Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Yvonne62
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 aug 2012, 21:06

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Yvonne62 »

@Methorst: Kun je dat dan na 1 maand wel weer terugzetten naar je oude abonnement?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

UitHolland schreef: Ik lees "Monthly plan data add-ons are good for 30 days" maar wanneer een Monthly plan ingaat en eindigd kan ik niet vinden. Als einde van de maand wordt aangehouden is dat weer een extra maand in bovenstaande berekening. Weet jij dit roelb??
Je doet een aantal verkeerde aannames.

Het $2/day plan betekent dat je $2 betaalt als je in een etmaal (middernacht EST(?) tot middernacht) ten minste een maal een telefoongesprek plaatst, ontvangt, SMS verzend of ontvangt. Gebeurt dat niet, dan betaal je ook niets. Data is apart en staat daar los van. $1 voor 100MB, en dat is dan geldig totdat het op is, of tot middernacht de volgende dag (dus minimaal 24 en maximaal 48 uur). Activeren doe je via een shortcode (*777*...#) of via att.com/myprepaid

Ik gebruik dat plan vaak voor kortere trips (paar dagen). Ook al verbruik je 200MB per dag, dan nog kost het maar een paar dollar in totaal. Als je niet belt of SMS't dan ben je alleen die $1/100MB kwijt.

De 30 dagen gaan altijd in op het moment dat je het plan activeert en lopen tot 30 dagen na dat moment, middernacht. Als je later een add-on bijkoopt dan loopt die add-on ook voor 30 dagen, vanaf het moment van kopen. Maar die add-on stopt als je geen werkend plan meer hebt. Dus als je het basisplan niet verlengt (of switcht naar het $2/daily plan) dan vervalt ook de add-on databundel.

Voor de data die je noemt is eventueel ook mijn leensim beschikbaar. Zie PB.
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door UitHolland »

Bedankt roelb voor de kritische blik op de berekening!
Even alles opnieuw onder elkaar gezet om alles in 1 keer juist bijelkaar te zetten.

Data
Omdat ik bijna nooit met Wi-Fi verbonden ben reken ik dat ik ook meer data verbruik dan normaal maar de bezigheden zijn ook heel anders en naar mijn idee toch ook weer minder internet gebruik.
Normaal gebruik ik tussen de 300 en 600 MB per maand.
Mail, Google-zoeken en dus browsen, Instagram en WhatsApp.
Verdubbeling van mobiel data verbruik is denk ik daardoor gemakkelijk haalbaar je wil niet te krap zitten ik ga uit van 2GB voor de hele reis.

Bellen
Bellen of SMS-en doe ik erg weinig of ik moet echt heel veel haast hebben iemand iets mede te delen. Maar dat gebeurt mij op vakantie eigenlijk nooit en daarnaast probeer ik dan ook via mobiele data te bellen.

Tijdspanne
14 juli t/m 10 augustus

Dailyplan
$1 per dag levert 100MB per dag is 2800MB theoretisch want aan het einde van iedere dag verdwijnt het overschot...
Aanschaf SIM-Only kit $9,-
Totaal is $37
Als ik zuinig zou doen en dan bijvoorbeeld om de dag mobiele data in zou schakelen zou ik $14 kunnen besparen en op $23 uit kunnen komen.

$30 monthly plan
28 dagen is dat 1 maand !? keer $30 = $30
2000MB / 250MB * $5 = $40
Aanschaf SIM-Only kit $9,-
Totaal is $79

$35 monthly plan(1GB incl)
28 dagen is dat 1 maand !? keer $35 = $35
1GB gratis (zonder extra aanschaf kun je blijven internetten op 128KB/seconden)
1000MB / 1000MB * $10 = $10
Aanschaf SIM-Only kit $9,-
Totaal is $54

$45 monthly plan(6GB incl)
28 dagen is dat 1 maand !? keer $45 = $45
6GB gratis (zonder extra aanschaf kun je blijven internetten op 128KB/seconden)
iedere extra 1GB kost $10 of 3GB voor $20
Aanschaf SIM-Only kit $9,-
Totaal is $54

Monthlyplan is dus ook 30 dagen geldig

https://www.att.com/prepaid/plans.html
https://www.att.com/maps/wireless-coverage.html
http://www.arielimobile.com/coverage-2/
https://www.walmart.com/ip/AT-T-PREPAID ... t/44938608


edit: bronnen
Laatst gewijzigd door UitHolland op 15 mar 2018, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Methorst
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 feb 2018, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Methorst »

Hoi Yvonne,

Ja kun je iedere maand opzeggen
Jessy50
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 dec 2017, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jessy50 »

Hoi,

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het niet uitmaakt welke simkaart je bestelt bij Arieli. Klopt deze aanname?
Weet namelijk nog niet welke telefoon ik ga gebruiken.

Jessy
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ONYX666 »

Degene die wij hebben gekregen (2 weken geleden) kon je in alle 3 de verschillende maten uitdrukken
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door covri »

Het staat vast ergens maar ik kan het niet terug vinden :?
Als ik een arieli kaartje in m'n telefoon doe, werkt het dan direct of moet ik heel moeilijk doen met allerlei instellingen.....
Ben een echte leek :wink:
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Kijk even hier:

http://www.arielimobile.com/activation/
Op de dag voor vertrek vul je hier de gegevens in. In de US aangekomen doe je kaartje in je telefoon en heb je ontvangst.
Je nummer kun je opvragen door #NUM# (oftewel #686#) te bellen.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door covri »

@terpies. Dank je wel. Dat zal zelfs mij lukken :thumbup:
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Heather »

Terpies schreef:Kijk even hier:

http://www.arielimobile.com/activation/
Op de dag voor vertrek vul je hier de gegevens in. In de US aangekomen doe je kaartje in je telefoon en heb je ontvangst.
Je nummer kun je opvragen door #NUM# (oftewel #686#) te bellen.
Koop ik dan een arieli-kaartje op voorhand of als ik aankom in Minneapolis ?

Heather
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door covri »

Ik ga het vooraf bestellen.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Heather »

Welk kaartje ga je dan bestellen en best hoelang op voorhand ?
Wij zijn 3 weken in Amerika.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door covri »

Wij willen graag 1 telefoon als hotspot gebruiken voor bv de tablet. Deze https://www.arielimobile.com/smtxgb/
ga ik bestellen. Weet niet hoe lang op voorhand. Wij gaan half april, dus ik ga het nu snel bestellen.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

@heather: je begrijpt dat je het arieli kaartje gewoon vooraf online moet kopen (want het moet ook naar NL verstuurd worden, wat ongeveer twee weken duurt). Vervolgens activeer je het kaartje een dag voor vertrek, en als je in de US bent stop je het in je telefoon.

Ik ga eind mei en heb het kaartje vorige week binnen gekregen. Activeren doe ik ook gewoon dag voor vertrek.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Heather »

@terpies

Ik ben echt een leek in wat betreft telefonie ...
Ik wil graag één van onze smartphones gebruiken om een Arieli-simkaart te installeren.
De bedoeling is vooral om ongelimiteerd op internet te kunnen tijdens onze rondreis van 3 weken.
Ik heb net even gekeken op de website van Arieli.
Waarom wordt er veel over een "hotspot" gesproken ?
Kan ik niet gewoon een kaartje aankopen, het in de gsm steken en activeren zoals je al aangaf en is het dan in orde of moet er dan nog iets gebeuren ?
Wat wordt er bedoeld met hotspot en is dat noodzakelijk ?

Sorry voor al mijn vragen ...
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door covri »

Hotspot is niet noodzakelijk. Met hotspot/tethering aan te zetten op je telefoon (Wij nemen een extra telefoon mee en doen daar het kaartje in) kun je het zien als wifipunt en kun je met meerdere apparaten, (telefoons, tablet, laptop,) op hetzelfde kaartje gebruik maken van internet. Neemt natuurlijk wel extra mb's.
Daarom kiezen wij voor een kaartje met mogelijkheid van hotspot/tethetring.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Heather »

@covri
Maar als je dus een kaartje neemt met ongelimiteerd internet zoals je zelf gaat bestellen is het op zich geen probleem dat er meerdere toestellen gebruik van maken (bij het gebruiken van een hotspot) klopt dat ? Dus 1 vaste prijs = ongelimiteerd internetten ?
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

@heather:
Je moet een hotspot een beetje zien als je WiFi router thuis. Als je met meerdere mensen thuis internet gebruikt loggen alle gebruikers in je huis aan op dezelfde WiFi. Dus je meldt thuis al je draadloze apparaten, zoals telefoons en tablets aan op de WiFi router om verbinding te hebben met internet,

Een hotspot in je telefoon werkt ongeveer volgens hetzelfde principe . Je stopt een data kaartje in een telefoon en die laat je een soort WiFi zijn voor de andere telefoons in de buurt.Zo kun je dus (net als thuis) met meerdere mensen tegelijk op internet, waarbij je maar 1 data kaartje in je telefoon hoeft te hebben: je deelt als het ware je internet verbinding van de telefoon die het data kaartje erin heeft zitten.

Dus als je met bv vier mensen op vakantie gaat hoeft er maar eentje zo’n Arieli kaartje aan te schaffen en de andere personen met een telefoon kunnen dan verbinding maken met jouw telefoon die verbinding maakt met internet,

Let wel: je deelt ook als het ware de snelheid, dus als je alle 4 Netflix gaat zitten kijken zal dit waarschijnlijk slechte kwaliteit geven, of haperen. Maar om een berichtje te sturen of even op Facebook te kijken of mail te checken werkt een hotspot prima.

Voor een uitleg over hoe je je telefoon moet instellen als hotspot moet je even op de website kijken van de fabrikant van je telefoon, bv bij Apple is dit:
https://support.apple.com/nl-nl/HT204023

NB. Het instellen van je telefoon als hotspot wordt ook wel tethering genoemd, en je arieli Sim moet hier dus wel geschikt voor zijn, mijn ervaring is dat het de laatste jaren op mijn iPhone steeds gelukt is, ondanks dat arieli vermeldt dat het niet zou kunnen.
Als je zeker wilt weten dat het werkt moet je de kaart van Arieli bestellen waarbij vermeld staat dat het werkt, en dat is deze https://www.arielimobile.com/smtxgb/
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door covri »

@Heather
Als je het lastig vindt, kun je in de usa een at&t winkel binnenstappen. Zij regelen dan met jouw telefoon wat je wilt. Heb het zelf nog nooit gedaan maar lees hier positieve reacties. Je gaat blijkbaar met een werkende telefoon de winkel uit. Wat ik hier lees is dat de meesten dan een kaartje kopen van $45.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Pepito »

Methorst schreef:Ik heb een KPN abonnement en zou deze kunnen opwaarderen naar een Zorgeloos Premium Plus abonnement.
Dit is ook voor EU en VS
Zit dan standaard 50Gb in, welke omdat ik KPN compleet heb wordt verdubbeld. Dus 100Gb per maand.
Kosten bedragen ca € 70 per maand extra.
Iemand hier ervaring mee?
Yvonne62 schreef:@Methorst: Kun je dat dan na 1 maand wel weer terugzetten naar je oude abonnement?
Methorst schreef:Hoi Yvonne,

Ja kun je iedere maand opzeggen
Ik had ook gekeken naar deze optie, maar volgens mij lijkt het mooier dan het is.
Ten eerste loopt het per kalendermaand, dus als je een maandwissel in je vakantie hebt zou je 2 maanden het Zorgeloos Premium Plus moeten nemen. En dan is het niet meer zo'n 70, maar direct 140 euro meer dan 'normaal'.
Verder begreep ik van de klantenservice dat je de Zorgeloos Premium Plus niet per maand kan aan en uitzetten, maar dat je deze minimaal 3 maanden aan moet laten staan.
Ik zou dit als ik jullie was nog even goed uitzoeken bij KPN.

(Heb het verder zelf niet uitgezocht waar dat van die 3 maanden in de voorwaarden staat, omdat in mijn aankomende vakantie een maandwissel zit, en het dus al niet meer interessant was. Ik leen nu att sims, zoals hier al veel is aangeprezen.)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer