Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door nwolf »

Mijn ervaring met Airalo was heel positief en zou het zo weer gebruiken voor een volgende trip.
Bijna overal wel bereik gehad via het AT & T netwerk voor data en waar ik kon in de parken (Orlando) heb ik de wifi gebruikt.
In totaal maar 2.5GB gebruikt van de 5GB die ik had gekocht maar was dus meer dan prima!
Ook hier weer, je kunt voor veel meer kaartjes kopen bij de walmart (35,-) of dit pakket voor 11 euro aanschaffen. ik zou het wel weten als je weet dat er genoeg bereik is op het AT&T netwerk waar je zit.

Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik tussen Orlando en Tampa in de bus een dip in de verbinding had, maar de vraag is of dit aan Airalo lag of aan het AT&T netwerk.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
yvonne m
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 aug 2009, 07:45
Partner van: Richard
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door yvonne m »

Dank je RoelB voor je reactie. Ik schat zo in dat de enige optie is om dit te laten herstellen door naar een winkel te gaan van AT&T. Volgens mij heeft hij wel een dual sim. Een 2e telefoon meenemen is niet handig ivm het gewicht.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Of hij neemt de hier reeds met positieve ervaringen aangeprezen Airalo e-sim. Kortingscode WELCOME30. Kost een paar dollar, dus daar kan je je geen buil aan vallen en de app is super handig.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door nwolf »

Ja, als zijn toestel E-sim ondersteunt heeft hij voor nog geen 5 euro 2 GB aan data. of moet hij ook kunnen bellen?
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
yvonne m
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 aug 2009, 07:45
Partner van: Richard
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door yvonne m »

Hij moet ook kunnen bellen. Voor nood hebben ze een Garmin inreach bij zich. De Airalo app heb ik hem ook geadviseerd, als extra. Ik weet niet of hij dat gedaan heeft. Momenteel heb ik geen contact met mijn man en zoon. Over een paar dagen komen ze weer van de trail af en hoor ik het wel. Hopelijk :wink: . Intussen is mijn zoons account ook afgesloten. Hij heeft de simkaart niet verwisselt. Mijn zoon appte me nog wel dit door (zie linkje). het probleem lijkt dus groter te zijn. Misschien ook handig voor anderen die nog gaan om dit te weten.

https://forums.att.com/conversations/ac ... 0c26281bd7
Boblazy
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 jun 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Boblazy »

In het verleden goede ervaring gehad met Arieli. De simkaart voor onze reis eind deze maand had ik recentelijk al binnen gekregen.

Door de vele reacties hier en de recensies online ga ik toch even na wat een goede backup is.. Walmart of Airalo dan maar doen denk ik?
Maschadave
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 feb 2020, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Maschadave »

We gaan binnenkort opnieuw naar Amerika en willen eigenlijk net als de vorige keer in Nederland al een SIm kaart van Ariel Mobiel kopen. Nu lees ik op een facebookgroep veel negatieve reacties over deze provider, terwijl wij 3 jaar geleden eigenlijk heel tevreden waren. Heeft iemand kort geleden een kaart van Ariel Mobiel gebruikt en daar goede/slechte ervaringen mee? Ben benieuwd.
Alvast bedankt, groetjes Mascha
Boblazy
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 jun 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Boblazy »

@Maschadave ik zou het afraden. Net zoals jij heb ik ook een positieve ervaring met Arieli in 2019. Echter lijkt er de afgelopen periode iets structureels mis te zijn; veel negatieve reacties over niet werken simkaarten (op meerdere websites) + ze reageren nergens op. Ik heb ze 2,5 week geleden gemaild, 0 reactie. Helaas heb ik al een simkaart van ze gekocht tijdje terug.

Heb nu een esim van Airalo (zij hebben ook een app wat het zeer gemakkelijk maakt).
santon
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 apr 2015, 08:12
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door santon »

Hallo allemaal
We vertrekken in september naar zuid-west Amerika. Ik heb een iphone XSMax met dual sim maar ik heb geen idee hoe je dit moet gebruiken. Ik heb in België een abonnement bij een provider. Volgens de Apple info kan ik zowel een nano-sim als esim gebruiken... Hoe doe je dat in Amerika? Koop ik gewoon een sim daar? Hoe kan ik deze gebruiken? Moet ik dan ergens in mijn telefoon overschakelen? Moet je een tijdelijk abonnement nemen daar? Kan dit ook prepaid? Vergeef me mijn mss domme vragen maar ik ben een complete leek op dit vlak...Groetjes Sandra
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

Heb je nu bij je huidige provider een fysieke sim of al een e sim? Airalo is uitsluitend e sim. Je kunt de app downloaden en dan een bundel kiezen. De stappen volgen in de app en hij installeert hem zelf. Vervolgens kun je in je mobiele data instellingen bij mobiele data aanvinken via welke welke sim je data moet lopen. Je huidige simkaart de data van uitschakelen door te kiezen voor de data van de esim en de schakelaar bij schakelen tussen mobiele data uitzetten.

Als je nu al een e sim van je huidige provider hebt dan zul je een fysieke simkaart moeten nemen van bijvoorbeeld de walmart. Bij de iphone heb je 1 fysieke sim en 1 e sim
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
santon
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 apr 2015, 08:12
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door santon »

Bedankt voor de uitleg! Heb nu nog een microsim in België...dus moet gewoon een esim in Amerika nemen en installeren via een app...en bij mijn mobiele netwerken het amerikaanse selecteren en mijn belgische uitschakelen? Als ik het goed begrepen heb...en als ik naar België wil bellen doe ik dat ook gewoon met het amerikaanse netwerk? Die esim is dat prepaid indien niet hoe wordt dit dan afgerekend? Groetjes Sandra
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Je koopt hem vooraf, hier vind je meer uitleg en een stappenplan:
https://www.newyork.nl/e-simkaart-datab ... -new-york/

Of kijk op de site of de app zelf:
https://www.airalo.com/

Het is alleen data.
santon
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 apr 2015, 08:12
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door santon »

Bedankt voor de link...superhandig!
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door nwolf »

@santon Er is ook een kortingscode voor 30% korting Kun je hier vinden of door google te gebruiken ;)
dacht WELCOME30
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Klopt. Of TRY30.
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Bertus »

Ik zit op het ogenblik in Canada had een arieli Sim gekocht 58 dollar heb hem in Vancouver geactiveerd en werkt als een speer is er een van AT&T zonder hotspot bij aankomst bleek deze ook te werken vorige keren ook Arieli gebuikt maar dan van T mobile was minder vond ik
Is er wel een met onbeperkt data echt overal behalve midden in bv National Park Jasper geen bereik wel op de campground AT&T maakt gebruik in Canada van het Rogers netwerk
Bertus
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door ONYX666 »

ik heb al 2 keer kaarten van ebay van roaming company gekocht . Inclusief verzending en vat ongeveer 24 usd voor een ATT unlimited (8 gb met thethering) en werkt perfect. Je hoeft hem alleen in je telefoon te stoppen en hij werkt (geen activatie). Ze hebben ook tmobile en verizon etc.

https://www.ebay.com/itm/123550250282?s ... 2749.l2649
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door paul-s83 »

Bertus schreef:
16 mei 2022, 03:24
Ik zit op het ogenblik in Canada had een arieli Sim gekocht 58 dollar heb hem in Vancouver geactiveerd en werkt als een speer is er een van AT&T zonder hotspot bij aankomst bleek deze ook te werken vorige keren ook Arieli gebuikt maar dan van T mobile was minder vond ik
Is er wel een met onbeperkt data echt overal behalve midden in bv National Park Jasper geen bereik wel op de campground AT&T maakt gebruik in Canada van het Rogers netwerk
Bertus
Wel jammer dat via Arieli de leestekens niet meer werken…
OSMDonald
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2022, 11:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door OSMDonald »

Bertus schreef:
16 mei 2022, 03:24
Ik zit op het ogenblik in Canada had een arieli Sim gekocht 58 dollar heb hem in Vancouver geactiveerd en werkt als een speer is er een van AT&T zonder hotspot bij aankomst bleek deze ook te werken vorige keren ook Arieli gebuikt maar dan van T mobile was minder vond ik
Is er wel een met onbeperkt data echt overal behalve midden in bv National Park Jasper geen bereik wel op de campground AT&T maakt gebruik in Canada van het Rogers netwerk
Bertus
Ik ben wel benieuwd hoe je je simkaart geactiveerd hebt. Het activeren dient door Arieli uitgevoerd te worden, maar zij geven geen enkele reactie. Of hebben ze deze bij jou recent wel geactiveerd?
Ik ben inmiddels terug en nooit een reactie van Arieli ontvangen (net zoals de vele recente reviews online). Simkaart dus waardeloos...
Maschadave
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 feb 2020, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Maschadave »

Boblazy schreef:
15 mei 2022, 13:10
@Maschadave ik zou het afraden. Net zoals jij heb ik ook een positieve ervaring met Arieli in 2019. Echter lijkt er de afgelopen periode iets structureels mis te zijn; veel negatieve reacties over niet werken simkaarten (op meerdere websites) + ze reageren nergens op. Ik heb ze 2,5 week geleden gemaild, 0 reactie. Helaas heb ik al een simkaart van ze gekocht tijdje terug.

Heb nu een esim van Airalo (zij hebben ook een app wat het zeer gemakkelijk maakt).
Bedankt voor je reactie. dat wordt dus geen Arieli meer voor ons.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer