Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

@covri
Wacht even er gaat nu een lichtje branden... het betreft hier een regio lock dat samsung aanbrengt. In dit artikel lees je wat je moet doen...

https://www.coolblue.nl/advies/samsung- ... an-af.html
Pluchke01
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jan 2019, 18:41

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Pluchke01 »

Hoe weet je of je gsm werkt met een amerikaanse simkaart? Mijn zoon is de enige met een dual sim en heeft een motorola g5, hoe kanik dat opzoeken? ( wd gaan naar zuidwesten)
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

@Pluchke01

Simpel, zoek het even op in de specs van het toestel. Bij ondersteunde frequenties. bijvoorbeeld.

https://www.frequencycheck.com/models/A ... d-lte-32gb
Mitchell-91
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2019, 09:53

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Mitchell-91 »

SuzieQ schreef:
23 aug 2017, 12:26
Ik kom nog even terug op Arieli.
Dit jaar erg tevreden over zowel het bellen als het internet.
Alles werkte prima.
Als je het simkaartje binnen hebt van Arieli. Hoe gaat het dan precies in zijn werk, kan iemand mij dit nader toelichten. April 2019 ga ik voor het eerst naar amerika.

Groetjes
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door boonens »

Vraagje voor de kenners. Ik zit eind februari (week), eind april (week) en juli (3 weken) in Amerika en zoek voor deze periodes een oplossing voor mobiel internet. Ik beschik over een dual-sim telefoon (OnePlus 6T). Daar ik mijn telefoon ook zal gebruiken als navigatie in de auto en als gps bij hikes, verwacht ik redelijk wat data te gebruiken.

Wat zou voor mij de beste oplossing zijn? Voorheen wel eens een AT&T prepaid sim gekocht, maar deze werd volgens mij automatisch gedeactiveerd na 3 maanden dus heb ik hier bij mijn laatste vakantie niets meer aan.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Mrvanilla »

Ik heb dit een aantal keer naar tevredenheid gebruikt:

https://prepaid.t-mobile.com/prepaid-in ... urist-plan
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door boonens »

Dank voor de tip, zal hier zeker eens naar kijken. Is T-Mobile ook geschikt als je vooral in de landelijke gebieden zit? Misschien is mijn kennis achterhaald, maar dacht dat AT&T dan de veiligste keuze was.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Mrvanilla »

Durf ik niet te stellen. Nooit de noodzaak gehad om te bellen. Voor data was het prima.

Voor mij persoonlijk is het geen must om overal altijd bereik te hebben. Ik vond het vooral handig om met real time verkeersdata te kunnen navigeren, iets opzoeken op internet en af en toe een appje sturen. Echt bellen doe ik er niet mee. Nooit AT&T gebruikt, dus misschien dat iemand anders dat weet...
Groetjes,
Daniel
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

boonens schreef:
21 feb 2019, 11:14
Vraagje voor de kenners. Ik zit eind februari (week), eind april (week) en juli (3 weken) in Amerika en zoek voor deze periodes een oplossing voor mobiel internet. Ik beschik over een dual-sim telefoon (OnePlus 6T). Daar ik mijn telefoon ook zal gebruiken als navigatie in de auto en als gps bij hikes, verwacht ik redelijk wat data te gebruiken.

Wat zou voor mij de beste oplossing zijn? Voorheen wel eens een AT&T prepaid sim gekocht, maar deze werd volgens mij automatisch gedeactiveerd na 3 maanden dus heb ik hier bij mijn laatste vakantie niets meer aan.
Je kunt gewoon weer een AT&T SIM kopen. Die blijft geldig zolang je saldo er op hebt staan. Zodra het saldo 0 is heb je nog ongeveer een maand om het bij te vullen, daarna vervalt de sim echt. Het saldo dat je stort heeft een beperkte geldigheid. 30 dagen als je minder dan $25 stort. $25 tot $99.99 is 3 maanden geldig. Stort je in een keer $100 of meer dan is het een jaar geldig.

Als je in februari een sim koopt en $25 stort is je saldo dus drie maanden vanaf dat moment geldig. Je kunt voor die ene week gebruik maken van het $2/daily plan. Dan betaal je alleen $2 op dagen dat je belt of gebeld wordt. Doe je niets dan kost het plan ook niets. Data kost $1 per 100MB en zo'n 100MB bundel is geldig tot middernacht op de volgende dag. Ergens tussen de 24 en 48 uur dus. Activeren van de bundel moet je elke keer handmatig doen op att.com/myprepaid of in de app. Prima en goedkope oplossing als je er maar even bent en niet veel data verbruikt. att.com/prepaid kun je altijd bereiken, ook als je geen actieve bundel hebt.

In april gebruik je ook weer die 100MB bundels. In zo'n week geef je misschien $10 uit, dus je hebt met die eerste $25 voldoende saldo hiervoor.

Na je trip in april, maar voordat je saldo vervalt stort je geld bij zodat je nieuwe saldo $50 is. Dat kan gewoon vanuit huis, via att.com/myprepaid per creditcard. Je verlengt daarmee weeer de levensduur van je saldo met drie maanden, ruim voorbij juli dus. Voordat je in juli in het vliegtuig stapt activeer je via att.com/myprepaid het $50/monthly plan. Dat geeft 8GB data (ook als hotspot) en onbeperkt bellen en SMS'en voor 30 dagen. Bij aankomst heb je dan dus een werkend plan. Totale kosten $75 voor 2,5GB in de eerste twee weken en 8GB in juli.
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

boonens schreef:
21 feb 2019, 11:14
Vraagje voor de kenners. Ik zit eind februari (week), eind april (week) en juli (3 weken) in Amerika en zoek voor deze periodes een oplossing voor mobiel internet. Ik beschik over een dual-sim telefoon (OnePlus 6T). Daar ik mijn telefoon ook zal gebruiken als navigatie in de auto en als gps bij hikes, verwacht ik redelijk wat data te gebruiken.

Wat zou voor mij de beste oplossing zijn? Voorheen wel eens een AT&T prepaid sim gekocht, maar deze werd volgens mij automatisch gedeactiveerd na 3 maanden dus heb ik hier bij mijn laatste vakantie niets meer aan.
Wat dat betreft, na eenmaal via arieli een sim te hebben besteld doe ik het dit jaar weer! Onbeperkt internet op je device en voor 10 dollar extra 10 gb tethering. En ik als oneplus user kan je vertellen dat je 6t alle frequentie banden van 'tMobile waarop ook het arieli kaartje werkt ondersteund. Het tourist plan van t-mobile zelf is nl maar 2 of 3 gb
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door boonens »

Fantastisch roelb, dank voor je uitgebreide uitleg! Precies wat ik zocht, ik ga ermee aan de slag :thumbup:

tomko, had inderdaad ook even gekeken naar arieli maar ik zou de kaart niet meer tijdig voor vertrek geleverd krijgen. Zojuist ook even gekeken naar de dekkingskaarten op de sites van T-Mobile & AT&T en vooral voor onze trip deze zomer lijk ik beter af te zijn bij die laatste.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

tomko schreef:
21 feb 2019, 11:44
boonens schreef:
21 feb 2019, 11:14
Vraagje voor de kenners. Ik zit eind februari (week), eind april (week) en juli (3 weken) in Amerika en zoek voor deze periodes een oplossing voor mobiel internet. Ik beschik over een dual-sim telefoon (OnePlus 6T). Daar ik mijn telefoon ook zal gebruiken als navigatie in de auto en als gps bij hikes, verwacht ik redelijk wat data te gebruiken.

Wat zou voor mij de beste oplossing zijn? Voorheen wel eens een AT&T prepaid sim gekocht, maar deze werd volgens mij automatisch gedeactiveerd na 3 maanden dus heb ik hier bij mijn laatste vakantie niets meer aan.
Wat dat betreft, na eenmaal via arieli een sim te hebben besteld doe ik het dit jaar weer! Onbeperkt internet op je device en voor 10 dollar extra 10 gb tethering. En ik als oneplus user kan je vertellen dat je 6t alle frequentie banden van 'tMobile waarop ook het arieli kaartje werkt ondersteund. Het tourist plan van t-mobile zelf is nl maar 2 of 3 gb
Aan de andere kant arieli verkoopt simple prepaid, en die kan je bij iedere Walmart zo meenemen als je te laat bent...

https://www.walmart.com/ip/Simple-Mobil ... /356655934
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door bedeve »

roelb schreef:
21 feb 2019, 11:37

Als je in februari een sim koopt en $25 stort is je saldo dus drie maanden vanaf dat moment geldig
Wanneer je (veel ) Gigs nodig hebt of voor jezelf en reisgezelschap een hotspot wilt hebben is de "Unlimited Plus Monthly Plan" een aanrader
Het bellen en texten is echt unlimited ,Internationale gesprekken gaan ook uit je bundel, vwb data verbruik is het :

Mobile Hotspot includes up to 10 GB per line per term. Requires compatible device. After 10 GB, tethering speed slowed to max 128 kbps for rest of term.

Kosten $ 85 per maand
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door SuzieQ »

Mitchell-91 schreef:
21 feb 2019, 10:05
SuzieQ schreef:
23 aug 2017, 12:26
Ik kom nog even terug op Arieli.
Dit jaar erg tevreden over zowel het bellen als het internet.
Alles werkte prima.
Als je het simkaartje binnen hebt van Arieli. Hoe gaat het dan precies in zijn werk, kan iemand mij dit nader toelichten. April 2019 ga ik voor het eerst naar amerika.

Groetjes
Dat activeer je van te voren via internet. Je kunt dan de ingangsdatum kiezen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
JRRM
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2019, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door JRRM »

T-Mobile heeft ook nog een ander tourist plan, maar deze staat niet op de site. Hier heb ik afgelopen maand gebruik van gemaakt toen ik drie weken op reis was in de VS (NY,WA,HI).

$40,- (ex. tax) voor 10GB data en 1000 minuten bellen/text. Kaartje werkt een maand. Heb het kaartje in een T-Mobile shop in New York laten installeren en ik liep met werkend internet de deur uit.
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door xThara »

boonens schreef:
21 feb 2019, 11:14
Vraagje voor de kenners. Ik zit eind februari (week), eind april (week) en juli (3 weken) in Amerika en zoek voor deze periodes een oplossing voor mobiel internet. Ik beschik over een dual-sim telefoon (OnePlus 6T). Daar ik mijn telefoon ook zal gebruiken als navigatie in de auto en als gps bij hikes, verwacht ik redelijk wat data te gebruiken.

Wat zou voor mij de beste oplossing zijn? Voorheen wel eens een AT&T prepaid sim gekocht, maar deze werd volgens mij automatisch gedeactiveerd na 3 maanden dus heb ik hier bij mijn laatste vakantie niets meer aan.
Wanneer je je dataverbruik wilt beperken kun je er ook voor kiezen om de app 'Here We Go' te gebruiken als navigatie. Hierbij kun je thuis op de wifi de kaart van Noord-Amerika downloaden op je telefoon en in amerika zonder internet navigeren. Kost je alleen wat batterij van je mobiele telefoon, maar denk dat navigeren op een datanetwerk dat ook kost :D . Wij hebben deze app vorig jaar gebruikt tijdens onze roadtrip door Amerika, werkte prima! de kaarten worden regelmatig geupdate, daar krijg je dan een melding van en op de wifi kun je de kaart weer updaten.
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Hans_Belgium »

Mitchell-91 schreef:
21 feb 2019, 10:05
SuzieQ schreef:
23 aug 2017, 12:26
Ik kom nog even terug op Arieli.
Dit jaar erg tevreden over zowel het bellen als het internet.
Alles werkte prima.
Als je het simkaartje binnen hebt van Arieli. Hoe gaat het dan precies in zijn werk, kan iemand mij dit nader toelichten. April 2019 ga ik voor het eerst naar amerika.

Groetjes
Dit krijg je binnen van Arieli na dat je besteld hebt.
Het komt er op neer dat je de dag voor vertrek je sim activeert en dat je je sim in je telefoon doet en terug aan steekt wanneer je in de USA aan komt. En je hebt netwerk normaal gezien.

Dit is een stuk van die ontvangen mail :

Thank you for ordering the prepaid SIM card from Arieli Mobile. Your order was shipped on ................ via regular Postal Mail and expected to arrive within 7-9 days of shipping.

We cater to many clients from Belgium and able to provide a group discount for orders of 10 or more. If you are going as part of a group please let us know and we can issue a special coupon for everyone in the group.

Activation is simple: before you leave for the trip visit www.arielimobile.com/activation and fill in the form with SIM Card number. Once the card is activated within 30-45mins you will receive a confirmation email. The 30 day period will start on the date of activation.

You can recharge/topup your card for extra 30 days at a time on our website at www.arielimobile.com/recharge. Upon purchase an electronic code will be sent to you within 6 hours, when applied the new term will start after your existing term ends.

Thank you for your business!

Regards,
Team Arieli Mobile
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ClaireVHaut »

dag van te voren activeren en gaan :-) (er zit ook een handleiding bij als je het krijgt EN het staat op de website .
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ing »

Je kunt de code STSF2019 gebruiken bij Arieli voor 5% korting.
Ik heb mijn kaartje voor April weer besteld :)
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door stegeman »

Zit erg te twijfelen over die arielisimkaart aanschaffen. Zie nu 37 dollar 10gb staan (tm 28-2) dat is niet duur natuurlijk. Maar ik begrijp dat het bereik vooral in de steden js en minder in de np. Reden waarom wel aanschaffen zou zijn dat het dan eenvoudiger is een uber te regelen in SF.
Naar huis bellen lukt toch denk ik ook wel via whatsappbellen via Free WiFi. Navigatie wilden we aanschaffen door de usa kaart van €39 te kopen. (Hebben een TomTom waar die op kan).
Of is navigeren via die 10gb van arieli dan weer handiger. Maar hoe is het bereik dan in de np. Vind het lastige keuzes.
Momenteel neig ik haast naar de usa navigatie aanschaffen en het daarbij laten. Soms is niet bereikbaar zijn wel heel erg fijn :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer