Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Koop online de e-sim van Airalo, zie hierboven! App werkt heel handig.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Gast »

Als je je NL abonnement al als ESim hebt, werkt dit dus niet tegelijkertijd, mocht je dit willen.
Je kunt in je telefoon maar 1 ESim tegelijk actief hebben.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Iemand zeer recent nog een Airalo usa E-sim gekocht? De mijne is bijna op en ik wil een nieuwe bijkopen, maar usa staat er niet meer tussen! Heb de vraag in de chat uitstaan nu, maar wacht nog op reactie.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Pepito »

Gisteren, of eergisteren nog op de website gekeken om te zien of het iets was voor de zomer, maar inderdaad website is veranderd, en VS staat er niet meer bij, Nood Amerika als regio ook niet meer. Vreemd.
VS zit nog wel in de global, maar die is natuurlijk weer duurder.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Precies dat ja. Maar ik zit hier nu en dan ga ik toch even zo’n global aanschaffen. Ook geen zin meer om weer met iets anders in zee te gaan.
rick76
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2021, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door rick76 »

usa staat er nu wel bij.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Ik zie het. Had intussen al global gekocht. Nou ja, dat tientje kan er nog wel af 😊
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Pepito »

Nou wat een ongelukkige timing had je dan, zoiets kan je van tevoren ook niet bedenken, dat usa er net een dag niet bij staat, op het moment dat je bundel verloopt. Maar inderdaad, een tientje op een Amerika-reis mag de pret ook niet bederven. Veel plezier nog daar!
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

Ik zag het gisteren ook voorbij komen, of beter gezegd het ontbreken van de mogelijkheid om een bundel te kiezen voor de VS. Ik zit het een beetje in de gaten houden (of de prijzen niet opeens fors stijgen bijv.) voor onze last minute besloten reis naar Florida van begin juni 8)

Ik heb toen even contact gezocht met airalo en snel antwoord:

Ze hebben hem eruit gehaald vanwege een foutmelding bij de installatie van de e-sim. Paar uurtjes later stond ie er inderdaad weer tussen en had ik een aanvullende reactie dat hij weer terug beschikbaar is. Zie ook hieronder.

@IngridUSA Die global bundel dat werkte ook naar behoren of nog niet kunnen testen? Als alternatief (iets duurder maar vooruit) handig om te hebben, mocht het nog een keer voorkomen.
Bijlagen
C08901DD-2E8D-4279-80A4-514911BD21D3.png
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

De global aankoop staat al klaar in de app. Als het goed is zou het naadloos over moeten gaan van de ene naar de andere bundel. Ik heb nu nog 200MB over van de eerste aankoop van 3 GB. Hebben daar dus ‘buiten’ 4 dagen mee gedaan met 4 personen op hotspot. Gezien de kosten van die kaart (8 dollar met korting) vind ik het een koopje. Je kan de kortingscodes echter alleen gebruiken bij eerste aankoop. Daarna bouw je dan weer wel airmoney op wat je voor een volgende aankoop kunt gebruiken.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

Laat nog even weten (als je wil natuurlijk, kan mij ook voorstellen dat je wilt genieten van je vakantie en niet de hele tijd op forum zit) of hij inderdaad naadloos is verder gegaan. Verbruik valt inderdaad goed mee. En dat voor die 8 dollar... Dat gaat geen gat in je vakantiebudget slaan :lol:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
roelandw
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 nov 2019, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door roelandw »

Ik ben al een tijdje aan het meelezen in deze topic en blijf twijfelen tussen 2 opties voor mij reis naar Orlando in Juli.

Ofwel koop ik ter plaatse een simkaart (ik had hier op het forum gelezen dat die van Straight Talk in de Walmart wel goed was) of ik gebruik de app Ariolo en koop op voorhand een dataplan zodat ik nadat we geland zijn niet direct naar een winkel moet rijden voor een simkaart.

Voordeel van een simkaart lijkt mij dat je dan ook kan bellen in de US, maar ik neem aan dat je 911 toch kan bereiken indien nodig met een buitenlands telefoonnummer.

De mensen die Ariolo gebruiken of gebruikt hebben, hoe is de snelheid van het internet en de betrouwbaarheid?
Ik zou het namelijk willen gebruiken om te navigeren maar ook om reservatie te doen in Walt Disney World wanneer we daar zijn.
Hiervoor zou ik liever niet op de lokale wifi willen vertrouwen en zou ik dus graag een dataplan hebben.

Een simkaart op voorhand aankopen via Amazon doe ik liever niet aangezien je tegenwoordig verplicht zijt om uw identiteitskaart in te scannen en door te sturen voor activatie, en dit doe ik liever niet. En ik heb ook gelezen dat de activatie soms niet ging en ze alsnog naar een lokale winkel moesten gaan om een simkaart (met dataplan) daar aan te kopen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

Ik heb airalo tot nu toe alleen gebruikt in Spanje als test, werkte prima, snelheid was goed. Ruim voldoende om iets op te kunnen zoeken of te navigeren met google maps. Altijd bereik gehad. Het principe werkt dus.

Over de VS kan ik nog niks zeggen, over een week of 6 wel :wink: Wellicht dat@IngridUSA iets kan roepen? Die is nu in de VS en gebruikt de e-sim op dit moment.

Overigens heb je voor iets opzoeken op internet, bankzaken en google maps helemaal geen snelle internetverbinding nodig, paar mbit per seconde is meer dan genoeg.

Houd er rekening mee dat de VS geen landelijk dekkend netwerk heeft zoals we in NL of BE kennen en de verbinding soms traag of instabiel is, met name in de national parcs. Maar ik denk dat je daar met de walmart simkaart ook last van zal hebben. In Disney zal het bereik en snelheid goed genoeg zijn schat ik in. Want dichtbevolkt gebied met veel zendmasten.

Al die simkaarten, arieli, walmart airalo ect worden als partnernetwerk gezien. Je maakt immers gebruik van bijvoorbeeld het at&t netwerk via bijvoorbeeld airalo. Je zal dus wellicht wat snelheid inleveren maar dat staat los van airalo zelf. Dat zou je met de walmart sim ook hebben.

Dataplan lijkt mij zeker een goed idee, geen public wifi gebruiken zonder VPN en zeker geen bank of creditcard zaken mee doen. Ook in je accommodatie zou ik dat overigens niet doen.

Prijstechnisch is airalo in ieder geval interessant. 11 dollar (of 8 dollar met korting, zie hierboven) voor bijv 3GB is geen geld. Je zou voor die 7 a 10 euro een gokje kunnen wagen. Je kunt vooraf thuis los de kaart voor google maps downloaden, zodat je in ieder geval vanaf de airport naar een walmart en je accommodatie kunt rijden, mocht het onverhoopt niet werken. Daarna kun je alsnog naar de walmart rijden.

In ieder geval bij airalo geen registratie van paspoortgegevens of iets dergelijks en je blijft bereikbaar op je NL nummer, mits je een fysieke simkaart van je Nederlandse aanbieder hebt. Hier kun je ook 911 mee bellen. Anders even simkaartje wisselen of een andere telefoon gebruiken.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 29 apr 2022, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
roelandw
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 nov 2019, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door roelandw »

@d_vdploeg bedankt voor uw antwoord. Hopelijk kan @IngridUSA haar ervaring delen. Ik zie dat je in juni naar Florida gaat. Benieuwd hoe uw ervaringen daar gaan zijn met Airolo. Ik blijft deze topic sowieso in de gaten houden.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

@roelandw ik zal tzt mijn ervaringen wel delen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Kevin77 »

Ik ben nu in Florida en heb voor mijzelf een Lycamobile simkaart van Amazon https://www.amazon.nl/gp/product/B08H8P ... =UTF8&th=1
Deze voor de tweede keer gekocht omdat ie prima werkt en je onbeperkt naar US en internationale nummers kunt bellen, handig om de achterblijvers op mijn bedrijf te bereiken, te bellen waar mn koffers waren die Air France had vergeten in Parijs of je nummer door te kunnen geven voor de virtuele wachtrij welke sommige restaurants hier tegenwoordig hebben.

Op de telefoon van mijn vrouw heb ik de Ariolo esim gezet, werkt perfect via het Verizon netwerk.
Alleen data, dus bellen met je eigen sim indien nodig.

Op een IPhone kun je precies instellen waar je welke sim voor wilt gebruiken. Het is wel een goed idee om alle zaken mbt backup of updates zo in te stellen dat dit alleen gebeurd als je een wifi verbinding hebt.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Vervolg op een paar berichten terug. Ik had dus even een global gekocht omdat de usa kaarten tijdelijk niet beschikbaar waren toen ik er een nodig had. Vandaag was dus onze eerste 3GB kaart op en het lukte prima om die nieuwe global te activeren. Echter daarna helaas niet gelukt om hem aan de praat te krijgen. We zaten in een restaurant en uiteindelijk heb ik alsnog een nieuwe 3GB kaart usa gekocht voor 11 dollar (-1 dollar airmoney tegoed). Installeren en activeren ging weer soepel. Hotspot aan en we zijn weer op pad. Jammer van die global aankoop, maar who cares.

Ik vind de snelheid meer dan prima en kwaliteit gewoon erg goed. Op die Arieli kaart van een paar jaar geleden werden we ook regelmatig gebeld, groot nadeel.

We zitten in NYC en ik neem aan (echter geen verstand van) dat het daar beter werkt dan bv in nationale parken. We zitten ca. driekwart vd tijd op AT&T en soms op t-mobile. Merk er geen verschil in.

Mijn zoon en dochter regelen hier onze navigatie en zorgen dat we netjes op de plaats van bestemming aankomen via Google maps en metrostations. Verder beetje internet en whatsapp en voor de rest hotel WiFi als we daar zijn. Bankzaken hoef ik hier niet te doen.
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door paul-s83 »

Ik sluit mij volledig aan bij @IngridUSA .
Hier al ruim een maand de esim van Airalo in gebruik. Je maakt gebruik van het netwerk wat op je huidige positie de beste dekking geeft. Snelheid is uiteraard afhankelijk van de dekking, maar heb op voldoende plekken gewoon LTE.
yvonne m
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 aug 2009, 07:45
Partner van: Richard
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door yvonne m »

Beste forumleden.

Mijn man en zoon lopen op dit moment de Pacific Crest Trail. Mijn man heeft 2 weken geleden bij AT&T een prepaid genomen voor 6 maanden. Nu heeft hij van simkaart moeten wisselen en wilde weer terug naar zijn USA simkaart maar dat lukt niet meer. Hij heeft contact opgenomen met AT&T maar komt niet verder. Ze zullen uiteraard een winkel opzoeken als ze in de buurt zijn, maar dat zal nog even duren. Heeft iemand van jullie dit al eerder meegemaakt en/of weet iemand de oplossing? Bedankt voor het meedenken.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door roelb »

Wellicht zal de software van AT&T iets blokkeren als hetzelfde IMEI snel achter elkaar met verschillende SIM's probeert te registreren.

Ik zou dus sowieso niet te veel SIM's wisselen. Gewoon een apart toestel of dual-sim toestel gebruiken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer