Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

de kuwfi zou ik zelf niet nemen omdat hij de lage frequenties met het beste bereik niet ondersteund. In de stad zal het wel gaan maar daar buiten mis je de B2 band (700 mhz) ook B12 (1700 mhz) wordt niet ondersteund.
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

https://nl.aliexpress.com/item/Ontgrend ... f50725e-42

De MF915 is terug van weggeweest. Deze router kun je goed gebruiken in de VS, is unlocked en voor een leuk prijsje!
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

check deze tabel voor de US LTE en voLTE frequentiebanden:

https://en.wikipedia.org/wiki/Cellular_ ... _in_the_US

Mifi routers bruikbaar in de US (met B2/B12 support):

ZTE MF915
ZTE MF923
Alcatel MW941
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jolanda68 »

Ik heb net ook een Arieli sim besteld (voor Canada), hopelijk gaat het werken :wink:
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door georgesken »

Zijn er MIfis die zowel in de states als bij ons bruikbaar zijn?
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

Er zijn wel mifi routertjes die over alle banden beschikken, maar dat ga je met een kleine 40 euro niet redden. Denk eerder aan een 1 voor dat bedrag!

Andere optie is een telefoon als hotspot gebruiken die alle banden ondersteund, ik dacht iphones, samsungs van de S8, S9 en S10 series, oneplus toestellen vanaf de oneplus 5 en de xiaomi's vanaf de mi 8. Laatstgenoemde toestellen zijn dual simtoestellen. Vooral oneplus en xiaomi zijn value for money. Vanaf 14 mei hebben we de oneplus 7 en oneplus 7 pro
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Coyote »

georgesken schreef:
10 mei 2019, 15:51
Zijn er MIfis die zowel in de states als bij ons bruikbaar zijn?
Jawel, ik heb 2 jaar geleden hier in Nederland een Huawei E5577C Mifi bij AH kunnen aanschaffen. Die werkt prima in Amerika. Geen 4G in Amerika maar waarvoor ik 'm voor gebruik, geen probleem. Merk ook niet dat alles veel trager is. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jan_nl
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door jan_nl »

Ik had in 2017 ook een mifi zonder 4g. Echter hele gebieden waar alleen maar 4g is en dan heb je niks aan die mifi. Ik zal dat nooit meer doen. Ik koop dit jaar een simkaart in Amerika. Of 2 eigenlijk, op het totale budget van de vakantie zijn dat niet direct de kosten vinden wij.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
03 mei 2019, 07:20
Ik heb 2 jaar geleden toen ik met mijn vader in Amerika was, ook enkele keren met de eigen mobiele telefoon moeten bellen.
Tenzij je je AT&T account op 25 cents plan zet.
Ik had een telefoon zonder sim kaartje bij me
gauw naar een AT&T winkel gegaan.
Geen probleem ; gewoon op het account gratis en voor nix een nieuw kaartje .
Heb ik ook nagevraagd over verlopen account
@Coyote jij kunt ook jouw eerdere nummer weer activeren.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Coyote schreef:
02 mei 2019, 18:32
Als je slechts 1 of 2 keer moet bellen en geen gebruik gaat maken van internet (of slechts heel kort), vraag ik mij af waarom je daarvoor een aparte sim wilt gaan aanschaffen.
Voor te bellen ben ik het met je eens. Maar voor datagebruik absoluut niet. De "even twee keer Uber bestellen" kan al heel erg snel fors in de papieren lopen. Dataroaming (buiten de EU) tegen variabele tarieven is echt de melkkoe van de telco's. Trap er niet in en gebruik het niet, behalve als je telco daar vaste bundels voor aanbiedt. Maar goed, die zijn vaak zodanig duur dat het dan al heel snel interessant wordt om gewoon een lokaal SIM kaartje te nemen.

Het voorbeeld van "Even een Uber bestellen" kan echt zo vele tientallen MB's kosten. Tegen een tarief van 1 euro per MB is dat dan al snelle vele tientallen euro's, terwijl het ritje zelf misschien $5 kost.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

bedeve schreef:
11 mei 2019, 11:28
Geen probleem ; gewoon op het account gratis en voor nix een nieuw kaartje .
Ja, die ervaring had ik eerder deze week ook. Ik was van mijn extra account de SIM kaart kwijt. In DC even bij een AT&T store binnengelopen. Eerste mededeling was dat de nieuwe SIM $5 zou kosten (wat ook prima was overigens), maar uiteindelijk hoefde ik niets af te rekenen. Werd ter plekke ook gekoppeld aan die account.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door bedeve »

Ik kwam er gisteren in het vliegtuig achter dat ik een telefoon zonder kaartje bij me had.
In VW Atlas zonder navigatie dwars door Houston gecrosst.
In Columbus zag ik de AT&T winkel.
Het kaartje vernieuwen kostte 5 minuten, het praatje maken over where you from etc in ieder geval 10 minuten.
Voor mij de 2e nieuwe simkaart binnen een jaar.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
11 mei 2019, 11:28
Heb ik ook nagevraagd over verlopen account
@ Coyote jij kunt ook jouw eerdere nummer weer activeren.
Bedankt voor de tip!

Kreeg echter op mijn nummer van vorig jaar veel ´spam smsjes´. Op zich niet heel veel last van, kwamen op Mifi binnen en niet op de telefoon. Maar wilde daarom weer nieuw nummer proberen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Coyote »

roelb schreef:
11 mei 2019, 15:09
Het voorbeeld van "Even een Uber bestellen" kan echt zo vele tientallen MB's kosten. Tegen een tarief van 1 euro per MB is dat dan al snelle vele tientallen euro's, terwijl het ritje zelf misschien $5 kost.
Ik ken de Uber app niet dus kan niet vertellen hoe het dataverbruik daarmee is. Dus als je midden op straat een Uber staat te bestellen misschien inderdaad even oppassen.

Ging er eigenlijk meer van uit dat men vanaf motelkamer Uber bestelt. Dan meeste motels bieden gratis wifi dan geen probleem natuurlijk.

Heb overigens in 2017 voor het instellen van de AT&T simkaart vooraf bij T-Mobile voor een x-bedrag dataroaming tijdelijk aangezet. Dat was nodig omdat we bij mijn tante geen internet hadden en je wilt de mifi natuurlijk wel gaan gebruiken. :wink: Was genoeg om de simkaart te activeren en de mifi werkend te krijgen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door habbekuk »

Ik weet ook het data verbruik van de app niet, maar gebruik deze ook alleen
op wifi. Er zijn vaak genoeg plekken waar je een wifi kunt oppakken voor een hotel,
MC enzv. Je ziet direct wie de rit aanneemt welk type auto, kenteken en aantal minuten van wachten
ik maak hier een foto van en ga aan de straat wachten. Het live zien hoe lang het nog gaat duren
vind ik niet belangrijk.
cvr
Amerikafan
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door cvr »

Even wat feedback over SmartsimUSA die ik via dit topic heb gevonden.

Wij zijn 2 weken in Californie, Washington en Oregon geweest en de eerste dagen heb ik gebruik gemaakt van een Netgeat 4G Mifi router. Dit was met wisselend succes en nadat ik contact heb gehad met de helpdesk (die zeer snel reageerde) heb ik de sim in mijn iPhone gedaan. Die gaf direct T-Mobile LTE aan en sindsdien heb ik de rest van de vakantie overal goede ontvangst gehad behalve midden in de natuur. Tethering is toegestaan tot 5 toestellen en werkte prima hoewel je batterij dan redelijk snel leeg gaat (maar daar kan Smartsim uiteraard niets aan doen).

Er was een kortingcode waarmee je de Sim gratis thuisbezorgd krijgt maar die kan ik op dit moment niet meer vinden. De normale prijs is $9,99 voor de sim en $39,99 voor 2 weken (ook andere perioden beschikbaar zie website).

Al met al ben ik zeer tevreden over dit product en het bedrijf. $39,99 voor 2 weken onbeperkt LTE internet (sneller dan 4G!) en onbeperkt bellen in de US is voor mij een prima prijs.

https://smartsimusa.com/shop/valencia-orange-sim/
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

LTE is de technologie om 4G internet te kunnen bieden, sommige telefoons geven in de US LTE in het display waar de telefoon in Nl 4G weergeeft.

LTE is dus niet sneller, het is 4G, maar het staat anders op je telefoondisplay weergegeven.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door KW1984 »

cvr schreef:
12 mei 2019, 19:26
Even wat feedback over SmartsimUSA die ik via dit topic heb gevonden.

Wij zijn 2 weken in Californie, Washington en Oregon geweest en de eerste dagen heb ik gebruik gemaakt van een Netgeat 4G Mifi router. Dit was met wisselend succes en nadat ik contact heb gehad met de helpdesk (die zeer snel reageerde) heb ik de sim in mijn iPhone gedaan. Die gaf direct T-Mobile LTE aan en sindsdien heb ik de rest van de vakantie overal goede ontvangst gehad behalve midden in de natuur. Tethering is toegestaan tot 5 toestellen en werkte prima hoewel je batterij dan redelijk snel leeg gaat (maar daar kan Smartsim uiteraard niets aan doen).
https://smartsimusa.com/shop/valencia-orange-sim/
Dank voor het delen van je ervaring! Wij gaan het volgende maand proberen in dezelfde regio met de mifi ZTE MF923. Hopelijk werkt die wel goed!? Zo niet dan hebben we gelukkig ook nog een Iphone (en Samsung) achter de hand.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door moon29 »

Dank voor het delen van deze ervaring cvr!

Ik wilde eigenlijk een mifi kopen en dan een Arieli of AT&T kaartje.
Maar ik zit nu te denken of ik niet net zo goed (en veel goedkoper) uit ben door deze simkaart te kopen en die te stoppen in de Huawei Mate 9 die ik nog in de kast heb liggen vanwege gebarsten scherm. En die dus te gebruiken als hotspot voor onze 4 telefoons en 1 laptop.

Zou dit een goede keuze zijn?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Zeker. Maar waarom stop je hem niet gewoon in je reguliere telefoon? En als je tijdens je vakantie nog wel gebeld wilt kunnen worden of SMS wilt kunnen ontvangen op je Nederlandse nummer, stop die SIM dan in een oude telefoon die je ergens onderin je tas bewaart Met alleen standby voor gebeld worden gaat zo'n toestel ook dagen mee. En mocht je binnenkort weer een volgende telefoon kopen: koop altijd een dual-sim, dan heb je dat gedoe niet meer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer