Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door BigJesper »

Hierbij nog een code voor 3 dollar korting bij Airalo: JESPER6805
Bensiegel
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 09 okt 2013, 14:34

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Bensiegel »

Als je je VS fysieke simkaart activeert, moet je dan op alle apps opnieuw inloggen?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1921
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Frasi »

@Bensiegel Nee, dat hoeft niet.
De meeste apps zijn niet gebonden aan je mobiele nummer. Dus ook geen probleem als je geen dual-sim hebt (Whatsapp kan de uitzondering zijn waar je mogelijk moet bevestigen je account aan je oude (NL/B) nummer te willen houden)
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Bensiegel
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 09 okt 2013, 14:34

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Bensiegel »

Dank Frasi, geen zorgen dus!
A&A
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door A&A »

Heeft iemand nog recent ervaring met de 30 dagen gratis trail van Verizon: https://www.verizon.com/plans/free-trial/ ?

Wij hebben die vorig jaar gebruikt en hadden 30 dagen lang gratis 5G en internet in de USA en Canada. Werkte perfect, je moet alleen een gratis te gebruiken USA-telefoonnummer opzoeken op internet.

Als ik het nalees lijkt het mij geen probleem om deze aanbieding ook dit jaar weer te gebruiken. Of zie ik iets over het hoofd?

En heeft iemand ervaring met: https://www.t-mobile.com/offers/free-trial Deze geldt voor 3 maanden gratis maar ik weet niet of het hetzelfde werkt als Verizon. Bij Verizon was er achteraf geen enkele verplichting.
Laatst gewijzigd door A&A op 15 apr 2024, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5020
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door harryh »

In de FAQ lees ik dat je de laatste 12 maanden de trial niet gebruikt moet hebben.
A&A
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door A&A »

Dat heb ik wel gezien maar ik vraag me af hoe ze dat controleren; je gebruikt immers een ander telefoonnummer?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5020
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door harryh »

Ze weten je imei van de vorige keer vermoed ik
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 964
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door HennyCox »

A&A schreef:
15 apr 2024, 11:28
Wij hebben die vorig jaar gebruikt en hadden 30 dagen lang gratis 5G en internet in de USA en Canada. Werkte perfect, je moet alleen een gratis te gebruiken USA-telefoonnummer opzoeken op internet.
Hoe hebben jullie dit gedaan vorig jaar? En hoe/waar vind je dat USA-telefoonnummer?
Moet je je creditcard gegevens geven of niet?
A&A
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door A&A »

Was heel eenvoudig. Je kunt de Verizon app in NL al op je telefoon zetten (via de QR op de aanbiedingspagina) en dan pas openen in de USA.

Je hebt op internet diverse websites waarop "fake" of ongebruikte USA-tel nrs staan (bijvoorbeeld https://fakenumber.org/) en die gebruik je dan. Je geeft geen creditcard nummer op alleen een email-adres dacht ik (wat je uiteraard ook speciaal hiervoor kunt aanmaken). Op het email-adres dat wij gebruikt hebben zijn daarna nooit meer mails van Verizon binnen gekomen dus ze misbruiken dat niet.

Het werkte in 5 minuten en het werkte perfect. 30 dagen gratis met heel veel data en vrijwel overal (tm 5G) bereik. Je hebt verder geen enkele verplichting. Je moet alleen voor je eigen NL nummer (dat je daarnaast gewoon op je telefoon hebt) roaming uit zetten. De Verizon is een esim dus je hoeft niks uit je telefoon te halen of er in te stoppen.

Hopelijk is dat bij T-Mobile met die 3 maanden gratis ook zo. Iemand ervaring daarmee?
RealRedHair
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2024, 15:08
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RealRedHair »

Bensiegel schreef:
20 mar 2024, 14:43
https://eu.simcorner.com/collections/usa-sim-card

Goede optie om fysieke simkaarten te bestellen.
Unlimited 4G-unlimited (internationaal) bellen-30 dagen geldig voor € 59,10 inclusief verzenden.
Deze lijkt met inderdaad wel mooie: https://eu.simcorner.com/collections/us ... ada-mexico
(gek gaat om 15 GB gratis maar URL staat 8 GB maar goed).

Wat kost extra GB als ik langer dan 30 dagen wil gebruiken? Ik lees dat je AT&T moet bellen of langs moet gaan. Maar is bekend of dat redelijke bedragen zijn per GB?
Best scherp geprijsd met de korting of zie ik een nadeel over het hoofd?
gurgi
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2006, 00:48
Locatie: Limburg (België)

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door gurgi »

Weet je toevallig of dit truukje op elk type telefoon lukt ?

Ik wou nl. heel erg graag een E-sim regelen (we vertrekken volgende donderdag) maar mijn Samsung Galaxy A34 5G lijkt daar niet compatibel voor.


A&A schreef:
16 apr 2024, 11:19
Was heel eenvoudig. Je kunt de Verizon app in NL al op je telefoon zetten (via de QR op de aanbiedingspagina) en dan pas openen in de USA.

Je hebt op internet diverse websites waarop "fake" of ongebruikte USA-tel nrs staan (bijvoorbeeld https://fakenumber.org/) en die gebruik je dan. Je geeft geen creditcard nummer op alleen een email-adres dacht ik (wat je uiteraard ook speciaal hiervoor kunt aanmaken). Op het email-adres dat wij gebruikt hebben zijn daarna nooit meer mails van Verizon binnen gekomen dus ze misbruiken dat niet.

Het werkte in 5 minuten en het werkte perfect. 30 dagen gratis met heel veel data en vrijwel overal (tm 5G) bereik. Je hebt verder geen enkele verplichting. Je moet alleen voor je eigen NL nummer (dat je daarnaast gewoon op je telefoon hebt) roaming uit zetten. De Verizon is een esim dus je hoeft niks uit je telefoon te halen of er in te stoppen.

Hopelijk is dat bij T-Mobile met die 3 maanden gratis ook zo. Iemand ervaring daarmee?
A&A
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door A&A »

Geen idee; wij hebben beide een IPhone (een van 2020 en een 13) en daar werkte het prima. Android moet ook werken en ik meen dat er ergens op de website van Verizon wel een lijstje met types staat. In ieder geval een telefoon met de mogelijkheid voor een esim. Het lijkt me dat er verder weinig eisen aan zijn want ze willen hun netwerk uiteraard graag verkopen.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Trom »

Samsung A34 heeft geen esim mogelijkheid. Dat begint bij A54 mits deze is gemaakt voor Europese markt.
Maarteuh
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2024, 22:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Maarteuh »

Ik ben nu in de VS, Los Angeles maar krijg op iOS bij ge Verizon trial app de melding dat die niet in mijn regio beschikbaar is. Klinkt als helaas pindakaas en dat ik dan net zo goed data bundel bij mijn KPN kan halen
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door wouterjanS »

Ik zit net de activatie van onze simcaarten van Sim4Roam te doen. Staat er dit:
image.png
image.png (97.94 KiB) 222 keer bekeken
Bedoelen ze dan dat dat gebied gewoon slecht bereik heeft. Of dat met deze simkaart het uberhaupt uitgesloten is om daar bereik te hebben?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7766
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door mtl »

Zoals ik het lees werkt het niet in deze gebieden.
cvr
Amerikafan
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door cvr »

Nee, dat staat er niet.

Je bent aangesloten op het T-Mobile netwerk en die hebben geen/weinig dekking in deze gebieden. Er wordt verwezen naar een dekkingskaart van T-Mobile waarop je dit precies kunt zien. Sim2Roam wil klachten vermijden en geeft daarom proactief aan dat het niet werkt.
A&A
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door A&A »

Heeft iemand deze gratis voor 30 dagen trail al eens geprobeerd? https://www.usmobile.com/get-started
Maarteuh
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2024, 22:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Maarteuh »

A&A schreef:
28 apr 2024, 12:31
Heeft iemand deze gratis voor 30 dagen trail al eens geprobeerd? https://www.usmobile.com/get-started
“when you transfer your number” lijkt me dus niet
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer