Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Sassi
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jul 2017, 07:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Sassi »

Ik vind het gewoon een prettig idee om iets van communicatie bij je te hebben en niet afhankelijk te zijn van wifi. Als je even snel iets op wilt zoeken ofzo.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door knaapje »

Vin.cent schreef:......maar voor mij is het eigenlijk altijd beter om mijn abonnement voor een maand bij T-Mobile omhoog te gooien. Kost mij 40 euro meer, maar dan heb ik onbeperkt internet(5GB per dag en onbeperkt gratis met 1GB opwaarderen wanneer het op is) en onbeperkt bellen/smsen.
Overigens moet je bij 4G niet verwachten dat je de snelheden ontvangt die je hier in Nederland hebt, want wij zijn wel één van de snelste landen.
................

Ik heb dat vorige maand ook gedaan.
Helaas werkte het van geen kant. Rondom Orlando/Kissimmee vaak totaal geen verbinding.
Moest echt een plaats opzoeken waar het werkte om te bellen.
Ook een paar T-Mobile shops bezocht, maar daar wist men het ook niet op te lossen.
Ze schijnen zenders aan het vervangen te zijn en frequenties aan te passen.
Na terugkomst geklaagd bij T-Mobile en is in onderzoek, maar ze gaven gelijk toe dat ze problemen hadden in de USA met EU abo's.

Als het werkt is het prima, goede verbinding (spraak) en voordelig.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Kan ook afhankelijk zijn van je toestel, in US gebruiken ze andere 4G banden dan in Europa. Als je toestel die banden niet ondersteunt kan het lastig zijn.
Vin.cent

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Vin.cent »

knaapje schreef:
Vin.cent schreef:......maar voor mij is het eigenlijk altijd beter om mijn abonnement voor een maand bij T-Mobile omhoog te gooien. Kost mij 40 euro meer, maar dan heb ik onbeperkt internet(5GB per dag en onbeperkt gratis met 1GB opwaarderen wanneer het op is) en onbeperkt bellen/smsen.
Overigens moet je bij 4G niet verwachten dat je de snelheden ontvangt die je hier in Nederland hebt, want wij zijn wel één van de snelste landen.
................

Ik heb dat vorige maand ook gedaan.
Helaas werkte het van geen kant. Rondom Orlando/Kissimmee vaak totaal geen verbinding.
Moest echt een plaats opzoeken waar het werkte om te bellen.
Ook een paar T-Mobile shops bezocht, maar daar wist men het ook niet op te lossen.
Ze schijnen zenders aan het vervangen te zijn en frequenties aan te passen.
Na terugkomst geklaagd bij T-Mobile en is in onderzoek, maar ze gaven gelijk toe dat ze problemen hadden in de USA met EU abo's.

Als het werkt is het prima, goede verbinding (spraak) en voordelig.

Ik heb in het westen vorig jaar nergens last van gehad! Tuurlijk heb je in en rond de NP's problemen, maar daar had ik ook niks verwacht. In en naar grote steden was er prima bereik en heb ik via de Ziggo App nog genoeg Nederlandse TV kunnen kijken zonder blijven hangen/happeren.
Ik heb een iPhone 7+ overigens.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door knaapje »

sanook schreef:Kan ook afhankelijk zijn van je toestel, in US gebruiken ze andere 4G banden dan in Europa. Als je toestel die banden niet ondersteunt kan het lastig zijn.
Dat kwam later ook als een mogelijkheid naar voren.
Ik heb een Huawei P10 Lite overigens.
Misschien volgende keer een unlocked telefoon kopen in de USA. Voor ver onder de $100 heb je al een refurbished of uitloopmodel en kan je er jaren mee vooruit.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Toestel naam zegt niet veel in deze, het gaat erom welke specifieke uitvoering je hebt. Je hebt vaak verschillende uitvoeringen afhankelijk van de markt waar het toestel voor bedoeld is (dus bij ons meestal EU). Ik geloof dat iPhones tegnwoordig alle banden supporten.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Cindy1969 »

Ben gisteren aangekomen in Florida, en Arieli kaartje werkte direct, top!
De ontvangst van T Mobile is nihil bij de mensen waar ik logeer, maar daar kan ik op hun wifi.
Tijdens het rijden gisteren (gebruik mobiel als navigatie) geen enkel probleem gehad.
Zal even kijken hoe het bereik verder is van T Mobile, had al jaren een simkaartje van hen, en altijd goede ontvangst gehad.
Vin.cent

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Vin.cent »

Op zich heb je voor navigatie geen internet nodig. Alleen als je de kaart inlaad(kan dus ook vanuit hotel/oid) en eventueel wanneer je iets wilt zoeken wat op de route ligt.
Meeste navigaties op telefoon zijn zelfs slim genoeg om, wanneer je verkeer gereden bent, maar geen internet hebt er toch mee overweg te kunnen.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Heeft er iemand toevallig ervaring met de website recharge.com?
lijkt me handig om 'redelijk betaalbaar' een simkaart actief te houden of te herladen voor de us (vanuit NL/BE)
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door vinceG »

Ik heb geen ervaring met recharge.com, maar als ik de website bekijk en ik vind er alleen een contactformulier en geen adresgegevens of telefoonnummer dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen en zal ik de webshop nooit gebruiken.
Daarentegen kan je wel met paypal betalen en dat is weer een extra veiligheid mocht de webshop niet doen waarvoor betaald is.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Jozs schreef:lijkt me handig om 'redelijk betaalbaar' een simkaart actief te houden of te herladen voor de us (vanuit NL/BE)
Voor een AT&T sim kaart kun je gewoon saldo storten per creditcard via att.com/myprepaid.

Maar goed, dat is pas zinvol als je gemiddeld $100 of meer per jaar "gebruikt" op die kaart. Ga je maar eens per jaar die kant op dan is het niet interessant en kun je beter elke keer een nieuw kaartje kopen.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Ik vond de site er ook eerst verdacht uitzien, maar blijkt een nederlands bedrijf achter te zitten. Krijgen ook redelijk goede reviews op trustpilot maar die kunnen natuurlijk ook altijd fake zijn...

@Roelb: kan je dit met je NL/BE kredietkaart? Want ik dacht ergens gelezen te hebben dat je enkel met een amerikaans adres geld kan storten op je account en dat buitenlandse kaarten normaal gezien geweigerd worden?
Ik kan bv met mijn kredietkaart wel betalen in winkels in de VS, maar bij online betalen bij target en walmart's webshop krijg ik dikwijls wel een bevestiging maar wordt mn bestelling alsnog geweigerd na een halfuur omwille een betalingsprobleem. (bij amazon.com werkt deze dan weer wel).
Ik heb daarom nog nooit geprobeerd om rechtstreeks bij at&t met mn kredietkaart geld op te laden.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Geen enkel probleem, heb gewoon mij NL Amex gekoppeld en dat kan zonder enig probleem. Je kunt zelfs een Nederlands billing adres opgeven bij het invoeren van je kaartgegevens op att.com/myprepaid. Overigens heb ik ook al regelmatig een in-store pickup order geplaatst bij Walmart met mijn Nederlandse creditcard. No problem at all.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Ik ben er gisteren idd in geslaagd om met mn Belgische kredietkaart op target.com een herlaadkaart te kopen voor at&t...kreeg de herlaadcode mooi per mail toegezonden. Deze staan op dit moment in promotie.(10% korting)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Dit is een onnodige omweg.

Je kunt gewoon direct op att.com/myprepaid laden met je creditcard. Kies in het menu voor "Profile & Settings" => "Payment options" and dan de knop "New credit or debit card". Vul je kaartgegevens in. Dit is een eenmalige stap.

Kies daarna in het menu voor "Make a payment". Kies de optie "Pay", voer het bedrag in ($25 of meer is 90 dagen geldig, $100 of meer is 365 dagen geldig) en kies Continue. Je ziet nu rechts onder Checkout de tekst "Card ending in xxxx" en een knop "Continue". Die indrukken en klaar.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Ja, dat begrijp ik, bedankt voor de uitleg. Maar ik deed het voor de 10% korting :)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Ja, dat is op zich wel gunstig. Ik zie dat er ook geen tax wordt toegevoegd.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Nee klopt, bij target betaal je geen taksen op refill cards :thumbup:
Uutje
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 aug 2015, 14:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Uutje »

wij gaan a.s. zomer naar CAN en USA en willen daar ook graag mobiel internet gebruiken. De vorige keer in de USA hebben we gebruik gemaakt van een simkaart van Three (feel at home) en dat werkte prima. Helaas hoort CAN niet bij de feel at home landen en zoeken we dus een andere optie.

We beginnen onze reis in CAN, vervolgens na 7 dagen komen we de USA binnen en weer 10 dagen later gaan we weer terug naar CAN om daar de rest van onze reis te blijven. Totale trip is 30 dagen.

Nu viel mijn oog op de prepaid simkaart van AT&T in combinatie met het 45USD plan (6GB in USA/CAN/MEX en hotspot/tethering toegestaan).

Vragen:
hoe schaf ik alvast zo'n AT&T prepaid simkaart aan en heb ik hem thuis voordat onze reis begint (want ik heb zo'n vermoeden dat dat in Calgary CAN niet makkelijk gaat lukken) -> ik heb op internet wel wat gevonden maar weet niet precies of dit het goede is (https://datago.co/collections/store/pro ... repaid-sim)
of deze
https://sim-usa.mobi/product/att/?v=796834e7a283

kan ik deze thuis in NL alvast online activeren of moet/kan dit pas bij aankomst in CAN en kan ik het 45USD plan dan online aanschaffen en op de simkaart storten ?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ONYX666 »

arieli heeft ook een kaar coor USA en canada
kos wel 60 usd maar is unlimited en je kunt gratis naar o.a. nederland bellen

wel geen tethering

http://www.arielimobile.com/attxgb/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer