Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

welk model heb je?
hier staan de LTE banden: https://www.gsmarena.com/huawei_p20_lite-9098.php

Zo te zien zijn er van dit type nog een behoorlijk aantal modellen, dus wellicht moet je nog specifieker op modelnummer googlen: NE-TL00, ANE-LX1, ANE-LX2, ANE-LX3, ANE-LX2J, ANE-AL00, ANE-L23, ANE-L22, ANE-L21, HWV32
Rico
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 dec 2018, 11:55
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Rico »

Hoi hoi,

Heeft iemand van jullie wel eens het go-abonnement van T-Mobile genomen voor jullie reis naar Amerika? Mijn vriendin zit bij T-Mobile en bieden dit pakket aan voor in Amerika. Kost € 42,00 en daarmee kan ze ook haar gb's delen/hotspot gebruiken voor mij. Is dit aan te raden of raden jullie wat anders aan?
Robr
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:58
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Robr »

T-Mobile ONE USA kaart, aanrader!

Wij hebben erg veel plezier gehad van een T-Mobile sim kaart. Deze hebben we gekocht in een T-mobile vestiging in New York.

Het was een prepaid T-mobile ONE kaart van $ 50,- excl Tax (ca $ 56 in totaal), met ongelimiteerd bellen in de USA, ongelimiteerd 5G/LTE data, en, erg belangrijk, ongelimiteerd tethering/hotspot gebruik! Dit was de prijs voor de eerste "line" zoals ze dat daar noemen, een evt 2e t/m 5e kaart (voor andere toestellen) zou dan elk $ 30,- geweest zijn.

Deze kaart had een USA nummer, hiermee kon je ook niet naar het buitenland bellen, wilde je die mogelijkheid wel dan kostte de kaart $ 70,- excl tax.

We hebben daar met z'n vieren veel plezier van gehad. Ik zette mijn hotspot aan en alle anderen konden daar gebruik van maken.

We hebben de volgende reis gemaakt: New York, Las Vegas, Zion, Bryce, Moab, Page, Grand canyon, Las Vegas, Los Banos, Lake tahoe, Chico en San Francisco. het bereik was in de plaatsten en steden prima, wisselend onderweg en natuurlijk minder in de echt buitengebieden/in de bergen. Ik heb de indruk dat T-mobile daar best aardige dekking heeft maar in het zuiden zie je ook heel veel Verizon. Die hebben denk ik een nog betere dekking. Daar hebben we ook naar gekeken maar die hadden alleen een plan van $ 60,- en daar zat een maximum aan tethering/hotspot gebruik van 15 GB.

Snelheid van de verbinding:
LTE/5G klinkt heel leuk, maar realiseer je dat in de USA dat heel anders uitpakt dan hier in NL, De snelheden zijn een stuk lager, het is wat lastig vergelijken omdat ik altijd een VPN verbinding aan had staan (veiligheid van surfen) wat soms ook voor lagere snelheden zorgt. Maar ik heb zonder VPN in NL een 4G verbinding van 181 Mbps en met VPN 12-20 Mbps. In de USA kwam ik vaak met de 5G/LE en VPN aan niet boven de 10 Mbps uit...

Dat werken met de hotspot ging prima, ik moest wel regelmatig mijn hotspot even aan een uit zetten om de verbindingen weer tot stand te brengen maar dat kon iedereen weer op zijn toestel verder. Bij een redelijke tot goede verbinding kon iedereen ook youtube filmpjes kijken etc.

Al met al een aanrader, ik zou de volgende keer wel 2 kaarten nemen dus voor in totaal $ 80,- nu was iedereen altijd van mijn telefoon afhankelijk, dat is niet altijd handig.

Ik heb dus geen idee of zo'n kaart ook voor een MIFI router geschikt is maar op zich zou je dat wel denken...

Laat wel ter plaatse de kaart in je telefoon zetten en wacht even (soms duurt het 10 minuten voordat alles functioneel is) zodat je zeker weet of het werkt op je toestel. Ze kunnen ook in de winkel kijken of je toestel geschikt is door je IMEI nummer in te voeren.
Robr
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:58
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Robr »

Rico schreef:
20 aug 2019, 11:33
Hoi hoi,

Heeft iemand van jullie wel eens het go-abonnement van T-Mobile genomen voor jullie reis naar Amerika? Mijn vriendin zit bij T-Mobile en bieden dit pakket aan voor in Amerika. Kost € 42,00 en daarmee kan ze ook haar gb's delen/hotspot gebruiken voor mij. Is dit aan te raden of raden jullie wat anders aan?
Ik zou even kijken of het ongelimiteerd is wat betreft GB's voor eigen gebruik en het hotspot gebruik, zie mijn bericht hierboven.
Rico
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 dec 2018, 11:55
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Rico »

Volgens mij is het tot 14 GB, en dat lijkt ons zeker voldoende voor 3 weken. In hotel etc. heb je toch Wi-Fi.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Arieli biedt dezelfde T-mobile kaart (via Simple) met onbeperkt data, bellen en sms (*incl 200 minuten gratis internationaal bellen) voor $47 (geen tax) en met code STSF2019 nog 5% extra korting. Binnen een week of 2 thuis op de mat.
http://www.arielimobile.com/smxgb
Meerdere mensen op dit forum hebben deze kaart tot volle tevredenheid gebruikt.
Dag van vertrek activeren, kaart in je telefoon, in de US telefoon aanzetten en je hebt netwerk.
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door NielsC »

Terpies schreef:
20 aug 2019, 10:17
welk model heb je?
hier staan de LTE banden: https://www.gsmarena.com/huawei_p20_lite-9098.php

Zo te zien zijn er van dit type nog een behoorlijk aantal modellen, dus wellicht moet je nog specifieker op modelnummer googlen: NE-TL00, ANE-LX1, ANE-LX2, ANE-LX3, ANE-LX2J, ANE-AL00, ANE-L23, ANE-L22, ANE-L21, HWV32

Het gaat dus om de ANE-LX1, nu ik bij network kijk en de afbeelding die hier eerder is geplaatst lijkt het erop dat het niet zal werken of heb ik het mis?

image.png
image.png (225.24 KiB) 2735 keer bekeken
image.png
image.png (19.55 KiB) 2735 keer bekeken
CHRISTEL10
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jun 2012, 21:48

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door CHRISTEL10 »

@Bushmaster Ik heb hier ergens gelezen dat jij ook een iphone 5S hebt. Ik vertrek 7 september naar San Francisco. Ik heb op de website van T Mobile de IMEI code ingegeven van mijn iphone 5S en zou volgens hun site geen bereik hebben met mijn toestel op hun netwerk. Van welke provider heb jij een SIM kaart gebruikt ? Bij AT&T zou ik wel bereik hebben.

Nog mensen die recent ervaring hebben met een iphone 5S en met welke provider ?
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door nieuwenoord »

Mijn man had in 2016 bijna overal bereik met zijn iPhone 5S met een kaart die gebruik maakte van het T-Mobile netwerk.
CHRISTEL10
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jun 2012, 21:48

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door CHRISTEL10 »

Ik vind het eigenlijk ook eigenaardig dat de site van T Mobile aangeeft dat mijn iphone 5S geen bereik zou hebben.
Ik heb het toestel in 2014 gekocht in de Apple store in New York, simlock free.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

@CHRISTEL10 Hier vind je de banden per model iPhone 5s.
In mijn eerdere posten vind je het overzicht van de gebruikte LTE banden van T-mobile. Als de banden van je 5s in dat lijstje staan (wat ze voor 99,9% staan) heb je gewoon LTE/4G bereik in de US
https://support.apple.com/kb/sp685?locale=nl_NL
CHRISTEL10
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jun 2012, 21:48

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door CHRISTEL10 »

@Terpies bedankt ! Ik heb model A1533 dus dat moet helemaal goed komen met T Mobile dan. Ik zal best in San Francisco een T Mobile vestiging binnenstappen want ik vertrek al volgende week vrijdag en dat is mss al nipt om nog thuis te laten leveren.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2592
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Bushmaster »

CHRISTEL10 schreef:
25 aug 2019, 19:58
@Bushmaster Ik heb hier ergens gelezen dat jij ook een iphone 5S hebt. Ik vertrek 7 september naar San Francisco. Ik heb op de website van T Mobile de IMEI code ingegeven van mijn iphone 5S en zou volgens hun site geen bereik hebben met mijn toestel op hun netwerk. Van welke provider heb jij een SIM kaart gebruikt ? Bij AT&T zou ik wel bereik hebben.
Ja klopt, werkt gewoon met sim van Arielli (T-mobile netwerk)
CHRISTEL10
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jun 2012, 21:48

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door CHRISTEL10 »

Bedankt ! @Bushmaster
Gebruikersavatar
Amathanio
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 mei 2015, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Zwevezele
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Amathanio »

Robr schreef:
20 aug 2019, 12:13
... omdat ik altijd een VPN verbinding aan had staan (veiligheid van surfen)...
Wat bedoel je dan van onveiligheid?
2011 Las Vegas Monster Jam World Finals
2012 Las Vegas Monster Jam World Finals
2014 Las Vegas - Los Angeles Themeparks
2016 Orlando/Miami Themeparks
2017 Miami/Orlando UMF - Themeparks
2019 Las Vegas/Los Angeles Monster Jam All Stars - Themeparks
2023 Orlando Themeparks
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Malou97 »

Malou97 schreef:
09 aug 2019, 00:04
Wij hebben voor onze rondreis via Arieli een AT&T simkaart besteld die het in Phoenix en Flagstaff perfect deed. In de Grand Canyon werkte het niet, hier dachten wij niks over, gezien de regio.

Momenteel verblijven we in Page en werkt het nog steeds niet. Onze telefoon kan niet met een netwerk verbinden.

We hebben al de netwerkinstellingen gereset, de simkaart eruit gehaald en het toestel opnieuw opgestart.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en kan iemand een oplossing bedenken? Dank!
Even voor de volledigheid en ter informatie voor diegenen die van plan zijn een AT&T simkaart aan te schaffen: Page en El Portal waren de enige plekken waar het internet in zijn geheel niet werkte (op de NP's na; maar dit leek ons logisch gezien de afgelegen ligging..). Op de overige plekken van onze rondreis (te weten: Phoenix, Flagstaff, Panguitch, Springdale, Las Vegas, Bishop, San Francisco, Monterey, Morro Bay, Los Angeles, Twentynine Palms) en ook tussen deze plekken in (onderweg dus) werkte het internet perfect. Aanrader dus!
mima
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2019, 22:43
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door mima »

Hallo Allemaal
Ik heb via Ali een mifi besteld (ruim een maand geleden) maar zending is vertraagd en komt pas over 2,5 week binnen. Nu gaan we as vrijdag richting USA en ik zoek nu een vergelijkbare mifi in nederland.
Het is echter lastig te ontdekken welke nu precies geschikt is. Ik heb gekeken op bol, coolblue, etc. maar het blijft lastig. Wil er geen 100-en euro;s aan uitgeven, temeer de Ali mifi nog wel binnenkomt.

Heeft er iemand op het forum ervaringen met een ander device dan de bekende zte mifi?

Alvast zeer bedankt
Michiel
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4011
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Loek »

Amathanio schreef:
28 aug 2019, 14:50
Robr schreef:
20 aug 2019, 12:13
... omdat ik altijd een VPN verbinding aan had staan (veiligheid van surfen)...
Wat bedoel je dan van onveiligheid?
Sommige mensen hebben een gevoel van veiligheid als ze middels een VPN surfen, omdat men dan niet kan zien van waar je surft (IP address wordt afgeschermd).
drekel
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2019, 08:38
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door drekel »

Ik heb hier een probleem ... mijn telefoon wil helemaal geen SIM-kaarten lezen in de VS ... alles werkt in Amsterdam, maar niet in de VS ... Wat is het probleem ... Ik gebruik Vivo Z5

Afbeelding
Karin870
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2019, 13:25
Aantal x V.S. bezocht: 31

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Karin870 »

We zitten op dit moment in Davenport Florida en hebben thuis 5 Arieli simkaarten gekocht. Keurig de activatie stappen doorlopen maar helaas 4 van de 5 kaarten werken niet. 1 kaart die wel werkt zit in een iPhone. 2 kaarten in een Motorola g6 en 2 in een Huawei y5. Af en toe werkt de kaart een paar minuten als we onderweg zijn. We hebben contact proberen te leggen met Arieli maar zonder succes. Zijn er mensen die dit herkennen of doen we iets verkeerd waardoor ze niet werken. Ik hoop op reacties die ons kunnen helpen. Zijn nu al 4 dagen aan het tobben ermee. Alvast bedankt
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer