Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Ben je al in de US? De 30 dagen start vanaf moment van activeren, maar dat weet je al...net als dat je weet dat je hetzelfde e-mail adres gebruikt om te activeren als dat je de kaart bestelde?
Edit: Ah ik zie nu nadat je morgen vertrekt...ik activeer gewoon zodra ik in de US ben en heb meestal binnen 5 minuten bereik.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Nee, ik vertrek morgen. Ik vind het alsnog vreemd dat ik geen bevesting krijg en ook geen antwoord op mijn email. Zaterdagavond (nacht op zondag in belgie/nederland) land ik op lax en weet ik of ze effectief geactiveerd is, maar ik heb er eerlijk gezegd mijn twijfels bij...
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Matan »

sanook schreef:Klachten over dekking van AT&T, Arieli, T-Mobile zijn alleen maar relevant als je een toestel hebt wat de Amerikaanse 4G banden ondersteunt. Veel toestellen doen dat niet of slechts gedeeltelijk waardoor het lijkt alsof de dekking niet in orde is maar ligt dan toch echt aan je eigen toestel.
Was een iPHone 8 Plus voor mij dus deze zou compatibel moeten zijn met de US frequenties
pvroovert
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:30
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door pvroovert »

Zijn nu in florida en de sim werkt gewoon overal en goed
Alleen hotspot werkt idd niet wat ik wel jammer vind
Had er eigenlijk wel op gehoopt
Maar goed stond er ook bij toen ik de sim kocht
Hier in amerika ook gekeken naar de prijzen en zie dat je een stuk meer betaaldt voor onbeperkt internet met een prepaid optie
Bellen naar nederland werkt trouwens ook goed
Al met al toch tevreden
surinxd
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mar 2016, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door surinxd »

Jozs schreef:Nee, ik vertrek morgen. Ik vind het alsnog vreemd dat ik geen bevesting krijg en ook geen antwoord op mijn email. Zaterdagavond (nacht op zondag in belgie/nederland) land ik op lax en weet ik of ze effectief geactiveerd is, maar ik heb er eerlijk gezegd mijn twijfels bij...
Werkte jouw kaartje na aankomst? Ik heb zelf ook een AT&T kaartje via Arieli aangeschaft voor een toekomstige reis, vandaar dat ik het vraag.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Hi, ik moet mn woorden terugnemen, het kaartje van arieli van at&t werkte wel degelijk na landen. En het netwerk van at&t is toch duidelijk nog steeds beter dat dan van t-mobile (simple mobile).

Maar toch zal ik het voor mezelf op een andere manier doen volgende keer. Het is namelijk zo dat Arieli geen bevestiging van activatie heeft gestuurd (wat die vorige keren wel steeds heeft gedaan) en ze hebben ook al een week niet op mn emails geantwoord waarin ik vraag om de acountgegevens van de att account. Ik ben in september namelijk terug in amerika en zou graag mijn simkaart/account behouden. Dat is nu dus niet mogelijk.

Conclusie: het werkt en goed (att netwerk echt een aanrader als je met simple mobile slecht bereik hebt) maar ik mis een beetje de controle zoals: verbruik kunnen nakijken en account behouden voor latere reis. En ik heb ook wel liever dat ze antwoorden op mijn mails. Maar dat is puur persoonlijk.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Ik denk dat je verwachting over hoe het werkt niet helemaal strookt met de manier waarop zo'n reseller als Arieli dat heeft geregeld met de eigenaar van het netwerk.

Er is geen "AT&T" account waar je toegang toe kunt krijgen. Die dienstverlening is er alleen voor klanten van AT&T zelf, al dan niet prepaid. In dit geval is Arieli de aanbieder, en zij regelen (of regelen dat niet) dat jij ergens online iets kunt zien of regelen.

Misschien is het goed om het te vergelijken met de situatie hier in Nederland. Er zijn feitelijk maar drie netwerken (Vodafone, T-Mobile en KPN), maar vele aanbieders. Als je een Telfort abbonement hebt dan heb je geen account op kpn.com, maar gebruik je wel dat netwerk. Of als je met "Hollandse nieuwe" zaken doet gelft datzelfde voor het Vodafone netwerk en als je klant bent bij Robin mobile of Simyo dan maak je gebruik van het T-Mobile netwerk, maar ben je daar geen klant.

Sterker nog, jouw data wordt vermoedelijk nog niet eens door AT&T afgewikkeld. Browse maar eens naar een site zoals "watismijnip.nl". Grote kans dat je verkeer afkomstig is van het netwerk van de reseller, en niet van de telco. Ik vermoed ook dat de APN die in je telefoon is ingesteld niet de reguliere AT&T APN is, maar een reseller-specifieke.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Het is wel degelijk een at&t (prepaid) simkaart met service rechtstreeks bij at&t. Ook de apn is die van att.
Ik vermoed dat dit gewoon het unlimited prepaid plan van 65 usd is.

Arieli is volgens mij dan ook geen grote reseller, maar gewoon een persoon die prepaid simkaarten verkoopt met korting en een maand service inbegrepen. Net zoals sommige andere op eBay.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Als dat zo is kun je gewoon de "forgot password" optie gebruiken op att.com/mygophone. En wat gebeurt er als je *777*# belt?
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Thanks Roel, heb inderdaad via att.com/mygophone het wachtwoord gereset en kan nu de account ‘beheren’. Het is inderdaad het 65 usd prepaid unlimited plan.
lisette7777
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2017, 12:47

mobiel bellen

Bericht door lisette7777 »

Hallo allemaal , ik heb al gezocht op het forum maar kan niet echt vinden wat ik zoek nl. tips over geodkoop mobiel bellen vanuit Amerika naar Nederland , kan ik daar een kaartje kopen voor in mijn samsung of iphone wat voordelig is ?
Heeft iemand tips ?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: mobiel bellen

Bericht door Harry »

In Reizen algemeen is een topic over mobiele telefonie en internet in de VS.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: mobiel bellen

Bericht door sanook »

Linkje erbij wel zo makkelijk:

viewtopic.php?f=10&t=68607
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Division »

Kaartje besteld bij Arieli. 30 april verstuurd, gisteren binnen. :clap:
Afbeelding
Sandr@
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 nov 2017, 02:21

International sim

Bericht door Sandr@ »

Ik zou nog graag een prepaid sim kaartje kopen , heeft er iemand ervaring met internationaal sim of euro sim?
Ikvertrek al over 2 weken dus rechtstreeks bij Arelie bestellen ga ik gezien de korte terrein niet doen.
Groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2591
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: International sim

Bericht door Bushmaster »

daar is zelfs een sticky voor
viewtopic.php?f=10&t=68607
rechtstreeks bij Arelie bestellen ga ik gezien de korte terrein niet doen
kan je wel doen hoor, zijn heel snel met versturen.

Er wordt er ook nog een aangeboden hier op t forum:
viewtopic.php?f=39&t=70918
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomaat85 »

Wij zijn net terug en hebben Arieli gebruikt in Toronto en New York en op de weg er tussen. Goed bevallen, provider was At&T en heeft probleemloos gefunctioneerd. Ik had de AT&T sim in een "oude" Iphone 5 gestopt en heb overal internet kunnen gebruiken. Bellen is ff een handigheidje in krijgen vanwege het 2 traps principe. Eerst bellen met het "tussen station" en vervolgens je gewenste lijn. Het is mij niet gelukt dat met 1 handeling te doen.

De simkaart is geactiveerd op 23/4 om 18.18 en is dus nog geldig tot 35/5. Mocht iemand het eens willen proberen die op (hele) korte termijn weggaat, je mag 'm meenemen.
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomaat85 »

Aanvulling: in het geval het bevalt kan je nog verlengen voor einde looptijd.
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

tomaat85 schreef:en is dus nog geldig tot 35/5. Mocht iemand het eens willen proberen die op (hele) korte termijn weggaat, je mag 'm meenemen.
Uh, welke kalender gebruik jij ? :wink:
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomaat85 »

:shock: die waar ook de jetlag in verwerkt is :wink:
Grote Amerika fan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer