Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Cindy1969 »

@asv60 Hoi, ik ga je even via Messenger even wat printscreens sturen, doe dat niet hier omdat mijn nummer te zien is.
Via instellingen -> mobiele netwerken heb ik Roaming voor Sim1 (mijn NL nummer) uitgezet, en roaming voor Airalo SIM aangezet

En bij SIM beheer laat je dan oproepen en berichten op je NL sim staan, en mobiele gegevens laat je via de Airalo Sim lopen.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door asv60 »

@Cindy1969 dank je wel voor je screenshot. Raar dat jij wel kunt kiezen om roaming voor de 1 aan en voor de ander uit te zetten en ik niet. En we hebben nog wel dezelfde Samsung S 22. Misschien komt deze mogelijkheid pas in Amerika?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Peter & Paula
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 28 okt 2007, 16:40
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Mijdrecht

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Peter & Paula »

Heb in mijn OnePlus 8 2 sim kaartjes
1voor Nederland en 1 voor Amerika.
Kan alles tegelijk instellen, maakt niet uit of er 1 of 2 aktief zijn.
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - nieuwe Moturis camper naar Salt Lake City gebracht
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Cindy1969 »

Ik denk het wel @asv60 omdat de SIM pas in de USA actief wordt. Heb er ook pas in Florida naar gekeken, dus weet niet zo goed of het thuis al zichtbaar was.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

@asv60
Bij de veelgestelde vragen staat het volgende:

How can I activate my eSIM data package?

When you arrive at your destination country, there are a few things you need to do to get your eSIM activated:

Turn on your eSIM
Enable data roaming
Enable your eSIM for mobile data
Activation of your eSIM data package happens automatically when the eSIM connects to the supported network. (Please ensure that you have set up your APN correctly. See Setting Up Your eSIM >> Where can I find the APN settings for my eSIM? FAQ for more details.)

If this doesn't happen right away, you can tap/click the ACTIVATE NOW button for the data package.

Doing this will force the eSIM to connect the network to get the data package activated.

Validity days of the data package begin once it activates.

***Please note:

If the eSIM covers more than one country, it will activate at any of the covered countries.
Some eSIMs activate upon installation. See Setting Up Your eSIMs >> When do I install the eSIM? FAQ to know more

Klik in de app op het chat-teken rechts onderaan voor de FAQ’s, net als hierboven. Hoop dat je hier wat aan hebt!
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door asv60 »

Ik ga het Zaterdag wel zien. Bedankt voor de antwoorden!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door asv60 »

IngridUSA schreef:
26 jan 2023, 07:01
@asv60
Bij de veelgestelde vragen staat het volgende:


If this doesn't happen right away, you can tap/click the ACTIVATE NOW button for the data package.

Doing this will force the eSIM to connect the network to get the data package activated.

Ben inmiddels in FL en heb Airalo nog niet aan de praat gekregen.
Er staat nog steeds in mijn Airalo app "not activated" en er is geen activate now button te zien.
Ook bij roaming zie ik geen mogelijkheid om dit apart aan en uit te zetten voor e sim of mijn fysieke sim.

Airalo al gemaild, maar nog geen antwoord.

Update: moest toch de roaming aanzetten ondanks dat ik niet kan kiezen voor welke sim. Toen werd abo geactiveerd. Wel ff gecheckt of data echt van Airalo bundel gaat en dat was zo.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

Airalo de afgelopen 2 weken weer zonder problemen gebruikt :thumbup: Omgeving Arizona, New Mexico, Utah, gebruikelijke beeld: bereik in de steden en dorpjes, geen bereik in de Nationale parken.

Avond voor vertrek een top up gedaan en direct na de landing data via de airalo lijn laten lopen. Vlekkeloos dus.

Snelheid is geen super snel 5G, maar ruim voldoende om iets op te zoeken en navigatie. Verizon heeft het beste bereik dus die kies ik eigenlijk als handmatig netwerk.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
ArnoBosvelt
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 apr 2013, 12:51

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door ArnoBosvelt »

Heeft iemand ervaring met deze ESIM?
https://www.bol.com/nl/nl/p/usa-esim-t- ... oductTitle

Is het echt zo simpel om alleen de QR code te scannen om de ESIM te installeren en data te hebben?

Moet ik ook nog dingen aanpassen in mijn telefoon? Moet je bepaalde dingen ook uitzetten of aanpassen om geen extra kosten te maken met je Nederlandse SIM?

Heb al veel gelezen, maar kom er nog niet helemaal uit. Het zal ongetwijfeld veel simpeler zijn dan het lijkt.

Alvast bedankt door de reacties!
Reisverslagen van 2015 Zuid-Westen (28 dagen), 2017 Mid-Westen (25 dagen) en 2019 uiterste Zuid-Westen (22 dagen)

https://arnoellen2015amerika.wordpress.com
https://arnoellen2017amerika.wordpress.com
https://arnoellen2019amerika.wordpress.com
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door nwolf »

Heeft er iemand nog een werkende kortingscode voor Airalo, de welcome30 heb ik al gebruikt, maar dacht dat er nog 1 rondging hier.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Volgens mij kun je maar 1x een welkomst code gebruiken. Wellicht heb je al wel Airmoney opgebouwd (zie app rechts bovenin).
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door nwolf »

Niet helemaal, er zijn nog wat codes actief :
ESIMDB10 - 10% korting

maar vroeg me af of iemand nog een betere heeft ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

ArnoBosvelt schreef:
08 feb 2023, 09:30

Moet ik ook nog dingen aanpassen in mijn telefoon? Moet je bepaalde dingen ook uitzetten of aanpassen om geen extra kosten te maken met je Nederlandse SIM?
Ja installeren is inderdaad redelijk eenvoudig via QR code scannen of handmatig toe te voegen. Waar je even moet op letten is dat je de data via je e-sim laat lopen. Dit kun je apart instellen en je moet zorgen dat hij niet data kan switchen tussen meerdere lijnen, bijvoorbeeld je eigen simkaart van je Nederlandse/Belgische provider. Ook dit kun je uitvinken. Anders gaat hij alsnog via de lijn van je eigen provider als die een betere verbinding heeft.

Als je toch de mogelijkheid hebt voor een e-sim zou ik niet gaan voor degene die je noemt. Voor 75 euro kan kun je 30 gb aan data verstoken via airalo (10 GB voor 26 USD x3). Je kunt bij Airalo kiezen voor het betere netwerk van Verizon. Bereikbaar ben je in noodgevallen via je NL/BE nummer van je eigen provider. Mocht je naar NL/BE moeten bellen kan dat als nood ook via je eigen provider of koop 5 euro skype tegoed en je kunt iets van 300 minuten bellen. Het thuisfront kun je mee bellen via whatsapp/facetime.

T mobile heeft naar mijn ervaring het minst goede netwerk van in de VS, unlimited streamen is vaak niet mogelijk omdat het bereik daar vaak gewoon niet goed genoeg voor is. De VS is geen Nederland, waar je van Groningen tot Maastricht of van Zeeland naar Enschede supersnel 5G hebt. Bovendien ben je op vakantie, dus waarom zou je unlimited data nodig hebben? :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Nikkie72
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 feb 2023, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Nikkie72 »

Ik ben me aan het voorbereiden op mijn reis in juli 2023 naar zuid-west Amerika en er staat hier zoveel informatie, dat ik door de bomen het bos niet meer zie :-)

Voor mobiele data en bereikbaarheid wil ik graag:

* een fysieke simkaart
* een amerikaans telefoonnummer
* goede ontvangst in zuid-west Amerika
* liefst van te voren geregeld en de sim-kaart in huis, zodat ik dit gelijk op het vliegveld kan activeren

Dit lijkt Sims4USA te kunnen bieden, maar ik kan op dit forum geen ervaringen hiermee vinden. Heeft iemand hier ervaringen mee? Of een andere goede optie die voldoet aan mijn wensen?
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Big Al »

@Nikkie72 Wat bedoel je precies met "goede ontvangst"?

Het zal niet uitmaken welke aanbieder je gebruikt - zeker in het zuidwesten zijn er honderdduizenden vierkante kilometers waar slechte of helemaal geen dekking is.

Zelfs lange stukken van sommige Interstate Highways (bijvoorbeeld I-70 in het westen van Kansas) hebben geen dekking van bepaalde grote aanbieders.
harryvb
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mei 2013, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Benidorm

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door harryvb »

Hallo ik heb een e-sim van Airali gekocht, in maart 7 dagen Vegas.
Ik heb alles opgevolgd om de kaart te installeren, kaart is zichtbaar in simkaartbeheer en ik kan de keuze maken om data langs de e-sim te laten gaan maar als ik ga kijken staat er bij Apn maar 1 keuze en die is van mijn huidige provider.
Ik zou dus denk ik een Apn handmatig moeten ingeven van Airali maar ik kan nergens de juiste informatie vinden heb het hele Airali helpcenter doorzocht maar er staat wel een verwijzing naar Apn installeren maar er staan geen waarden van wat in te vullen.
Heeft er iemand ook Airali die de gegevens wil doorsturen aub?
Afbeelding
Nikkie72
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 feb 2023, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Nikkie72 »

Big Al schreef:
19 feb 2023, 16:16
@Nikkie72 Wat bedoel je precies met "goede ontvangst"?
Ik lees dat T-mobile in het zuid-westen een slechtere dekking heeft dan AT&T, maar weet niet of dat inmiddels achterhaald is.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

@Nikkie72

Zoals @Big Al ook aan geeft, wat versta je onder goede ontvangst? Alle grote providers in de VS, of je nu T mobile, At&t of Verizon neemt, hebben hele stukken waar geen of heel beperkt bereik is. Voornamelijk in de rual areas en bij National Parks is gewoon geen bereik. De VS is geen Nederland waar je van Groningen tot Maastricht super snel 5G hebt. T mobile is wel de minste, en als ik afga op mijn ervaringen van 5 reizen VS dan heeft Verizon het beste bereik. Maar het zal weinig van elkaar verschillen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Xkim01 »

Hoi,

Ik ga in maart voor 10 dagen naar Houston, nu ben ik
Opzoek naar een bedrijf voor esims/simkaarten, het liefst een met eigen nummer. En dat je eventueel meer data/belminuten kan “storten” wanneer het op is. Zodat je niet elke keer een nieuwe moet kopen met een nieuw nummer. Weet niet of het mogelijk is daarom vraag ik het even:)
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Big Al »

@Nikkie72
Alle grote aanbieders hebben dekkingskaarten. Sommige zijn vrij betrouwbaar, maar niet allemaal.

https://www.t-mobile.com/coverage/coverage-map

https://www.verizon.com/coverage-map/

https://www.att.com/maps/wireless-coverage.html

De kleine aanbieders die op dit forum het meest besproken worden hebben sub-contracten met de grote aanbieders, maar vaak is het niet bekend welke netwerken ze gebruiken.

Overigens gebruiken wij een "booster" in de motorhome die van een (heel) zwak signaal nog iets redelijks kan maken, maar die dingen zijn nogal prijzig. Voor ons echter noodzakelijk omdat ik tijdens onze reis moest werken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer