Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door harryh »

:thumbup:
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Cobert »

Wij hebben in de VS de esim opgewaardeerd. Mjn man en ik hadden allebei een esim op onze eigen telefoon, maar manlief had er net niet genoeg aan (10gb) Via de app met 3gb opgewaardeerd. Werkte meteen!

Overigens onlangs allebei al een nieuwe aangeschaft voor de volgende trip. Nu 20gb :thumbup:
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door harryh »

Dank! Kun je details delen @Cobert, kreeg je zowel extra data als extra tijd vanaf het moment van kopen, of kun je kiezen wanneer je opwaardering ingaat? Zie ook de vraag van @RuthdeLange hieronder voor de context.
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Cobert »

@harryh en @RuthdeLange, de opwaardering werd meteen actief (ging automatisch.) Het was bijna aan het eind van onze vakantie, we hebben niet alles opgemaakt. Als je de opwaardering aanschaft staat daar ook een geldigheidstermijn op. Dus dan loopt je esim nog door na die 30 dagen maar dan alleen voor de opwaardering (met de periode die erbij aangegeven staat)

Op de site van Airalo staat het zo:

“Wat gebeurt er met de ongebruikte gegevens na de geldigheidsperiode?

De eSIM-gegevens kunnen alleen binnen de geldigheidsperiode worden gebruikt, wat betekent dat de resterende ongebruikte gegevens na de geldigheidsperiode niet kunnen worden gebruikt.
Als de eSIM oplaadbaar is, kun je een nieuw gegevenspakket toevoegen door op “OPWAARDEREN” op je eSIM te tikken om dezelfde eSIM te blijven gebruiken.”
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door harryh »

Duidelijk, dank.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door ONYX666 »

Iemand toevallig ervaring met https://esim.5ber.com/?language=en-US

Is een alternatief voor esim.me en stukje goedkoper
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

We hebben nu de airalo esim gekocht voor de telefoon van mijn dochter. Vooral om via whattsapp contact te houden met het thuisfront. Kaarten download ik van te voren op mijn telefoon en gebruik ik offline. Enige wat ik nog nodig heb is kunnen bellen binnen de VS als bijvoorbeeld de auto kapot gaat, of een camping annuleren of iets degelijks. Ik heb geen abonnement dus bellen met mijn eigen telefoon lukt niet. En zou ook erg duur zijn. Las over die voipbuster maar begrijp dat niet helemaal.
Je installeert die app maar koop je dan ook via de app een bundel belminuten? En kun je dan ook bijvoorbeeld noodnummers bellen? Krijg je dan een Amerikaans nummer? Of bel je dan net als nu eerst naar nl en dan naar de vs (wanneer je in de vs belt naar een nummer in de vs)? Bedankt voor de uitleg.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Coyote »

Zojuist ook een eSIM van Airalo aangeschaft, 20 Gb voor USD 18,00 (incl. USD 3 korting met kortingscode van mijn broer). Betaald met Revolut dus in USD afgerekend. :D

De eSIM inmiddels geïnstalleerd. Dan hoef ik 'm in Amerika enkel nog maar te activeren. Instructies alvast gelezen.

Ben benieuwd. Heb altijd fysieke simkaarten gebruikt maar wilde dit nu wel eens proberen. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

Begrijp inmiddels dat je om te kunnen bellen met voipbuster een internetverbinding moet hebben. Snap nu ook beter wat het is. Niet geschikt dus 😁
Jammer want er zijn volgens mij geen simcards met only calls en met data erbij wordt het zo duur, terwijl ik er hopelijk nauwelijks gebruik van ga maken. Maar ja in een noodgeval wil je wel kunnen bellen…
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Martin & Marianne »

@RuthdeLange Kan je dochter dan niet bellen in dat geval? Ik zou me trouwens niet al te druk maken over een eventueel noodgeval. Als echt echt nodig is kun je altijd iemand om hulp vragen. Misschien ook niet gek om een abonnement te nemen? Ik weet niet wat je nu kwijt bent aan prepaid, maar ik heb een abonnement van nog geen 10 euro per maand en ik gebruik eigenlijk nooit meer data of belminuten dan wat in mijn abonnement inbegrepen is.

Wij hebben trouwens nog nooit behoefte gehad aan data onderweg omdat er altijd wel ergens wifi te vinden is, maar voor de komende reis gaan we wat vaker kamperen en zal er wellicht minder vaak wifi beschikbaar zijn. Maar een dag zonder gaat ook we lukken. Waar gebruikt iedereen toch altijd al die data voor? :wink:

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

Data heb ik zelf ook niet nodig nu. Maar ik vind het wel fijn om via whattsapp contact te houden met mijn andere dochter en vader. Maar dat lukt nu met die airalo kaart dus dat is een mooie betaalbare oplossing.
Ik heb een vast abonnement en gebruik mijn smartphone niet om te bellen dus heb voldoende aan een prepaid kaartje van 7,50 per jaar 😁
Abonnement van mijn dochter loopt binnenkort af en dan wil ze iets anders. Misschien is die optie idd het beste. Wil niet tijden aan de lijnen hangen met een verhuurbedrijf met de telefoon van een vreemde dus wil wel echt zelf kunnen bellen. Wel jammer dat die only calls kaartjes er niet meer zijn. Die had ik in 2018 voor 12,50. En toen ook moeten gebruiken om overnachting te annuleren.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

Wij gaan ook vooral kamperen en zelf koken dus veel
minder kans op wifi.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

RuthdeLange schreef:
24 feb 2024, 16:57

Ik heb een vast abonnement
Ik zou eens kijken wat je daar op jaarbasis voor kwijt bent en hoeveel gebruik je er van maakt. Kun je heel wat mobiele belminuten voor aanschaffen. Al eens gedacht om dat op te zeggen en over te stappen?
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

Ik had hier een reactie geschreven maar vind dit voor dit forum eigenlijk off topic en niet relevant. Dus even weg gehaald.
Ik vind wel een oplossing. Bedankt voor het meedenken.
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Mark1979 »

Goedenavond even aan vraagje.

Ik ben even aan het stoeien geslagen met de airalo e sim.
Ik heb de esim geïnstalleerd en hernoemd. En ik heb hem geactiveerd en de apn gegevens in gevuld en de roaming aanstaan. Nu moet ik alleen wachten tot we in Amerika zijn om de netwerkoperator van automatisch op handmatig te zetten en dan tmobile of verizon te selecteren.

Nu heb ik in me sim kaart slot een kpn kaart zitten. Nu lijkt het mij dat je hiervan de roaming op uit zet. Maar qls ik daarvan de roaming op uit zet en vervolgens de airalo esim aanzet dan staat daar de roaming ook vanuit terwijl die aan moet staan. Bellen via 4g kpn staat ook aan.
Of is het zo simpel moet ik bij sim beheer - voorkeur sims de mobiele gegevens van de kpn sim dan in Amerika op.uit zetten? Er boven staat dan wel oproepen en berichten op kpn daar kan ik niks aan veranderen.

Doe ik nu iets verkeerd of moet de roaming dan gewoon aan staan en krijg ik dan geen extra kosten op de kpn sim omdat hij in Amerika dan toch data pakt?
Laatst gewijzigd door Mark1979 op 25 feb 2024, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door harryh »

In mijn Android phone kies ik voor wel of geen roaming per sim. Werkte perfect met Airalo zonder data op m'n andere NL te gebruiken.
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Mark1979 »

Apart dat lukt mij dan weer niet. Heb ook een samsung

Ik kan onder het kopje mobiele netwerken roaming aan of uit zetten, maar kan niet specifiek kiezen op welke sim of e-sim dat van toepassing is
KrekelJapie
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 apr 2023, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door KrekelJapie »

Zijn er ook goede ervaringen voor mensen met een toestel dat geen eSim accepteerd. Ik zag bv deze bij Amazon: 21 dagen voor 38 euro
https://amzn.eu/d/4hbVmIO
Ook deze werkt niet op alle toesteelen
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door harryh »

Mark1979 schreef:
25 feb 2024, 00:09
Apart dat lukt mij dan weer niet. Heb ook een samsung
Ik heb een Google Pixel met Android 14 ;)
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Mark1979 »

Hier een s24+ met idd android 14
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer