Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Correct. Dan kun je rustig later, thuis, even het plan switchen. Maar goed, als je in het vliegtuig zit kun je tijdens het taxien ook nog even snel terugswitchen naar het $2/daily plan. Is drie keer klikken, zeker als je je telefoonnummer/pincode in de password cache van je browser op je telefoon hebt opgeslagen.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Marcel5050 schreef:Ik beschik over twee telefoons.
één Huwai P 9 lite en een Huwai P smart.
Deze zouden volgens sommigen niet geschikt zijn om in Amerika te bellen,klopt dit?
Zou het zonde vinden ginds kaartje kopen en dan niet werken.
Waarschijnlijk zal 4G niet helemaal volledig werken (de zgn 4G banden in EU en USA verschillen) en dat zou je kunnen merken in je internet snelheid, die in het ergste geval terug valt naar 3G.
Een en ander is afhankelijk van de exacte uitvoering van je telefoon én van het simkaartje wat je wilt gebruiken.
Bellen en gebeld worden zal gewoon werken onafhankelijk van je toestel type en/of simkaart.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Voor de digital nomads onder ons die veel reizen in verschillende landen kan dit een oplossing zijn om de hassle met verschillende SIM kaartjes te voorkomen:

https://www.we.stream/us/index.php

Niet goedkoop, wel handig en overzichtelijk.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Mr. Patrick »

Ik wil voor onze volgende reis ook wel een Amerikaans SIM-kaartje aanschaffen. Ik lees hier dat je vanalles ter plekke moet gaan regelen, moet opletten met beëindigen en wat dies meer zij, maar ik ben op vakantie: en heb dus geen zin in al dat geürineer ter plekke. Ik wil het gewoon geregeld hebben. Daarom vind ik Arieli zo fijn. Ze sturen het vooraf op en het stopt vanzelf na 30 dagen. Heerlijk!

Nu zie ik op de website van Arieli dat de dekking in Wyoming en South Dakota, twee belangrijke staten waar we verblijven, lichtgroen is. Op veel andere plekken is die wel gewoon dinkergroen. Ik snap ook dat in dunbevolkte (natuur)gebieden er geen tot weinig dekking is (witte vlekken op de dekkingskaart), dat zal bij de meeste aanbieders zo zijn.

https://www.arielimobile.com/coverage-2/

Heeft iemand een idee of de lichtgroene dekking op het kaartje gewoon fatsoenlijk is om te navigeren en eens via Whatsapp te bellen?
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

gelet op de onderstaande link nam ik het zekere voor 't onzekere en ik nam de derde optie van Arieli via AT&T voor $ 60 dollar

https://www.whistleout.com/CellPhones/G ... yoming-USA
Lapor
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 feb 2017, 20:11
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Lapor »

Ik vertrek één dezer dagen voor een weekje naar de V.S. Helaas is het nu te laat om nog een Arieli simkaart te bestellen. Ik vind het niet fijn om steeds naar Free WiFi te zoeken, vandaar dat ik een simkaart voor alleen internet wil. Ik hoef niet persé te kunnen bellen.

Heeft iemand ervaring met een simkaartje voor de V.S. die je op Schiphol bij Airport Telecom Shop kunt kopen? Het simkaartje kost €54,99 en je hebt 12 GB internet. Het is niet mogelijk om te bellen, maar je kunt wel gebeld worden.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Dag Lapor,

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb eventueel een AT&T SIM voor je te leen, met pakket naar keuze tegen kostprijs van het pakket. Neem even contact per pb op als je hier gebruik van wilt maken.
Lapor
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 feb 2017, 20:11
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Lapor »

Dank voor het aanbod, Roelb. Ik heb echter al een simkaart besteld bij Airport Telecom Shop.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

10 euro voor de SIM en dan nog $89 voor het plan. Ouch.. En kijkend naar de datahoeveelheden krijg je dus voor die $89 naar keuze een T-mobile unlimited pakketje of een AT&T $50/monthly pakketje. $39 marge, goed verdienen voor die lui.
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

roelb schreef:10 euro voor de SIM en dan nog $89 voor het plan. Ouch.. En kijkend naar de datahoeveelheden krijg je dus voor die $89 naar keuze een T-mobile unlimited pakketje of een AT&T $50/monthly pakketje. $39 marge, goed verdienen voor die lui.
In jouw geval was ik een t-mobile shop binnengelopen om voor $30 een tourist plan te kopen of in de walmart een simple sim en een datapakket.. Hier reeds eerder besproken
kokkieroy
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:51

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door kokkieroy »

Dus voor onbeperkt data is arieli mobile de meest goedkope/beste optie?
Kun je daarmee ook tetheren?
Laatst gewijzigd door kokkieroy op 12 sep 2018, 15:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Frasi »

Arieli heeft ook een optie waarbij 10Gb tethering toegestaan is.
http://www.arielimobile.com/smtxgb/
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

kokkieroy schreef:Dus voor onbeperkt data is arieli mobile de meest goedkope/beste optie?
Kun je daarmee ook tetheren?
Wij hebben dit gebruikt in AZ, NV en CA. Bijna overal 4g dekking! Zeer tevreden over arieli (simple)
Theorganiser
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 aug 2018, 20:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Theorganiser »

Nou op maandag sim kaart bij arieli besteld en donderdag al bezorgd!
Ben benieuwd hoe het werkt
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

ik activeerde de kaart 2 dagen van te voren, het duurt 12 uur voordat je kaart actief is. Daarna ontvang je een mail met een bevestiging en een tijdelijk US-nummer. Hartstikke eenvoudig en een kind kan de was doen. In NL werkt het ding trouwens niet hoor, je kan niet registreren op een NL netwerk.
Enzo

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Enzo »

Zijn er mensen met ervaring met het kopen van een iPhone in Amerika?
XS Max is toch al gauw 300 euro goedkoper(256GB versie) met de huidige wisselkoers inclusief tax.
Oplader is anders, natuurlijk en de garantie maar 1 jaar en ik zie dat LTE ondersteund wordt door KPN, TMobile, Tele2 en Vodafone.
Verder nog dingen om rekening mee te houden?
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

Hoewel het risico gering is; invoerrechten en btw...
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door CAM1984 »

Enzo schreef:Zijn er mensen met ervaring met het kopen van een iPhone in Amerika?
XS Max is toch al gauw 300 euro goedkoper(256GB versie) met de huidige wisselkoers inclusief tax.
Oplader is anders, natuurlijk en de garantie maar 1 jaar en ik zie dat LTE ondersteund wordt door KPN, TMobile, Tele2 en Vodafone.
Verder nog dingen om rekening mee te houden?
Ik heb afgelopen jaar een iPhone gekocht in Amerika. Zorg dat je zelf goed op de hoogte bent van wat je moet hebben qua model (even googelen). Ik merkte dat de medewerkers ook niet altijd precies weten hoe het zit en kreeg tegenstrijdige adviezen waardoor ik ook weer ging twijfelen. Wellicht dat het anders is in een grote stad waar meer internationale kopers zijn dan de winkel die ik bezocht heb waar voornamelijk Amerikanen komen. Maar om een voorbeeld te geven: toen ik eenmaal de telefoon gekocht had en de medewerker aanbood me te helpen met de installatie kwam er 'locked sim' in beeld te staan. De medewerker kon mij nu niet meer helpen, ik moest mijn provider bellen om te vragen om een code zodat de sim lock er af gehaald kon worden. Ik balen, want ik vond het al spannend om zo'n groot bedrag uit te geven en nu werkte het niet. Toch maar de deur uitgegaan, ik zou in Nederland wel kijken hoe of wat. Even later had ik een helder moment en toetste de code in die ik normaal ook gebruik als m'n telefoon even uitgestaan heeft. En toen werkte alles gelukkig. Eind goed, al goed. :clap:
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Tonny
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2018, 11:09

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Tonny »

Ik ben een reis naar Amerika aan het plannen met enkele vrienden (8 personen) voor 3 weken rond mei 2019.
We zouden enkele steden aan de Oost kust willen gaan doen met onder andere Boston, New York, Philadelphia, Washington en Miami.
Ik was hiervoor naar naar de internet opties aan het kijken. Het lijkt me interessant om een MiFi router aan te schaffen met een unlimited data kaartje in zodat we met zen allen voordelig kunnen internetten tijdens onze reis.

Echter na wat research te doen in dit topic en elders lijkt het erop dat bijna alle 'unlimited' kaartjes ofwel gethrottled worden naar 2G snelheden na een bepaald aantal gigabytes verbruikt te hebben ofwel geen tethering/hotspot toestaan.

Het intressantste aanbod dat ik ben tegengekomen lijkt mij dan de T-Mobile ONE Prepaid.
Zij bieden unlimited aan dat pas in snelheid beperkt zal worden na 50 gigabyte alsook tethering tegen 3G snelheden voor $70.
Lijkt een nogal hoge prijs maar als je dit kan delen door 8 personen is het natuurlijk bijna niets.

Nu heb ik uiteraard nog enkele vragen:
- Heeft er iemand weet van een soortgelijk of beter aanbod als dit van T-Mobile?
- Heeft er iemand ervaring met dit aanbod van T-Mobile?
- Kan er iemand mij een goede MiFi router aanraden die werkt in de US, waar 8 mensen tegelijkertijd op kunnen connecteren en dat niet te prijzig is?

Alvast bedankt :thumbup:
Enzo

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Enzo »

CAM1984 schreef:
Enzo schreef:Zijn er mensen met ervaring met het kopen van een iPhone in Amerika?
XS Max is toch al gauw 300 euro goedkoper(256GB versie) met de huidige wisselkoers inclusief tax.
Oplader is anders, natuurlijk en de garantie maar 1 jaar en ik zie dat LTE ondersteund wordt door KPN, TMobile, Tele2 en Vodafone.
Verder nog dingen om rekening mee te houden?
Ik heb afgelopen jaar een iPhone gekocht in Amerika. Zorg dat je zelf goed op de hoogte bent van wat je moet hebben qua model (even googelen). Ik merkte dat de medewerkers ook niet altijd precies weten hoe het zit en kreeg tegenstrijdige adviezen waardoor ik ook weer ging twijfelen. Wellicht dat het anders is in een grote stad waar meer internationale kopers zijn dan de winkel die ik bezocht heb waar voornamelijk Amerikanen komen. Maar om een voorbeeld te geven: toen ik eenmaal de telefoon gekocht had en de medewerker aanbood me te helpen met de installatie kwam er 'locked sim' in beeld te staan. De medewerker kon mij nu niet meer helpen, ik moest mijn provider bellen om te vragen om een code zodat de sim lock er af gehaald kon worden. Ik balen, want ik vond het al spannend om zo'n groot bedrag uit te geven en nu werkte het niet. Toch maar de deur uitgegaan, ik zou in Nederland wel kijken hoe of wat. Even later had ik een helder moment en toetste de code in die ik normaal ook gebruik als m'n telefoon even uitgestaan heeft. En toen werkte alles gelukkig. Eind goed, al goed. :clap:


Bedankt voor je verhaal! Wat een geluk dat je inderdaad een helder moment had ;) Want die codes krijg je eigenlijk pas van een provider als je 1 of 2 jaar van hun netwerk gebruik heb gemaakt.
Ik lees op de Apple site heel duidelijk staan: 'Activate with any carrier later' dus dat zal gelukkig wel goed komen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer