Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Big Al »

De meeste openbare bibliotheken bieden ook WiFi - zelfs in buitengebieden waar veel mensen geen breedband internetabonnement kunnen krijgen.

Je ziet dan ook vaak mensen 's-avonds met hun telefoon (pocket computer...) en/of laptop buiten bij de bibliotheek zitten om te bankieren, 'social' media te gebruiken, e.d.

Om je een voorbeeld te geven over de situatie m.b.t. tot breedband internet: in Virginia kan zo'n 40% van de bevolking die buiten de steden woont geen abonnement krijgen. Dan hebben we het niet alleen over "hillbillies" die in "mobile homes" wonen (die zijn er ook wel), maar ook over hoog opgeleide mensen met een uitstekende baan die in dure huizen wonen. Overigens werkt een onevenredig hoog percentage van deze mensen in de ICT-sector...
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Motion »

Jozs schreef:
25 mar 2023, 22:06

Echter kocht ik vroeger vaak simkaarten op ebay, deze werden altijd prima afgeleverd. Maar nu kan je dus blijkbaar ook gewoon een Esim kopen op ebay heb ik gemerkt. Heb zelf nog geen ervaring met deze verkoper, maar mijn ervaring leert me dat een verkoper met goeie reviews steeds betrouwbaar is. En indien je toch een probleem zou hebben, vraag je gewoon je geld terug.

Esim T-mobile Ebay

Leuke prijs ook: 17,95 USD voor het 10gb plan en 19,95 USD voor unlimited. Meerdere sims zelfs nog iets goedkoper. Volgende maand ga ik deze Esim kopen voor mijn reis in mei. Ik zal mijn ervaring hiermee delen daarna. Maar als je smartphone dus Esim ondersteunt en je bent tevreden met T-mobile, lijkt me dit een prima keuze en hou ik niemand tegen om het al eens te testen. :wink:

Tip: Het betreft een Esim dus dit wordt gewoon doorgestuurd en dus niet per post verzonden. Toch probeert Ebay automatisch verzendingskosten aan te rekenen als je BE of NL als shipping adress opgeeft. Zorg dat je afleveradres een Amerikaanse adres is (BV een hotel) en dan betaal je geen verzending.
Dit ziet er uit als een goed betaalbare optie voor Esim met een US nummer inderdaad.
Ik ben benieuwd naar je ervaring dan ga ik dit komende zomer potentieel ook proberen :thumbup:
woutervg
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door woutervg »

https://www.redpocket.com/plans Deze biedt ook een esim optie, waarbij je zelf je netwerk kunt kiesen, dus ook AT&T of Verizon.
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Motion »

@woutervg ik zie alleen maar abonnementen op die site?
woutervg
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door woutervg »

Ja, maar dat zijn abonnementen voor 1 maand. Wanneer automatsich verlengen uitstaat stopt dit dus gewoon.
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Motion »

ok, voor zover ik zie is het maar iets goedkoper dan Airalo. De esim via ebay is unlimited data dus die kan nog goedkoper zijn als je dat nodig hebt.

En je loopt bij redpocket het risico dat je abonnement dus doorloopt en je voor meer betaalt dan je nodig hebt.
woutervg
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door woutervg »

Dat geldt voor meerdere prepaid kaarten. Bij AT&T betaal je ook voor een maand waarbij je kan aangeven dat hij automatisch vernieuwt.
Het voordeel bij Red Pocket is dat je niet op het TMobile netwerk hoeft, maar ook op AT&T kan, voor beter bereik.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Galapogos »

Ik kies bij AT&T altijd voor het prepaid plan dat automatisch verlengt. Dat is namelijk goedkoper dan het plan dat niet automatisch verlengt.

Maar ik betaal bij AT&T met een one time use kaartnummer (via Revolut). Alle vervolgbetalingen na de eerste betaling mislukken dus, omdat het kaartnummer al eerder gebruikt is. En dat is precies mijn bedoeling, want ik wil niet dat het plan daadwerkelijk automatisch verlengt.
Ivo1976
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jan 2017, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Ivo1976 »

Onze mobiele telefoons zijn niet geschikt voor esim. Ik heb een Samsung A50, en mijn vrouw een S20.

Onze telefoons zijn wel geschikt voor dual sim. Nu landen wij op JFK en ik zou daar graag meteen een simkaartje kopen, alleen voor data. In geval van nood kan ik mijn eigen nummer gebruiken en bellen, dat is wel wat kostbaarder maar zal normaal niet nodig zijn.

Zijn er tips voor de aanschaf van normaal simkaartje, welke opties zijn er bijvoorbeeld op de luchthaven? En welke netwerken hebben de beste dekking?
cvr
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door cvr »

Ik heb in het afgelopen jaar een aantal keren Airolo en Holafly gebruikt zowel in de US als in Azië. Beiden zijn prima aan te bevelen, mits je geen "heavy user" bent.

Ik heb met beiden de ervaring dat je nogal snel een heavy user bent. Zo wist Holafly me te melden dat ik 2GB in 24 uur had gebruikt en dat daarom de snelheid terugviel naar <1Mbit per seconde. Dit is daarna de hele vakantie zo gebleven en met die snelheid heb je niet veel aan "unlimited".

Voordat ik esim gebruikte kocht ik altijd een unlimited sim (meestal T-mobile) en daar heb ik prima ervaringen mee.

Nu nog een esim leverancier vinden die de snelheid niet afknijpt...
Ivo1976
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jan 2017, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Ivo1976 »

wouterjanS schreef:
01 mar 2023, 19:08
Hebben mensen ervaring met deze simkaart? USA Travel Sim Card | Unlimited Internet Data | Unlimited local Calls and SMS | T-Mobile (22 Days)

https://www.amazon.nl/dp/B09X3TRWC6/ref ... UTF8&psc=1

Er staat Unlimited mobile hotspot/tethering at 3G speed. Nu willen we gewoon beide zo'n simkaart bestellen. Maar is het wel ook 5g/4g? En is het werkelijk unlimited? Hoe zit het met bereik van Tmobile>?
Ik heb 2 van deze kaartjes besteld voor onze reis die over een week begint. Ik had ze binnen 3 dagen binnen. De reviews op Amazon zijn positief, maar we gaan het meemaken. Onze telefoons kunnen geen e-sim aan dus dat was geen alternatief.
Arjennn
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 nov 2022, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Arjennn »

Ik zie dat de grootste databundel die Airolo aanbied 20 GB is. Vraag me even af hoeveel data het navigeren gebruikt. Wat zijn jullie ervaringen? Is 20 GB genoeg om te navigeren voor zo'n 23 dagen en dingen op te zoeken, indien nodig?

Kies het liefst voor een ESim, zodat ik mijn eigen nummer etc behoudt.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Frasi »

Als je (thuis) de kaarten in Google Maps download, zijn de bestanden maar hooguit een paar honderd Mb groot. Mijn 10 jaar oude Tomtom heeft 4Gb geheugen en bevat de hele VS, Canada, Mexico en West-Europa.
Met 20Gb kan je de hele VS een paar keer downloaden.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Galapogos »

Ik zou -ongeacht de grootte van je databundel- sowieso altijd het kaartmateriaal van tevoren downloaden. Anders sta je te kijken als je wilt navigeren op een plek zonder bereik. Want daar zijn er nogal wat van. Al kun je onbeperkt internetten, zonder bereik heb je daar weinig aan. :wink:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Coyote »

Arjennn schreef:
10 apr 2023, 19:23
Vraag me even af hoeveel data het navigeren gebruikt. Wat zijn jullie ervaringen? Is 20 GB genoeg om te navigeren voor zo'n 23 dagen en dingen op te zoeken, indien nodig?
Dataverbruik tijdens het navigeren valt reuze mee. Ik verbruik veelal slechts tussen de 1 en 1,5 Gb, puur voor het navigeren. Dus dat valt erg mee voor 2-3 weken. Moet er wel bij zeggen dat ik helemaal geen social media opzoek op de telefoon overdag. Enkel eens een site onderweg.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Mr. Patrick »

Een vraag over Canada. Canada is een land waar mobiel bellen/data duur is (logisch: uitgestrekt, weinig inwoners). Ter plekke kopen van een sim-kaartje is dan ook niet per se goedkoper en omdat ik het fijn vind een lokaal nummer te hebben om bijvoorbeeld restaurantreservering mee te doen, heb ik liever geen e-Sim.

Nu zag ik deze optie: https://www.airporttelecom.nl/nl/prepai ... art-canada
Het gaat om een US-simcard met gratis roaming in Canada. De provider is AT&T en die heeft Roaming agreements met Telus, Bell en Rogers, de 3 top netwerken in Canada.

Volgens mij moet het dus goed komen, of zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand ervaringen met Airport Telecom?
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Galapogos »

Even een misverstandje de wereld uit helpen: het al dan niet krijgen van een lokaal telefoonnummer heeft niets te maken met het type SIM (fysiek of eSim). Je kunt ook gewoon een eSim nemen inclusief telefonie en een lokaal telefoonnummer, net als dat je ook fysieke sim-kaarten hebt die data-only zijn en waarmee je niet kunt bellen.
Arjennn
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 nov 2022, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Arjennn »

Merci! Dan gaat het de 20GB bundel worden. Thuis even zorgen dat ik alle kaarten download en dan moet dat helemaal goed komen.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Mr. Patrick »

Galapogos schreef:
11 apr 2023, 08:28
Even een misverstandje de wereld uit helpen: het al dan niet krijgen van een lokaal telefoonnummer heeft niets te maken met het type SIM (fysiek of eSim). Je kunt ook gewoon een eSim nemen inclusief telefonie en een lokaal telefoonnummer, net als dat je ook fysieke sim-kaarten hebt die data-only zijn en waarmee je niet kunt bellen.
Klopt, technisch heb je gelijk. In de praktijk echter worden de hier gedeelde opties voor data in het buitenland (bv Airolo) allemaal geëffectueerd via een e-SIM zonder telefoonnummer, vandaar mijn generalisatie.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
woutervg
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door woutervg »

Is Airalo niet juist de enige waarbij je geen nummer krijgt? Bij de E sims van Red Pocket en T mobile krijg je gewoon een nummer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer