Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Lees even de laatste 5 tot 10 pagina's van dit topic door en kijk of een e-sim van Airalo iets voor jullie is. Link en kortingscodes kom je vanzelf tegen. Aanrader!
Ionnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 dec 2015, 13:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Ionnie »

d_vdploeg schreef:
06 jun 2022, 20:56
@Ionnie Wat bedoel je precies met je abonnement opwaarderen? Als je daar je eigen abonnement mee bedoeld zou ik dat afraden, als je telefoon e-sim ondersteund zou ik dat aanraden, anders simkaart kopen.
Hum, ja…hellup…
Ik heb bijna alle pagina’s gelezen, maar begrijp niet veel van e-sim…waar schaf je dat aan? En hoe weet ik of mijn telefoon geschikte? Samsung galaxy s20…? Sorry :oops:
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door MichaelJohnson »

Ionnie schreef:
06 jun 2022, 21:09
En hoe weet ik of mijn telefoon geschikte? Samsung galaxy s20
https://lmgtfy.app/?q=samsung+galaxy+s20+esim+support

Waar je het aanschaft: check dit topic, b.v. Airalo wordt veel aangeraden/gebruikt.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

E sim is een elektronische simkaart ipv van de fysieke variant. De S20 biedt hiervoor volgens mij ondersteuning, maar ik ben niet van de samsung. Dus wellicht dat anderen dat hier kunnen bevestigen? Op deze manier kun je een bundel kopen via airalo. Dit is veel goedkoper dan je abonnement opwaarderen. Als je het te technisch vind kun je beter de plaatselijke walmart inlopen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door paul-s83 »

Division schreef:
06 jun 2022, 19:27
Ik kreeg met Airalo overigens geen hotspot. Kan zijn dat dat per aanbieder binnen Airalo verschilt, maar ik kon van mijn telefoon geen hotspot maken voor mij andere telefoon.
Hier 2 maanden lang zonder problemen een hotspot actief gehad via Airalo, dus in theorie zou een hotspot dan ook geen enkel probleem moeten zijn.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door nwolf »

Division schreef:
06 jun 2022, 19:27
Ik kreeg met Airalo overigens geen hotspot. Kan zijn dat dat per aanbieder binnen Airalo verschilt, maar ik kon van mijn telefoon geen hotspot maken voor mijn andere telefoon.
In de IT noemen we dat een gebruikersfout :lol:
Maar zonder gein, bij mij werkte het ook gewoon met mijn zoontje, maar als je kijkt wat het kost, een 2e account ben je nog steeds veel minder kwijt dan wanneer je een hele aparte simkaart koopt.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door nwolf »

Ionnie schreef:
06 jun 2022, 21:09
d_vdploeg schreef:
06 jun 2022, 20:56
@Ionnie Wat bedoel je precies met je abonnement opwaarderen? Als je daar je eigen abonnement mee bedoeld zou ik dat afraden, als je telefoon e-sim ondersteund zou ik dat aanraden, anders simkaart kopen.
Hum, ja…hellup…
Ik heb bijna alle pagina’s gelezen, maar begrijp niet veel van e-sim…waar schaf je dat aan? En hoe weet ik of mijn telefoon geschikte? Samsung galaxy s20…? Sorry :oops:
https://www.simyo.nl/blog/beste-telefoons-esim/

en niet eens het 1e resultaat op google ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Division »

nwolf schreef:
07 jun 2022, 22:36
In de IT noemen we dat een gebruikersfout :lol:
Wat is hier de "beginnersfout"?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fender75
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 okt 2008, 20:59

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Fender75 »

Wij gaan van de zomer naar Canada en de Usa. Een esim werkt bij ons helaas niet. Wat zou de slimste optie zijn om onderweg toch bereikbaar te zijn? Een simkaart kopen bij aankomst, en in beide landen?
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door nwolf »

Division schreef:
10 jun 2022, 11:07
nwolf schreef:
07 jun 2022, 22:36
In de IT noemen we dat een gebruikersfout :lol:
Wat is hier de "beginnersfout"?
Gebruikersfout is wat anders dan beginnersfout ;).
Maar kan idd aan het netwerk liggen dat het jou niet gelukt is. Dat lag dan niet aan Airalo maar het netwerk wat dan wordt gekozen.
Dat is misschien het enige nadeel van deze optie, dat je eigenlijk geen keuze hebt.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Division »

Gebruikersfout/beginnersfout, allebei prima, maar het is gelukkig geen gebruikersfout. Het is een beperking van het netwerk of Airalo. Aangezien meerdere mensen zeggen dat er bij hen geen probleem is, is het aannemelijk dat het aan het netwerk ligt dat de beperking oplegt dat tethering niet toegestaan is.
Afbeelding
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Nessiezzz »

Nou 10gb van Airalo in gebruik genomen voor 2 weken door USA. Spotify streams, Google maps navi, etc.

Eindstand : nog 4gb over.

Blij met de fantastische tip!
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door paul-s83 »

Division schreef:
11 jun 2022, 10:52
Gebruikersfout/beginnersfout, allebei prima, maar het is gelukkig geen gebruikersfout. Het is een beperking van het netwerk of Airalo. Aangezien meerdere mensen zeggen dat er bij hen geen probleem is, is het aannemelijk dat het aan het netwerk ligt dat de beperking oplegt dat tethering niet toegestaan is.
Wij hebben 2 maanden gebruik gemaakt van Airalo en daarbij zowel, T-mobile, AT&T, Verizon gebruikt als aanbieder bij geen van allen hadden wij problemen met het opzetten van een hotspot verbinding...
FLAnnK82
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2022, 18:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door FLAnnK82 »

Ik heb het forum goed doorgelezen. De esim optie van Airalo is voor mij geen optie, toestel ondersteund geen esim.

Werkt dan zo'n Straight Talk SIM van $0.99 met een prepaid kaart samen? Dan heb je voor net geen $56 dus ongelimiteerd 5G internet met 15GB hotspot/tethering limiet. Dat vind ik een stuk interessanter dan via Amazon hopen dat ik een werkende SIM kaart opgestuurd krijg.
Vinay
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jun 2015, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Vinay »

Heeft iemand ervaring met data only simkaarten? Esim is helaas geen optie voor mij.
Ik ben op zoek naar veel data zodat de kids ook een beetje kunnen youtuben etc. tijdens de lange autoritten en kwam dit tegen: https://www.cricketwireless.com/data-only-plans .

Iemand hier ervaring mee?
Jimmy12345
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 nov 2015, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Jimmy12345 »

Hallo,


heeft er iemand ervaring met het gebruik van de Airalo e-Sim als je van Canada naar USA reist en weer terug? Ik verblijf 1 week in Canada, dan een week in USA en daarna weer 1,5 week in Canada. Moet ik dan per tijdvak een tegoed activeren? Of zijn er bundels voor Canada én USA net zoals bij fysieke kaarten? Heb het nog niet kunnen vinden, wel de app geïnstalleerd.

Bedankt alvast.

Groetjes
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Timothy555 »

@IngridUSA bedankt om me hierheen te sturen :wink: Ondertussen ben ik overtuigd van Airalo. Ik ga me 3 x 5 giga (mezelf, vrouw en oudste dochter) aanschaffen, na kortingscode $33,60, geen geld eigenlijk.

Twee vragen die bij me opkomen.

- Best elk de app laten installeren en daar telkens 1 eSim kopen?
- Hoe ben je zeker dat je geen data van je fysieke sim aan het gebruiken bent? Mag je dataroaming uitzetten? Ik zou continu schrik hebben om met een torenhoge factuur te eindigen van mijn BE-provider.

Is de installatie verder makkelijk? Je kan dit naar ik lees op voorhand doen terwijl je nog in België bent?
Gilster
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2015, 23:44
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Gilster »

@Timothy555 zie YouTube video bij Airalo (deze legt elke stap goed uit), als je een iPhone hebt heb je onder bij mobiele data een toggle 'sta schakelen tussen mobiele data toe', als je die uit hebt mitigeer je het risico data te gebruiken van het 'verkeerde' (e)sim abonnement.

Om e-sim (bij iPhone) makkelijk te installeren inderdaad app op elke telefoon.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Op de site van Eric staat ook handige info:
https://www.newyork.nl/e-simkaart-datab ... -new-york/

Als jullie met 3 telefoons werken zonder hotspot, neem dan elk de app en koop en installeer daar ieder je kaart op. We hebben onderweg naar de USA de roaming al uitgezet. Ik maak me dan ook druk dat anders m'n dochter bijvoorbeeld nog even gauw wat data gaat gebruiken, maar zodra je er bent kun je de e-sim activeren en gaat alles echt vanzelf.

Of kijk op de site of de app zelf:
https://www.airalo.com/

De app kun je al nemen, daar staat ook heel veel info op. Ik heb zelf heel weinig verstand van dit soort 'techniek', maar met een stappenplan komt het echt goed.
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Cobert »

Welke kortingscode gebruiken jullie?
Ik ga ook overstag, maar kortingscode WELCOME30 en TRY30 werkt niet bij mij.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer