Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

AT&T bellen of online chatten/mailen. Ze hebben een prima klantenservice.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door BigJesper »

Of AT&T dekt deze regio niet. Zie: https://www.att.com/maps/wireless-coverage.html

Altijd van tevoren even hierop kijken. Kom je ook niet voor verassingen te staan.
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door 6foot6 »

Malou97 schreef:
09 aug 2019, 00:04

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en kan iemand een oplossing bedenken? Dank!
Ik heb 2 jaar geleden in las vegas bij Frys een prepaid simkaart van AT&T aangeschaft.
Ze zijn 3 uur bezig geweest om deze in mijn toestel (max 3G) te laten werken, helaas geen resultaat.

T mobile(nederlandse prepaid) werkte vorig jaar wel.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

zeker de oudere toestellen zijn lang niet allemaal geschikt om in de US te werken.

Omdat het bij @Malou97 wel werkte hoeft dat dus geen probleem te zijn, dus contact opnemen met AT&T.
Page is nou niet echt middle of nowhere.
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Theodore »

Maar goed dat ik met mijn Samsung Galaxy A5 naar mijn provider ( Telenet ) ben gegaan . Mijn toestel is simlock vrij maar enkel voor Europa en niet dus voor Canada en de US waar ik eind deze maand naar toe ga . Dit zou alles met bandbreedtes te maken .
Alternatief ? Goedkoop toestel kopen in de US , bv Walmart , met een prepaid sim card ?
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Een goedkope iphone (vanaf 5s) lost ook je probleem op.

Alle modellen die uitgekomen zijn na de 5s ondersteunen alle gangbare LTE banden in zowel Europa als de US.
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Theodore »

EEn link misschien naar zo'n toestel ?
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

pukvg
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 jul 2019, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door pukvg »

Terpies schreef:
05 aug 2019, 19:48
Prijs vergelijken tussen de verschillende aanbieders kun je prima zelf, daar heb je dit forum niet voor nodig.
Het gaat niet per se om de beste deal, maar het is zo lastig om informatie te vinden over esim en bijbehorende tarieven. Echter heb ik besloten om toch voor een normale sim te gaan aangezien me dit een stuk eenvoudiger lijkt. Ik sta nu op het punt om een sim kaart te kopen bij Mint mobile.

Is er iemand die ervaring heeft met Mint mobile? Er zijn nogal wisselende reacties op internet en via de zoekfunctie van dit forum heb ik ook weinig kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Old Faithful »

Het valt (voor mij :oops: ) nog niet mee om uit te vinden of een smartphone geschikt is voor mobiel internet in de U.S.A.

Ik probeer uit te vinden of het zin heeft voor mijn Motorola G5S een Arieli kaartje voor het T-Mobile netwerk te kopen.
Als ik kijk op https://support.t-mobile.com/docs/DOC-4988#frequencies denk ik "dat moet lukken, want in de specs van mijn toestel zie ik 1900 en 2100 MHz".
Frequencies.PNG
Frequencies.PNG (16.67 KiB) 1716 keer bekeken
Maar doe ik de IMEI Status Check op https://www.t-mobile.com/resources/bring-your-own-phone dan krijg ik als resultaat:
It doesn't support Extended Range LTE or Voice over LTE technology.

Die laatste website werkte bij mij overigens niet in Firefox, wel in Epic Privacy Browser met een Amerikaans IP-adres

Kan iemand mij vertellen of het zin heeft een Arieli kaartje te kopen?
Ik heb overigens ook een Lenovo M10 tablet waar een simkaart in kan.

Alvast bedankt.
Groet,

Old Faithful
xon
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:57

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door xon »

Op dit moment rondreizende tussen Québec Montreal en daarboven en met uitzondering van diep in de parken gewoon overal prima bereik met onbeperkt Arieli kaartje (at&t). Als je handig bent met je Android telefoon kan je ook nog je hotspot onzichtbaar aanzetten :wink:

Echt een aanrader en geld dubbel en dwars waard
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Op de site Will my phone work? kan je het gsm model en juiste typenummer ingeven. En dan kan je zien per land op welke frequenties het zou moeten werken.
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Theodore »

Interessante tip maar waar kan ik op mijn Samsung Galaxy zien of ik 2G , 3G of 4G LTE heb . Ik heb alle items in mijn instellingen doorzocht maar kan het niet vinden .
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Old Faithful »

@Josz: Bedankt.
Helaas staat mijn telefoon er niet bij: Wel de Motorola Moto G5 en Moto G5 Plus maar niet de Moto G5S die ik heb. De telefoon heeft ook nummer XT194 maar die staat ook niet in de lijst.
Groet,

Old Faithful
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door NielsC »

Goedemiddag,

Half September gaan we 5 weekjes naar Amerika, nu heb ik gewoon mijn eigen iPhone bij en die wil ik daar ook gebruiken. In principe hoef ik niet heel de dag internet te hebben, navigatie is offline en als we ergens stoppen zullen ze wel Wifi hebben, en zo niet zijn we maar een dagje offline maar dan ben ik wel gewoon bereikbaar.

Dan lijkt me het beste om gewoon een bundel te kopen bij Vodafone? Je hebt daar voor €8,50 100 MB, 100 belminuten en 100 smsjes. Dan ben ik teminste bereikbaar op mijn eigen nummer en met die 100 mb kan ik hier en daar nog een appje sturen. Als je dan een paar van die bundels koopt tijdens je vakantie komt je toch wel een heel eind?

Dit lijkt mij het makkelijkste en het slimste om te gebruiken of heb ik het dan mis?

Groet Niels.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Coyote »

Waarom apart een bundel kopen? Als ik het zo lees wil je vooral bereikbaar blijven op je eigen telefoon. Hoe noodzakelijk is het om overdag bereikbaar te zijn voor Whatsapp? Als er een paar foto's verstuurd worden ben je zo door je 100 Mb heen.

In dat geval zou ik roaming uitzetten. Je blijft dan bereikbaar met je telefoon mochten ze je bellen, daar heb je in de meeste gevallen geen aparte bundel voor nodig in het buitenland. De Whatsappjes komen dan wel binnen wanneer je Wifi hebt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Pberndsen »

Ik ben het eens met coyote, let er ook op dat zo’n bundel maar 24u geldig is. De bundel stopt om 00.00u nederlandse tijd. Dus elke dag als je belt, smst of data verbruikt gaat de bundel automatisch aan. 5 weken lang 8.50 per dag tikt lekker aan. Dus inderdaad roaming uit en als je niet veel belt of sms die bundel ook uit. Of natuurlijk eens in de zoveel dagen de bundel wel gebruiken en die dag veel bellen ofzo.
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door NielsC »

Jaa, ik was niet op de hoogte dat het maar 24 uur geldig was.. dan schiet dat inderdaad niet echt op nee ben ik bang..
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Theodore schreef:
10 aug 2019, 08:44
Interessante tip maar waar kan ik op mijn Samsung Galaxy zien of ik 2G , 3G of 4G LTE heb . Ik heb alle items in mijn instellingen doorzocht maar kan het niet vinden .
Je moet even kijken bij instellingen of je typenummer van gsm. De site die ik hierboven geef, vermeld of je op het geselecteerde netwerk in de US op het 3G/4G netwerk kan met de bands van je telefoon.

Old Faithful schreef:
10 aug 2019, 13:54
@Josz: Bedankt.
Helaas staat mijn telefoon er niet bij: Wel de Motorola Moto G5 en Moto G5 Plus maar niet de Moto G5S die ik heb. De telefoon heeft ook nummer XT194 maar die staat ook niet in de lijst.
Ik heb even gekeken en ik vind je typenummer persoonlijk ook niet terug. De opmerking van T-mobile over long range LTE gaan over band 71, dat is long range LTE maar op dit moment zijn er nog redelijk veel toestellen die dit niet ondersteunen dus dat heb je niet nodig. Voice over LTE is ook niet nodig.
Laatst gewijzigd door Jozs op 12 aug 2019, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Theodore »

Omdat mijn Samsung Galaxy A5 niet bruikbaar was in de USA , alleen Europese markt , heb ik van mijn zoon een Oneplus 2 gekregen met de volgende spec :
Netwerk
GSM: 850, 900, 1800, 1900MHz
Europees/Aziatisch model
WCDMA: Bands 1/2/5/8
FDD-LTE: Bands 1/3/5/7/8/20
TDD-LTE: Bands 38/40/41
Noord-Amerikaans model
WCDMA: Bands 1/2/4/5/8
FDD-LTE: Bands 1/2/4/5/7/8/12/17
Zou ik hier een prepaid simcard voor kunnen kopen zodat ik deze kan gebruiken in de USA ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer