Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Mattie112
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2018, 16:28

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Mattie112 »

Even voor de goede orde: een SIM LOCK staat op je telefoon (vaak bij pre-paid modellen die je direct de provider koopt). Als je een nieuw toestel koopt heeft het geen zijn naar je EIGEN provider te bellen. Koop een unlocked toestel!

Echter ik denk dat hier gewoon de pin code van de sim bedoeld wordt? Dan is je sim ook "locked". En ja die heb je nodig als je je toestel (her)start.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Dat denk ik ook, en die PIN stel je zelf in. Je kunt er ook voor kiezen om deze code niet in te hoeven geven.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomaat85 »

Ik heb (weliswaar 4 jaar geleden) ook een Iphone in de USA gekocht. Die was (is) gelocked door Sprint maar dat zou volgens de berichten op Google voor de KPN in Nederland niet voor problemen zorgen. Dat deed het ook niet en ik heb de Iphone nog probleemloos in gebruik...maar toen in de vorige USA vakantie een Arieli sim wilde gebruiken deed de simlock zijn werk...jammer dan. Dus, zoals gezegd...best gewoon een unlocked toestel kopen en anders heel goed opletten. Oh ja, en bij het passeren van de Douane werden we in een steekproef getrokken..weg voordeel :(
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Mr. Patrick »

@tomaat85: op basis waarvan oordeelde de douane dat je de telefoon in de VS had gekocht?
Ik neem aan dat je dozen e.d. had weggegooid en de telefoon al geinstalleerd had om te zeggen: "nee hoor, die heb ik al wat langer"?
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ruudzaan »

Belastingen werken met ongekeerde bewijslast.
Jij moet aantonen dat iets wel of niet zo is in zulke gevallen.
Je kunt ook betalen en als je later met een bonnetje kunt aantonen dat de douane ernaast zat, krijg je je geld terug.
Ik heb mijn nog nauwelijks gebruikte macbook air bij me en kan mijn bonnetje niet meer vinden.
Dus bij terugkomst hopen dat de douane niet gaat controleren.
Heb vlak voor vertrek nog wat foto's gemaakt met typisch Nederlands herkenbaar gebouw er achter (UWV :D ) en misschien dat dit al voldoende is.
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door CAM1984 »

Mattie112 schreef:Even voor de goede orde: een SIM LOCK staat op je telefoon (vaak bij pre-paid modellen die je direct de provider koopt). Als je een nieuw toestel koopt heeft het geen zijn naar je EIGEN provider te bellen. Koop een unlocked toestel!

Echter ik denk dat hier gewoon de pin code van de sim bedoeld wordt? Dan is je sim ook "locked". En ja die heb je nodig als je je toestel (her)start.
Dat laatste was dus ook het geval. Gewoon mijn standaard code. Apple jongen wist alleen te vertellen dat ik mijn provider moest bellen, blijkbaar omdat dat de Amerikaanse gang van zaken is.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomaat85 »

@tomaat85: op basis waarvan oordeelde de douane dat je de telefoon in de VS had gekocht?
Vrij eenvoudig hoor, toen ik terugkwam was de Iphone 6 nog niet in Nederland verkrijgbaar :shock: En over de dozen en bonnetjes, ja natuurlijk alles weggegooid. Dat doen we bijna voor alles wat we kopen maar houden wel wat labels en bonnetjes over. Ik denk maar dat als je niets aantoonbaar hebt gekocht als je uit de USA terugkomt je wel erg ongeloofwaardig overkomt :wink: . Maar zoals Ruud al zegt, bij twijfel mag je betalen en later bewijzen, zat jij aan de goede kant van het verhaal dan krijg je het geld terug. Een paar jaar terug was en een programma op TV waarin douane Schiphol (mijnheer Mol) een rol speelde. Daar zaten zat voorbeelden van dit soort gevallen tussen. Overigens maak ik van de "potentieel" bedreigende voorwerpen ook een foto en zorg voor de bonnetjes.
Grote Amerika fan
Lizzy84
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 aug 2017, 22:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Lizzy84 »

Hallo allemaal,

Volgend jaar maken wij een rondreis door Canada( Vancouver en Vancouver Island)en de VS.
Heeft iemand ervaring met de arieli UNLIMITED vs, Canada en Mexico?
Kan je die ook activeren als je in Canada start en pas later naar de VS gaat?
Alvast dank
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomaat85 »

Onze laatste reis (mei dit jaar) is gestart in Toronto en geëindigd in NYC. Probleemloos overal internet gehad met Arieli :thumbup:
Grote Amerika fan
Lizzy84
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 aug 2017, 22:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Lizzy84 »

:thumbup: goed om te horen! Thanx! Wij hebben arieli dit jaar ook alleen in de VS gebruikt. Ging allemaal heel soepel, dus wil hen volgend jaar graag weer gebruiken.
Gebruikersavatar
Mitico
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 apr 2014, 01:09
Locatie: Nederland

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Mitico »

Lizzy84 schreef:Hallo allemaal,

Volgend jaar maken wij een rondreis door Canada( Vancouver en Vancouver Island)en de VS.
Heeft iemand ervaring met de arieli UNLIMITED vs, Canada en Mexico?
Kan je die ook activeren als je in Canada start en pas later naar de VS gaat?
Alvast dank
Niet specifiek met dat pakket, maar dat zal niet echt heel veel anders zijn ten opzichte van de andere pakketten. Wij zitten nu in Vegas en hebben het pakket voor unlimited data, voice en tethering aangeschaft. Activeren is kinderspel en daarna gewoon gebruiken zonder problemen. Een absolute aanrader, we moeten er zelfs even aan wennen dat we naar Nederland kunnen bellen naar vast en mobiel zonder extra kosten!
Gebruikersavatar
ryan
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 feb 2008, 10:42
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ryan »

Had ook de at&t versie... Alleen bellen rechtstreeks naar Nederland ging niet... Moest via een apart nummer. Heb niet geprobeerd, aangezien ik ook een simple Sim had. Maar zal vast gewerkt hebben.
Had vergeten te activeren, maar was in Amerika binnen No-time geactiveerd.
Ryan en Hannah

Reisverslagen:
Californie 2018: http://www.hannekesteen.nl
LA 2012, Orlando/Canada 2013 en Florida 2016+2017:
http://ryanenhannah.blogspot.com
Reisverslag Orlando 2010: http://hanenryangoflorida.blogspot.com
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Marcel5050 »

Ben net terug van trip San Francisco/Las Vegas en kan zeggen als je echt geen behoefte hebt aan konstant internet dit geen probleem is.Heb maar op één plaats geen gebruik kunnen maken van de wifi en dat was op de luchthaven.Voor de rest in elk hotel perfect gratis wifi.Ook op het vliegtuig gratis berichten via Whatsapp of faceboek.In SF op bijna iedere hoek van de straat wifi.
Heb elke dag naar huis gebeld via Whatsapp.Elke avond de kaarten van de streek op Google maps gedownload. Daar mijn GPS die ik mee had reeds een 7 tal jaar is en vooral rond Vegas een hoop wegenwerken aan de gang zijn met nieuwe banen was deze daar bijna onbruikbaar maar met google maps geen probleem.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Loek »

Tonny schreef:
- Heeft er iemand weet van een soortgelijk of beter aanbod als dit van T-Mobile?
- Heeft er iemand ervaring met dit aanbod van T-Mobile?
Ik heb op mijn iPhone hier in de US een T-Mobile ONE abonnement. Ik kan deze ook als HotSpot instellen en voor mijn andere devices (iPad, laptop) gebruiken. Dekkng is prima op de meeste plekken. Snelheden varieren wel soms heel laag 5 mbps, maar ook wel tot 54 mbps.
Gebruikersavatar
RR2USA
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 aug 2010, 13:35
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door RR2USA »

Arieli SIM van AT&T thuis geactiveerd en bij aankomst in de States gisteren meteen netwerk.
Ook data werkt. Alleen zie ik geen 4G LTE staan, maar alleen LTE (en niet zoals bij ons 3G of 4G).
Ik neem dus aan dat AT&T hier in de USA snel mobile internet gewoon LTE noemt?
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
smeerkaas
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2018, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door smeerkaas »

Ja, het is de snelste type 4g.

LTE

noun

a 4G mobile communications standard.
"users of the LTE network should see data speeds that are up to 10 times faster than the current 3G network"

4G was made to replace 3G and it offers a connection that is more reliable and delivers much higher speeds. Specifically, 4G LTE means “fourth-generation long term evolution,” with LTE being a type of 4G that delivers the fastest connection for a mobile internet experience – up to 10 times faster than 3G.
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

LTE+ is de snelste vorm van 4g
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sep »

Net terug uit Amerika, had daar in een AT&T winkel een kaart gekocht met 8G data. Voornamelijk omdat ik hem als hotspot voor mijn blog en het uploaden van foto's naar Google wilde gebruiken (ook mijn man kon dan via mijn toestel even gebruik maken van internet op zijn eigen telefoon). Dat is uitstekend gelukt, voor zover ik bereik had dan. Maar het heeft ons echt uren bij de McD of Starbucks gescheeld. Wij kamperen trouwens, vaak op plekken waar geen wifi voorhanden is. Als je een hotelreis maakt heb je echt overal wifi en is zo'n kaart in mijn ogen volstrekt overbodig.

Aan die 8G had ik meer dan genoeg, zelfs met regelmatig hotspot gebruik. Alleen het uploaden kostte nogal wat aan data, maar ik heb in ruim 4 weken (kaart 31 dagen geldig) toch de 8G niet opgemaakt. Ik vond het ideaal.

Saskia
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door asv60 »

En wat kostte die kaart?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sep »

$50. Aan de prijs, zeker vergeleken met Nederland. Maar ik heb het er graag voor over gehad! Een hamburgertje of twee, drie minder en dan heb je het er al haast uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer