LTE high speed network

Wat gebeurd er als je de 8GB data heb verbruikt stopt tethering dan of schakel je over naar 3G, of kan je dan alleen internetten zonder tethering

iemand ervaring hiermee
Marcovg
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Marcovg »

Net antwoord gekregen via het contact formulier

After 10gb limit Tethering speed will drop on 2G (very slow) however your phone will still work at 4G.
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Matan »

Even mijn ervaringen met Arieli:
Standaard abo genomen van die 38$ voor 4 GB via T Mobile ( Simple).
Bij arrival in USA werd meteen telnr toegekend en alles ging perfect.
Tethering ging trouwens ook ( ondanks ze zeggen van niet) met een andere iPhone.
Netwerk blijft wel niet super vind ik. Toch veel plaatsen in NYC waar er moeilijk bereik was. Ook merendeel van de tijd maar 1 streepje LTE signaal( wel met werkend internet), met dus als gevolg dat batterij nog iets sneller leeg ging.

Dus voor mij met gemengde gevoelens, maar de volgende keer kies ik toch maar weer liever AT&T denk ik. Stukje duurder. Nu niet gedaan gezien ik maar 1 week in de US zat en het wel heel duur ging geweest zijn :)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Waarom heel duur? Als ik kort ga dan activeer ik niet een monthly plan, maar gebruik de $1/100MB optie in combinatie met het $2 daily plan.

Die $2 per dag betaal je /alleen/ maar als je ten minste een keer belt, gebeld wordt, een SMS verzendt of ontvangt. Op uitzonderingen na doe ik dat niet en kost dit plan je dus niets.

Dan betaal je in feite dus alleen de data add-on, en dat is $1 per 100MB. Waarbij die 100MB dan wel telkens maar tot middernacht van de volgende dag geldig is. Dus je bent minimaal $4 voor een week kwijt als je weinig verbruikt maar wel altijd data wilt hebben en het telkens net na middernacht activeert. Je hebt dan (bijna) 48 uur om die 100MB op te maken.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Woow zeg! 48 uur om 100 Mb op te maken? Sorry hoor maar hoe lang doe je met 100MB? En dat maar voor $10 per GB? Koopje toch? Of toch niet.... En dan zijn er mensen die zich ‘druk’ maken wat er gebeurt nadat 8GB tethering op is...

@roelb: hoe je het ook probeert om het mooi te verpakken, AT&T is gewoon mega duur en biedt geen garantie dat de dekking wel goed is.
Om het even welke provider je hebt, dekking in bv NYC tussen alle hoge gebouwen laat vaak te wensen over, ongeacht de provider.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Onzin, AT&T is niet megaduur. Voor $45 heb je 6GB data. Naar europese begrippen duur, maar voir de US gewoon normaal geprijsd. @Matan betaalde $38 voor 4GB bij Arieli. Dan is AT&T dus giedkoper. Natuurlijk zijn er prjjsvechters, maar die hebben allemaal hun beperkingen.

Maar het grote voordeel: je hoeft geen monthly plans af te nemen. En dat kan voordelig zijn als je maar een paar dagen gaat. Niet iedereen vebruikt enorme hoeveelheden data. Voor normaal gebruik is zo'n pay as you go optie echt prima. Ter referentie, van mijn 50GB die ik bij KPN maandelijks mag verbruiken heb ik er vandaag, op 26 april, 465MB verbruikt. En ik ben de hele maand in Nederland geweest.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Je hebt bij at&t nu zelfs 8gb voor 50 usd. Een jaar of 2 geleden betaalde je dat nog voor 3 gb. Amerika is nu eenmaal redelijk duur voor mobiele data in vergelijking met Nederland/Belgie.

Ben op dit moment niet zo tevreden van arieli. Heb mijn at&t kaart geactiveerd 2 dagen geleden via de website en ik heb nog steeds geen bevestigingsmail. Heb al een mailtje gestuurd vanmorgen maar nog steeds geen antwoord. Ik vertrek gelukkig pas zaterdag maar indien ik vandaag vertrokken was, had ik geen actieve simkaart gehad bij het landen. Voor mn vriendin heb ik gewoon rechtstreeks bij at&t gekocht (6gb plan) en die is natuurlijk wel onmiddellijk in orde...Volgende keer doe ik het toch wel gewoon zo ook voor mezelf ipv een paar dollar te willen besparen met Arieli.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Klachten over dekking van AT&T, Arieli, T-Mobile zijn alleen maar relevant als je een toestel hebt wat de Amerikaanse 4G banden ondersteunt. Veel toestellen doen dat niet of slechts gedeeltelijk waardoor het lijkt alsof de dekking niet in orde is maar ligt dan toch echt aan je eigen toestel.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Jozs schreef: Ben op dit moment niet zo tevreden van arieli. Heb mijn at&t kaart geactiveerd 2 dagen geleden via de website en ik heb nog steeds geen bevestigingsmail. Heb al een mailtje gestuurd vanmorgen maar nog steeds geen antwoord.
Volgens mij gaat je opmerking over je AT&T Sim die niet is geactiveerd toch? Waarom klaag je dan over arieli?
NB. Arieli activeer je pas in de US op de dag dat je aankomt, dan krijg je gelijk netwerk en je nummer (je krijgt geen bevestigingsmail). Als jij je kaart activeert terwijl je nog niet in de US bent, heb je dus nu ook geen netwerk...tja lijkt me enigszins logisch.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

roelb schreef:@Matan betaalde $38 voor 4GB bij Arieli.
Er is al een tijdje geen 4GB plan meer, het is 6GB inmiddels voor $38 en onbeperkt voor $48. Get your facts straight i.p.v. zomaar weer iets te bestempelen als onzin. Voor hetzelfde geld van het door jou zo geliefde AT&T (werk je er of heb je aandelen? :thumbup: ) heb je dus onbeperkt internet, en bel je ook nog eens gratis internationaal.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Vanessa007 »

Kan deze dan in een mifi gestoken worden?...
En die $58,00 dat het kost, that's it? Geen extra kosten meer?
Laatst gewijzigd door Vanessa007 op 27 apr 2018, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

@Terpies: ik citeer letterlijk @Matan, en ik neem aan dat hij weet wat hij zelf heeft betaald.

Verder ga ik maar niet in op deze discussie. Ik probeer te helpen door een alternatieve suggestie te doen tov de monthly plans, iets dat in veel gevallen veel en veel goedkoper kan uitpakken bij korte trips. Niet voor jou omdat je blijkbaar ook in een paar dagen zoveel data verstookt dat alleen unlimited dataplans acceptabel zijn, maar wellicht wel voor @Matan en anderen die hier misschien mee geholpen zijn. En daar gaat het hier uiteindelijk om.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Terpies schreef:
Jozs schreef: Ben op dit moment niet zo tevreden van arieli. Heb mijn at&t kaart geactiveerd 2 dagen geleden via de website en ik heb nog steeds geen bevestigingsmail. Heb al een mailtje gestuurd vanmorgen maar nog steeds geen antwoord.
Volgens mij gaat je opmerking over je AT&T Sim die niet is geactiveerd toch? Waarom klaag je dan over arieli?
NB. Arieli activeer je pas in de US op de dag dat je aankomt, dan krijg je gelijk netwerk en je nummer (je krijgt geen bevestigingsmail). Als jij je kaart activeert terwijl je nog niet in de US bent, heb je dus nu ook geen netwerk...tja lijkt me enigszins logisch.
Neen, mijn at&t simkaart komt van arieli, het unlimited plan van att...en ik heb arieli al 3 keer zelf gebruikt in het verleden en 4 keer voor andere en STEEDS heb ik een bevestigingsmail gekregen van de activatie van de simkaart(en)! Los daarvan vind ik het ook niet kunnen dat je na 3 dagen nog geen antwoord hebt op een mail met een dringende vraag. U heeft natuurlijk recht op uw mening, maar ik vind dat persoonlijk niet OK.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer