Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Jozs »

Yes inderdaad. Is gewoon een maand abonnement op een prepaid t-mobile abonnement met dus een Amerikaans telefoonnummer. Steeds handig om deze te kunnen opgeven bij reservaties etc. Gisteren dag 1 van mn vakantie was er een korte wachtrij voor ontbijt, dan vragen ze ook direct je nummer om een berichtje te sturen als er een tafel vrij is. Dan is het altijd handig dat je gewoon een Amerikaans nummer kan geven. :)

Voordeel van een esim naast mijn gewone sim vind ik persoonlijk, dat je dan ook gewoon nog steeds bereikbaar bent op je BE/NL nummer en niet enkel op whatsapp.
Ivo1976
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jan 2017, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Ivo1976 »

Ivo1976 schreef:
09 apr 2023, 22:15
wouterjanS schreef:
01 mar 2023, 19:08
Hebben mensen ervaring met deze simkaart? USA Travel Sim Card | Unlimited Internet Data | Unlimited local Calls and SMS | T-Mobile (22 Days)

https://www.amazon.nl/dp/B09X3TRWC6/ref ... UTF8&psc=1

Er staat Unlimited mobile hotspot/tethering at 3G speed. Nu willen we gewoon beide zo'n simkaart bestellen. Maar is het wel ook 5g/4g? En is het werkelijk unlimited? Hoe zit het met bereik van Tmobile>?
Ik heb 2 van deze kaartjes besteld voor onze reis die over een week begint. Ik had ze binnen 3 dagen binnen. De reviews op Amazon zijn positief, maar we gaan het meemaken. Onze telefoons kunnen geen e-sim aan dus dat was geen alternatief.
Net terug uit Amerika en deze kaartjes zijn gewoon prima. Je krijgt een fysieke SIM-kaart via de post opgestuurd, ik had ze binnen 3 dagen binnen. Die kan je online activeren op een door jou gekozen dag (dag van aankomst dus), in het vliegtuig doe je het sim-kaartje er in en gaan met die banaan.
Wel even opletten of je toestel geschikt is, bij ons was er één toestel niet geschikt. (een Samsung A50). Op de nieuwere Samsungs S20, S21 en iPhone 11 werkte het prima.

Dekking van T-mobile was trouwens prima aan de oostkust. NEw York, Atlantic City, Washington, Boston, Cape Cod etc. het werkte overal. Behalve in Canada, maar dat wisten we van te voren.
Arjennn
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 nov 2022, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Arjennn »

Maandag vertrekken wij! Heb alleen nog even een vraag mbt het activeren van de Airolo databundel.

Kan ik de esim nu alvast installeren? Dien ik nog dingen aan te passen zodat data meteen werkt zodra ik land?

Ik neem aan voor vertrek roaming van mijn eigen bundel uitzetten zodat ik zelf geen kosten maak en hij de data van airolo pakt.

Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten? 😂
Aras
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2023, 11:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Aras »

Net terug uit Amerika. Wij wilden geen hotspot maken met 1 vd telefoons en hebben daar ter plaatse een mifi router gekocht bij T-mobile (ziet er hetzelfde uit als Europese t-mobile, maar schijnt niet inwisselbaar te zijn).

Met 3 pubers hadden we behoefte aan veel data, snel internet en goede dekking. We hebben een 50 mb simkaart voor in de router gekocht (kosten: 60 dollar) en hadden prima internet. De prepaid sim koop je bij elke T-mobile shop (zelfs op de luchthaven gezien). Fijne van de mifi is dat ie klein genoeg is om in je zak te steken en ook zonder opladen zo’n 7 uur op batterij werkt.

Kortom wij waren heel tevreden over deze oplossing. En ik weet niet of het hier mag; maar ik heb de mifi router te koop (zie Marktplaats onder mifi router t-mobile).
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Hans_Belgium »

Arjennn schreef:
05 mei 2023, 09:22
Maandag vertrekken wij! Heb alleen nog even een vraag mbt het activeren van de Airolo databundel.

Kan ik de esim nu alvast installeren? Dien ik nog dingen aan te passen zodat data meteen werkt zodra ik land?

Ik neem aan voor vertrek roaming van mijn eigen bundel uitzetten zodat ik zelf geen kosten maak en hij de data van airolo pakt.

Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten? 😂
Je kan het alvast installeren en de roaming van je eigen databundel uitzetten en de data selecteren via de e-sim.
Werkte voor ons super.
Volgende vakantie terug.
Arjennn
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 nov 2022, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Arjennn »

Dank je! Meteen gedaan.
peeweetm
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 nov 2012, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door peeweetm »

Wij hebben afgelopen twee weken in Canada en de VS gebruik gemaakt van de 'Bundel voordeellanden'. Kostte €22,50 voor 2 GB, maand geldig..
Het is alleen data. 2 GB was zat voor mij, mijn vrouw had een eigen bundel.

Bereik vanuit de trein Toronto - Vancouver in de steden onderweg was prima, 4G. Buiten de steden weinig of geen bereik, maar dat is te verwachten.

In de VS tussen Port Angeles en San Francisco in het openbaar vervoer niet overal goed bereik. In de grote steden ging het nog, maar in de kleinere plaatsen vaak E of zo. Maar naar buiten kijken is veel leuker dan schermstaren, dus dat maakte verder niet uit.

Voor ons een goede prijs/waarde verhouding.
Mils
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2023, 09:30

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Mils »

Wij vertrekken eind mei voor het eerst naar de VS voor een maand en zijn nog zoekende hoe we dit regelen qua telefonie en data. Ik heb hier al wat posts gelezen en heb de indruk dat iedereen erg positief is over airalo.

Echter zou het voor een maand wel handig zijn als we ook een Amerikaans nummer hebben voor onverwachte problemen. Is het gek om bij mijn Samsung een esim van airalo aan te schaffen en ter plaatse een basis kaartje puur voor bellen te kopen voor mijn vriend zijn smartphone? Beide zijn dual sims en we waren sowieso van plan slechts voor 1 ervan mobiele data te voorzien.

Of zouden jullie dan toch eerder voor een andere optie gaan waar beide opties gecombineerd worden?
woutervg
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door woutervg »

Je zou ook bij tello.commkunnen kijken. Deze bieden esims met een lokaal nummer. Afgelopen vakantie heb ik een airailo esim genomen en Tello op de telefoon van mijn zoon gebruikt zodat we toch een lokaal hummer hadden.
Ook Tello is al op voorhand in Nederland te activeren.
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door SvenV »

Wat gebeurt er eigenlijk bij Airalo als je 5G data op is? Krijg je dan tragere data (4G) of helemaal niets meer?
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Op = op. Maar dan kun je (heel makkelijk via de app) een paar GB bijkopen.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1913
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Frasi »

Mils schreef:
10 mei 2023, 09:37
Echter zou het voor een maand wel handig zijn als we ook een Amerikaans nummer hebben voor onverwachte problemen.
Hoe groot schat je de kans in dat je -onverwacht- moet bellen in de VS?
Stél je moet een keer bellen; hoe wegen de kosten van 5 min bellen met je NL nummer op tegen het op voorhand al een US simkaart van $xx te kopen?
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
ReB87
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 nov 2013, 14:36
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door ReB87 »

Heeft iemand nog een actuele tip voor een esim met dat en voice? Airalo heeft alleen data en bij redpocket moet je een amerikaans adres hebben. :(
Staten bezocht: 32
cvr
Amerikafan
Berichten: 315
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door cvr »

ReB87 schreef:
13 mei 2023, 08:29
Heeft iemand nog een actuele tip voor een esim met dat en voice? Airalo heeft alleen data en bij redpocket moet je een amerikaans adres hebben. :(
https://www.ebay.nl/itm/295525680028?va ... 0904.m5276

Deze is hier meerdere keren besproken met goede reviews.

Verder nog een tip mbt Airolo en Holafly: ik heb dit al eerder geschreven maar beiden zijn niet geschikt voor "heavy users". Ik neem altijd veel foto's op m'n iPhone (die direct de cloud ingaan) en ben onderweg veel bezig met Google en andere reisapps. Ik weet inmiddels dat dit bij elkaar zo'n 1-2GB per dag aan data kost en dat is voor zowel Airolo als Holfly genoeg om je na 24 uur als "heavy user" te bestempelen en je snelheid volledig af te knijpen naar zo'n 300-500KBs. Met deze snelheid kun je vrijwel niets en is het nut voor mij verdwenen. Omdat Holafly adverteert met "unlimited data" heb ik er inmiddels wat aardige gesprekken opzitten met de Holafly klantenservice. De X GB pakketten van Airolo hebben natuurlijk ook veel minder nut als je al die GB's met 300-500KBs gaat opmaken.

Ik kan me heel goed voorstellen dat beide aanbieders voor heel veel reizigers meer dan voldoende data bieden. Ben jij echter ook zo'n "heavy user" ga dan beter op zoek naar een Unlimited esim van T-Mobile of AT&T. Veel duurder maar ook veel meer waar voor je geld....
woutervg
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door woutervg »

Een paar berichten terug noemde ik al tello.com. Hier krijg je een esim met lokaal nummer op het tmobile netwerk en dit is in. Nederland al te regelen.
ReB87
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 nov 2013, 14:36
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door ReB87 »

Dank voor de tips allebei! Ik zie dat bij Tello ook om een amerikaans adres wordt gevraagd helaas. Dan toch maar weer Airalo zonder mogelijkheid te bellen.

Ik ben zojuist geland en zag een automaat met simkaarten. Die waren wel heel erg duur, dus ga zo maar even de stad in om een fysieke simkaart voor mn partners toestel te scoren. Zo te zien is Lyca dan de goedkoopste optie.
Staten bezocht: 32
els70
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door els70 »

Iemand met deze aanbieder ervaring mee https://www.prepaidzero.com/en/product-category/usa/ , het is blijkbaar dezelfde aanbieder als de eerder vernoemde link via Amazon.nl.

Ik zou zo een esim willen nemen https://www.prepaidzero.com/nl/product/ ... dwQAvD_BwE


Wat mij echter niet aanstaat is het volgende.
Ondersteunde telefoons
Op het bovenstaande tabblad eSIM-telefoons vindt u smartphones die eSIM ondersteunen.
Behalve dat een telefoon met eSIM vereist is, werken alleen door AT&T ondersteunde telefoons met deze simkaart:
https://www.att.com/idpassets/images/su ... etwork.pdf

Europese Samsung S20-, S21- en S22-telefoons worden bijvoorbeeld NIET ondersteund met AT&T, maar wel met onze T-Mobile eSIM.
Zie onderstaande links.

Als je telefoon niet in de lijst staat, raden we dit alternatief aan, dat deze beperkingen niet heeft:
https://www.prepaidzero.com/product/esi ... unlimited/
https://www.prepaidzero.com/product/esim-usa-1-to-10gb/
woutervg
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door woutervg »

ReB87 schreef:
13 mei 2023, 18:39
Dank voor de tips allebei! Ik zie dat bij Tello ook om een amerikaans adres wordt gevraagd helaas. Dan toch maar weer Airalo zonder mogelijkheid te bellen.

Ik ben zojuist geland en zag een automaat met simkaarten. Die waren wel heel erg duur, dus ga zo maar even de stad in om een fysieke simkaart voor mn partners toestel te scoren. Zo te zien is Lyca dan de goedkoopste optie.
Bij dat adres kun je gewoon het adres van je eerste hotelovernachting invullen.
els70
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door els70 »

Als ik de site van tello bekijk, zie ik allemaal abonnementen, dit kan toch niet de bedoeling zijn dat toeristen hier gebruik van maken.
woutervg
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door woutervg »

Toch werkt het prima. Na het activeren kun je gelijk weer via je inlogpagina opzeggen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer